Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2012, 20:22   #81
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Uw redenering is laten we die ganse economische crisis maar exploderen, zodat ik mijn Vlaams-nationalistische fetish kan prikkelen.
Waaruit blijkt dat ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:24   #82
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De Dexia luchtbel is al lang gevallen. Het is een zombiebank.

Ze is nog niet opengebarsten die luchtbel. Nog niet.
Oud 29 mei 2012, 20:24   #83
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat ?
Uit zijn berichten. Hij zegt vaak ongeveer letterlijk "Het kan me niet schelen dat het die en deze negatieve gevolgen heeft. Het enige dat me interesseert is dat België kapot gaat."
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:25   #84
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt een pleidooi aan het houden voor pessimisme ?
Eerder een pleidooi tegen blind positivisme dat op niets is gebaseerd, of struisvogelpolitiek.
Oud 29 mei 2012, 20:28   #85
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar behoor jij nog bij die naïevelingen die nog hoopt dat de overheidsborgen gegeven op Dexia niet gaan uitgewonnen worden. Veel spelers inclusief de ratingbureau's houden hier reeds rekening mee. Het zal onze overheidsschuld 10% tot 20% doen stijgen. Tenzij de borgen eerlijker verdeeld worden door de landen die blootgesteld zijn aan Dexia. Of tenzij de EU mee opdraait in de kosten ( via EFSM ?). Of tenzij de ECB haar bazooka op automatisch vuren zet.

Dexia is niet de enige zombiebank in de EU. In Griekenland en Spanje zitten de meeste concentraties van zombiebanken. Dexia is wel als 1 holding de grootste zombiebank van Europa én Amerika.
Jij bent een van die pessimisten waar Robinus het over heeft. De luchtbel is al gebarsten volgens u maar dat is nog niet het geval. Als die barst zullen de rating bureaus zeker nog eens reageren. Je moet niet denken dat het risico al volledig vervat is in de huidige rating.
Oud 29 mei 2012, 20:30   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Pessimisme maakt ongelukkig en besmet anderen met pessimisme en ongelukkig zijn. Het lost geen ENKEL probleem op. Het is er zelf één. En het creëert er.
Optimisme of pessimisme gaat niets veranderen als je zoekt naar optimale oplossingen. De verschillen zitten hem in het gevoel, de manier van overkomen bij anderen en de positieve/negatieve invloed op het humeur van anderen. Misschien kicken sommigen op pessimisme, maar ik aanzie het als een zielig vertoon van getraumatiseerd en diep ongelukkig zijn. Ik zou zo'n depressieve discussiepartners willen helpen, maar ik weet niet hoe.

Deze draad gaat niet over Frankrijk.
Bovendien ben ik als internationalist niet aan staatsgrenzen gehecht.

Plus goed en slecht zijn relatieve begrippen. Ik beschouw de huidige realiteit als goed, of althans veel beter dan de andere situaties die in de wereld bestaan hebben. Toch zal ik er net als sommige pessimisten naar streven die nog beter te maken. (Al zullen we misschien een andere mening hebben over wat beter is.)
je kan iemand zijn karakter zo maar niet veranderen.
Uw visie is trouwens nogal eng.
Uw blind soort optimisme volgens de manier van Tobback is gewoon gevaarlijk en maakt u blind.
Oud 29 mei 2012, 20:33   #87
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar behoor jij nog bij die naïevelingen die nog hoopt dat de overheidsborgen gegeven op Dexia niet gaan uitgewonnen worden. Veel spelers inclusief de ratingbureau's houden hier reeds rekening mee. Het zal onze overheidsschuld 10% tot 20% doen stijgen. Tenzij de borgen eerlijker verdeeld worden door de landen die blootgesteld zijn aan Dexia. Of tenzij de EU mee opdraait in de kosten ( via EFSM ?). Of tenzij de ECB haar bazooka op automatisch vuren zet.

Dexia is niet de enige zombiebank in de EU. In Griekenland en Spanje zitten de meeste concentraties van zombiebanken. Dexia is wel als 1 holding de grootste zombiebank van Europa én Amerika.
Jij schrijft met andere woorden wat ik wilde zeggen: dat het ons veel geld gaat kosten, behalve als er zware hulp komt van bijvoorbeeld ECB.

Maar ik kan het niet zo goed uitleggen (boerke uit de Kempen, met de éne hand schrijven en de andere patatten rooien, dat is niet zo gemakkelijk, om van het denken nog maar te zwijgen met al die kerkklokken op de achtergrond
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:35   #88
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Eerder een pleidooi tegen blind positivisme dat op niets is gebaseerd, of struisvogelpolitiek.
Ik baseer me niet enkel op empirische wetenschap. Je komt verward over.
Blind zijn staat volledig los van een positieve versus een negatieve kijk op de zaken. Het lijkt me logisch om altijd naar het beste te streven, of je het nu al goed vindt of niet.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be