Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2012, 23:38   #81
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Plaatjes maskeren de afgang van zijne 'omhooggevallenheid' niet. .
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 23:39   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geen paniek, het is zo voorbij:

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 23:41   #83
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier dan ook helemaal niet over islam, maar over doctoraatsstudenten en hooggeschoolden uit Marokko en buurlanden.
Als alle hooggeschoolden hun Magrebijns land deserteren, dan gaan ze ginder nooit uit de miserie geraken. Dat die mensen hier studeren, tot daar aan toe, maar dat ze daarna terug huiswaarts keren, en hun Eigen Land vooruithelpen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 23:59   #84
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah sorry, jou waren we vergeten...

Ik stuur vlug Alboreto naar je toe met:
Zo zo, ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk van je enorme gevatheid ben. Islamitische humor op zijn best.
En dat je anderen het werk voor je wil laten opknappen, spreekt ook weer boekdelen. Durf je zelf niet?
Trouwens, je hebt Alboreto nu toch al als jouw persoonlijke aangever en ja-knikker op het forum zodat jij je als heel belangrijk en interessant kunt gaan voordoen? Die arme jongen heeft daar nu al een dagtaak aan. En dan wil jij hem ook nog eens met scherpe voorwerpen op pad gaan sturen. Dalijk raakt hij oververmoeid en struikelt hij, en verwondt hij zichzelf met dat mes. Dat willen we niet, toch?
Oud 2 juni 2012, 18:55   #85
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Als alle hooggeschoolden hun Magrebijns land deserteren, dan gaan ze ginder nooit uit de miserie geraken. Dat die mensen hier studeren, tot daar aan toe, maar dat ze daarna terug huiswaarts keren, en hun Eigen Land vooruithelpen.
Er wordt hier aan één ding voorbijgegaan: Frankrijk importeert heel bewust doctorandi uit de hele wereld, omdat ze zelf niet genoeg kwaliteit meer in huis hebben om hun wetenschappelijke instituten draaiende te houden.

Citaat:
Il s'agit principalement de doctorants étrangers sélectionnés dans leur pays d'origine, au Maghreb (30 %) mais également en Afrique de l'Ouest (17 %), en Asie (16 %) ou en Europe de l'Est (12 %), via le ministère des Affaires étrangères. Ils sont rémunérés de 500 �* 1 500 euros par mois (la moyenne est de 1 000 euros) par l'association Egide, qui fait le lien avec le ministère. Ces thésards sont recrutés dans des écoles prestigieuses comme Télécom Paris (la moitié des 320 thésards) ou encore �* Polytechnique.
En natuurlijk blijven die achteraf hier, en gaan ze niet terug naar de "achterlijkheid" van hun geboorteland. Want die houding wordt er in Frankrijk van in het begin ingepompt.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 19:16   #86
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er wordt hier aan één ding voorbijgegaan: Frankrijk importeert heel bewust doctorandi uit de hele wereld, omdat ze zelf niet genoeg kwaliteit meer in huis hebben om hun wetenschappelijke instituten draaiende te houden.

En natuurlijk blijven die achteraf hier, en gaan ze niet terug naar de "achterlijkheid" van hun geboorteland. Want die houding wordt er in Frankrijk van in het begin ingepompt.
Met Magrebijnen zullen ze hun wetenschappen geen millimeter vooruit helpen, integendeel.
Oud 2 juni 2012, 19:44   #87
F.B.
Parlementslid

Standaard

Zoveel lamme draden van diezelfde wazige kerel...
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 08:16   #88
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier gaat het over hooggeschoolde migratie.
Zeer goed.
Wat wilde je over hooggeschoolde migranten kwijt?
Dat is niet echt duidelijk in je eerste post.

Citaat:
Er wordt altijd over laaggeschoolde migranten gesproken.
... om over de niet-geschoolden nog maar te zwijgen.

Citaat:
Laten we het even over hooggeschoolde migranten hebben en er hun godsdienst twee seconden niet bij betrekken.
Nogmaals: wat wil je erover kwijt?
Welk punt wil je maken i.v.m. hooggeschoolde migranten?
Is er een reden waarom je relevante aspecten van migratie zoals religie uit dit debat wil houden?
Oud 3 juni 2012, 08:20   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de vraag: hoe kunnen we ons land aantrekkelijker maken voor hooggeschoolde migranten?

Iemand enige ideeën?
Ideeën genoeg, maar is er behoefte aan?
Oud 3 juni 2012, 08:35   #90
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk een zinnige opmerking.

Dat is inderdaad de vraag: hoe kunnen we ons land aantrekkelijker maken voor hooggeschoolde migranten?

Iemand enige ideeën?
We hebben al genoeg waardeloze diploma's van eigen bodem. Mijn idee: privatiseer het onderwijs en de uitreiking van diploma's! Geen enkel bedrijf zal nog iemand met een staatsdiploma of door de overheid georganiseerde opleiding in huis halen: te waardeloos. En al zeker geen staatsdiploma's uit Noord-Afrika, want die hebben hooguit in de winter enige waarde, als brandstof voor de kachel.
Oud 3 juni 2012, 09:39   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Is het middelbaar onderwijs in Frankrijk dan zo slecht dat wie daar vandaan komt, het aflegt tegen wie middelbaar onderwijs " genoot" in Marokko?
Heb je daar een bron voor, vergelijkende studie of zo?

Natuurlijk, wanneer je behoorlijk loon, kinderbijslag, toegankelijke gezondheidszorg, sociale woningen, pensioen kunt krijgen, moeten Fransen aandringen want anders willen mensen terug naar landen waar dit niet eens bestaat!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 11:54   #92
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het artikel is een beetje verwarrend. Er zijn 41% doctoraatsstudenten van "vreemde origine". De 11% Marokkanen slaat inderdaad op het aandeel in de totale studentenpopulatie.

Er wordt ook gezegd dat de "vreemde" studenten 12% van de studentenpopulatie in Frankrijk uitmaken. 12% van de totale studentenpopulatie, maar 41% van de doctoraatsstudenten. Dat betekent dat de doctoraatssstudenten in het contingent "vreemde studenten" zwaar oververtegenwoordigd zijn!
Ik vrees dat jij niet goed weet wat het profiel is van een 'doctoraatsstudent'.
Dat zijn absoluut niet de meest dynamische, energieke en doorzettende studenten. Die zijn allang weg.
Mij is ook aangeboden om te doctoreren toen mijn thesis bekroond werd. Heb er geen seconde aan gedacht erop in te gaan, en dan gaat men de ladder af. Zo zit dat.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 12:00   #93
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Eindelijk een zinnige opmerking.

Iemand enige ideeën?
In eerste instantie de politici in de grote steden liquideren. Zij zien de immigranten als een mogelijkheid om 250.000 euro per jaar op te strijken over een lange periode. Dit houdt in dat zij graag weinig opgeleide mensen aantrekken, om hun kas te spijzen met geld dat elders wordt 'afgepakt'.

Dus ten eerste een radicale immigratiestop. Het gemaakt hebben in Silicon Valley is vergeleken met een diploma aan een Brusselse 'universiteit' als een diamant tegenover een stuk kalksteen. Het imago moet radicaal worden omgegooid. Maar dat zal niet gebeuren. Er zal eerder een outflow zijn van studenten, en ik kan ze geen ongelijk geven.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 14:03   #94
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Zoveel lamme draden van diezelfde wazige kerel...
Sja, islamieten, wat heb je eraan?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 15:40   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik vrees dat jij niet goed weet wat het profiel is van een 'doctoraatsstudent'.
Dat zijn absoluut niet de meest dynamische, energieke en doorzettende studenten. Die zijn allang weg.
Mij is ook aangeboden om te doctoreren toen mijn thesis bekroond werd. Heb er geen seconde aan gedacht erop in te gaan, en dan gaat men de ladder af. Zo zit dat.
De Vlaamse situatie niet op Frankrijk projecteren hé. En het hangt ook af van vakgebied tot vakgebied.

Maar je hebt gelijk: het profiel van de doctorandi in Leuven is niet meer wat het geweest is. En de goede doctorandi komen uit het buitenland. Met de gepamperde Leuvense studentjes kom je niet ver...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 15:44   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse situatie niet op Frankrijk projecteren hé. En het hangt ook af van vakgebied tot vakgebied.

Maar je hebt gelijk: het profiel van de doctorandi in Leuven is niet meer wat het geweest is. En de goede doctorandi komen uit het buitenland. Met de gepamperde Leuvense studentjes kom je niet ver...
En waarom zou je hier komen doctoreren, wanneer de unief ondermaats zou zijn?
Of bent u nu racistisch, waarbij u denkt dat Belgen minder intelligent zijn dan uw buitenlandse studenten?
Oud 3 juni 2012, 15:47   #97
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En waarom zou je hier komen doctoreren, wanneer de unief ondermaats zou zijn?
Of bent u nu racistisch, waarbij u denkt dat Belgen minder intelligent zijn dan uw buitenlandse studenten?
Dat is mijn ervaring. De meest dynamische assistenten aan het Departement Economie waren een Poolse en een Turk. Omdat ik vrij van eigen-volk-eerst racisme en xenofobie ben, erken ik dat dan ook.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 3 juni 2012, 15:53   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is mijn ervaring. De meest dynamische assistenten aan het Departement Economie waren een Poolse en een Turk. Omdat ik vrij van eigen-volk-eerst racisme en xenofobie ben, erken ik dat dan ook.
Met andere woorden; omdat ook buitenlandse studenten hier kansen krijgen vind u Belgen in Leuven ondermaatste gepamperde studenten. Racisme dus, tav Belgen ,u vormt dit "oordeel" op basis van 2 buitenlandse studenten bij het departement economie...

Laatst gewijzigd door alice : 3 juni 2012 om 15:53.
Oud 3 juni 2012, 16:04   #99
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Met andere woorden; omdat ook buitenlandse studenten hier kansen krijgen vind u Belgen in Leuven ondermaatste gepamperde studenten. Racisme dus, tav Belgen ,u vormt dit "oordeel" op basis van 2 buitenlandse studenten bij het departement economie...
Kan je ook racistisch tegen jezelf zijn?

Sowieso blijkt uit alle economische studies dat het juist de meest dynamische elementen zijn die migreren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 3 juni 2012, 17:17   #100
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar je hebt gelijk: het profiel van de doctorandi in Leuven is niet meer wat het geweest is. En de goede doctorandi komen uit het buitenland.
Yeah right. Die niveaus liggen in veel gevallen net pakken lager in het buitenland. M.u.v. enkele Noord-Europese of Amerikaanse universiteiten misschien, maar zeker niet in vergelijking met Zuid-Europese of Oost-Europese universiteiten. Die Noord-Afrikaanse universiteiten zijn nauwelijks het vermelden waard.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be