Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2004, 21:18   #81
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Wat is dat voor zever!! Een vreemdeling die naar hier komt heeft helemaal niet dezelfde identiteitskaart als mij. Ze hebben niet eens de Belgische nationaliteit kerel!!! Wat ben je nu toch allemaal aan het zeggen.
"Vreemdeling" staat in het Belgische wetboek niet gedefinieerd. Een Asielzoeker bedoel je waarschijnlijk. Zij hebben inderdaad geen identiteitskaart zoals u en ik, maar zijn bevinden zich ook in gesloten centra. Diegenen die zich in halfopen of open instellingen bevinden en toch misdaden plegen, moeten inderdaad teruggestuurd worden. Maar zij die reeds de Belgische nationaliteit verwierven(ook de "vreemdelingen") hebben dezelfde rechten en plichten als iedere andere Belg.

Citaat:
Dat klopt, maar de overheid heeft ook het soevereine recht de nationaliteit van iemand te ontnemen.
Klopt, als die een dubbele nationaliteit heeft. Maar wat doe je met diegenen die bijvoorbeeld hun marrokaanse nationaliteit opzegden? Hun nationaliteit kan men niet afnemen (universele rechten van de mens zeggen: "iedereen heeft het recht op een nationaliteit")
Daar kom je in aanvaring met de grondwet. Waarom wordt een misdaad van een "nieuwe belg" zwaarder bestraft dan die van een autochtoon? Iedereen is in belgië gelijk voor de wet...
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:21   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Citaat:
Wat is dat voor zever!! Een vreemdeling die naar hier komt heeft helemaal niet dezelfde identiteitskaart als mij. Ze hebben niet eens de Belgische nationaliteit kerel!!! Wat ben je nu toch allemaal aan het zeggen.
"Vreemdeling" staat in het Belgische wetboek niet gedefinieerd. Een Asielzoeker bedoel je waarschijnlijk.
Neen, er kan weldegelijk een classificatie gemaakt worden in de vreemdelingen, d.i. niet-Belgen. Er zijn niet-Belgen die hier legaal verblijven (EU-burgers door gewone inschrijving, niet-EU-burgers met een verblijfskaart), er zijn niet-Belgen die hier tijdelijk verblijven (toeristen, mensen op doortocht, naar gelang het land van herkomst moeten ze een visum en/of bepaalde reispapieren kunnen voorleggen). Er zijn ook asielzoekers waarvan het dossier in behandeling is.

Daarnaast kunnen er ook mensen zijn die aan geen enkele van deze voorwaarden voldoen. Dan verblijven ze illegaal in dit land.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:22   #83
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

quote tiger 777

Daar kom je in aanvaring met de grondwet. Waarom wordt een misdaad van een "nieuwe belg" zwaarder bestraft dan die van een autochtoon? Iedereen is in belgië gelijk voor de wet...
------------------------------------------------------
Waar haal jij dat,leg me dat nu eens uit?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:22   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, als die een dubbele nationaliteit heeft. Maar wat doe je met diegenen die bijvoorbeeld hun marrokaanse nationaliteit opzegden?
Bij mijn weten is het niet gebruikelijk dat de Marokkaanse overheid dergelijke verzoeken inwilligt. Ook Marokkanen in ons land doen dat heel zelden, vooral omwille van de inreisformaliteiten en de toepassing van het Marokkaans huwelijksrecht.
Oud 4 juli 2004, 21:24   #85
Tiger777
Burgemeester

Standaard

De wet maakt geen verschil tussen een "nieuwe belg" en een "geboren beld"... Daarom kunnen we de criminele marokaantjes niet buitenzetten... Ik ben hier ook niet volledig akkoord mee... maar we zijn nu eenmaal gebonden aan de grondwet...

@ doornroosje:
Artikel 1 van de belgische grondwet:
Iedere belg is gelijk voor de wet.
Oud 4 juli 2004, 21:26   #86
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De wet maakt geen verschil tussen een "nieuwe belg" en een "geboren beld"... Daarom kunnen we de criminele marokaantjes niet buitenzetten... Ik ben hier ook niet volledig akkoord mee... maar we zijn nu eenmaal gebonden aan de grondwet...

@ doornroosje:

Ik bedoel dat ze meer gestraft worden.
Oud 4 juli 2004, 21:27   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wet maakt geen verschil tussen een "nieuwe belg" en een "geboren beld"... Daarom kunnen we de criminele marokaantjes niet buitenzetten...
Toch wel. De overheid heeft nog altijd het soeverein iemand de nationaliteit te ontnemen, waarna de nodige maatregelen kunnen worden getroffen.
Oud 4 juli 2004, 21:29   #88
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Hun pas wordt afgenomen... Een autochtoon kan zijn nationaliteit niet verliezen...
Oud 4 juli 2004, 21:32   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een autochtoon kan zijn nationaliteit niet verliezen...
Toch wel. Ga maar eens in het staatsrecht na: de overheid kan iemand ontdoen van zijn of haar burgerrechten; ook kan de overheid iemand de nationaliteit "voor eeuwig" ontnemen.
Oud 4 juli 2004, 21:35   #90
Tiger777
Burgemeester

Standaard

De burgerrechten afnemen is het verste dat de staat kan gaan. Ze kan de belgische nationaliteit van een geboren belg niet afnemen. Ga d�*t ook maar na.
Artikel 15 par1: "Ieder heeft recht op een nationaliteit"
Oud 4 juli 2004, 21:37   #91
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Hun pas wordt afgenomen... Een autochtoon kan zijn nationaliteit niet verliezen...
Voor een klein vergrijp zijn ze bij de politie ,dikwijls rapper weg dan de persoon die ze overvallen of gemollesteerd hebben.
Als de politie ze oppakt moeten ze de procureur verwittigen,voor verdere aanhouding,die ze meestal vrijlaat wegens geen plaats in de gevangenis.
En dit zowel bij autochtoon als bij allochtoon misdrijf.
Oud 4 juli 2004, 21:43   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

@ doornroosje:
behalve zij met de dubbele nationaliteit... vermoedelijk misschien. De rechter kan dat bepalen, het Vlaams Blok niet...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 22:01   #93
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stop het blok!
Tijdens het surfen kwam ik terecht op een forum met grootendeels Vlaams Blok kiezers. Wat ik daar zag is echt te erg om te beseffen. Hier enkele puur rascistische uitspraken van op dit forum (ben zelf wel geen poster op dit forum):

http://forum.zwartofwit.be/viewtopic.php?t=912
http://forum.zwartofwit.be/viewtopic.php?t=921
http://forum.zwartofwit.be/viewtopic.php?t=915
http://forum.zwartofwit.be/viewtopic.php?t=920

Deze onderwerpen las ik al na 15 minuten op het forum te vertoeven... ik ben benieuwd wat ik nog allemaal zal aantreffen.
Het feit dat jij nergens kan aantonen of bewijzen, dat die berichten door Vlaams Blokkers zijn geplaatst zegt genoeg.

Jij kan voor hetzelfde geld die berichten daar ook geplaatst hebben.

Maar kom je, bent goe bezig.

De" blinde" haat komt weer bovendrijven.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 22:11   #94
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

eens even kijken: op dit forum dus al een aardig hoopje, daarbij dan nog een heleboel van PI. In mijn eigen omgeving stemmen zowat alle neo-nazi's, gabbers en skinheads Blok....
En als het blok wegvalt dan stemmen die voor het kartel CD&V - NVA omdat dit dan de meest rechtse partij van het spectrum is. En in de USA stemmen de leden van de KKK Republikeins terwijl Stalinisten er op de Democraten stemmen.

Ik ken trouwens een SP.a militant die heel wat racistische daden op zijn kerfstok heeft.
ik had reeds benadrukt dat ik dit helemaal niet erg vind, wel dat men die dingen ontkent zoals Jvdb
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 22:23   #95
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Wat helpt het om een klacht in te dienen? De racisten zullen plots 'bekeren' als de gedachtenpolitie hen op de vingers tikt? Vrije meningsuiting voor iedereen, dus ook voor racisten.
In de meeste gevallen zijn het provocateurs en mensen die het Vlaams Blok in discrediet willen brengen. Geen Vlaams Blokkers. Als Vlaams Blokkers herken ik me trouwens op geen enkele wijze in wat daar allemaal staat.
Had ik het niet gedacht! VN ambassadeur
Van mij mag je denken wat je wilt. Maar handen thuis......

Ik heb trouwens een leuk berichtje gezien op een site waar Vlaams-Blokkers meer dan thuis zijn en daarin stond dat ze wel eens hun zinnen wilden zetten op Politics.be. Wat ze dus ook gedaan hebben. Eigenlijk houden jullie wel je beloften.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 23:12   #96
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Beste 777Tiger :

Men kan de Belgische Nationaliteit inderdaad op meerdere wijzen verliezen. Éen ervan is :

Citaat:
Verlies door een afstandsverklaring
U kan de Belgische nationaliteit verliezen door het afleggen van een afstandsverklaring voor de ambtenaar van de burgerlijke stand. U verliest de Belgische nationaliteit op datum van de verklaring.
Voorwaarden :
·
U moet tenminste 18 jaar oud zijn ;
·
U moet bewijzen dat U reeds een vreemde nationaliteit bezit of zal verkrijgen door de afstandsverklaring.

De afstandsverklaringen in het buitenland worden afgelegd ...--------------------------------------------
Oud 5 juli 2004, 09:04   #97
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Niet alle Vlaams Blok-stemmers zijn racisten, maar alle racisten stemmen wel Vlaams Blok...
Tja en waar stemmen alle criminelen op? Wat wil je dat men met deze mensen of partijen doet dan? Er zijn trouwens heel wat rascisten die op het AEL stemmen hoor.
En voor wie stemmen Smagghe en Leduc en ....?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 10:13   #98
predator
Parlementslid

Standaard

@ Doornroosje :

Art. 1 van de grondwet zegt dat België een federale staat is ...

Het zijn de art 10 & 11 die de gelijkheid behandelen.

@ Tiger777 :

Art. 15 van de grondwet zegt : "de woning is onschendbaar". Of dat iets met vreemdelingen te maken heeft ....
Oud 5 juli 2004, 10:44   #99
predator
Parlementslid

Standaard

Tiger777 schreef :

Citaat:
De burgerrechten afnemen is het verste dat de staat kan gaan. Ze kan de belgische nationaliteit van een geboren belg niet afnemen. Ga d�*t ook maar na.
... "Ieder heeft recht op een nationaliteit"
Tiger777, de Belgische nationaliteit kán absoluut ontnomen worden ! Maar dan is er één vereiste : "de betrokkene, geboren Belg of "nieuwe" Belg, moet nog een andere nationaliteit hebben, want, zoals je wel degelijk zegt : "Ieder heeft recht op een eigen nationaliteit".

Op de keper beschouwd houdt dit ook in dat criminele "nieuwe" Belgen ... op het vliegtuig kunnen gezet worden, als Marokkaan b.v..

Ten andere, een allochtone Belg, die in Marokko op vakantie gaat, is vanaf hij één voet heeft gezet op Marokkaanse bodem, voor de Marokkaanse wetgeving, een Marokkaan.
Oud 5 juli 2004, 10:55   #100
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Tiger777 schreef :
Citaat:
De burgerrechten afnemen is het verste dat de staat kan gaan. Ze kan de belgische nationaliteit van een geboren belg niet afnemen. Ga d�*t ook maar na. ... "Ieder heeft recht op een nationaliteit"
Tiger777, de Belgische nationaliteit kán absoluut ontnomen worden ! Maar dan is er één vereiste : "de betrokkene, geboren Belg of "nieuwe" Belg, moet nog een andere nationaliteit hebben, want, zoals je wel degelijk zegt : "Ieder heeft recht op een eigen nationaliteit".
Op de keper beschouwd houdt dit ook in dat criminele "nieuwe" Belgen ... op het vliegtuig kunnen gezet worden, als Marokkaan b.v..
Ten andere, een allochtone Belg, die in Marokko op vakantie gaat, is vanaf hij één voet heeft gezet op Marokkaanse bodem, voor de Marokkaanse wetgeving, een Marokkaan.
Verwilghen heeft oa gezegd: "We moeten onderzoeken hoe we in bepaalde gevallen de Belgische nationaliteit kunnen afnemen"
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be