Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2012, 23:12   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nogmaals dat kan mij geen reet schelen als die range van een privémadammeke wat meer belast worden. Ik zeg dat Elio zijn wet niet die range viseert, maar gewoon alle middenklasse wagens waarmee vertegenwoordigers rondhotsen. EN die meestal een mooie laag verbruik noteren.
In feite betaal je gewoon meer vanaf je met een auto van rond de 15K en meer rrondrijdt. En jawel dat is iets die jaloeziegebaseerd is.

ALs je een wagen 90% voor uw werk gebruikt, dan moet hij niet 30% als voor deel in natura komen. Daarover gaat het mij, de wetgeving gaat echt tever
Het zou me niet verwonderen dat in bepaalde gevallen het goedkoper is geworden een wagen op regelmatige basis te gaan huren, dan één te kopen.

Zeker in een bepaalde prijsklasse dan toch.
Allez zo zeker ben ik nu ook weer niet...maar toch?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 07:08   #82
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zou me niet verwonderen dat in bepaalde gevallen het goedkoper is geworden een wagen op regelmatige basis te gaan huren, dan één te kopen.

Zeker in een bepaalde prijsklasse dan toch.
Allez zo zeker ben ik nu ook weer niet...maar toch?

Waarschijnlijk wel ja, hier kunt ge een golf huren voor 400€/maand en zou ge in principe 5000 km/maand mogen rijden. Daar zit onderhoud, winterbanden en verzekering in. En elke 6 maanden krijgt ge een nieuwe. Deze regeling wordt niet getaxeerd in Luxembourg.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 07:11   #83
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
That ain't no argument bro. Madame kan ook met een passat/A4/mondeo naar de kapper rijden, dan vervuilt ze nog minder en de vertenwoordiger vervuilt nu ook minder met zijn passat/A4/mondeo dan wanneer hij met een Range al zijn verplaatsingen zou doen.
It is though.
Gij wilt gewoon de makkelijke slachtoffers aanpakken. Er zijn er maar weinig die iets durven zeggen over al die nutteloze transporten. Oude vrachtwagens van meer dan 20 jaar die nog kilo's roet uitstoten om nog maar te zwijgen van boten en diesel treinen.
Dus pakken we welgestelde burger aan, die zijn niet met teveel en als ze graag blijven rijden met hun 4x4 gaan we ze laten dokken.
De bedoeling is immers niet dat die auto's verdwijnen, de regering heeft veel liever dat ze blijven en de kas spijzen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 07:53   #84
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Wééral een ander fiscaal stelsel voor bedrijfswagens? kom zeg, we veranderen vaker van stelsel dan van onderbroek of van wagen.

Voor 2010: op basis van fiscale pK
2010-2011: op basis van CO2 uitstoot
2012: op basis van CO2 uitstoot en catalogusprijs

Dat die kiekens zonder kop in Brussel nu eens, voor de eerste keer, goed nadenken en eens een stelsel op poten zetten dat de economische levensduur van een wagen overtreft. Eens 10 jaar hetzelfde stelsel, is dat teveel gevraagd?

Amateurs...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 08:39   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb vandaag iemand aangesproken met zo een electrisch karretje. In mijn impulsiviteit had ik een flits dat ik dat ook nog misschien zag zitten om onze klanten zo in de ronde wat te bedienen. Hip en je geeft jezelf zo een imago van "ik zal u eens wat tonen zie".
Enfin ik spreek die jongen aan, "hallo bent u tevreden van uw wagentje? " Antwoord "bijlange niet ...ik sta minstens 2 keer per dag in panne met dat ding." Huh? " ja die valt altijd maar stil en na 30 km moet ik hem opladen en hij rijd maar 30 km per uur ook. " HUH? "We hebben er 2 (univ Gent blijkbaar) ...die andere zijn motor is er al 3 keer uitgevallen" WATTE? " Ja dat komt altijd maar los, en als het regent zit je zeiknat in dat geval ook nog eens".
Enfin mijn flits was al weg nog voor hij uitgesproken was.
Kostprijs 15000 euro voor die rommel.

En willen ze ons daar naartoe proberen te leiden, naar zulke prullen?
tjiens die Prius, Volt, valt toch nooit stil ? Is dat die ZEV van renault misschien die je bedoelt ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 mei 2012 om 08:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 08:43   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
It is though.
Gij wilt gewoon de makkelijke slachtoffers aanpakken. Er zijn er maar weinig die iets durven zeggen over al die nutteloze transporten. Oude vrachtwagens van meer dan 20 jaar die nog kilo's roet uitstoten om nog maar te zwijgen van boten en diesel treinen.
Dus pakken we welgestelde burger aan, die zijn niet met teveel en als ze graag blijven rijden met hun 4x4 gaan we ze laten dokken.
De bedoeling is immers niet dat die auto's verdwijnen, de regering heeft veel liever dat ze blijven en de kas spijzen.
Het is veel erger dan dat

Je mag stellen dat ALLES van voor de EEUWWENDE die nog professioneel gebruikt wordt, beter UITEGEFAZEERD wordt.

EN ik ga niet overdrijven, maar daar ga je zonder moeite 20% energieefficientie mee krijgen, en daar moet je nu geens geen lap belasting heffen op range roverkes, maar gewoon belasten op leeftijd. of belasten op vervuiling of belasten op afgelegde kilometers en nog beter belasten op verbruik in combinatie met een vervuilingscomponent.. Je hebt GPS trackers voor 200euro (opgeschaalde productie wordt dat 20euro) , dus hoe moeilijk kan het zijn om dat bij te houden hoeveel een auto rijdt, om dit eenmaal per jaar te verzamelen, daar een berekeningske te maken en uw rijtaks vervangen door een kilometerrijden. EN je kunt er zonder moeite nog een CITY taks aan plakken, dus een die met een roetbraker door Brussel wil tuffen betaalt per partikeltje als het ware. Een die 170 wil rijden betaalt gewoon ook extra, dat is dan een permanente flitspaal...

INderdaad, het leeuwedeel van het verbruik zit in de verwarming. Het is tijd dat mazout en aardgas evenveel belast worden als de autobrandstof, en de vervuiling zal op slag halveren..

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 mei 2012 om 08:46.
Oud 31 mei 2012, 12:58   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De waalse economie veert recht...

http://www.auto55.be/nieuws/15679-be...a-gp-in-detail

jammer dat ELio zo hard arbeid, en auto's belast, anders hadden we hier wel al eentje ingeschreven bij wijze van spreken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be