![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Laat ons zeggen dat we niet weten wie die man is en of hij gefaald is is nog maar zeer de vraag .
Wij zijn in mijn richting afgestudeerd met 8 . Bij de eind examens was de one met de laagste punten quota en bij een gesprek met ons allen en het uitreiken van de diploma's kon er eentje niet laten na te trappen op mijn minder goede cijfers "63 % " En een leerkracht replikeerde het is genoeg geweest . we zullen eens kijken en evolueren over 10 jaar . Hij voegde er aan toe op een gezapige manier dat ik er geen fluit had voor gedaan , niets gestudeerd had , en dat dat er op wees dat ik 63 % van de kennis wel degelijk in mij had , en dat anderen met vb 85 % hadden die leerstof klakeloos van buiten geleerd bij het studeren en waren 3 dagen na de examen al 40 % of meer vergeten , of meer nog , hadden het van buiten geleed maar begrepen het niet . Ik voelde me enerzijds gevleid maar was nog wel wat jong om dat te begrijpen . 10 jaar later hadden we een bijeenkomst , ik was de enige die zonder een € startkapitaal was begonnen ,mijn beroep daadwerkelijk uitvoerde als zelfstandig ondernemer met 17 mensen in dienst . De jongens met de beste resultaten van de klas , werkte als rekjes aanvullen in een grootwaren huis , klusjesman in het zwembad enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Gefaald? Ha gij zijt ne goeie. Zoals ik zei, meerdere keren 19/20 gehaald, en als ik mijn master wil heb ik m binnen het jaar. Dat anderen jaloers op me zijn vind ik net zoveel grappiger omdat ik zogezegd gefaald zou zijn. Sorry vriend, ik heb het gemaakt in het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() We hebben hier dus iemand die ingenieurstudies heeft aangevat, zeer hoge scores heeft gehaald, maar dat diploma eigenlijk niet wilde hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik heb industrieel gedaan, maar daar zat helemaal niks van praktijk bij. Hetgeen ze labo's noemde was spielerei wat een pba op zijn eerste jaar al kent. Op pba ben ik binnengekomen met een gigantische achterstand, puur omdat een industrieel niet voorbereid is op pba. Nja hard werken, dat heb ik altijd gedaan. Maar zeggen dat ir of ing praktijk hebben is een beetje de waarheid geweld aandoen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik heb altijd tussen mijn mensen mensen gestaan en met hun mee gewerkt niet met nen dikke nek erboven gestaan . Ze hebben ook grotendeels hun stiel van mij geleerd want vakbekwamen zijn zelden te vinden .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetenschappelijke vorming die een ingenieur meekrijgt, heb jij nu eenmaal niet genoten, ergo, jij kan dus, zeker bij de grote multinationals of R&D instituten gewoon niet vergeleken worden met een ingenieur. Of kan jij zonder enige formele opleiding knikeffecten in vliegtuigrompen voorspellen met grote nauwkeurigheid ? Of vibratieniveaus binnen autos analyseren en effectief door herdesign verbeteren ? De stof die hier voor nodig is, is zeer pittig, en zelfs bij momenten uitdagend voor afgestudeerde ingenieurs. Daarom dat ik ook stel: jij weet helemaal niet wat ingenieurs doen. Jij ziet misschien in een KMO'ke een ingenieur die wat CAD tekeningskes maakt. Dat is verre van onze opleiding, en eigenlijk iets waar we zwaar overkwalificeerd voor zijn (of helemaal niet voor zijn gekwalificeerd, het zit niet in onze opleiding). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Even on the side Effect:
Ik ben echt (oprecht) blij dat u een goede job gecombineerd met een goed arbeidsvoorwaardenpakket hebt gekregen, ongeacht uw diplomas. U zult zeker uw job goed uitoefenen. Maar een beetje respect voor de mensen die de wetenschappelijke kant uitgaan: voor hun is dat diploma wel van groot belang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als bij ons een bediende (lager kader) overuren maakt, dan worden die overuren gewoon betaald. Een bediende (vanaf manager) van het hoger kader krijgt de overuren niet betaald, die krijgt wel andere voordelen om dit te compenseren.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van welke planeet komt u?
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben met ing. begonnen omwille van het praktische. Dat was er niet, dus moest ik een keuze maken. Doordoen met een "hoge" maar oersaaie opleiding, of "zakken" naar een interessante opleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2/ die knikeffecten voorspel je met ervaring. Als je een fout maakt in je berekening zie je die enkel door ervaring van "hey dit kan echt niet". Dus een pas afgestuurde kan zoiets inderdaaad nooit. 3/ Dat herdesign doet ge ook enkel op basis van ervaring. Typische "burgie"fouten zoals die loodrechte nis bij het ongeval in Zwitserland zouden nooit gemaakt zijn door mensen die in de werkelijkheid leven. Mijn eerste gedacht was zelfs een aanslag omdat een loodrechte aanrijding onmogelijk zou moeten zijn zonder dergelijke flaters. De enige reden dat die kinderen dood zijn is omdat iemand teveel met zijn formules bezig was en niet goed nagedacht had over de implicaties van zijn ontwerp. Nissen in tunnels moeten ALTIJD afgeschuind worden, dat is een basisregel die niet eens in een handboek zou moeten staan, zo evident is dat. Dat die tunnel als veilig bestempeld werd is dan ook zonder meer crimineel. Citaat:
Ik ken ook alle formules uit fysica, chemie, sterkteleer en wiskunde. Ik kan de moeilijkste integralen met de hand uitrekenen en zelfs wortels trekken zonder ZRM indien nodig. Maar daar hebt ge niks aan wanneer ge niet uw brein gebruikt om die formules nuttig te maken. Voor zover ik kan zien hebt ge dat of hebt ge dat niet, een opleiding verandert daar hoegenaamd niets aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onder welke hoek moet die muur dan afgeschuind worden, en moet dat een vlakke of een gekromde muur zijn ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Experience can get you only as far as other have been ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn gedachtengang bij het ongeval was als volgt: De bus ziet uit als een frontale botsing, maar er was geen tweede vrachtwagen op de foto's te zien met dergelijke schade. Sinds er in een tunnel nooit of te nimmer loodrechte muren zijn, kan dit geen gewoon ongeval zijn, zeker niet toen gezegd werd dat de tunnel als veilig gecertificeerd was. Einstein zei al dat er slechts 2 dingen oneindig zijn, waaronder de menselijke domheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag naar een element van de oplossingsverzameling, voor zover die bestaat. En ik zou denken dat het modeliseren van verschillende muurprofielen en hun impact op ongelukken een vrij ingewikkelde berekening is. |
|
![]() |
![]() |