![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een tiental Limburgse gemeentes die hun afval laten verwijderen door Limburg.net. Kostenbesparend heet dat. Het containerpark is ondertussen een flink pak duurder geworden onder het motto "de vervuiler betaald". Allemaal heel mooi, tot je in de wegbermen en in de bossen gaat kijken, het worden echte stortplaatsen. Ik vind het dan ook verschrikkelijk degoutant om dagelijks reclame te horen over Limburg.net. Net alsof de mensen niet weten dat de frituurolie naar het containerpark gebracht moet worden.
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan het zelf controleren. Bekijk het jaarverslag van GDF/Suez, en je zal zien dat dit bedrijf allesbehalve buitensporige dividenden uitbetaalt.
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Sorry, maar moet dit een coherent argument voorstellen?
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je probleem is dat volgens jou bepaalde aanbieders teveel winst maken. Nou, je hebt de keuze, de mogelijkheid daar iets aan te doen. Je kan namelijk er voor kiezen om je geld te geven aan een bedrijf dat met minder winst tevreden is. De vraag is nu wat je belet om dat te doen...
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Dat is niet relevant. Ik vraag je waar de "slachting" plaatsvindt.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Zeg ik net, als je miljoenen mensen wijsmaakt dat ze langer en harder moeten gaan werken omdat er zogezegd geen geld is om schulden af te lossen, dan noemt dat 'foltering' (cfr 'slachting'). Ik heb dat woord niet uitgevonden, het is gewoon het woord waarmee zoiets kan omschreven worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
En nog maar eens: Waar vindt die "slachting" plaats? Hoeveel doden zijn er al gevallen?
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp nu beter dat je 'slachting' slechts gebruikt als er doden vallen. Dan is het misschien beter om 'foltering' te gebruiken. Derhalve, als je miljoenen mensen wijsmaakt dat er niet genoeg geld is om schulden af te lossen dan is dat een bewuste leugen, de foltering bestaat er dan uit om ook miljoenen mensen langer en harder te gaan laten werken. Moeilijker is het toch niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zou haast durven stellen dat je gedrag pathologisch is... Citaat:
Dat is iets heel anders dan mensen vertellen dat we om uit de problemen te geraken de handen uit de mouwen moeten steken. Dat kan correct of incorrect zijn, maar dat is geen foltering. Ik denk dat "verkrachting" dan weer wel een correcte term is voor de manier waarop jij met de taal om gaat...
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Of zoals Berkshire Hathaway: Nooit.
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was dit even voorbarig gedacht? ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 21 maart 2012 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 21 maart 2012 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daardoor komen er in een modaal gezinsbudget middelen vrij waardoor het gezin dat budget kunnen aanwenden voor een nieuwe vorm van betre beschaving op vlak van consumeren , Procucten en leefwijzen consumeren die beter voor milieu en samenleving zijn . Inovatieve producten op een vrije economische markt , waar dan weer werkgelegenheid en welvaart kan uit ontstaan . U wil maar niet aannemen dat een modaal gezin met een modaal loon momenteel amper 200 € per maand te spenderen heeft buiten zijn woonkosten , en de groep die ik zie als basisbehoeften ( water - Gas -Elektriciteit - telecom ) Als je die laatste groep onttrekt aan winst en uit het comerciele en die herkent als een basisrecht in een beschaving , dan heeft een gezin opnieuw ruimte om een woning te isoleren , waardoor het daarna minder gas verbruikt . faze 1 De aankoop van gas gaat naar buiten Europa , kapitaalsleegloop . Faze 2 De gaskraan laten lopen , is een veel kleinere werverschaffer dan huizen isoleren . goed voor werkgelegenheid en economie , en het kapitaal blijft binnen EU , en de werkgelegenheid stijdt . Faze 3 Budget aan Gas is fel gezakt , goed voor milieu en meer budget over om in producten te investeren die minder milieu belastend zijn en meer werkgelegenheid meebrengen . Ik wend een verspilzuchtig middel aan om dat om te zetten in een positieve beschaving met nieuwe middelen voor economie en ecologische producten. En jij wil dat niet !!!! gij wil juist die Rusische gasbaron nog een jacht laten kopen en miljarden winst laten parkeren in Zwitsere geheime rekeningen , ten koste van de europese beschaving en vooruitgang . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
Je kan er ook op aan dat de rest ook wel zal kloppen, want voor het vervalsen van de balans, daar ga je echt (en er zijn precendenten) de gevangenis in. Tenzij je minister van pensioenen bent. Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 22 maart 2012 om 06:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |||||
|
![]() Citaat:
Je moet ophouden met op basis van jou logica terug te redeneren vanuit mijn conclusies, want dat doe jij hier. Je stelt vast dat ik het niet eens ben met de methodes waarmee jij jou doelen wil bereiken. Omdat je zo overtuigd bent dat jouw doel alleen maar met de door jou voorgestelde methode bereikt kan worden concludeer jij dus dat ik niet dezelfde doelen heb. En dat terwijl het over de middelen is dat we van mening verschillen, niet de doelen. Ik zal het nog eens herhalen: Ik ben een heel erg groot voorstander van betaalbare basisvoorzieningen voor iedere aardbewoner. Ik ben het echter niet met jou eens dat je die basisbehoeften specifiek in de term van producten moet zien. "beschutting tegen de koude" is een basisbehoefte, aardgas echter niet noodzakelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echter als je de gasdistributie "aan het commerciele" ontrekt, dan gaat het gas daardoor niet goedkoper worden. De gasprijs wordt op de wereldmakrt bepaalt, en daar hebben we weinig vat op. Ook een overheidsbedrijf moet investeringen doen, en heeft kapitaalkosten. Wel kan je het natuurlijk subsidiëren, maar dan moet je de belastingen verhogen. En wie betaalt er die belastingen? En denk eens na. Op welke manier moedigt de gasprijs verlagen gezinnen aan om te isoleren... Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 22 maart 2012 om 06:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |