Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2012, 21:29   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tuurlijk niet. Waarom zou ik depressief zijn? Jij wordt toch ook niet depressief van het feit dat er politieke ideologieën bestaan die verschillen van de jouwe? Ik ben geen pessimist of nihilist, noch ben ik tegen 'alles'. Overheid is gewoon één van de dingen waarvan ik geloof dat ze moreel onverantwoord zijn.

Tja, stel U voor dat ze dat over de monarchie zeiden op de vooravond van de Franse of Amerikaanse Revolutie... Dat kan ik niet accepteren. IK ben ervan overtuigd dat regeren in het huidige systeem (gebaseerd op het sociaal contract van Hobbes) fundamenteel onrechtvaardig is. Net als slavernij, dat is iets waar jij je toch ook niet zomaar bij neer zou leggen ofwel?
Hangt er maar van af welk kapitalisme he. Staatskapitalisme zou ik inderdaad liever kwijt dan rijk zijn.

Ik heb niets tegen kapitalisme an sich. Ik ben wel eerder geoist.

Tuurlijk niet, heb ik ook niet beweert, ik heb niets tegen genieten van de vruchten van je arbeid. In tegendeel, ik geloof bijvoorbeeld in het afschaffen van inkomstbelastingen, BTW, etc. omdat jij volledig het recht hebt op de vruchten van jouw arbeid.
Ik vind staatskapitalisme en landeigendom 'erg' (eerder onterecht).
Inconsequent gelul, heb jij enig idee waar al die vruchten van je arbeid vandaan komen?

Bijna alles wat wij kopen, mobieltjes, kleren enz enz worden gemaakt door kinderhanden.

Als je daar werkelijk problemen mee hebt, dan doe je er ook wat aan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 21:37   #82
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Inconsequent gelul, heb jij enig idee waar al die vruchten van je arbeid vandaan komen?

Bijna alles wat wij kopen, mobieltjes, kleren enz enz worden gemaakt door kinderhanden.

Als je daar werkelijk problemen mee hebt, dan doe je er ook wat aan.
En dat doe ik door te gaan stemmen op één van de keuzes die we hier krijgen?

Wie zei er dat ik me in het onverbrijdeld consumerisme stort? Ik ga liever naar de kringloopwinkel dan naar de C&A. Ik heb geen behoefte aan een hoop spullen die ik niet nodig heb. Ik heb geen tv, gebruik de fiets (heb bewust geen auto), ben vegetariër. Ik doe wat ik kan om een zo klein mogelijke voetafdruk achter te laten op deze planeet of consumerisme zo min mogelijk te sponseren.
Oud 11 mei 2012, 21:40   #83
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat doe ik door te gaan stemmen op één van de keuzes die we hier krijgen?

Wie zei er dat ik me in het onverbrijdeld consumerisme stort? Ik ga liever naar de kringloopwinkel dan naar de C&A. Ik heb geen behoefte aan een hoop spullen die ik niet nodig heb. Ik heb geen tv, gebruik de fiets (heb bewust geen auto), ben vegetariër. Ik doe wat ik kan om een zo klein mogelijke voetafdruk achter te laten op deze planeet of consumerisme zo min mogelijk te sponseren.
Ik heb helemaal niet gezegd dat je moet gaan stemmen, waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.

Ik zeg alleen dat jij als idealist ook consequent moet wezen, geen auto en vegetariër wezen is niet goed genoeg, ga geneeskunde studeren, verhuis naar een arm land en ga daar de mensen zoveel mogelijk helpen als je maar kan.

En niets meer kopen dat hen slechter maakt, pas als je dat doet, zal ik groot respect voor je hebben.

Maar er zijn maar zeer weinig mensen die dat doen, want stiekem vinden ze dat comfortabele van dit systeem wel ideaal.
Oud 11 mei 2012, 21:48   #84
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niet gezegd dat je moet gaan stemmen, waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Zei jij dit niet?
Citaat:
Maar eigenwijs niet gaan stemmen, lost ook niets op. Stem gewoon op de beste partij, dat die partij net zo hypocriet is als elk andere partij is irrelevant
Citaat:
Ik zeg alleen dat jij als idealist ook consequent moet wezen, geen auto en vegetariër wezen is niet goed genoeg, ga geneeskunde studeren, verhuis naar een arm land en ga daar de mensen zoveel mogelijk helpen als je maar kan.
Het is een begin. Ik studeer wetenschappen. Ik heb dat gedaan omdat ik dacht daar meer mensen mee te kunnen helpen als geneeskunde.

Citaat:
En niets meer kopen dat hen slechter maakt, pas als je dat doet, zal ik groot respect voor je hebben.

Maar er zijn maar zeer weinig mensen die dat doen, want stiekem vinden ze dat comfortabele van dit systeem wel ideaal.
Tja, of jij respect voor mij hebt, daar ga ik eerlijk gezegd geen slaap over verliezen.
Dat 'comfortabele systeem' is niet meer dan een zoo:

Oud 12 mei 2012, 00:31   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zei jij dit niet?

Het is een begin. Ik studeer wetenschappen. Ik heb dat gedaan omdat ik dacht daar meer mensen mee te kunnen helpen als geneeskunde.

Tja, of jij respect voor mij hebt, daar ga ik eerlijk gezegd geen slaap over verliezen.
Dat 'comfortabele systeem' is niet meer dan een zoo:

Het lijkt wel of je het niet kunt of wilt snappen, het gaat erom dat als jij tegen dit systeem bent, er dan ook consequent tegen in moet gaan.

Maar wat je vaak ziet aan mensen die er tegen zijn, dat ze wel gebruik maken van vele dingen aan dit systeem, en dat doe jij ook.

Geef gewoon eerlijk toe dat jij net zo hard verantwoordelijk bent voor alle wandaden die het kapitalisme veroorzaakt hebben. We leven daar nu eenmaal in, we kiezen er beide niet voor om het kapitalisme de rug toe te keren. Dus wij zijn allebei en iedereen die in dit systeem leeft en er gebruik van maakt, verantwoordelijk voor kinderarbeid en vele andere nare dingen in derde wereld landen.

Ooit de film Darwins nightmare gezien?, misschien dat die film alles wat duidelijker maakt.
Oud 12 mei 2012, 00:53   #86
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe draag jij bij tot je omgeving of je ideaal ?

Citaat:
Je veegt iemand de mantel uit, zonder dat je doorhebt dat je hiermee je eigen afhankelijkheid te kijk zet.
AC is er zich tenminste bewust van en doet er ook iets bewust mee, om alvast zijn ecologisch-sociale voetafdruk in de wereld te minimaliseren, respect dus.
Ik doe het alvast niet beter.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 08:31   #87
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Michel Moortgat
Carlos Brito
Luc Vansteenkiste
...

Noem maar op. Alles behalve professorkes en nog maar eens een advocaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 12 mei 2012 om 08:31.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 08:39   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hoe draag jij bij tot je omgeving of je ideaal ?

Je veegt iemand de mantel uit, zonder dat je doorhebt dat je hiermee je eigen afhankelijkheid te kijk zet.
AC is er zich tenminste bewust van en doet er ook iets bewust mee, om alvast zijn ecologisch-sociale voetafdruk in de wereld te minimaliseren, respect dus.
Ik doe het alvast niet beter.
Ik draag niet bij aan mijn idealen, aangezien ik die niet heb. Ik heb de wereld geaccepteerd zoals die is.
Oud 13 mei 2012, 11:55   #89
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
een bekwame politica, wars van partijpolitieke en andere beschouwingen, is Meyrem Almaci: grondige dossierkennis en helder in de communicatie. Hadden jullie van mij niet verwacht, hé?
Zeker weten ! Meyrem Almaci is zonder twijfel een van de betere elementen in het parlement . Ze is afkomstig uit een klein dorpke ergens in het Waasland , als ik mij niet vergis . Komt zeer overtuigend over , gedreven , hardwerkend . Van haar niveau zouden er véééél meer moeten zijn .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 15:48   #90
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Daniel Dumoustier

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be