![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2012 om 01:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Man, denkt ge dat zelfs domme mensen daar zullen intrappen... Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 juli 2012 om 01:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meneer de allesweter: Aangezien ge de puur denigrende toer opgaat, moogt ge verder alleen verder toeren. Ik heb geen behoefte aan jouw constant gebroebel dat ik sowieso normaliter zoveel mogelijk ontloop. Ik ga me tot DEn Hollander zelf wenden om hem te vragen wat hij bedoelt met zijn marktwaarde en het belang daarvan. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2012 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() DE staatsschuld van Spanje is de helft van de Belgische. En zijn budgettair deficit wordt gehalveerd op twee jaar tijd. Dus als ik zou obligaties kopen, zou ik dat doen in Spanje aan 7% opbrengst, in plaats van de Belgische Staat een premie te betalen om hem geld te mogen lenen
![]() ![]() ![]() En wat heeft de marktwaarde van de obligaties daar nu mee te maken? Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2012 om 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als een staat bewezen heeft ondanks de grote staatsschuld toch altijd alles te kunnen terugbetalen, dan heb je een goede reden om aan te nemen dat een belegging in die staat veilig is. Citaat:
Bij wijze van experiment kan je wel eens zeggen "Foert, ik trek me niets van de markt aan en ik geef een lagere rente dan op deze moment op de markt geldt", maar je zal zien dat je met de obligaties blijft zitten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Meneer de Niksweter zijn is uiteraard een pak beter lol
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Whine maar verder, want argumenten en feiten - die liggen buiten uw bereik, op zijn minst lijkt het zo... Citaat:
Wow - als mijn hond zegt dat hij het gat van een pissende paard gaat opsnuiven, dan zou ik evenzeer ongeduldig wachten op t resultaat...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 juli 2012 om 03:03. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ik koop 1000€ staatsobligaties aan 7% op drie maand.
Na drie maand krijg ik mijn 1000€ terug plus 7% (over drie maand gerekend) Wat is dan de marktwaarde en welke rol speelt die? Ik vermoed dat dat alleen bij voortijdige verkoop van belang is, wanneer je die obligaties eventueel verhandelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De realiteit zegt neen. Eno2 weet blijkbaar beter... Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 juli 2012 om 03:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de koper van staatsobligaties wil, is dat hem zekerheid geboden wordt om aan lage rentes de obligaties te kopen. Het maakt die koper –die normaliter redeneert vanuit de belegging– echt niet uit op welke manier. De rente op staatsobligaties kan omlaag gehaald worden door de eigen bevolking uit te buiten, in de vorm van besparingen én belastingen, want beide maken de begroting gezonder. Wat ook de gedachte dat een lage rente dé graadmeter voor goed bestuur zou zijn relativeert. Een lage rente moet ook geen doel op zich worden. Je moet ergens evenwichten vinden en het welzijn van de bevolking –op korte en lange termijn– staat daarbij best centraal. Citaat:
De reden daarvoor is NIET dat de sterke wel zullen bijspringen voor de zwakkere als die hun verplichtingen niet kunnen nakomen. De reden is wél dat de kans veel kleiner wordt dat er zelfs maar één staat de verplichtingen niet kan nakomen. Die lagere rente voor de staat die het moeilijker heeft vergroot de zekerheid op terugbetaling. Met andere woorden: Diegenen die een lage rente betalen, zullen bij de invoering van eurobonds amper hun rente zien stijgen. Diegenen die het moeilijk hebben kunnen wel hun rente fenomenaal zien dalen, tot zelfs een twintigste –bijvoorbeeld wanneer Griekenland meer dan 40 percent moest geven om aan geld te geraken. Eurobonds is dus geen situatie van netto geen verschil en de sterke betalen voor de zwakke. Eurobonds zijn een gigantisch voordeel niet enkel voor de zwakke Europese staten maar óók voor de gemiddelde. In België –als meestal vrij gemiddelde staat qua zekerheid op terugbetaling van leningen– is het dus opportuun om voor eurobonds te pleiten, zélfs vanuit zuiver egoïstische motieven. Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 juli 2012 om 03:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je dan ook nog de afbetalingen gebruikt om privé banken te redden, omdat anders de staatsschuld verhoogd wegens het garant staan door die staten, zit je in een straatje zonder einde. Eurobonds geven alleen wat ruimte, omdat de schulden door meer belastingbetalers gegarandeerd worden. Ik kan Merkel en de Finnen goed begrijpen, als ze zeggen tegen iedere lidstaat, mijn burgers moeten niet opdraaien voor jullie bankenschulden. Maar de solide staten zitten zelf nu ook in de tang van de Goldman Sachs club. Negatieve intrest betekent een totaal wantrouwen van de instellingen door de kapitalisten. Dus ze willen betalen om hun(ons) geld een beetje veilig te stationeren. Als het volledige financiële systeem niet veranderd word, komt het einde nooit in zicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er wat de overheidspapieren van België (en Nederland en Duitsland) betreft iets vergelijkbaars aan de hand is. Ik vermoed dat wat we zien een signaal is dat "de markt" denkt dat landen als Griekenland en Spanje op een gegeven moment toch uit de Euro zullen stappen, en dat als dat gebeurt, de Euro weer aan waarde zal toenemen. Als dat gebeurt is het goed om overheidsleningen te bezitten van landen die in de Euro gebleven zijn.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 18 juli 2012 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iemand zich al afgevraagd waarom uitgerekend België een paar Miljard kan lenen aan negatieve rente terwijl ons het Dexia-zwaard van Damocles ter waarde van 54 Miljard nog boven het hoofd hangt. Volgens de laatste berichten gaat het helemaal niet zo goed met Belfius Bank, en nog minder met de Holding.
Ik kan alleen maar zéér wantrouwig van op de zijlijn toekijken naar dit circus. There's something fishy about it! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Och, dat is een probleem voor onze kinderen en kleinkinderen.
Zolang wij straks maar het vakantiegeld kunnen gaan opsmodderen in een of ander ver land.
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit was geen optie en enkel een linkse droom (hoop). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wie verhandelt er nu zijn obligaties op drie maand voor die drie maand om is????? Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2012 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Ge moet zot zijn om aan de staat een premie te betalen om je geld bij de staat te mogen deponeren.
Dat bewijst alleen hoe ze elkaar binnen het kapitalistische financiële systeem elkaar totaal paranoïde gemaakt hebben. Niemand vertrouwt niemand meer. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2012 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() De markt bepaalt zelf in welke mate hij intekent op de toekomstige Eurobonds . Waar gaan ze een rating over geven, de ratingbureau's? Zij bepalen de rente niet, ze hebben alleen een invloed op het intekenvolume.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2012 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ratingbureaus zouden al hun vertrouwen verliezen als ze zo'n stevige leugens zouden verspreiden. En vertrouwen, dat is net hetgeen ze hun inkomen uit halen. Wat niet wegneemt dat ze graag dreigen, maar verstandige beleggers trekken zich daar verder niets van aan. Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 juli 2012 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |