Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 09:11   #81
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Nu weten veel mensen niet wat de NVA uitspookt in 't Europees parlement. En zeker na dit politiek advies... Dankzij de NVA en die journalisten mogen de mensen nu gaan werken voor de banken.

Allez... Het is niet anders.
Jaja. Het is allemaal de schuld van de N-VA.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 09:12   #82
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al eerder heb ik aangegeven dat ik over deze zaak niet in detail ga. Iedereen die vertrouwd is met de interne keuken van het Vlaams Belang weet waarover ik het heb.
Dan moet je het ook niet opbrengen en zwijg er dan zelf over.
Oud 22 juli 2012, 09:16   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Partijkaarten op zak hebben is alleen voor echte vlamingen.

De bitterheid komt meer en meer bovendrijven.
Oud 22 juli 2012, 09:16   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is niet altijd de schuld van de NVA, maar...
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 10:01   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is niet altijd de schuld van de NVA, maar...
Toch opvallend vaak.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 10:44   #86
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Ach ja die N-VA: hoop in bange dagen ? Bekijk het van op afstand. Als ik zie wat ze allemaal voorstellen... gewoon meer van hetzelfde. Niets nieuws onder de zon, gewoon een verandering van de wacht. Verder burgertje pluimen.
In Brugge hoor ik hen niet zeggen dat ze de belastingen zullen plafonneren, zelfs geen belofte om ze niet te verhogen. Bezuinigen staat ook niet in hun woordenboek. Integendeel, ze kwamen al met een voorstel om een congresgebouw neer te poten in textiel, met speciaal procedé ergens gezien in Duitsland. Moet ik daarvoor stemmen ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 22:32   #87
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat helemaal niet over "schuld". Het gaat over standpunten. Persoonlijk ben ik tegen die staatssteun voor de banken. De NVA is daar voor. Dat is hun mening. Maar ik heb een andere mening. Trouwens, het is genoeg bekend dat de NVA pro Europa is. Daar maken ze geen geheim van. Maar zo overlopen van de éne partij naar de andere...

Ik las dat de NVA in het Europees parlement linkser is dan je zou denken. Frank weet dat.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 23 juli 2012 om 22:34.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 23:09   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je het ook niet opbrengen en zwijg er dan zelf over.
De 'sappige details' zijn geen onderwerp voor dit forum. Wel het feit dat FvH zich op een niet onaardig aantal tijdstippen liet overweldigen door zijn hormonen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 08:04   #89
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
...
Blijft natuurlijk de boodschap. Sinds 2000 voorspelde ik dat de afgang en leegloop onvermijdelijk was. Men kan niet blijvend zonder gevolg naast de pot plassen. De opkomst van de N-VA was véél later, de leegloop van het VB was toen al duchtig aan de gang.
En gelukkig nam Dewinter het voortouw om nog te redden wat te redden viel !
Ik denk dat Frank Vanhecke er mee voor gezorgd heeft dat het Vlaams Belang -bijna- salonfähig was geworden en de hoogste score uit haar bestaan haalde. Maar Dewinter en C° saboteerde het succes uit angst de eigen macht te verliezen. Eigen macht was belangrijker dan de partij.
Eerlijkheid gebiedt dus te stellen dat Dewinter als grondlegger van het VB ook haar afgang heeft betekend.
Oud 24 juli 2012, 08:16   #90
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik denk dat Frank Vanhecke er mee voor gezorgd heeft dat het Vlaams Belang -bijna- salonfähig was geworden en de hoogste score uit haar bestaan haalde. Maar Dewinter en C° saboteerde het succes uit angst de eigen macht te verliezen. Eigen macht was belangrijker dan de partij.
Eerlijkheid gebiedt dus te stellen dat Dewinter als grondlegger van het VB ook haar afgang heeft betekend.
Niets van. Ik herinner mij hoe Dewinter in 1999 (als verantwoordelijke organisatie) in de partijraad aan de hand van ledencijfers zijn ongerustheid uitte over het ongewoon hoge aantal oudgedienden (meer dan 8 jaar lid) die uit ongenoegen over het intern beleid de partij verlieten. Dit werd weggelachen door Vanhecke. Ten andere, wie Vanhecke persoonlijk kent weet best dat die in harde en ruwe taal niet moest onderdoen voor Dewinter. Integendeel.
Oud 24 juli 2012, 08:53   #91
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets van. Ik herinner mij hoe Dewinter in 1999 (als verantwoordelijke organisatie) in de partijraad aan de hand van ledencijfers zijn ongerustheid uitte over het ongewoon hoge aantal oudgedienden (meer dan 8 jaar lid) die uit ongenoegen over het intern beleid de partij verlieten.
Daar gaat het net om. De 'harde' blokkers waren ontevreden, maar de Vlamingen konden zich beter met de partij vereenzelvigen. Dankzij de 'opening' van Vanhecke. Vandaag kan Dewinter met de 'oudgedienden' terug en zoals in de jaren stillekes de 'harde' aanpak promoten want Vanhecke en zijn 'stroming' zijn weg, maar de meeste kiezers zijn ook weg en VB is net als in de vroege tijden een marginale patrij geworden..

Citaat:
Ten andere, wie Vanhecke persoonlijk kent weet best dat die in harde en ruwe taal niet moest onderdoen voor Dewinter. Integendeel.
Kan zijn, maar het gaat mij om de strategie van de partij naar het publiek toe. Vanhecke heeft de partij verruimd en bijna aanvaardbaar gemaakt, zeer zeker voor een groot aantal kiezers. Dewinter heeft dit teniet gedaan met de terugkeer naar de marginaliteit als resultaat.

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 juli 2012 om 08:54.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 10:08   #92
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U neemt een aantal veronderstellingen aan als feiten.
Dat mag.
Ik ben het er niet mee eens.

Laat mij toch toe om mijn allergrootste twijfels te hebben met het begrip "bijna-salonfähig".
In ons medialandschap kan je slechts op één en één manier alleen salonfähig worden...en dat is door uw onafhankelijkheidsaspiraties openlijk af te zweren.
...en dan nog...
Kijk eens naar de NVA...volledig hun kar gedraaid...statuten nummer 1 van nummer 1 Vlaamse onafhankelijkheid....nu hevige Europeesdenkende "confederalisten" (niemand weet wat dat betekent maar het is in ieder geval geen separatisme)...en nog hebben ze de media tegen ...neen, er is geen volledig cordon mediatique tegen de NVA maar alle kannonnen worden wel in stelling gebracht om hun, waar het enigzins mogelijk is, schade toe te brengen...

Wat de hoge score van het VB in 2004 betreft: iedereen weet dat dat voor een groot gedeelte het gevolg was van het proces...daar heeft Vanhecke geen enkele verdienste in...
Wat de verruiming betreft was het FDW die een aantal mensen binnengehaald heeft.
Van de meesten van die gozers zal hij ten eeuwigen dagen spijt hebben.
Het was trouwens FVH die in de nagedachtenis van Karel Dillen geen enkele strategische versoepeling wilde.
Enkel toen Joko Ono kwam opdagen ging hij plotseling voor "peace and love".
U weet dat het uiterst onkies is om de goede naam van mensen die van ons zijn heen gegaan door het slijk te halen dus wil ik hierover niet uitwijden.

Eén ding is duidelijk...eens de media merkten dat er een schisis te creeeren viel tussen Morel en de rest van het Blok was het koekenbak...FVH heeft de kant van Morel gekozen.
De rest is geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 juli 2012 om 10:24.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 10:44   #93
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dat mag.

Laat mij toch toe om mijn allergrootste twijfels te hebben met het begrip "bijna-salonfähig".
In ons medialandschap kan je slechts op één en één manier alleen salonfähig worden...en dat is door uw onafhankelijkheidsaspiraties openlijk af te zweren.
...en dan nog...
Kijk eens naar de NVA...volledig hun kar gedraaid...statuten nummer 1 van nummer 1 Vlaamse onafhankelijkheid....nu hevige Europeesdenkende "confederalisten" (niemand weet wat dat betekent maar het is in ieder geval geen separatisme)...en nog hebben ze de media tegen ...neen, er is geen volledig cordon mediatique tegen de NVA maar alle kannonnen worden wel in stelling gebracht om hun, waar het enigzins mogelijk is, schade toe te brengen...

Wat de hoge score van het VB in 2004 betreft: iedereen weet dat dat voor een groot gedeelte het gevolg was van het proces...daar heeft Vanhecke geen enkele verdienste in...
Wat de verruiming betreft was het FDW die een aantal mensen binnengehaald heeft.
Het was trouwens FVH die in de nagedachtenis van Karel Dillen geen enkele strategische versoepeling wilde.
U weet dat het uiterst onkies is om de goede naam van mensen die van ons zijn heen gegaan door het slijk te halen dus wil ik hierover niet uitwijden.

Eén ding is duidelijk...eens de media merkten dat er een schisis te creeeren viel tussen Morel en de rest van het Blok was het koekenbak...FVH heeft de kant van Morel gekozen.
De rest is geschiedenis.
en meer moet er daar over niet verteld worden, of achter gezocht. de hormonen hebben de splitsing op gang gebracht. en het zonderlinge is. dat BDW zegde (dat morel een politieke hoer was), en papa morel gaat het nva gaan vervoegen. FVH geeft zelfs stemadvies naar de uitspreker van de politieke hoer. en ja; ze is met van hecke getrouwd
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 11:35   #94
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
en meer moet er daar over niet verteld worden, of achter gezocht. de hormonen hebben de splitsing op gang gebracht. en het zonderlinge is. dat BDW zegde (dat morel een politieke hoer was), en papa morel gaat het nva gaan vervoegen. FVH geeft zelfs stemadvies naar de uitspreker van de politieke hoer. en ja; ze is met van hecke getrouwd
kinky
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 17:36   #95
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dat mag.

...en dan nog...

De rest is geschiedenis.
Grotendeels mee eens.
Oud 25 juli 2012, 09:07   #96
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw uitleg, te nemen voor wat het waard is...
Blijft natuurlijk de boodschap. Sinds 2000 voorspelde ik dat de afgang en leegloop onvermijdelijk was. Men kan niet blijvend zonder gevolg naast de pot plassen. De opkomst van de N-VA was véél later, de leegloop van het VB was toen al duchtig aan de gang.
En gelukkig nam Dewinter het voortouw om nog te redden wat te redden viel !
Tussen 2000 en 2012 heeft het VB wel nog een kwart van de Vlaamse stemmen in de wacht weten te slepen. Je hebt voorspeld dat een politieke partij achteruit ging. Ik kan ook voorspellen dat de zon straks zal ondergaan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 09:11   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Tussen 2000 en 2012 heeft het VB wel nog een kwart van de Vlaamse stemmen in de wacht weten te slepen. Je hebt voorspeld dat een politieke partij achteruit ging. Ik kan ook voorspellen dat de zon straks zal ondergaan.
Dat geldt niet voor de N-VA, die gaan eeuwig stijgen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 09:13   #98
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat geldt niet voor de N-VA, die gaan eeuwig stijgen.
En de relevantie van deze opmerking is...?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 25 juli 2012, 09:15   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
En de relevantie van deze opmerking is...?
Een moment van mijmering en bezinning, mijn beste van Maerlant.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 09:18   #100
van Maerlant

Standaard

Ah, een beetje naast de kwestie ratelen dus. Nihil novi sub sole.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be