Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2012, 17:19   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het is een kwestie van definitie dus om 'religie' te koppelen aan 'God'. Mij lijkt dat een onnodige beperking van het begrip religie.

De definitie die wikipedia geeft lijkt me zinvoller:

Het woord God komt daar niet eens aan te pas. Atheïsme is een gedachtegoed dat poogt een betekenis aan het leven te geven. Het kan gezien worden als een godloze religie. Evenzeer als andere religies kan het tot absurditeiten leiden.

Vanwaar de behoefte tot verklaringen? Dezelfde drive tot extrapolatie zie ik bij Hawking of Dawkins. Atheïstische visies hebben de neiging in een soort van wetenschapsreligie te ontaarden lijkt me. Onderliggend is er de drang tot een allesomvattende verklaring voor het leven, een doordringen tot in de essentie. Het is niet die 'neiging' en het daaruit volgende zoeken op zich waar ik een 'probleem' mee heb, wel met de pretentie definitieve antwoorden te kunnen geven. De ontkenning van 'God' is zo'n definitief antwoord. Daarom ook is atheïsme eerder religie dan bijvoorbeeld 'agnosticisme' mijns inziens.
Atheïsme is gewoon de aanname dat er geen god of iets bovennatuurlijks is.
Niet meer niet minder hoor, ik zie niet in waarom dat een religie zou zijn.

Geen postzegels verzamelen is ook geen hobby.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:21   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

Zeki Müren

http://forum.numix.nl/viewtopic.php?t=859&start=2910

In Turkije heerste er geen crisis en groeit de economie met 8%. Zou het geen goed idee zijn de Turken te smeken managers m/v te sturen die als bijzondere ministers ons Nederland uit dit moeras kunnen trekken?
Den superioriteit van den Turksche medemensch blijkt uit hun taal, die een mathematische voorspelbaarheid en eenvoud heeft. Je hoeft een woord niet te kennen, maar als je de vervoegingregels toepast is de uitkomst altijd juist. Zij kennen tevens een meervoud voor het woord 'wat.' 'Ne' is in meervoud 'neler.' Ik gebruik het zo vaak als mogelijk, 'neler gecti,' wat is er allemaal gebeurt, omdat het zo suggestief is. Gisteren werd er Börek in mijn keuken gemaakt, een heel spannend gezicht, waarbij er met een deeglap werd gezwaaid die steeds dunner en dunner werd. Heel indrukwekkend, en lekker ook. Ondertussen luisterden wij naar Zeki Müren, de grootste ster die Turkije ooit heeft gehad. En wat een wonderlijke verschijning, een ouder heer met geblondeerd haar en full make-up op. Waarom niet. Hier zou men dat nooit toelaten, maar de Turken kunnen dat wel hebben. En daarom acht ik hen superieur aan Nederlanders.

Börekci Tevfik

http://www.flickr.com/photos/daveronica/5357951594/

Börek
Superieur zijn aan de Nederlanders is nu niet precies een huzarenstukje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2012 om 17:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 20:50   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Superieur zijn aan de Nederlanders is nu niet precies een huzarenstukje.
Oud 14 mei 2012, 20:52   #84
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is atheïsme geen soort religie dan?

(oei. het wordt hier off topiccer met het bericht)
Alleen in clubs zoals het humanistisch verbond.
Daar trekken ze zelfs subsidies omdat ze fervent niet geloven...
Oud 14 mei 2012, 21:57   #85
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk bedoel ik Amygdala.
Sorry Nietzsche, een begrijpbare fout, zou het het zelf nooit doorgehad hebben, maar dit is veel te grappig om niet in quote-archief te plaatsen...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 09:20   #86
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat is er mis met een bruine huidskleur trouwens?
ik vind helemaal niks mis met een bruine huidskleur. Ik het thuis zèlf een zonnebank!

Maar je moet wel met twee woorden spreken tegen mensen met een bruine huidskleur, of je bent racist!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 09:23   #87
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
'Bruintjes' worden voorgetrokken? Jammer genoeg zijn er enkele forumdwazen die in uw leugens trappen.
o, je bent tegenstander van positieve discriminatie zie ik?

Citaat:
Een Europees rapport gaf overlaatst juist de discriminatie tegen migranten aan in Europa, terwijl jij met wat insinuaties het omgekeerde probeert 'aan te tonen', met als enige bedoeling de discriminatie groter te maken dan ze al is.
graag link aub?

Of heb je het over dat rapport dat stelt dat mensen die zonder diploma van school getrapt worden, geen jobs vinden?

Of over het rapport dat stelt dat mensen die zich weigeren aan te passen aan de werkattitude van een bedrijf, niet worden aangeworven?

Heeft U het over het feit dat indien men zich niet wenst te engageren, men ook minder kansen heeft op participatie?
Oud 15 mei 2012, 09:25   #88
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alle nazi's zijn Mengele's. Velen zullen er stilzwijgend gniffelen als het bloed vloeit, niet hun handen vuil maken. En meelopers zullen de aanstoker op de achtergrond pogen te imponeren ook al weten ze heel goed dat die demagogisch te werk gaat, en de leugen niet schuwt.

Bouw toch een samenleving op in plaats van ze kapot te maken.
Je weet toch wel dat er op andere (hogere) niveaus het ondertussen heel duidelijk is geworden dat zowel het nazisme, fascisme, communisme als islamisme, allemaal verwerpelijke totalitaire ideologieën zijn? Of had je dat nog niet geleerd op school?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be