Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 17:57   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Een godsdienst is slechts één vorm van een ideologie.Sociaal-conservatisme is ook een ideologie.
islam is ook een totalitaire ideologie. blij dat je het inziet

Citaat:
Neen, maar wel sociaal-conservatief, anders is hij niet rechts he? Definieer jij 'rechts' eens?
en waarom zou "sociaal conservatief" per definitie "rechts" moeten zijn?
definieer misschien zèlf eerst even "rechts".
En je mag zelfs je pas aangeleerde woordenschat gebruiken.

Citaat:
Dat was ook maar een voorbeeld, ik hebt niet gezegd dat rechts en godsdienstig synoniem zijn.
tiens tiens... en godsdienstig is dan weer per definitie niet "sociaal conservatief" zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 17:58   #82
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Hoe leggen ze dat uit?
Ik stel enkel verarming vast, op elk vlak, sinds Europa multicultural werd.
Die gek heeft een droom, hij wilt van de EU een soort EVS maken een soort afspiegeling van de VS. Zonder te beseffen dat Europa een gans andere achtergrond heeft. Die Europese nationaliteiten staan hem in de weg om zijn Utopia te realiseren. Door vreemde import slaagt hij misschien in zijn opzet om iedereen te ontheemden en dat het specifiek karakter van een land en cultuur verdwijnt en dan heeft hij wat hij zo verlangt een eenheid in vormeloosheid.
Oud 15 juli 2012, 18:00   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Die gek heeft een droom, hij wilt van de EU een soort EVS maken een soort afspiegeling van de VS. Zonder te beseffen dat Europa een gans andere achtergrond heeft. Die Europese nationaliteiten staan hem in de weg om zijn Utopia te realiseren. Door vreemde import slaagt hij misschien in zijn opzet om iedereen te ontheemden en dat het specifiek karakter van een land en cultuur verdwijnt en dan heeft hij wat hij zo verlangt een eenheid in vormeloosheid.
²
de EUSSR inderdaad.
Bedankt Tijl Declercq, (moge je kleindochters hun schaamlippen en clitoris worden afgeknipt en uw kleinzonen onverdoofd gecastreerd)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2012 om 18:01.
Oud 15 juli 2012, 18:03   #84
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
De Europese multicultuur volstaat. Sommige migranten had men beter geweerd : moslims. Alleen maar overlast , kosten en import van religieus-culturele achterlijkheid. Met andere migratiestromen hebben de Vlamingen geen problemen. Zou het migratiebeleid niet geherorienteerd kunnen worden naar ander volk : zuid-Amerikanen, Chinezen, ..?
Die zouden er in elk geval komaf mee maken. 100% gegarandeerd. Zeker niet zoveel geduld mee hebben en hun eigen cultuur laten verwaarlozen of overstromen door andere culturen, lees moslimcultuur. Want dat is de enige die haar wil moet en wil opleggen, alles conform Mohammed en de Koran.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:04   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe leggen ze dat uit?
Ik stel enkel verarming vast, op elk vlak, sinds Europa multicultural werd.
ik ben in ieder geval al serieus aan het integreren.

In plaats van mijn kinderen in de eerste plaats te leren hoe ze zelf hun verantwoordelijkheid voor hun inkomen moeten dragen en uit de gevolgen van foute beslissingen moeten de juiste gevolgtrekkingen maken, leer ik ze nu in eerste instantie hoe je zoveel mogelijk kan gebruik maken van al de aangeboden uitkeringen, bijlagen, aftrekposten van belastingen, waar en hoe je nog een extraatje kan meepikken, hoelang je ziek kan zijn, hoeveel je "ziek" kan zijn etc....

Het begint serieus goed op te brengen.

Oud 15 juli 2012, 18:12   #86
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gek zou voor een internationaal tribunaal aangeklaagd moeten worden voor misdaden tegen de mensheid.

En hij niet alleen, maar alle mensen die al jaren bezig zijn met te doen wat hij hier propageert, want dit is geen nieuw idee, en het idee is ook niet van hem afkomstig. De EU is namelijk al jaren bezig met deze bewuste politiek van Europese volkeren en natiestaten kapotmaken ter meerdere eer en glorie van het antidemocratische EU-project. Ontheemde, ontwortelde mensen, mensen zonder eigen identiteit zijn immers veel makkelijker te sturen en in het gareel te houden.
Dus ook de EU-top mag wat mij betreft, samen met die gek hierboven, voor zo'n internationaal tribunaal verschijnen om zich te verantwoorden voor misdaden tegen de mensheid.
Oud 15 juli 2012, 18:27   #87
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Die gek zou voor een internationaal tribunaal aangeklaagd moeten worden voor misdaden tegen de mensheid.

En hij niet alleen, maar alle mensen die al jaren bezig zijn met te doen wat hij hier propageert, want dit is geen nieuw idee, en het idee is ook niet van hem afkomstig. De EU is namelijk al jaren bezig met deze bewuste politiek van Europese volkeren en natiestaten kapotmaken ter meerdere eer en glorie van het antidemocratische EU-project. Ontheemde, ontwortelde mensen, mensen zonder eigen identiteit zijn immers veel makkelijker te sturen en in het gareel te houden.
Dus ook de EU-top mag wat mij betreft, samen met die gek hierboven, voor zo'n internationaal tribunaal verschijnen om zich te verantwoorden voor misdaden tegen de mensheid.
De mensen waarmee je hier te maken hebt zijn voor mij geen Europeanen maar megalomanen. Een echte Europeaan respecteert de eigenheid en de cultuur van zijn verschillende naties. Europa is een eenheid in zijn verscheidenheid. En zijn eenheid wordt uitgedrukt in een algemene consensus betreft democratie, scheiding kerk en staat, rechtstaat en lekenstaat.
Oud 15 juli 2012, 18:28   #88
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
islam is ook een totalitaire ideologie. blij dat je het inziet
De Koran legt inderdaad een autoritaire levenswijze uit. Zolang je maar niet vergeet dat er ook reformisten zijn. Moesten die er niet zijn, dan leefden we in pure dictatuur, want de meeste mensen op Aarde zijn religieus en de meeste religiën zijn in hun basis totalitair omdat ze, zoals Marx het stelde, opium voor het volk zijn. Religie is een manier om je te controleren. Als jij waarlijk gelooft dat de grote boze man in de lucht je eeuwig gaat martelen als je niet doet wat hij zegt en je gelooft dat ik zijn stem op Aarde ben, dan zal je wel luisteren naar mij, niet?

Citaat:
en waarom zou "sociaal conservatief" per definitie "rechts" moeten zijn?
definieer misschien zèlf eerst even "rechts".
En je mag zelfs je pas aangeleerde woordenschat gebruiken.
Omdat rechts voor mij de reactionaire positie is die nog rest uit het Ancien Regime, en de reactionaire positie is een synoniem voor conservatief. De mentaliteit dat anderen jouw cryptoconservatieve levensvisie moeten volgen en jouw moraliteit, desnoods met geweld bekrachtigd. Het sociaal-conservatieve autoritarisme, zeg maar.

Citaat:
tiens tiens... en godsdienstig is dan weer per definitie niet "sociaal conservatief" zeker?
In tegendeel, zoals al gezegd zijn religiën vaker wel dan niet sociaal-conservatief. De grootste wereldgodsdiensten, de Abrahamaanse culten ,Jodendom, Christendom en Islam, zijn dat (in hun geschriften), hoewel opnieuw vele volgelingen ook reformisten zijn.
Oud 15 juli 2012, 18:28   #89
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juli 2012 om 18:28.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:30   #90
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
²
de EUSSR inderdaad.
Bedankt Tijl Declercq, (moge je kleindochters hun schaamlippen en clitoris worden afgeknipt en uw kleinzonen onverdoofd gecastreerd)
Raar dat men het bijna nooit de meest voorkomende vorm van genitale verminking heeft; namelijk besnijdenis bij mannen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juli 2012 om 18:32.
Oud 15 juli 2012, 18:49   #91
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen waarmee je hier te maken hebt zijn voor mij geen Europeanen maar megalomanen. Een echte Europeaan respecteert de eigenheid en de cultuur van zijn verschillende naties. Europa is een eenheid in zijn verscheidenheid. En zijn eenheid wordt uitgedrukt in een algemene consensus betreft democratie, scheiding kerk en staat, rechtstaat en lekenstaat.
Precies.
Oud 15 juli 2012, 18:55   #92
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Inderdaad. Een beetje nieuw bloed, nieuwe ideeën, contacten met andere culturen zijn stimulerend. Maar als grote groepen vreemdelingen binnenstromen, die hun eigen leefwijze aan de autochtonen willen opdringen, of toch op z'n minst voor zichzelf willen behouden, niet willen integreren dus, dan is er niets stimulerends meer aan. Men heeft het dan over een invasie, met alle onlusten en geweld dat zoiets meebrengt.
Eens dat er meer dan 4, hoogstens 5 % vreemdelingen van een geheel andere cultuur in een opvangland samenhokken krijg je gegarandeerd zware problemen.
Leuk te zien dat het hier goed op gang gekomen is!
Er valt volgens mij zeker heel wat te zeggen over dit gedachtenexperiment, dat nooit bewaarheid zal worden natuurlijk. Dit is ook niet wenselijk daar dit niet op een humane manier mogelijk is. Maar toch is het interessant om met enige nostalgie terug te kijken naar hoe het was, en hoe het had kunnen zijn op dit moment, indien er geen allochtonen waren ingestroomd. (Hopelijk klinkt dit niet te hard. ) Maar ik ben van mening dat een samenleving nu en dan eens mag reflecteren over aangaande of gedane ontwikkelingen en enige kritiek op de eigen aanpak of cultuur niet vies is.

Wat jij zegt doet me meteen denken aan een economische wetmatigheid die ik al op ongeveer 13 jaar onderwezen kreeg: vraag en aanbod bepalen de prijs van iets.
Dat is zo met goederen en diensten, maar evenzo met ... arbeid.
Als iedereen dezelfde functies aanbiedt, terwijl de vraag hiernaar zeer miniem is (België had reeds voor de instroom van migranten te kampen met structurele werkloosheid bij laaggeschoolden, of ben ik mis? - Dan bedoel ik met name voor de grote naturalisatie-oefeningen van Verhofstadt die in Europa moest scoren, waar de asielcrisis die zich toen afspeelde in België een zeer dissonante noot in was).
Als je dan nog veel meer lagergeschoolden binnenlaat of mensen die om andere redenen moeilijk inzetbaar zijn op de arbeidsmarkt, krijg je natuurlijk problemen...
Deze mensen zijn dan gedoemd om van de sociale zekerheid van het gastland te leven.
Oud 15 juli 2012, 18:55   #93
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Een moslim aanvaardt de leer van de koran, kritiek is niet mogelijk, reformatie dus ook niet.
Dat dacht ik ook.
Citaat:
Allochtonen die niet om religie geven, is wel een mogelijkheid natuurlijk.
Maar een even groot gevaar voor de Westerse samenleving, omdat ze zonder aarzelen onmiddellijk de kant van hun moslimbroeders kiezen als ge die moslimbroeders nog maar met de vinger nawijst.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 19:02   #94
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hallo Groentje,

Das alweer een tijdje geleden.
In een andere thread had ik het erover dat voor alles een optimaal aantal bestaat.
Voor immigratie is dit niet anders.
Een beperkte instroom werkt stimulerend.
Een te grote instroom werkt verlammend/contraproductief.
Ik denk dat de instroom te groot is (geweest).
Dag Satiper! Inderdaad! Leuk om te lezen dat jou ideeën in gronde nog steeds dezelfde zijn gebleven. Ik zal je altijd onthouden als degene die het heeft / durft te hebben over niet de kwaliteit, maar de kwantiteit van een bevolking en vragen die we ons daar zeker bij moeten stellen. (Over de ongebreideldheid van het menselijk reproductieve vermogen en de vraag of gebruik hiervan zo wenselijk is).
Doet me denken aan een Chinese uitwisselingsstudente die me vroeg hoe het mogelijk was waarom zoveel vrouwen uit het midden oosten zoveel kinderen hadden. Hoe konden ze dit betalen, was haar vraag? Het was haar opgevallen dat ze altijd veel Moslimvrouwen tegenkwam met buggy's, een kind op de arm, enkele kinderen langs de buggy wandelend en mogelijk zwanger of met nog eentje op de buik in een moderne variant van de draagdoek hangend.
In China was dit enkel mogelijk indien je heel rijk was. Maar ... om rijk te worden moest je werken. Deze vrouwen waren er echter �*ltijd tot haar verbijstering, dus concludeerde ze dat ze niet moesten werken.
Ze trok zeer grote ogen en haar gezicht straalde één en al afgrijzen uit toen ik haar subtiel vertelde hoe de vork in de steel zat.
Deze vrouw is namelijk doctorandus in China in het domein van de genetica en zou er zelfs les geven. Zelf heeft ze maar één kind, een zoontje ... En het is zeker niet zo dat ze er niet meer wil. Ondanks dat en het feit dat haar man ook hooggeplaatst ambtenaar is binnen de samenleving, kunnen ze het zich niet permitteren een tweede kindje te kopen, al zouden ze willen. Terwijl zij overigens allicht bijzonder geschikte ouders zullen zijn (beide werkzaam, zeer intelligent, zeer gedisciplineerd, deftig, ...). Dat is een andere discussie (over het feit dat mensen met een lagere S.E.S. door de inkomenscorrectie / het uitblijven van sanctionering van de overheid veel meer kinderen maken dan mensen met een hogere S.E.S., met alle gevolgen op de samenleving vandien ...

Maar jouw woorden zijn zeer waard. Het contact met deze Chinese vind ik op het eerste zicht/gevoel, zeer verrijkend. Maar dat betekent niet dat ik morgen wil wakkerworden in mijn voormalige geboortestad waar plots iedereen Chinees is en er deze levensstijl en cultuur op nahoudt.
Oud 15 juli 2012, 19:03   #95
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
We zouden nog bezig zijn met het ontginnen van mijnen, want dat werk zou nog niet klaar zijn.
De vraag naar steenkool is al zeer lang geleden gedecimeerd.
Oud 15 juli 2012, 19:04   #96
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een reformist onder de moslims? Dat moet ik zien gebeuren! Een moslim aanvaardt de leer van de koran, kritiek is niet mogelijk, reformatie dus ook niet.
Het feit dat ik vrienden heb die zich identificeren als Moslim en niet geven om het gewelddadig onderdrukken van andersdenkenden, bewijst het tegendeel.

Reformatie gebeurt bij elke ideologie, wat het heilig boek of de ideologische blauwdruk ook stelt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juli 2012 om 19:04.
Oud 15 juli 2012, 19:05   #97
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De vraag naar steenkool is al zeer lang geleden gedecimeerd.
De vraag naar steenkool stijgt.

Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 19:07   #98
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Bullshit. Ipv van jaarlijks 10 miljard euro te pompen in de uitkeringen allerhande voor het armlastig uitkeringsbehoeftig (en vaak crimineel) import kiesvee van de sossen en groenen, hadden we dit kunnen investeren in zonnepanneelparken en reeds self-sufficient kunnen zijn op energievlak.

Ook zouden er meer middelen geweest zijn voor gehandicaptenzorg, voor onderwijs, voor ouderenzorg etc voor het eigen volk.

Nu moet er 10 miljard geinvesteerd worden in nieuwe gevangenissen die hoofdzakelijk Marokkanen en andere geimporteerde criminele verrijkers zullen huisvesten.
Even voor de duidelijkheid:

De snelbelgwet komt van Verhofstadt.

Niettegestaande dat zijn, uit het campagnemateriaal en de informatie van de partijen af te leiden, Groen! en de socialisten bij monde wel de grootste voorstanders van de multiculturele samenleving.
Zij zullen alvast niet tegen het voorstel van Verhofstadt zijn ingegaan dus ...

Maar het is wel bijzonder cynisch dat uitgerekend een liberaal die nooit gewag heeft gemaakt van het invoeren van een massa-aantal migranten of het aanbidden van de multicultuur, net beginnen gooien is met identiteitskaarten.
Dat de man rekende op een Europees zitje, terwijl Europa net België op een zogenaamde schandevlek in zijn beleid had gewezen, namelijk de gevolgen van zijn zeer uitgebreide sociale zekerheidsnet: een massa migranten aan de Belgische poorten die geen opvang hadden, zoals België verplicht was dankzij de conventie van Genève...

Verder vrees ik dat u zeer hard gelijk heeft ...
Oud 15 juli 2012, 19:08   #99
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De vraag naar steenkool stijgt.

In IndoChina ja... waar mijnen zat zijn, alsook supergoedkope arbeidskrachten die massa's minder verdienen dan onze minimumlonen.

Ik denk dus niet dat je je Genkse of Luikse steenkool daar verkocht zal krijgen.

Moest het wel zo zijn zou het zeer nuttig zijn. Dit werk zouden de meesten wel moeten kunnen verrichten daar het weinig taal of diplomavereisten bevat. De sociale zekerheid zou dan enorm ontlast worden.
Ook gevangenen kunnen het bv doen, maar tegen veel minder fraaie voorwaarden uiteraard.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 juli 2012 om 19:10.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 19:09   #100
Восход-1
Banneling

Standaard

Nee, wij gaan hier hun steenkool opkopen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be