![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Alles...
Het mag leuk klinken als je valt voor holle termen als "solidair" en "sociaal" of als je het leuk vindt om Robin Hood te spelen, maar het komt de facto neer op het afromen van de inkomsten van de ene, om sinterklaas te kunnen spelen voor een andere. Dat zoiets demotiverend werkt voor de eerste, en dat je zo meer en meer mensen in een "waarom moeite doen als het toch maar afgepakt wordt"-houding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder blijf je recht hebben zoals iedereen op ALLE sociale voordelen die ons systeem kent. Dus 1 je mag naar school gaan... zelf universitaire studies doen (handen vol geld kosten aan de gemeenschap), bijna gratis naar elke dokter gaan en volledig kostenloos van onze infrastructuur genieten. als je dan eenmaal ouder bent zal ook jij een pensioenetje krijgen en mits wat zieker te zijn een gesubsidieerde plaats in een rusthuis. Is dat niet mooi allemaal? En allemaal door "diefstal" hé... bwak! Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag dat voor jezelf uiteraard gerust vinden, dat is voor mij ook even goed. Citaat:
En de facto stel je voor dat zij die het systeem voeden, niks krijgen. Goed, je zwakt dat af door te zeggen dat ze wel iets beginnen krijgen wanneer ze hun hele eigen vermogen erdoor gejaagd hebt. Concreet betekent dat dus dat wanneer ze een oplossing vinden voor hun vermogen erdoor is (en dat is toch de bedoeling, dat ze oplossingen vinden, niet?), ze helemaal niks krijgen. Citaat:
Jij spreekt immers wel van "kostenloos" maar die "kostenloos" is helemaal niet kostenloos. Citaat:
Waarom zou je dan uberhaupt nog een verzekering aangaan? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelukkig maar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus jij zegt dat er hier helemaal niets meer te verdelen is, dat er dus niemand werkt dat iedereen werkloos is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Is uiteraard allemaal niet kostenloos maar zo kan het wel zo worden aangevoeld door een brede groep van de bevolking. Prachtig systeem in feite... kost inderdaad wat centjes. Citaat:
1 omdat het verplicht is en 2 omdat het je een zekere dekking geeft uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Genoeg mensen die wegtrekken uit België, die stoppen met ondernemen of die met een enorm foert-gevoel gewoon op de rem gaan staan en die zich mee gaan nestelen aan de ontvangende kant. Maar uiteraard is het handiger om je even moreel superieur te vinden, en niet na te denken over hoe en wat als je geconfronteerd wordt met een kleiner wordende groep die het plaatje moeten financieren. Vertel eens, wat is er goed aan herverdeling? Wat is er goed aan wanneer mensen extra hard mogen werken om sinterklaas te kunen spelen voor anderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van zodra dat er in komt, vliegt die verzekeraar buiten. Staat het wel gestipuleerd in jouw contract? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat dat in Polen was.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee ga je ze echt overtuigd krijgen ja ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Punt blijft; iemand minder geven omdat hij al wat vergaard heeft in het leven vind ik not done. Da's weeral de goede leerling straffen. En het is niet omdat je geld vast zitten hebt in onroerend goed dat je dat ineens kan vrijmaken om een periode van werkloosheid te overbruggen. Persoonlijk heb ik mijn buik vol van die herverdelende maatregelen. Het is werkelijk een sluipend gif. Ik ben bvb niet akkoord dat de Koning 110K€ geeft aan "klagers". Dat is zijn taak niet, daarvoor geven we hem geen geld (wat sowieso die kerel zijn nut is laten we even buiten de discussie). Het strafste is dat er mensen zijn die vrijwillig dit sluipend gif verspreiden. Onlangs kom ik toe aan een schoenenwinkel. Alle plaatsen vol, behalve vijf (!) plaatsen "voor grote gezinnen". Ik heb mijn sportkarreke daar neergezet zonder schuldgevoel. Kijk, je zal mij nooit op een invaliden-plaats zien staan, want die persoon heeft daar zelf niet om gevraagd om invalide te zijn. Maar dat je zo stom bent om zeven kids te kweken, dat is je eigen fout, en dat geeft je naar mijn bescheiden mening geen voorrecht op een parkeerplaats, of welk ander voorrecht dan ook. Integendeel, men moest zoiets beboeten. Die verpampering der underachievers leidt tot gemakzucht, inertie, gebrek aan initiatief en zelfs een lager BNP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Het hele concept is gewoon fout. Beter nog, de welvaartsherverdeling is zodanig ingericht dat ze een bepaalde klasse mensen moedwillig in de kansarmoede houdt.
Het sociale vangnet langs ene kant voorkomt wel een diepe, pijnlijke val, maar langs de andere kant blijft men vaak hangen in de net....men komt er nooit meer uit omdat een uitkering die voldoende hoog is om te overleven gewoonweg niet motiveert om als persoon actie te ondernemen, uw eigen leven in handen te nemen, kortom, men maakt zichzelf de facto afhankelijk van de overheid. Men verwacht ook dat de overheid u helpt om een job te zoeken. Beperk dat vangnet in de tijd en dwing mensen om terug zelf hun leven in hun handen te nemen. Indien ze dat niet kunnen: brute pech. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ze dan niet van honger willen sterven en uw hoofd inslaan om uw geld te stelen, dan ga je het weer niet goed vinden zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Tsjechië. En Duitsland. En...
![]()
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij was het toch die ze wil laten sterven van honger op straat nietwaar? Brute pech toch? ik vroeg of je het dan weer niet goed zou vinden als ze gekke stoten uithalen?
![]() |
![]() |