![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Forget it. Dat er verdere verfransing zal plaatsvinden ? Heel waarschijnlijk zolang vlamingen hun huis aan vermogende franstaligen verkopen. En die zullen in 2014 netjes op de lijsten van de kieskring vlaams brabant mogen stemmen. Gedaan met bhv. Men mag eisen wat men wil. Daar zal niets van komen. Omdat er geen enkele reden of noodzaak meer is bij de andere kant om hiermee in te stemmen. Politieke macht kunnen de franstalige partijen niet meer verwerven buiten de zes. Ik heb het gevoel dat veel mensen dit nog altijd niet hebben begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tenzij bedoelde voorraad nooit heeft bestaan, niet bestaat, en hoogst waarschijnlijk nooit zal bestaan…… Vlamingen die als de veruit grootste bevolkingsgroep kennelijk zomaar bereid zijn om een Belgische regeringsmeerderheid te vormen zonder meerderheid aan Vlaamse kant, die een zeer eenzijdige staatshervorming goedkeuren en laten betonneren wel wetend dat deze bijzonder nefast is voor de Vlamingen in en rond Brussel, en die voor dat alles dan nog bij wijze van hallucinante overmaat de schuld willen leggen bij hun eigen Vlaamse oppositie omdat die niet zo dom wil zijn om zich broederlijk in die mate in de doeken te laten doen….etc…etc… Neen, voor mij is het al langer overduidelijk dat de Vlaamse bevolkingsgroep in België bijzonder slecht gediend is met zijn politieke vertegenwoordigers, en op die politieke klasse niet moet rekenen om ooit zelfs maar zijn rol van meerderheid op democratische wijze te kunnen spelen in België. Enig mogelijk heil voor de Vlamingen kan enkel en alleen van de Belgische Franstaligen komen, want alleen zij blijken de moed en durf te hebben om hun belangen met hand en tand te verdedigen. En als de Belgische Franstaligen ooit van mening zouden zijn dat het Belgisch staatsbestel voor hen geen overdadig nut meer heeft, is het meteen met België gedaan, want zij zullen in voorkomend geval geen ogenblik aarzelen om desnoods de boel op te blazen. Nu, zo lang de Vlaamse politieke creaturen steeds blijven toegeven tot in het schrijnend belachelijke, is daar voor de Belgische Franstaligen geen reden toe, uiteraard… Ik weet het : het is een voor de Vlamingen bijzonder negatief verhaal. Maar wat wil u, het is de door eenieder vast te stellen realiteit, nietwaar. Ik heb het hier al duizend maal gezegd : de Vlamingen zijn veruit de grootste bevolkingsgroep in België, dus ze hebben niet eens de “durf en moed” nodig die hun Franstalige landgenoten wel degelijk aan de dag leggen : zelfs maar de meest redelijke democratische assertiviteit zou al volstaan opdat zij als meerderheid hun belangen terdege zouden kunnen behartigen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 juni 2012 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest mijn visie samen vallen met die van het VB, dan is dat toeval. Ik haal mijn mosterd elders. Ja,ja, there are no Ameircans in Bagdad.
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is een kwalijke eigenschap van Vlamingen die op dit forum zelden uitgesmeerd wordt. Op de Franstalige fora des te meer, namelijk "geld". Vlamingen verwijten de Brusselaars hun zakkenvullerij en hun materieel opportunisme. Zij kijken echter in een spiegel. Deze slappe Vlaming werd uitgebeeld door monsieur Beulemans die zonder ruggegraat zich liet verfransen voor het geld en een maatschappelijk opstapje. Niettemin bleef hij een zielige figuur. Op dit punt zijn de Vlamingen heel gevoelig. Je mag ze voor rot schelden :fascist - racist - nazi - egoïst - .. Het doet hem weinig. Mijn hond voelt zich ook niet beledigd. Maar als je de Vlaamse bevolking teveel geld afneemt , en dat is veel, dan komt hij in beweging. Maar het moet echt pijn doen in zijn portemonnaie. De schuld zal altijd liggen bij de politiek en het gezag. Daarom zeg ik altijd : het moet slechter gaan voordat het zal beteren. Als binnenkort de Euro klapt en Dexia in mekaar stuikt en wij krijgen ook 20 % werklozen dan kan het gebeuren. Meeuwtje, ik weet het wel. In onze geschiedenis waren er slechts enkele momenten waar al deze 'gunstige' factoren samen vielen. Sedert de laatste halve eeuw dat ik dit gevecht volg en mee betrokken ben, waren we nog nooit zo dicht bij dit kantelmoment. Hoop doet leven.
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volksverzet, vanzelfsprekend liefst vreedzaam en binnen de grenzen van de democratie, komt inderdaad niet zelden voort uit "slechte tijden", zeg maar uit het verlies van materiële levensstandaard. Ik denk dat bijvoorbeeld de opkomst van de N-VA daar wel iets mee te maken heeft, eigenlijk. Misschien kunt u daar hoop uit putten, bij gebrek aan iets beters. Terzijde : dat de euro als munt eventueel zou imploderen lijkt mij véél meer van Duitsland af te hangen dan van België of zelfs van Frankrijk. Alles is mogelijk in het leven, maar ik geloof niet dat zoiets voor de zeer nabije toekomst is. Een uiteindelijke val van Dexia is daarentegen zo goed als zeker : dat is enkel een kwestie van tijd. De Vlamingen en de Vlaamse economie zullen dat geintje ongetwijfeld mogen bekostigen, maar voor mij betekent dat niet noodzakelijk dat het resultaat ervan 20% Vlaamse werkloosheid zal zijn. Hoe dan ook, en daar zijn we het over eens : we beleven onzekere tijden... Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 juni 2012 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |