Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2012, 00:56   #81
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen massaslachting aan de gang in Syrië. Het wettig regime houdt wel grote schoonmaak onder het zooitje opstandelingen waarvan een aantal trouwens helemaal geen Syriër blijken te zijn.

Ja, in de Arabische wereld is het beter dat er een krachtig regime is dat garant staat voor stabiliteit en respect voor de minderheden. Syrië is ondertussen zowat het enige Arabische land waar de christenen bijvoorbeeld in vrede en rust kunnen leven.
Wablieft ? Er is geen massaslachting? Haha ? Rudy Vrancks zegt zelf dat er een massaslachting aan de gang is

Jij meet met twee maten en met twee gewichten

Jij hebt jezelf ontmaskerd, dus zolang de Christelijke minderheden gerespecteerd worden is het dan oké dat er zoveel uitgemoord wordt en kinderen vermoord, gemarteld, ???
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 00:59   #82
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik haat de islam niet. Ik kijk ongedwongen naar de islam, heb in het verleden flink wat boeken van moslims over de islam gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de islam een haatdragende, mensvijandige en onmenselijke religie is, waarvan de stichter zo goed als alle menselijke kwaliteiten ontbeerde.
Oké geef me concrete voorbeelden?

Welke boeken heb je gelezen? Je hebt boeken gelezen van mensen die anti-Islam zijn no wonder dat je zone grote afkeer hebt voor de Islam

Jullie eigen wetenschappers en historici praten vol lof over de Islam en zijn profeet en dan komde gij hier allerlei onzin uitkramen?

Vraagje: wie ben jij? Is jouw mening over de Islam zo relevant? Zelfs de allegrootst wetenschappers praten vol lof over de Islam? Hun mening is meer relevant dan de uwe? Ben jij een wetenschapper? Een historicus?

haha
Oud 31 maart 2012, 01:18   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Oké geef me concrete voorbeelden?

Welke boeken heb je gelezen? Je hebt boeken gelezen van mensen die anti-Islam zijn no wonder dat je zone grote afkeer hebt voor de Islam

Jullie eigen wetenschappers en historici praten vol lof over de Islam en zijn profeet en dan komde gij hier allerlei onzin uitkramen?

Vraagje: wie ben jij? Is jouw mening over de Islam zo relevant? Zelfs de allegrootst wetenschappers praten vol lof over de Islam? Hun mening is meer relevant dan de uwe? Ben jij een wetenschapper? Een historicus?

haha
http://www.kuran.nl/kuran/koran_index.htm

http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?...o&LanguageID=2

http://www.guidedways.com/hadith_books.php

http://www.shariahprogram.ca/Hadith/...ari/index.html

http://www.amazon.com/Life-Muhammad-.../dp/019636034X

http://www.amazon.com/Reliance-Trave...tag=acleint-20

http://www.islamproducten.nl/algemee...im-deel-1.html

http://www.islamproducten.nl/algemee...im-deel-2.html

http://www.islamproducten.nl/algemee...im-deel-3.html
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 01:21   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke grote wetenschappers en geschiedkundigen heeft u het dan wel? Die paar auteurs van die citaatjes?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 01:24   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablieft ? Er is geen massaslachting? Haha ? Rudy Vrancks zegt zelf dat er een massaslachting aan de gang is

Jij meet met twee maten en met twee gewichten

Jij hebt jezelf ontmaskerd, dus zolang de Christelijke minderheden gerespecteerd worden is het dan oké dat er zoveel uitgemoord wordt en kinderen vermoord, gemarteld, ???
Ja, het is soms noodzakelijk dat er hard wordt ingegrepen in sommige Arabische landen, omdat rebellen anders voor niets terugschrikken. We zien wat er nu gebeurt in Libië bijvoorbeeld waar wetteloosheid is tot in de hoogste graad. 'n Harde hand in het Midden-Oosten zorgt voor stabiliteit en rust. Hier wil ik geen dictators als dusdanig verdedigen, maar we zien dat daar waar ze plaats moeten ruimen voor een ander regime er een hele hoop ellende ontstaat. Kijk naar Irak. Kijk naar Libië.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 03:47   #86
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, het is soms noodzakelijk dat er hard wordt ingegrepen in sommige Arabische landen, omdat rebellen anders voor niets terugschrikken. We zien wat er nu gebeurt in Libië bijvoorbeeld waar wetteloosheid is tot in de hoogste graad. 'n Harde hand in het Midden-Oosten zorgt voor stabiliteit en rust. Hier wil ik geen dictators als dusdanig verdedigen, maar we zien dat daar waar ze plaats moeten ruimen voor een ander regime er een hele hoop ellende ontstaat. Kijk naar Irak. Kijk naar Libië.
De oorzaak ligt allemaal bij het Westen

Jullie hebben Osama Bin Laden gemaakt, jullie hebben al die dictators gemaakt, JULLIE

Gaande van Ben Ali tot Saddam Hussein, Sarkozy heeft zelf zijn verkiezingscampagne laten financieren door Khadaffi, Khadaffi werd meermaals beschouwd als een schild tegen "Islamitisch fundamentalisme", maar het Westen bekommerde zich totaal niet voor de onderdrukte bevolking en dit geldt voor alle landen gaande van Egypte tot Syrie

Kijk naar Tunesie waar het opruimen van een dictator wel positieve gevolgen heeft, kijk naar Egypte,

Zelfs Anwar Al Awlaki is opgevoed in Amerika

Die ellende in Irak die hebben de Amerikanen gecreerd
Oud 31 maart 2012, 03:54   #87
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Pedofilie vind ik altijd iets afschuwelijk, door wie het dan ook bedreven wordt en om welke redenen dan ook.

De misdaden van anderen maken de pedofiele neigingen en handelingen van Mohammed niet minder erg. Betrekkingen hebben met een negenjarig kind is ronduit walgelijk, maar het verbaast me niet bij een op seks beluste man als Mohammed.
Tjonge tjonge zo voorspelbaar, je gelooft ook in die vooroordeel dat de Profeet Mohammed vrede zij met hem op sex belust was?

Heb je dan geen kritisch denkvermogen?
Oud 31 maart 2012, 08:17   #88
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De oorzaak ligt allemaal bij het Westen

Jullie hebben Osama Bin Laden gemaakt, jullie hebben al die dictators gemaakt, JULLIE

Gaande van Ben Ali tot Saddam Hussein, Sarkozy heeft zelf zijn verkiezingscampagne laten financieren door Khadaffi, Khadaffi werd meermaals beschouwd als een schild tegen "Islamitisch fundamentalisme", maar het Westen bekommerde zich totaal niet voor de onderdrukte bevolking en dit geldt voor alle landen gaande van Egypte tot Syrie

Kijk naar Tunesie waar het opruimen van een dictator wel positieve gevolgen heeft, kijk naar Egypte,

Zelfs Anwar Al Awlaki is opgevoed in Amerika

Die ellende in Irak die hebben de Amerikanen gecreerd
jij gelooft dus echt dat de miserie in Tunesie en Egypte voorbij is? Think again en wacht geduldig af, er is meer ellende op komst in die regio.

Verder vind ik u een zeer eng mannetje die niet het recht heeft om de islam te verheerlijken en zo af te geven op de shia. Landen waar de sunni de meerderheid hebben op de shia worden deze laatsten gepest (om het mild uit te drukken). Zoek je enkele voorbeelden? Afghanistan, Pakistan etc..
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 08:41   #89
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
jij gelooft dus echt dat de miserie in Tunesie en Egypte voorbij is? Think again en wacht geduldig af, er is meer ellende op komst in die regio.

Verder vind ik u een zeer eng mannetje die niet het recht heeft om de islam te verheerlijken en zo af te geven op de shia. Landen waar de sunni de meerderheid hebben op de shia worden deze laatsten gepest (om het mild uit te drukken). Zoek je enkele voorbeelden? Afghanistan, Pakistan etc..

Waarom zou ik het recht niet hebben om de Islam te verheerlijken? Haha over dictatuur gesproken?

Als jij zegt dat er meer ellende op komst is in Tunesie of Egypte dat is jouw mening dat op niets gebaseerd is.

In deze landen zijn de Moslims aan de macht gekomen, en de democratie zegt dat je respect moet hebben voor de wil van de bevolking, als een deel van de bevolking wil dat de Islam een grotere rol moet spelen wat is dan het probleem????

Ik wacht geduldig af

Ik hekel de hypocriete houding van de westerlingen: democratie ja maar niet in het Midden-Oosten want anders komen de Islamisten aan de macht
Oud 31 maart 2012, 08:46   #90
Moor
Gouverneur

Standaard

Repliek op het argument dat de Profeet Mohammed een sekbeluste persoon was

http://www.answering-christianity.com/womanizer.htm
Oud 31 maart 2012, 08:48   #91
Moor
Gouverneur

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=0403-Jicimg

Was Muhammad really a 'warlord and womanizer'?
Oud 31 maart 2012, 08:55   #92
Moor
Gouverneur

Standaard

Waarom had de Profeet Mohammed vrede zij met hem meer vrouwen dan 4 terwijl de grens 4 waren

http://fadfadation.blogspot.com/2008...er-was-he.html
Oud 31 maart 2012, 09:17   #93
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik het recht niet hebben om de Islam te verheerlijken? Haha over dictatuur gesproken?

Als jij zegt dat er meer ellende op komst is in Tunesie of Egypte dat is jouw mening dat op niets gebaseerd is.

In deze landen zijn de Moslims aan de macht gekomen, en de democratie zegt dat je respect moet hebben voor de wil van de bevolking, als een deel van de bevolking wil dat de Islam een grotere rol moet spelen wat is dan het probleem????

Ik wacht geduldig af

Ik hekel de hypocriete houding van de westerlingen: democratie ja maar niet in het Midden-Oosten want anders komen de Islamisten aan de macht

Ben nog steeds op zoek naar een land waar democratie en islam verenigbaar zijn. Een seculier moslim land met een democratische structuur blijkt onmogelijk . Ik geef je wel gelijk als je stelt als het de wil is van de (meerderheid) van de bevolking dat de wil heeft om een grotere rol toe te bedelen aan een islam based governance het zo maar moet zijn. Ik heb geen youtube filmpjes nodig met de meningen van anderen om mijn gezond verstand te laten leiden (lijden). Landen waar islamisten de lead hebben dwalen af naar het niveau van een failed state of een dictatuur.
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 10:01   #94
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die geen respect hebben voor andersdenkenden.

Zo werd iemand in Iran ter dood veroordeeld omdat ie christen wilde worden.

De Islam is een dictatuur.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 31 maart 2012 om 10:02.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 10:43   #95
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar één Koran en geen 14 Korans vanwaar haal je deze onzin vandaan????

Ik heb zelf in een Koranschool gezeten toen ik jong was, ik heb nog nooit gehoord van 14 Korans, hahaha dit tart alle verbeelding????

Jij gelooft ook alles hé

haha

Ik zou zeggen: informeer u wat beter aub
Heb je op een koranschool gezeten? Leuk.

Wel, ik heb OOK op school gezeten en ik studeer nog steeds. Ik weet wat ik zeg.

Heb je al eens geinformeerd naar de koran de In Sana'a werd ontdekt in 1972 en die duidelijk afwijkt van de huidige koran?

Wat de 14 koran's betreft.

Zoek eens op Abu Bakr ibn Mudjahid (gestorven in 936). In 934 werden de 7 versies van de koran officieel, nadien werden er nog 3 erkend en nog later in totaal 14, vanaf de 11e eeuw terug 7 en zoals ik schreef zijn er nu nog twee lezingen in gebruik.

Dat je zelfs dat niet weet lijkt me heel vreemd. Jij zal de versie van Hafs in de lezing van Asim volgen, die is in gebruik in Egypte en het midden oosten; de rest van Afrika gebuikt de versie van warsh in de lezing van Nafi'.

In de koranschool leer je veel maar niet alles.

Je zou je best wat beter informeren in plaats van haha te schrijven dat ik 'alles' geloof. Ik denk - helaas - dat jij 'alles' gelooft wat je wordt ingelepeld en alle zin voor kritiek terzake kwijt bent.
Oud 31 maart 2012, 10:52   #96
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de democratie zegt dat je respect moet hebben voor de wil van de bevolking, als een deel van de bevolking wil dat de Islam een grotere rol moet spelen wat is dan het probleem????
Democratie zegt vooral dat rekening moet gehouden worden met de rechten van minderheden.

Misschien kan - mogelijk - daar een schoentje schorten.
Oud 31 maart 2012, 11:21   #97
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke grote wetenschappers en geschiedkundigen heeft u het dan wel? Die paar auteurs van die citaatjes?
Hij geeft een paar voorbeelden. Kan misschien een goede toneelschrijver zijn maar dan is ook alles gezegd. Als mens zou ik hem niet als model aanraden. George Bernard Shaw Defends Hitler, Mass Murder. Ook een grote verdediger van Stalin trouwens. Shaw verdedigde de uitroeiing van de onproductieven, Hitler van de Joden en Mohammed van de ongelovigen. Dat zijn de verwantschappen maar hij schrijft ook :"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one"!
Oud 31 maart 2012, 11:50   #98
F.B.
Parlementslid

Standaard

Deze draad is zinloos. Het kan hoogsten gaan om het verkeerd gebruik van termen. Waar het omgaat, is dat mohamed, achmed,... als maar agressiever beginen te worden. Zij het onder de naam salafist, of iets anders. Dit maakt totaal niet uit. Het gaat om het toenemende mohammedaans geweld, agressie en zedenpolitie.
Al de rest is misschien iets dat enkel op academisch niveau eventueel nuttig kan zijn.
Als er een homo door een mohamed in elkaar word geslagen, of als mohamed ergens een bom gooit, maakt het dan uit welke -ist het is?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:14   #99
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
Ben nog steeds op zoek naar een land waar democratie en islam verenigbaar zijn. Een seculier moslim land met een democratische structuur blijkt onmogelijk . Ik geef je wel gelijk als je stelt als het de wil is van de (meerderheid) van de bevolking dat de wil heeft om een grotere rol toe te bedelen aan een islam based governance het zo maar moet zijn. Ik heb geen youtube filmpjes nodig met de meningen van anderen om mijn gezond verstand te laten leiden (lijden). Landen waar islamisten de lead hebben dwalen af naar het niveau van een failed state of een dictatuur.
Turkije, Indonesie, Maleisie?

Het is gewoon de Internationale gemeenschap die het zodanig tegenwerkt omdat het de Shariah toepast dat het dan een "failed state" wordt

Gewoon RESPECTEREN, respecteer dat een land een Islamitisch land wordt en gewoon mondje houden, voor eigen deur vegen, zorg gewoon dat de democratie hier in Belgie wordt toegepast, wat ik betwijfel natuurlijk, want zelfs hier in Belgie is er geen democratie,
Oud 31 maart 2012, 12:15   #100
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Hij geeft een paar voorbeelden. Kan misschien een goede toneelschrijver zijn maar dan is ook alles gezegd. Als mens zou ik hem niet als model aanraden. George Bernard Shaw Defends Hitler, Mass Murder. Ook een grote verdediger van Stalin trouwens. Shaw verdedigde de uitroeiing van de onproductieven, Hitler van de Joden en Mohammed van de ongelovigen. Dat zijn de verwantschappen maar hij schrijft ook :"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one"!
Kan je me ub een concreet voorbeeld geven waabij de Profeet Mohammed vrede zij met hem zou gezegd hebben dat hij de ongelovigen wil uitroeien??? hahahahaha je bent grappig
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be