![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens is het helemaal niet MIJN doel dat "iedereen" wat dan ook zou hebben. Jouw vooropgestelde doel komt dus al niet met het mijne overeen. Iedereen heeft andere doelen, er is dus niet "een doel". Er zijn zoveel doelen als er individuen zijn. Er is geen reden waarom sommige doelen van sommigen moeten opgedrongen worden aan anderen die andere doelen voor ogen hadden he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat heeft de ene met de andere te maken ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen wordt geboren als baby. Ken jij een baby die voor zijn eigen lunch kan zorgen? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, en we spannen ons enkel maar in, als die inspanning (volgens ons idee) in de richting gaat van ons persoonlijk doel, he.
Maw, dwing mensen om in een andere richting dan hun doel te gaan, en ze spannen zich daar natuurlijk niet meer voor in. Voor de ene kan dat winstbejag zijn, voor de andere kan dat ongelijkheid zijn dat hij nastreeft, voor nog een andere is zijn doel om "armoede te vermijden"... Ga al die motieven via een welvaartstaat tegenwerken, en er zijn er nog maar weinig die het nut zien van zich in te spannen, en de koek die zo groot was en "moest herverdeeld worden" is foetsie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2012 om 10:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is het geheel: de productiefactoren, het initiatief om ze samen te brengen, het nemen van het risico, en ja, ook de arbeid, die maken dat er waspoeder kwam. Citaat:
Ik kan voor mijn eigen lunch zorgen door samen te werken op vrijwillige basis met anderen. Mijn ouders hebben mij toen ik baby was op vrijwillige wijze opgevoed, en ik voed mijn kinderen op vrijwillige basis op. Anderen hebben daar niks mee te maken, tenzij die anderen waar ik op vrijwillige basis mee samenwerk. De fabrikant van kindervoedsel (die betaal ik door zijn product te kopen), de bakker (die betaal ik door brood te kopen), ... Daarvoor heb ik de staat voor niet veel nodig. Wel voor politiebescherming, wel voor rechtspraak, en die diensten wil ik wel met belastingen kopen, maar de prijs moet redelijk zijn. Citaat:
Het gros van de mensen op deze wereld zal ik nooit zelfs maar ontmoeten. Wat heb ik met hen te maken ? Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2012 om 10:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik niet. Ik kom uit een gezin met 6 kinderen. Citaat:
Is enige welvaart voor iedereen tegengesteld aan jouw motieven? Citaat:
Heb jij vrijwillig kunnen kiezen waar je geboren werd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom begin ik komende maand in het buitenland te werken, waar de belastingsdruk veel lager is. Handig, zo dicht bij de grens wonen. Op de gemeentebelastingen na betaal ik geen cent meer aan dit onnozel apparaat, zeker niet omdat we zowieso al onze inkopen in een ander naburig land doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ieder bedrijf heeft als doel 1 te blijven bestaan. 2 winst maken. Dat zijn hun enige doelen. Die verzekering is een middel om dat doel te bereiken. Citaat:
De initiatiefnemer kan niet al die arbeid verzetten. Citaat:
Anderen hebben er niets mee te maken tot de ouders van die baby ziek worden of sterven. Citaat:
Je hebt bijvoorbeeld wegen nodig om de goederen op hun plaats te krijgen. Jij vindt dat mensen die hun inkomen halen uit arbeid daarvoor moeten betalen, en mensen die hun inkomen halen uit kapitaal en bedrijven daar niet voor moeten betalen. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die verzekeringsmaatschappij wil ook enkel maar winst maken, maar om dat kunnen te doen moet ze aantrekkelijke verzekeringsprodukten aan de man brengen en een goeie reputatie opbouwen. Haar tussendoel is dus wel degelijk van mij een goeie verzekering te bezorgen. OMDAT dat voor haar winst zorgt. De bedoeling van mijn werk is ook voor mij om winst te maken. Op twee vlakken: financieel (mijn loon) en qua "entertainment" (ik wil mij graag amuzeren op mijn werk). Iets anders zoek ik ook niet. Maar OM dat te bekomen moet ik wel mijn werk doen, niet teveel tegen de schenen van mijn baas stampen (een beetje wel want dat is het stuk "entertainment" ![]() Citaat:
Dat zijn namelijk economische functies, en geen personen. Een beetje zoals zeggen dat passagiers in een bus geen chauffeur nodig hebben: ze kunnen zelf achter het stuur gaan zitten. Ja, maar dan zijn ze zelf chauffeur ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat we nu LINUX moeten kopen bij de staat, want dat is ook "beschikbaar door wat door de jaren heen werd opgebouwd". De staat heeft niks met LINUX te maken. Dat is gratis. Wat er door de jaren heen werd opgebouwd, da's van hetzelfde. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik ga mijn doelen achterna, de tijd dat ik hier rondloop. Ik heb er natuurlijk helemaal niks op tegen dat anderen ook hun doelen nastreven (ik neem aan dat dat is wat je "welvaart" noemt ?) en misschien kunnen we een stukje weg samen doen (als ik daar ook mijn gading in vind). Ik DENK zelfs dat op die manier er juist veel welvaart wordt gecreeerd, als iedereen achter zijn eigen welvaart kan aanzitten, maar EIGENLIJK kan het mij niet schelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is net het omgekeerde van wat u hier zegt: nationale munten kunnen NIET "grover" gemanipuleerd worden, omdat spaarders hun nationale munteenheid zouden omzetten in geld op een buitenlandse rekening, waardoor die nationale munteenheid veel eerder gecorrigeerd wordt door marktmechanismen dan een centrale algemene munt als de euro, omdat die uitweg buitenlandse munteenheid/rekening nagenoeg wegvalt, waardoor de manipulatie net veel verder kan gaan. Dus de euro is intussen veel 'grover' gemanipuleerd dan een nationale munt ooit had kunnen geweest zijn. Had Griekenland een eigen munt gehad, ze zou ingestort geweest zijn in waarde (hyperinflatie), reeds veel eerder. Let wel, en opnieuw, ik ben niet tegen een gemeenschappelijke munt voor heel Europa of zelfs heel de wereld, maar dan in een vrije markt, en niet als fascistisch (centrale planning, dwang tot acceptatie/monopolie) supermiddel tot superdiefstal waarbij de gedupeerde bevolkingsdelen geen uitwegen meer over hebben en niet meer kunnen ontsnappen aan de diefstal; omdat de wereld geen "buiten" meer heeft. Moest vandaag de dag de markt 'plots' vrij zijn, er zouden direct nieuwe lokale munteenheden ontstaan, georganiseerd door private entiteiten, en de euro zou massaal worden gedumpt. Na verloop van tijd, en de correcties plaatsvonden, zou uiteindelijk op die vrije markt een nieuwe euro ontstaan, eerst parallel aan de lokale, om die dan uiteindelijk misschien helemaal te vervangen, net als nu. Maar die nieuwe euro zou er zijn bij de gratie van de ruilende mensen op de markten, en niet bij de gratie van georganiseerde bendes dieven die we kennen als 'overheden'.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn ertegen dat de chauffeur er is, maar ze willen zelf niet rijden, en ze willen kunnen profiteren van wat de chauffeur doet. Het een sluit echter het ander uit, dus dit is non-sense. En allemaal om niet te moeten zeggen "wij willen de chauffeur kunnen dwingen om ons ergens heen te brengen". En die slavernij (want dat is het), is hun ware aard. Natuurlijk klinkt dat niet zo leuk voor hun 'algemene opinie', en tsjokken ze hun duim rond met tegenstrijdigheden.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 30 maart 2012 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk donders eenvoudig: het volstaat dat een uitgever van dat fiat geld, eens en voorgoed, een zekere hoeveelheid in omloop brengt en verder NIKS MEER DOET. Het enige wat nog moet gebeuren, is dat die uitgever erover waakt dat niemand nergens copietjes maakt. Kan het eenvoudiger. Voor goud was die uitgever moeder natuur, en waakten de natuurwetten erover dat men geen goud "bijmaakte" (ja, er waren wel goudmijnen, maar wat er uit die mijnen komt is weinig in vergelijking met wat er in omloop is ; er wordt ook goud verbruikt). Met een fiat munt is het een uitgever die die functie heeft. Meer moet dat niet zijn. Maar geen enkele centrale bank doet dat, want de verleiding is veel te groot om er altijd maar bij te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |