![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
loon dat de ongeschoolde illegaal misschien NIET krijgt. maar dit soort discussies heeft weinig zin als uw vooroordelen ingebakken zijn solliciteer (voor de fun) eens op vdab vacatures. voorkeur op interimvacatures. die bellen u, ge moet u komen inschrijven en ge hoort er nooit meer iets van. de functie waar ge op gesolliciteerd hebt? die staat een half jaar later nog op de vdabsite waarna mensen hier kunnen kappen op luie werklozen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wou hier duidelijk maken dat men voor een simpel bureaujobke ook al hogere diploma's begint te vragen. Het duurde niet lang voor men mij verweet kieskeurig te zijn en als ik meer wil verdienen dat ik dan maar moet studeren. Precies of ik van vandaag op morgen in de bouw kan beginnen zonder enige technische scholing.
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet natuurlijk niet - voor slechts één job solliciteren. Je wedt toch niet op één paard? Solliciteren is een voltijdse bezigheid waar veel tijd en energie aan opgesoupeerd raakt! - zorgen dat je een goed C.V. hebt (vraag hulp aan je omgeving) - je voorbereiden op de ontmoeting met de recruteerders of HR medewerkers - regelmatig bellen naar deze mensen om te horen of er een geschikte functie vrij is - je bij alle interim- en selectiekantoren inschrijven - ... U denkt dat interimkantoren personeel gaan inzetten voor nepjobs misschien? U bent mal. Asap, randstad, jobbalance, vivaldi's, secretary plus, office team, ... heel veel kantoren die allen op zoek zijn naar nieuwe medewerkers die overigens hun targets moeten behalen enzovoort ... U denkt dat die zich gaan bezighouden met nepjobs en mensen dus voor niks gaan betalen? ![]() U beseft toch dat dit geen steek houdt ... Van alle sollicitaties die ik heb gedaan, heb ik misschien van max. 10% niets meer gehoord. Na een inschrijving in interimbureaus, het online zetten van mijn C.V. op monster, vacature.com, stepstone, ... heb ik twee weken aan een stuk quasi drie telefoons per dag gehad. Zoals u misschien wel gemerkt hebt, heb ik lang in zeer bittere armoede geleefd die u zich niet kan voorstellen (ik kreeg niets, maar dan ook niets, dus ook geen uitkering en toen ik die wel kreeg was die allicht eenderde van de jouwe) ... Toen ik echter door kreeg hoe het moest om te solliciteren en niet bij een job gebleven ben waar er slechts soms werkgelegenheid voor me was, maar verder ging, stroomden de aanbiedingen binnen hoor. Ik zocht dan ook aspecifiek en men belde me gewoon als men iets had dat overeenkwam met mijn profiel.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nog wat in het rond zitten lezen. Ik las één iemand die zei: je moet goed gek zijn om je kind naar school te sturen in deze tijd waar diploma's en masse worden uitgedeeld en geen waarde meer hebben, terwijl een goede stiel leren daarentegen ... meer kan opleveren dan een arts verdiend ...
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een goed voorbeeld zijn de koks die we deze dagen ophemelen in de media. Wel dat is geen ASO-onderwijs en toch verdienen ze verdomd goed hun boterham.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() In wat ben je dan opgeleid? Natuurlijk zijn er voor bureaujobs vaak diploma's nodig. Is toch nogal logisch ook. Er zijn er nog genoeg waarvoor je geen diploma nodig hebt ook hoor. VDAB gooit je vandaag de dag dood met opleidingen, ook nog gratis. En voor de overgrote meerderheid van de jobs vraagt men echt enkel maar een paar handen, weten hoe deze te gebruiken en het zien van werk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
De anderen zijn denk ik niet eens wetenschappelijke diploma's.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Zeg eerder: vroeger was je zeker dat iemand met een A1 kon lezen en schrijven. Nu heb je daar al minstens een kandidaatsdiploma voor nodig.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik ben ook chronisch ziek hoor. Toch slaag ik erin te gaan werken.
![]() Ik ken mensen met heel ernstige ziektes, die ook aan het werk blijven. Dan heb ik het over zware auto-immuunziektes en zelfs bv. kanker. Niet dat iedere patiënt dit natuurlijk moet. Maar het is een eigen keuze. Ik begrijp dan wel niet waarom je in de vacaturedatabank keek, om zogenaamd aan te klagen dat men voor "simpele bureaujobkes" al een bachelordiploma vraagt. Nadien suggereerde je dat je hierdoor als ongediplomeerde moeilijk werk kon vinden. Ik vroeg of ik je kon helpen en vroeg precies in welke sector je al dan niet actief wou zijn, ... ik ken genoeg plaatsen waar ze schreeuwen om bureaupersoneel. Een middelbaar diploma volstaat! Dan opper je dat je ziek bent ... Ja ...
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zijn ze goed moeten ze die mensen gewoon een contract onbep. duur aanbieden. ik wou eerst vragen hoeveel mensen uit die kansengroepen met bijbehorende voordelen jouw bedrijven in dienst hebben maar ik vrees dat het getal ergens in de buurt van 0 zal liggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Kameleon, waarover gaat dit nu? Waarom werk je zelf niet 20 uur per week? Wat bazel je nu allemaal? Het ging er toch net om dat jij naar wat ik hier lees werkloos bent omdat je "slechts" een ASO diploma secundair onderwijs hebt en je volgens jou te weinig kansen krijgt op de arbeidsmarkt?
Daarna pleitte je ziek. Nu beweer je dat iedereen toch zeker 20 uur per week kan werken. (Ik werk er ongeveer 50/week. Beneden mijn diploma-niveau. ![]() Als beide posts representatief moeten zijn voor de huidige "werklozen", "zieken", ... of überhaupt het huidige politics.be niveau, dan pas ik.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 juni 2012 om 21:47. |
![]() |
![]() |