Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 16:23   #81
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie hier veel linux aanhangers, ik heb geen problemen met linux, maar als ontwikkelaar zou ik toch graag eens een deftige debugger zien op linux in plaats van het voorhistorische ddd en gdb. Eclipse is een verschrikking vergeleken met visual studio en totaal niet schaalbaar voor grote projecten. C++ projecten welteverstaan. Ik spreek me niet uit over java.
Ik werk al jaren met Eclipse en zie niet in wat er verschrikkelijk aan is
Indien je Eclipse niet ziet zitten -> ActiveState Komodo IDE heeft anders ook een goede debugger die uitstekend werkt op linux. Maar dit is geen open-source natuurlijk.

soit, on topic; ik werk elke dag met zowel windows, mac en linux. En ik acht de meeste mensen niet in staat om (deftig) met linux om te gaan Niet omdat ze er niet capabel voor zijn, maar het OS zelf is nog niet gebruiksvriendelijk genoeg voor de massa. Het oplossen van problemen via de command-line is voor 99,99% niet weggelegd. En er zijn maar weinig linux flavours die genoeg investeren in GUIs om dit tegen te gaan.

Ubuntu is hierin feitelijk het meest gevorderd en is dus ook het best voor beginnelingen. Ik hou het liever bij Fedora

@ Kameleon, na het boot-screen van je moederbord, verschijnt er dan het ubuntu logo op je scherm, of krijg je direct de blinkende cursor?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:36   #82
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Nogal wiedes dat dit niet gaat, aangezien het OS verschillend is.
Zeker niet als het een grafische toepassing is die niet in Java is geschreven. .NET toepassingen in principe ook niet al bestaan er dan wel emulatie technieken voor, maar dat is uiteraard niet hetzelfde als de broncode cross compilen.

Ik zie hier veel linux aanhangers, ik heb geen problemen met linux, maar als ontwikkelaar zou ik toch graag eens een deftige debugger zien op linux in plaats van het voorhistorische ddd en gdb. Eclipse is een verschrikking vergeleken met visual studio en totaal niet schaalbaar voor grote projecten. C++ projecten welteverstaan. Ik spreek me niet uit over java.
Als asset manager al twee keer een implementatie op grote schaal tegengekomen van Eclipse. Voor C++ heb ik het één keer tegengekomen op grotere schaal:
http://www.eclipse.org/cdt/
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:42   #83
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Ik maak overigens de laatste tijd veel gebruik van deze ETL implementatie van Eclipse:
http://www.talend.com
Voor het servergedeelte moet je betalen, maar je kan de jobs wel exporteren, voor zowel windows als linux, en op een klassieke manier in een task scheduler steken, dan blijft het gratis en heb je geen server nodig.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be