![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ik het zo proberen:
zal de aanwezigheid van een sociale zekerheid zorgen dat de DMVP van een persoon verhoogt?
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=AdrianHealey;6106138]Overigens, vermits we een sociale zekerheid hebben, kunnen we dan het minimumloon afschaffen, als ook alle cao's?
Minimumlonen zijn een onderdeel van sociale zekerheid, van een hoeveelheid aan factoren die voor hogere lonen zorgen. De sociale zekerheid gaat niet de effecten van het minimumloon opvangen wanneer die sociale zekerheid zelf daardoor verkleind wordt. Je mag altijd argumenten aanbrengen. Dat zijn dan extra kosten die je moet meerekenen. Wil je echt liever een heel dure beveiligingssector hebben dan dat werknemers geen honger hoeven te lijden? Waarom die drang om hen het leven zuur te maken? Citaat:
Citaat:
Het is best mogelijk dat sociale zekerheid er zelfs toe leidt dat de DMVP van een persoon gemiddeld verlaagt, wetende dat er gemiddeld minder uren gewerkt zullen worden. Al denk ik dat voor iedereen toegankelijk onderwijs, ook een deel van de sociale zekerheid, zeer positieve effecten op de arbeidsmogelijkheden geeft, niet zozeer vanwege de aangebrachte kennis en vaardigheden op zich, maar zeker ook vanwege het makkelijker aanleren van relevantere bedrijfsspecifieke zaken. Hoe dan ook zie ik eigenlijk de relevantie van de DMVP niet in. Net zoals de meeste andere begrippen in de Oostenrijkse School, is het gebaseerd op 'iets is goed wanneer het veel geld oplevert'. Dat is voor mij overduidelijk niet waar: als iemand zonder geld zit te creperen van de honger, dan is het beter om die persoon gratis te voeden dan een papzak een frietje te bakken en verkopen voor de snack. Een belangrijk versterkend punt, voor mijn punt, is dat sociale zekerheid niet enkel voor hogere lonen zorgt, maar er daarbovenop ook nog eens voor zorgt dat de productie meer toegespitst wordt op de massa in plaats van op een rijk segment. Dat zorgt dan voor prijsdalingen in producten voor de massa bedoeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij weet jij niet wat de DMVP is.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 1 mei 2012 om 16:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie
- ge ontkent de analytische waarde van de dmvp - ge denkt dat er een arbeidsoverschot is - ge vooronderstelt dat een sociale zekerheid nodig is om de massa aan productie te laten creëren voor de massa - ge denkt dat dmvp iets te maken heeft met het aantal uren dat iemand werkt (lol) - ge denkt dat minimumlonen hogere lonen veroorzaken - ge denkt dat het enige mogelijke alternatief voor een verplichte sociale zekerheid massale hongersnood is ja, gegeven dat allemaal, snap ik dat je voor een sociale zekerheid bent. Maar geen een van deze zaken klopt. Dus ja. Je zit fout.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Net zoals de meeste andere begrippen in de Oostenrijkse School, is het gebaseerd op 'iets is goed wanneer het veel reële waarde oplevert'. De volledige theorie van de Oostenrijkste school is doorspekt met propaganda, bedoeld om te hersenspoelen. Men moet zich daarvan bewust zijn vooraleer de theorieën te bestuderen; steeds kritisch nadenken over de termen, beseffen waar de theorieën relevant voor zijn (bv. ondernemen) en waarvoor absoluut niet (bv. economische politiek). |
|||
![]() |
![]() |