Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 15:27   #81
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
In het westen, en zeker België, zit men er voortdurend op te hameren dat vriendschappelijke relaties tussen mannen en vrouwen best mogelijk zijn. Maw er hoeft bij dat soort relaties niet noodzakelijk "meer" (liefde of seks dus) in het spel te zijn.

Waarom zinspelen dan, het minimieme aantal mannen dat ik ken en die "het" gemaakt hebben in de samenleving, steeds op meer dan "vriendschap" ? Ik overdrijf niet als ik zeg dat ze bijna allemaal subtiele (en niet zo subtiele) hints laten vallen in de loop van de vriendschappelijke, professionele relaties. OK, ik begrijp het wel: ze zien een "exotisch" poepke en willen het ook eens geprobeerd hebben maar ze beseffen toch wel dat ze met hun gedrag geen haar beter zijn dat de irritante "allochtonen" op straat die je als vrouw lastigvallen. Ze zetten u zelfs op dezelfde manier onder druk om toe te geven aan hun verlangens (voor iedereen soms nog wel): hadden we niet afgesproken om dit samen te bekijken?, Een vrouw moet een man helpen..., we gaan zondag dus iets doen?,...

Het gaat hier dus effectief om autochtone mannen waarmee ik enkel in professionele omstandigheden (op 't werk) in contact kom.

Heb ik dit gedrag op één of andere manier uitgelokt ? Dat denk ik niet.

Mijn conclusie: vrienschap tussen (hetero) mannen en vrouwen kan zelden bestaan. En als vrouw moet je zeker oppassen voor mannen van middelbare leeftijd die "het" gemaakt hebben in de maatschappij. Sommigen zien er braaf en fatsoenlijk uit, maar het zijn in feite allemaal wolven in schaapskleren. Gedraag u dus altijd als een kreng tov hen om ze af te wimpelen. Maar is dat wel voldoende?
Vriendschappen tussen mannen en vrouwen bestaan wel. Maar vriendschappen groeien met de tijd. En niet zomaar op een , twee drie.
Verwar vriendschap trouwens niet met collegialiteit. Die is er ook tussen mannen en vrouwen.

Ik laat hier het woord 'zilverruggen' vallen: mannen op een voor hun goede positie, tussen de veertig en de zestig, getrouwd en de kinderen zijn het huis uit of bijna. En ze vervelen zich dood of ze voelen zich hergeboren, of ze zijn indd gewoon degoutant. Dat soort venten heb je overal.

Wat ik niet snap is dat je je in het nauw voelt als zo'n exemplaar je 'benadert'. Je bent jong en dan heb je toch geen tijd om op zondag iets te doen met zo'n collega of werkvloer-overste?

Mijn dochter is een exotic beauty van 22 en ze heeft al op diverse werkvloeren gewerkt. Nog nooit heeft die gewag van zoiets gemaakt. Nog nooit. Waarom niet? Omdat mannen weten dat als ze over de werkvloerschreef zouden gaan, ze een gepeperd antwoord van haar zouden krijgen en ze heeft gewoon geen tijd om buiten haar uren om zich met ouwe werkcollega's bezig te houden.
Ik snap niet waarom je die 'avances' (als je dat zo kunt noemen) au sérieux kan nemen. Ze komen van - zoals je zelf aangeeft - oude venten. Zeg gewoon dat je een heel drukke kennissenkring hebt van leeftijdsgenoten. En wees gewoon slim op de werkvloer. Wie spreekt wat af met wie? valt onder welke regels? Verzin een jaloerse minnaar, weet ik veel. Of gewoon een blik neerwerpen van kop tot teen.

En er is een universele wet van de jungle: 'wie zich als een prooi gedraagt, wordt als een prooi gemerkt.'

Zelfs met een décolleté van hier tot ginder, hangt dat alles gewoon af van je attitude en je mate van zelfzekerheid. Misschien schort het daar een beetje.

Het is een attitude die je dient te hebben; niet van het twijfelende, kwetsbare, naïeve meisje, maar gewoon van een jonge vrouw die stevig op haar benen staat. Is dat zo moeilijk?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 15:28   #82
Восход-1
Banneling

Standaard

Heeft je dochter een emailadres?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:42   #83
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Vriendschappen tussen mannen en vrouwen bestaan wel. Maar vriendschappen groeien met de tijd. En niet zomaar op een , twee drie.
Verwar vriendschap trouwens niet met collegialiteit. Die is er ook tussen mannen en vrouwen.

Ik laat hier het woord 'zilverruggen' vallen: mannen op een voor hun goede positie, tussen de veertig en de zestig, getrouwd en de kinderen zijn het huis uit of bijna. En ze vervelen zich dood of ze voelen zich hergeboren, of ze zijn indd gewoon degoutant. Dat soort venten heb je overal.

Wat ik niet snap is dat je je in het nauw voelt als zo'n exemplaar je 'benadert'. Je bent jong en dan heb je toch geen tijd om op zondag iets te doen met zo'n collega of werkvloer-overste?

Mijn dochter is een exotic beauty van 22 en ze heeft al op diverse werkvloeren gewerkt. Nog nooit heeft die gewag van zoiets gemaakt. Nog nooit. Waarom niet? Omdat mannen weten dat als ze over de werkvloerschreef zouden gaan, ze een gepeperd antwoord van haar zouden krijgen en ze heeft gewoon geen tijd om buiten haar uren om zich met ouwe werkcollega's bezig te houden.
Ik snap niet waarom je die 'avances' (als je dat zo kunt noemen) au sérieux kan nemen. Ze komen van - zoals je zelf aangeeft - oude venten. Zeg gewoon dat je een heel drukke kennissenkring hebt van leeftijdsgenoten. En wees gewoon slim op de werkvloer. Wie spreekt wat af met wie? valt onder welke regels? Verzin een jaloerse minnaar, weet ik veel. Of gewoon een blik neerwerpen van kop tot teen.

En er is een universele wet van de jungle: 'wie zich als een prooi gedraagt, wordt als een prooi gemerkt.'

Zelfs met een décolleté van hier tot ginder, hangt dat alles gewoon af van je attitude en je mate van zelfzekerheid. Misschien schort het daar een beetje.

Het is een attitude die je dient te hebben; niet van het twijfelende, kwetsbare, naïeve meisje, maar gewoon van een jonge vrouw die stevig op haar benen staat. Is dat zo moeilijk?
Misschien niet moeilijk, maar ze mag misschien niet of ze wordt uit de familie gegooid?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be