Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2012, 17:00   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Een boerka verbod zal misschien ervoor zorgen dat vrouwen die het uit eigen wil droegen, dat niet meer zullen doen.

Maar een boerka verbod zal nul komma nul hulp zijn voor vrouwen die het verplicht van hun man moeten dragen. Integendeel zelfs, deze vrouwen gaan nog meer onder druk komen en van het straatbeeld verdwijnen. Ze gaan, dankzij de Belgische wetten, veroordeeld worden tot een leven binnenshuis, ver van sociale contacten en een maatschappelijk leven.

Dank u, Belgische progressievelingen voor jullie zaligmakende wetten.
Sociale kontakten en een maatschappelijk leven bekom je door je, als immigrant, te integreren.
Belgen die naar een Arabisch land verhuizen, moeten daar toch aan de plaatselijke wetten gehoorzamen ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 17:02   #82
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Fascinerend.

Kun je hier echter een aparte draad voor maken, want hier hoort het niet thuis. Hier bespreken we het moslimfundamentalisme in de vorm van een boerka, hetgeen voor de vrouwen in kwestie een volledig isolement in de maatschappij betekent.

Glazen plafond, kinderopvang... hebben daar allemaal geen spat mee te maken.
We spraken toch over de rechten van vrouwen en hun emancipatie, niet? Waarom zou deze discussie alleen moeten gaan over de kleding van vrouwen, en niet hun sociaal economische situatie???

Me dunkt dat de tweede veel ingrijpender is voor de emancipatie, niet?

Wieg je eigen maar in slaap.

Citaat:
Hoe ? Het verbieden van de boerka zodat vrouwen meer uit hun isolement kunnen komen, lijkt mij een prima eerste stap.
Maar hoe? dat leg je niet uit.

Citaat:
Het is gemakkelijk om vanop de zijlijn te kankeren, maar kom zelf eens naar voor met wat goede initiatieven.
Mijn initiatieven voor de emancipatie voor de vrouwen?

ok, fijn dat je er om vraagt:

verplichte taallessen.

Dit is ook zo iets dat vele moslim-mannen eigenlijk niet graag hebben, maar dit is vele vele vele vele vele malen effectiever om de vrouwen mondiger te maken dan een domme wet dat zich bezighoud met wat enkele meters stof en lakens.

Wat gaat de vrouwen beter integreren in de belgische maatschappij: de taal kunnen spreken of gekleed gaan zoals belgische vrouwen?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 17:04   #83
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is geen reden om als een bende losgeslagen islamitische varkens het kot op stelten te zetten in Mollahmollahbeek.

Ons land, onze wetten, onze waarden en normen.

Zoek een job, leg dat pedofiel boekje van de profeet weg en maak er iets van.

Anders verkas je maar terug naar de zandbak.
tja, als dit uw visie of manier van uitdrukken is...

ik heb compassie met uw domheid.
Oud 3 juni 2012, 17:05   #84
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, als dit uw visie of manier van uitdrukken is...

ik heb compassie met uw domheid.
Verder dan schelden raak je niet

Er is dan ook helemaal niets tegen in te brengen, je staat met je mond vol tanden.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 17:06   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sociale kontakten en een maatschappelijk leven bekom je door je, als immigrant, te integreren.
Belgen die naar een Arabisch land verhuizen, moeten daar toch aan de plaatselijke wetten gehoorzamen ?

Dat komt omdat die Belgen - laat ons ze maar Vlaming noemen, onderdanig zijn van karakter, dat is er in gekweekt door duizend jaar oppressie.

Als je zoiets tegen Arabische moslims probeert uit te leggen, die mensen begrijpen u niet eens. Onderdanig zijn in plaats van de wetten te stellen? Ze zullen u zien komen.
Oud 3 juni 2012, 17:07   #86
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep, en die Europese hoofstad, daar stikt het van de Tsjetsjeense zelfmoordcommando's en de Taliban....

Eén enkele gemaskerde idioot met een bom onder zijn spooktent is er één teveel voor mij. Waarom risico's nemen ?
Maar zelfs zonder dat risico : boerenka's en niqaabs zijn vrouwonderdrukkend, ontmenselijken de dragers ervan en zijn simpelweg verboden omdat je het gezicht niet kunt zien. Dat is hier een WET. Waar ook godsdienstwaanzinnigen zich aan te houden hebben.
Dus als die flikken mensen die daar hun babouchen aan lappen een boete geven, is dat verdiend. En als die hun ID kaart niet willen laten zien, en ze worden opgepakt moeten ze ook niet bleitten. Als ik weiger mijn identiteit bekend te maken, nemen ze mij ook mee.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 17:11   #87
styllo_ben
Minister-President

Standaard

O ja, wat die taallessen betreft...

dat is meteen een oplossing dat effect heeft op tientallen en tientallen duizenden vrouwen (en eigenlijk ook mannen, vermits dat ook voor hun verplicht moet zijn).

Maar die boerka verbod, och gottekes, hoeveel boerka dragers zijn er in België? 100? 200?

Wat gaan we doen?

Ons fixeren op die enkele tientallen boerka dragers, en ondertussen uit het oog verliezen wat de echte problemen zijn van duizenden en duizenden vrouwen?

Of gaan we nu eens werk maken van echte maatschappij-opbouw.

De reden waarom de heren politici in Brussel kiezen voor een boerka-verbod, is dat hiermee het probleem verlegd wordt naar die boerka dragers en hun mannen.

De heren politici in Brussel kunnen het toch niet maken dat ze personeel en budgetten gaan vrijmaken voor taalonderricht aan anderstaligen, en zo dus inspanningen gaan laten leveren door de staat en de maatschappij.

Oud 3 juni 2012, 17:11   #88
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
nope, dikke onzin.

Als we "maar moeten leven" volgens de wet, zaten we hier nog in het feodaal systeem van 1000 jaar terug.

We moeten helemaal niet volgens de wetten leven. We moeten die wetten verbeteren.

Ten tweede, die wetten zijn niet de onze. Niemand heeft me ooit gevraagd of zo'n sluier verboden moet zijn of niet? Net zoals niemand ooit mij gevraagd heeft hoeveel belastingen ik wil betalen...
De wetten verbeteren is inderdaad een goed idee. Ik zou bvb een wet maken zodat men elke boerkadrager direct kan afvoeren naar het gevang, en indien vreemdeling, naar de grens ( van de E.U. ).
Maar daar zul jij wel tegen zijn ?
We zitten dan dus opnieuw met hetzelfde probleem : er is een wet, en bepaalde mensen zijn voor, anderen tegen.
Oud 3 juni 2012, 17:12   #89
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja, wat die taallessen betreft...

dat is meteen een oplossing dat effect heeft op tientallen en tientallen duizenden vrouwen (en eigenlijk ook mannen, vermits dat ook voor hun verplicht moet zijn).

Maar die boerka verbod, och gottekes, hoeveel boerka dragers zijn er in België? 100? 200?

Wat gaan we doen?

Ons fixeren op die enkele tientallen boerka dragers, en ondertussen uit het oog verliezen wat de echte problemen zijn van duizenden en duizenden vrouwen?

Of gaan we nu eens werk maken van echte maatschappij-opbouw.

De reden waarom de heren politici in Brussel kiezen voor een boerka-verbod, is dat hiermee het probleem verlegd wordt naar die boerka dragers en hun mannen.

De heren politici in Brussel kunnen het toch niet maken dat ze personeel en budgetten gaan vrijmaken voor taalonderricht aan anderstaligen, en zo dus inspanningen gaan laten leveren door de staat en de maatschappij.

Ik lees een grote hoop onsamenhangende toogpraat.
Oud 3 juni 2012, 17:12   #90
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Eén enkele gemaskerde idioot met een bom onder zijn spooktent is er één teveel voor mij. Waarom risico's nemen ?
Maar zelfs zonder dat risico : boerenka's en niqaabs zijn vrouwonderdrukkend, ontmenselijken de dragers ervan en zijn simpelweg verboden omdat je het gezicht niet kunt zien. Dat is hier een WET. Waar ook godsdienstwaanzinnigen zich aan te houden hebben.
Dus als die flikken mensen die daar hun babouchen aan lappen een boete geven, is dat verdiend. En als die hun ID kaart niet willen laten zien, en ze worden opgepakt moeten ze ook niet bleitten. Als ik weiger mijn identiteit bekend te maken, nemen ze mij ook mee.
wat voor mij echt vrouwonvriendelijk en onmenselijk is, zijn de honderden of duizenden vrouwen die zich als koopwaar aanbieden achter vitrines...

Laten we eens beginnen met daarop een verbod in te stellen...
Oud 3 juni 2012, 17:13   #91
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat voor mij echt vrouwonvriendelijk en onmenselijk is, zijn de honderden of duizenden vrouwen die zich als koopwaar aanbieden achter vitrines...

Je gaat de moslims hun pleziertje toch niet afpakken?
Oud 3 juni 2012, 17:14   #92
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Taallessen ? Prima idee, hoewel je er vergif kunt op nemen dat men zal komen zeuren over zelfbeschikking wanneer men deze taallessen verplicht zal maken.

Maar bon, ik ben voorstander van taallessen.

De boerka blijft ondertussen uiteraard afgeschaft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 17:14   #93
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik lees een grote hoop onsamenhangende toogpraat.
aan de toog wordt tenminste de waarheid gesproken.

kan je niet zeggen van het parlement of de kabinetten hé

Oud 3 juni 2012, 17:15   #94
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom ? De meesten doen het uit vrije wil en verdienen hun boterham daarmee.

Dus waar moei jij je mee ?
Oud 3 juni 2012, 17:16   #95
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
nope, dikke onzin.

Als we "maar moeten leven" volgens de wet, zaten we hier nog in het feodaal systeem van 1000 jaar terug.

We moeten helemaal niet volgens de wetten leven. We moeten die wetten verbeteren.

Ten tweede, die wetten zijn niet de onze. Niemand heeft me ooit gevraagd of zo'n sluier verboden moet zijn of niet? Net zoals niemand ooit mij gevraagd heeft hoeveel belastingen ik wil betalen...
Tjan, niemand heeft mij ooit gevraagd of het een goede wet is dewelke verbied andere mensen de kop in te slagen. Toch moet ik gehoorzamen, hoeveel zin ik er ook in heb van tijd tot tijd.
Stelen nog zo iets, en door het rode licht rijden, et verbod tegen een polies zijn been te pissen, allemaal wetten waar ik niet voor gekozen heb, die zijn gemaakt zonder mijn mening te vragen...Toch moet ik luisteren, als ik geen zever wil.
Als je in een land zonder wetten wilt leven, probeer de Latijns Amerikaanse jungle eens. Ach , o nee, daar heerst de wet van de sterkste.
Oud 3 juni 2012, 17:22   #96
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
dus het probleem is dat omdat 1 op de 10000 eventjes slim wilt zijn, dat de overige 9999 eronder moeten lijden?

Amai. mooie rechtstaat. Snap je?
Die wet op maskers is er gekomen omdat vroeger tijdens carnavalfeesten veel mensen ervan profiteerden om gemaskerd misdaden te plegen. Het is een redelijke wet, om zulke zaken voortaan te voorkomen. En per toeval zijn er ook al bandieten opgepakt die zich onder boerkas verschuilden.
Dus, het gaat niet over een enkeling, maar wel om een meervoud misdadigers een middel te ontnemen zich te verschuilen, te verstoppen en/of onherkenbaar te maken.
Oud 3 juni 2012, 17:23   #97
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom ? De meesten doen het uit vrije wil en verdienen hun boterham daarmee.

Dus waar moei jij je mee ?
Ik heb mijn bedenkingen bij dat "vrije wil".

En waarom bestaan er geen vitrines waar naakte mannen zich uit "vrije wil" te koop aanbieden?

Wil je gezegd hebben dat dit typisch iets voor vrouwen is om zich achter glas als koopwaar aan te bieden?

Denk aub 2 minuten na vooraleer je een standpunt poneert.

En dan nog, stel dat een vrouw uit vrije wil een boerka wilt dragen, hoe ga jij hen dan ontzien van die repressieve wetten? Hoe ga je het verschil zien?
Oud 3 juni 2012, 17:25   #98
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Die wet op maskers is er gekomen omdat vroeger tijdens carnavalfeesten veel mensen ervan profiteerden om gemaskerd misdaden te plegen. Het is een redelijke wet, om zulke zaken voortaan te voorkomen. En per toeval zijn er ook al bandieten opgepakt die zich onder boerkas verschuilden.
Dus, het gaat niet over een enkeling, maar wel om een meervoud misdadigers een middel te ontnemen zich te verschuilen, te verstoppen en/of onherkenbaar te maken.
hoeveel?

achtendertig duizend?

Oud 3 juni 2012, 17:30   #99
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn bedenkingen bij dat "vrije wil".
Tja, goed voor jou. Of slecht. Whatever.

Feit is en blijft dat zeer veel vrouwen volledig vrijwillig in de prostitutie stappen. Dat jij daar "bedenkingen" bij hebt, is het laatste van hun zorgen.

Citaat:
En waarom bestaan er geen vitrines waar naakte mannen zich uit "vrije wil" te koop aanbieden?
Ga je daar nu over zeuren ? Wat kan mij dat schelen als dat morgen bestaat.

Citaat:
Wil je gezegd hebben dat dit typisch iets voor vrouwen is om zich achter glas als koopwaar aan te bieden?
Nergens gezegd, nergens geïnsinueerd.

Citaat:
En dan nog, stel dat een vrouw uit vrije wil een boerka wilt dragen, hoe ga jij hen dan ontzien van die repressieve wetten? Hoe ga je het verschil zien?
Ik wil elk moment van de dag een bivakmuts dragen, ongeacht waar ik ga en wat ik doe. Niemand heeft zich daar mee te moeien. Akkoord ?
Oud 3 juni 2012, 17:36   #100
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, goed voor jou. Of slecht. Whatever.

Feit is en blijft dat zeer veel vrouwen volledig vrijwillig in de prostitutie stappen. Dat jij daar "bedenkingen" bij hebt, is het laatste van hun zorgen.

Ga je daar nu over zeuren ? Wat kan mij dat schelen als dat morgen bestaat.

Nergens gezegd, nergens geïnsinueerd.

Ik wil elk moment van de dag een bivakmuts dragen, ongeacht waar ik ga en wat ik doe. Niemand heeft zich daar mee te moeien. Akkoord ?
Ik hoop dat je dochter een keer komt zeggen dat ze uit vrije wil achter zo'n vitrine gaat kruipen.

Eens zien hoeveel "vrije wil" zij gaat krijgen van jou op dat moment.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be