![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grondwet is duidelijk: uw opvattingen druisen in tegen een belangrijk grondrecht. Er is vrijheid van vereniging en onderwijs. Beide gecombineerd betekent dit dat mensen het recht hebben confessionele scholen op te richten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, ook hier, de wetgeving heeft er een heel andere visie op dan u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verschuilt zich eens te meer achter (achterhaalde) wetjes en regeltjes. Wetten en grondwetten veranderen en wat mij betreft mag dat wat dit onderwerp betreft liever vandaag dan morgen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Religie is voor volwassenen Die hebben vrije keus. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juni 2012 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verschuil me nergens achter. Ik wijs u er op dat de grondwettelijke regels heel duidelijk zijn. Dat ze achterhaald zijn, beweert u. In de praktijk heb ik geen enkele partij de afgelopen jaren horen beweren om die belangrijke grondwettelijke vrijheden terug te schroeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe het op uw eigen kosten, jouw privé-indoctrinatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als traditioneel katholiek die in een milieu kom waar er flink wat bekeerlingen toestromen, ben ik wel benieuwd naar de gegevens die u ter beschikking hebt hierover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de overheid doet hiermee een zeer lucratieve zaak. Als de staat immers dat onderwijs zou moeten inrichten, zou het een veelvoud kosten. Vandaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Een kleine toevoeging: de katholieke scholen die nog effectief de Katholieke Leer volgen zijn allemaal privéscholen. De nieuwste school, die van Antwerpen die in september zal gestart worden, zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees er gerust van, dat zal een heel goede school worden volledig gebaseerd op de traditioneel katholieke principes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar soit, als je rondhing op sites zoals Fisheaters hoor je wel aardig wat gevalletjes. Ach, een non-issue momenteel nu veel bekeerlingen hier jong zijn. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 25 juni 2012 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar twijfel ik niet aan. De kwestie was echter of het een privéschool is of niet, gezien bepaalde personen nogal graag vitten op de zogenaamde kosten van de Katholieke zuil, een zuil die bezwaarlijk katholiek genoemd kan worden.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 25 juni 2012 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een levend schandaal dat jullie privé-scholen op kosten van de staat draaien. Dat kan niet al te lang meer duren met de secularisering van de maatschappij zoals we die nu kennen De kwaliteit van jullie onderwijs heeft jullie voorlopig nog gered, de religieuze indoctrinatie gaat er immers al lang niet meer in. Wie de jeugd indoctrineert, heeft in dit geval daarom nog niet de toekomst. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juni 2012 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Katholiek Onderwijsnet is volledig geseculariseerd. Godsdienstles bestaat voornamelijk uit vergelijkende religieleer. So what? De scholen die wél "indoctrineren" krijgen géén subsidies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Loze bewering. Het is een politieke zaak, geen economische. Jullie zijn niet efficienter, integendeel, duurder voor dezelfde waar en waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() OK het is contraproductief. Maar het lijden aan een gedwongen katholieke opvoeding valt niet in te schatten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |