Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2012, 15:40   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tuurlijk wel... Maar dit is als Vangheluwe die stelt dat de kerk te laks omgaat met pedofielen. Hypocriet dus...
Hypocriet vanwege Van Gheluwe omdat hijzelf schuldig is.

De Wever is niet schuldig, als hij uitgenodigd wordt door de pers om zijn gedachten toe te lichten.

De Wever zou hypocriet zijn, mocht hij in zijn binnenste kritiek hebben op de pers, maar daar "zedig" over zwijgen, omdat hij graag nog meer in de pers zou komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 15:40   #82
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Zo juist vernomen dat er in het Waalse Hoei een eerste dode is gevallen in vermoedelijk homofoob geweld. Vraag van mij aan diezelfde pers die nu blijkbaar door BDW wordt aangevallen. Wie is nu in Belgie/Vlaanderen verantwoordelijk voor het opkomen van antisemitisme en homofoob geweld/gay-bashing. Als ik de Vlaamse pers lees is het alsof er opeens bij de autochtone bevolking een opflakkering is van antisemitisme en homofobie. Indien die zelfde pers overtuigd is van hetgene ze laten uitschijnen nl dat het autochtone belgen/vlamingen zijn die verantwoordelijk zijn voor het betreffende geweld, dat die pers mij dan eens uitlegt met welke redenen de autochtonen zich plotseling zo beginnen te manifesteren. Het Joods forum en ook de Belgische holebi federatie komen tot andere conclusie's aangaande de achtergrond van de daders. En die zijn verre van autochtoon. Waarom lees ik dit niet in die verdomde pers die het zogezegd altijd weet en bij het rechte eind heeft. Dus beste forumgenoten, dit is weer zo'n voorbeeld van een pers-orgaan dat lijdt aan selectieve verontwaardiging.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 15:42   #83
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wat zitten Tommm en Vivela hier weer zenuwachtig te schuifelen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 15:57   #84
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en gij denkt dat alles en iedereen die in dag allemaal staat daarom gevraagd heeft? Domme mens...
Inderdaad, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat de kinderen van BDW zelf gevraagd hebben om in Dag Allemaal te staan.

Citaat:
Zoals ik zei: in feite moet het hier gaan over de manier waarop media nieuws brengen (of vormen) en niet over de boodschapper...
De Wever is in deze meer dan een boodschapper, hij heeft zelf volop de verkleutering en BV-isering van de politiek aangewakkerd - hij heeft er zijn succes volledig aan te danken - en nu klaagt hij diezelfde tendensen aan waarop hij meesurfte en nog steeds meesurft, dat is op z'n zachtst gezegd hypocriet te noemen. Als hij wilt dat er iets verandert in de relatie tussen media en politiek dat hij dan zelf eerst het goede voorbeeld geeft, dan pas heeft hij recht van spreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Simpel gezegd de stellingen van BDW in dat interview:
* sommige journalisten (vdkelen haalt hij aan) spreken te duidelijk hun politieke voorkeur uit
Dat heet vrije meningsuiting en persvrijheid, hebt ge daar soms een probleem mee?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 16:04   #85
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor één keer moet ik BDW gelijk geven. Al vind ik zijn uithaal wel dubbelzinnig voor iemand die het grootste deel van zijn succes aan de media te danken heeft.
Geconfronteerd met de keerzijde van de medaille?
Denken jullie nu echt dat hij zijn grote succes te danken heeft aan zijn deelname in de quiz de Slimste mens? Ik denk het niet. Toegegeven, hij kwam daar wel gevat uit de hoek, was rad van tong. Of de kiezer daardoor zijn keuze laat beïnvloeden durf ik te betwijfelen.
Zijn succes reduceren tot zijn deelname aan een quiz vind ik de man oneer aan doen.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 16:07   #86
andy.v
Burger

andy.v's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Of de kiezer daardoor zijn keuze laat beïnvloeden durf ik te betwijfelen.
U hebt wel een heel naïef vertrouwen in de modale kiezer
Oud 3 mei 2012, 16:14   #87
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Bartje is toch een "dikke" hypocriet. Hij is dankzij de media groot geworden. Gewoon door aan een belachelijk kwisje mee te doen...
Oud 3 mei 2012, 16:15   #88
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Bartje is toch een "dikke" hypocriet. Hij is dankzij de media groot geworden. Gewoon door aan een belachelijk kwisje mee te doen...
Citaat:
Inhoudelijke commentaar zou u sieren.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 16:17   #89
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Mijn opmerking is nochtans één en al inhoud.
Oud 3 mei 2012, 16:19   #90
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn opmerking is nochtans één en al inhoud.
Vooral ook vol spitsvondige en vernieuwende humor.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 16:20   #91
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Ofschoon ik MS-mediahater en Vlaams-nationalist van het eerste uur ben, laat ik me voor geen millimeter nog in de doeken doen van BDW's goedkope opmerkingen.

Bart is Vlaams kampioen "kak-intrekken" als het erop aankomt. Een 3de keer heeft ie mij niet liggen.

Opkutten, Bart.
Oud 3 mei 2012, 16:22   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hoe moet men hierop inhoudelijk reageren...door mee te huilen met het afkakken van de pers ?
Zouden wij er echt inhoudelijk mogen op wijzen dat het dhr PVDD vrij stond een klacht voor laster en eerroof in te dienen tegen elk medium dat hem onterecht besmeurde ?
Inhoudelijk gezien moet ik vaststellen dat PVDD dit niet heeft gedaan. Net zo min als dhr J.G. uit H.
Waarom is die klacht nooit ingediend ? Of is dat TE inhoudelijk deze vraag ?

En wat zou BDW op die piano dan tokkelen ?
Dat potelaars hun gang moeten kunnen gaan en de pers kei-neig moet zwijgen als een ongelikte beer onverdiend burgemeester van een provinciehoofddorp dreigt te worden ?
Of dat ze ouw-peekes iconen rustig moeten laten sterven ook al hebben ze de tiran uitgehangen ?
Ik weet niet wat BDW nu pianotiseert....niets politiek relevant in elk geval.

Is het misschien te inhoudelijk om van BDW een politiek alternatief te verwachten ?
Voor Antwerpen een beleidsvoorstel om die stad de volgende 6 jaar naar het Wahalla te leiden...
Of een realistisch haalbaar politiek alternatief voor Di Rupo ?

Maar neen, dat mogen wij van BDW niet verwachten.
Dat is te inhoudelijk.
En zijn aanbidders die kakken liever de pianist af die hen tracht te wijzen op de inhoudsloosheid van hun fetisj-politiekerken van het zevende knoopsgat.
Justitie is toch echt wat anders dan eenderwelk slachtoffer - terecht of onterecht - al of niet kort na de feiten ofwel 15 jaar erna,
voor de rechtbank van humo te brengen om de vermoedelijke dader neer te laten sabelen (nadat je je eigen juiste partijkaart getoond hebt, èn aangetoond dat de andere partij de verkeerde heeft),
om daarna dan een gewone rechtbank te laten beslissen wie gelijk had.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 mei 2012, 16:26   #93
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
U hebt wel een heel naïef vertrouwen in de modale kiezer
Heb je het over de kiezers voor de VLD, Sp.a?
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 16:32   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Zo juist vernomen dat er in het Waalse Hoei een eerste dode is gevallen in vermoedelijk homofoob geweld. Vraag van mij aan diezelfde pers die nu blijkbaar door BDW wordt aangevallen. Wie is nu in Belgie/Vlaanderen verantwoordelijk voor het opkomen van antisemitisme en homofoob geweld/gay-bashing. Als ik de Vlaamse pers lees is het alsof er opeens bij de autochtone bevolking een opflakkering is van antisemitisme en homofobie. Indien die zelfde pers overtuigd is van hetgene ze laten uitschijnen nl dat het autochtone belgen/vlamingen zijn die verantwoordelijk zijn voor het betreffende geweld, dat die pers mij dan eens uitlegt met welke redenen de autochtonen zich plotseling zo beginnen te manifesteren. Het Joods forum en ook de Belgische holebi federatie komen tot andere conclusie's aangaande de achtergrond van de daders. En die zijn verre van autochtoon. Waarom lees ik dit niet in die verdomde pers die het zogezegd altijd weet en bij het rechte eind heeft. Dus beste forumgenoten, dit is weer zo'n voorbeeld van een pers-orgaan dat lijdt aan selectieve verontwaardiging.
Aansluitend alhoewel off topic:

Ook dit komt niet in de pers:

Citaat:
Op 12 mei is het weer zover: de jaarlijkse 'Pride' in Brussel. Al voor de 17de keer. En als N-VA stappen we voor de 10de keer mee op. Parlementsleden Zuhal Demir, Siegfried Bracke, Lies Jans, Karl Vanlouwe, Peter Dedecker, Jan Peumans, Reinilde Van Moer en Piet De Bruyn zullen alvast aanwezig zijn.
http://www.n-va.be/agenda/n-va-neemt...%20-%2002%2F05

Oud 3 mei 2012, 16:43   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En hij gooit die bom volledig terecht vind ik.

Is er trouwens één forummer hier actief die vindt dat er in totaal drie kranten zijn die hij alledrie voldoende geloofwaardig vindt in de uitoefening van hun informatieopdracht ?

(er zullen er wel zijn die ofwel De Zorgen, ofwel Pallieterke, ofwel ... voldoende vinden, maar dat zegt iets over hun politiek idee en niet over de kwaliteit van onze media)

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120503_085

edit:
allez, als de links niet meer zouden werken:
Zolang hij de media kan gebruiken voor zijn carrière (de slimste mens en talrijke interviews, lofzangen in Knack) of politieke spelletjes (zijn verklaringen in Der Spiegel) zijn de media goed, zo hij een minder goede -of erger géén- persaandacht krijgt zijn de media slecht.
Arm Bartje

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2012 om 16:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 16:58   #96
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij gooit die bom volledig terecht vind ik.

Is er trouwens één forummer hier actief die vindt dat er in totaal drie kranten zijn die hij alledrie voldoende geloofwaardig vindt in de uitoefening van hun informatieopdracht ?

(er zullen er wel zijn die ofwel De Zorgen, ofwel Pallieterke, ofwel ... voldoende vinden, maar dat zegt iets over hun politiek idee en niet over de kwaliteit van onze media)

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120503_085

edit:
allez, als de links niet meer zouden werken:
Evenals het volk de smoesjes en leugens van de tradio's niet meer slikken.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:01   #97
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Speciaal de veroordeling van mensen voordat,om maar een voorbeeld te noemen,het gerecht daarover iets te zeggen kan hebben is er ver over....

Het geval J.Gheysen was mogelijk de laatste druppel......Het gaat hem niet over schuld of onschuld,het gaat hem over deze aanpak....

Ja,BDW was erg veel in de pers,maar hij stond/zat er dus iedere keer zelf bij en kon ogenblikkelijk een antwoordje toedienen......

Hijzelf heeft echter ook al te maken gehad met schrijfsels (ik denk eigenlijk vooral aan Le Soir) die geen journalistiek meer waren maar pure stemmingmakerij...niet in een propagandapamflet van een politieke partij(waar dit thuishoort in een beschaafde omgeving) maar in een zogenaamd neutraal-onpartijdige pers....

Hoe verdedig je jezelf nog als je al tot een soort "Flamingante nazi" betiteld bent?(ongeveer de anti-these van BDW)

tsja.....de pers....ik moet ook al zo goed opletten wat ik lees....en vooral,en dat is wat ik onaanvaardbaar vind in de pers...WAAROM iets er op een bepaald moment staat...die machinaties die men kan vermoeden...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2012 om 17:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:03   #98
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aansluitend alhoewel off topic:

Ook dit komt niet in de pers:

http://www.n-va.be/agenda/n-va-neemt...%20-%2002%2F05

*edit*
Ik denk dat ik je mis geïnterpreteerd had Brooddoos
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 3 mei 2012 om 17:14.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:07   #99
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Hoe de media tof meespeelde met die hele poppekast.

"We hebben een regering! Joepie!!"

matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:08   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ik zou er niet op hopen. Binnen een paar uur is de discussie volledig verwaterd naar 'frituur bart' dit en dat (Het Oosten en Henri zullen nog in hun nest liggen, anders was het al zo ver)
Wat zou je nu willen, dat mensen ernstig reageren, wanneer de topicstarter (zelf nochtans een De Wever-fan!) al begint met de naam van de betreffende politicus op een infantiele wijze te verdraaien?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be