Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2012, 23:37   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Zou men daar echt al die studies voor nodig hebben om vast te stellen dat de leesbaarheid van de meeste bijsluiters op niets trekt?

Om de laatste bijsluiter te lezen heb ik een vergrootglas moeten gebruiken (en mijn zicht is perfect).
in feite vind ik de bijsluiters meestal een groot juridisch document waarmee je u als firma inschermt tegen alle claims die kunnen gebeuren voor alle nevenwerkingen die een geneesmidel heeft<. Op die manier ben je altijd zoveel mogelijk ingedekt als firma, en zijn de andere fouten dan gewoonweg af te wentelen op de arts of de apotheker<;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 23:42   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
Viel bijna van mijn stoel toen ik het nieuws gisteren hoorde. Een pipo die de apothekers vertegenwoordigde wil wel degelijk beter advies verlenen, maar daar moet dan ook financieel iets tegenover staan!!

Ze zijn dus universitair geschoold en laten dat ook graag blijken. Maar vandaag doen ze hun werk zoals een slager. Vraag je 100g americain dan krijg je dat. M.a.w., ze halen het doosje wat op het briefje staat uit het juiste laatje en rekenen af.

Wil je dat ze nu eindelijk doen waarvoor ze opgeleid zijn - op kosten van de gemeenschap - dan moet daar extra voor betaald worden. Behoorlijk degoutant vind ik dat.

Als de apothekers toch niet meer beroepseer hebben dan dat en toch geen raad moeten geven, schaf dan de eisen aan opleiding af en laat elke sacochenverkoper toe een apotheek te openen (geen slecht woord over sacochenverkopers), zonder dat ze zelf dan bereidingen mogen maken.
wel de discussie is natuurlijk als je verwacht dat de apotheker eens uw volledig medicatirooster gaat bespreken, nog een peer review doet, daar nog eens al de fouten uithaalt van wat de dokter voorgeschreven heeft en daar een seen half uurtje gaat discuteren met de arts over de zin en onzin van zijn voorschrift, en dit nog eens gezellig gaat overrulen en zeggen kijk dokter die patient neemt teveel benzo', en moet eens een ander antidepressivum nemen, en zijn hartmedicatie staat niet op punt versus zijn diabetisch profiel, en hij moet zijn pilleks wat meer op uurschema nemen etc; <<dat je daar inderdaad wel meer tijd moet kunnen voor uittrekken dan wat het riziv bereid is te betalen. <nu ben je amper genoeg betaalt om inderaad dat doosje uit de kast te halen, en flipt er op uw scherm een hele rits beslissingskes over siskaarten, attesten, terugbetaalcodes, en tussendoor zie je daar inderdaad de interacties kome, een rits contraindicaties, en je kunt nog eens keuvelen over de patient zijn bloeddruk of cholesterol die hij niet begrijpt, en nog eens een pak vraagjes stellen als hij een hoestsiroopje wilt kopen; <En inderdaad het mag allemaal niets kosten van de ziekenbond
Oud 2 april 2012, 23:47   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
Als ze, zoals u zegt, nog niet eens weten wat ze nemen gaan ze ook een eenvoudiger bijsluiter niet begrijpen.

Maar misschien volgt hier een mooi idee uit. Bijsluiter in de vorm van een stripverhaal met nevenwerkingen: Jommeke krijg zwarte vlekken voor de ogen, Jommeke moet overgeven, Jommeke krijgt hartritmestoornissen en moet aan de defibrillator ... een nieuwe business voor de striptekenaars
we hebben een soort 'verkorte bijsluiter' bijeerste aflevering die we kunnen aflezen<; Ik vermoed dat de meest apothekers dit inderdaad niet doenµµNu het belangrijkste is dat de juiste doos met de juiste dosering aan de juiste prijs uit de deur gaat bij wijze van spreken, dat is dan toch de topprioriteit; <en ja je kunt daar nog de eerste aflevering bij overlopen, maar op de duur apprecieren de patientn het niet meer, dus er zijn limieten;
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be