![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de koning zijn verontschuldigingen aanbieden voor de wandaden van zijn voorgangers? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 52,73% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 47,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() De reputatie van Leopold II en zijn overzeese onderneming worden in vraag gesteld als gevolg van uitspattingen van zijn onderdanen in Congo Vrijstaat.
Zo zou het moeten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft het zin het liefdesleven van een vroegere Koning uit te spitten, als het al meer dan 100 jaar geleden is? Dat heeft niets met de huidige situatie te maken. Bovendien heeft de beheerder van monarchie.be nog altijd het recht om ZELF te kiezen wat hij op de site plaatst en wat niet. Niets belet u om een site te starten over het liefdesleven tussen Leopold II en Blanche.
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind dit juist interessante details, het zijn ook maar mensen, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Prinses van Retie, daar had ik nog nooit van gehoord.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ook niet. 8)
![]() |
#88 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
This daarom dat de voertaal in Kongo Frans is! De kapitalen uit Kongo zijn integraal geïnvesteerd in de Societé Générale. Die zorgde op zijn beurt voor de financiering van talloze Brusselse lanen en pleinen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat de PVDA, ook republikeins was...potverdikke Kris Merckx is monarchist.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is het helaas niks anders dan de waarheid, en dan nog niet uit ideologie, maar uit puur plat geld gewin. Zelf zijn directe medewerkers misbruikte hij en liet hij vallen als een baksteen als hij ze niet meer nodig had. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er hier en daar wat nijd van de Britten zal bij geweest zijn kan best zijn. Maar, hoe leg jij een spoorlijn aan dwars door de jungle, ... Hoe los jij een boot ter hoogte van de evenaar, draagt een compleet gedesasambleerde stoomboot op uwe rug door den jungele over een afstand van enkele 10 tallen kilomters, om vervolgens dat stoomship volledig te gaan assembleren... Dit allemaal in temperaturen van boven de 30° met een relatieve vochtigheid die kan oplopen tot boven de 80 % . Daarna wordt je onder begeleiding van de Force Public de jungle in gestuurd om wilde rubber te oogsten, minstens X killo per dag, samen met het hele dorp, ondertussen kan er niet gejaagd worden, kan er geen eten gezocht worden, ... Haal je het quotum niet, knal ! bal door je kop of ze kappen een hand af. Fijne bedoening, ... Wij loven onze edele koning Polle II ! En het is inderdaad pas sinds dat de zwaarste excessen begonnen boven drijven, dat er Belgische missionarisen naar ginder gestuurd zijn, toen de overname door den Belgiek zo goed als klaar was. Den Belgiek die eigenlijk totaal niet geïntereseerd was in het privé speeltje van Polle II. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Huurlingen, Missionarisen, Zeelui, enz... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De van Sexen-Coburg die gij koning noemt maar voor mij zeker nie meer is als gelijk wie anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |