Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2012, 15:55   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat zijn drie verschillende dingen.

ik heb helemaal geen bewijs van uw aangehaalde syndromen.
de aangehaalde syndromen zijn niet van die aard dat men daar een parkeerkaart voor krijgt.

en ik heb verder geen idee of men met die aangehaalde syndromen een bepaald % invaliditeit kan inroepen.
Ik ben al tevreden dat je je uitspraken enigszins aan het matigen bent.
Oud 31 juli 2012, 15:56   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben al tevreden dat je je uitspraken enigszins aan het matigen bent.
ik matig helemaal niks hoor.
ik zie niet in wat ik zou moeten matigen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 16:05   #83
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
http://handicap.fgov.be/docs/parkeerkaart_nl.pdf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik heb dit stukje gevonden met te googelen op ' percentage invaliditeit', in een word-document waarvan ik niet goed weet hoe de link er naartoe te geven:
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved =0CCgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fhandicap.fgov.be%2Fdoc s%2Fservice_medical%2Fbrochure_volw_nl.doc&ei=3O8X UO7TGc3VsgbWiIGoBg&usg=AFQjCNH74Geuj4kbj11vUsXggfY AFuh0Zw
[DOC]

http://handicap.fgov.be/docs/service...re_volw_nl.doc
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  doc-fp-1.jpg‎
Bekeken: 89
Grootte:  276,1 KB
ID: 87015  

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 18:19   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn standpunt is dat een parkeerkaart voor mindervaliden moet gelinkt worden aan het voertuig, en daar blijf ik bij. Als jij met je mindervalide oma naar de supermarkt wilt gaan dan ben je fysiek sterk genoeg om de rolstoel een paar meter verder te duwen en heb je geen gereserveerde parking nodig.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.
Gehandicaptenplaatsen gaan niet alleen om de positie van die plaats, maar ook om de breedte van die plaats.
Als ik met mijn mama ergens heen ga, moeten we de ruimte hebben om de rolstoel naast de passagierszetel te zetten. De deur moet dus dus volledig kunnen openstaan, en er moet een volledige rolstoel in de lengte tussen onze auto en die rechts van ons kunnen staan. Anders kan mijn mama nooit in de auto geraken.
De meeste gehandicaptenplaatsen zijn breed genoeg daarvoor.

We hebben nu één auto waar m'n mama in en uit geraakt (een peugeot partner, daar kan ze in en uitstappen omdat dat hoger is). Als ik met mijn mama ergens naartoe wil moet ik die auto lenen (die is van m'n papa). Op termijn is het de bedoeling dat ik m'n seat ibiza ook vervang door zo'n model, dan kan ik ook met mijn mama ergens naartoe als mijn pa ergens anders naartoe is. Ik begrijp niet goed waarom jij zoiets zou willen verbieden.
Het zou tof zijn mochten mensen het leven van mindervaliden zo gemakkelijk mogelijk willen maken, in plaats van moeilijker.

Het zou bijvoorbeeld ook tof zijn mochten mensen niet staan claxonneren omdat we even de baan blokkeren om m'n mama in de auto te krijgen omdat er geen geschikte parkeerplaats beschikbaar is. Mijn mama moet dat nl. rustig aan doen, en geconcentreerd blijven, de kans is reëel dat ze anders valt.

Over de rest van de shit die je over je heen krijgt als je in een rolstoel zit, zal ik maar zwijgen hier. Sinds m'n mama in een rolstoel zit, is het mij iig NOG duidelijker geworden wat voor een kutwezen mensen zijn. Geen empathie, geen inzicht. Speciaal voor hen zou ik de foltertuigen uit de middeleeuwen weer willen invoeren.
Waarom m'n mama met zoveel gezondheidsproblemen moet zitten, terwijl die klojo's vrolijk rondhuppelen, begrijp ik niet. Het maakt me wel heel erg kwaad.
Oud 1 augustus 2012, 18:53   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.
Ik begrijp het maar al te goed, en ben goed genoeg geïnformeerd om dit onderwerp te kunnen inschatten. En ik ben de laatste om mijn persoonlijke belangen te laten primeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Gehandicaptenplaatsen gaan niet alleen om de positie van die plaats, maar ook om de breedte van die plaats.
Als ik met mijn mama ergens heen ga, moeten we de ruimte hebben om de rolstoel naast de passagierszetel te zetten. De deur moet dus dus volledig kunnen openstaan, en er moet een volledige rolstoel in de lengte tussen onze auto en die rechts van ons kunnen staan. Anders kan mijn mama nooit in de auto geraken.
De meeste gehandicaptenplaatsen zijn breed genoeg daarvoor.

We hebben nu één auto waar m'n mama in en uit geraakt (een peugeot partner, daar kan ze in en uitstappen omdat dat hoger is). Als ik met mijn mama ergens naartoe wil moet ik die auto lenen (die is van m'n papa). Op termijn is het de bedoeling dat ik m'n seat ibiza ook vervang door zo'n model, dan kan ik ook met mijn mama ergens naartoe als mijn pa ergens anders naartoe is. Ik begrijp niet goed waarom jij zoiets zou willen verbieden.
Het zou tof zijn mochten mensen het leven van mindervaliden zo gemakkelijk mogelijk willen maken, in plaats van moeilijker.

Het zou bijvoorbeeld ook tof zijn mochten mensen niet staan claxonneren omdat we even de baan blokkeren om m'n mama in de auto te krijgen omdat er geen geschikte parkeerplaats beschikbaar is. Mijn mama moet dat nl. rustig aan doen, en geconcentreerd blijven, de kans is reëel dat ze anders valt.

Over de rest van de shit die je over je heen krijgt als je in een rolstoel zit, zal ik maar zwijgen hier. Sinds m'n mama in een rolstoel zit, is het mij iig NOG duidelijker geworden wat voor een kutwezen mensen zijn. Geen empathie, geen inzicht. Speciaal voor hen zou ik de foltertuigen uit de middeleeuwen weer willen invoeren.
Waarom m'n mama met zoveel gezondheidsproblemen moet zitten, terwijl die klojo's vrolijk rondhuppelen, begrijp ik niet. Het maakt me wel heel erg kwaad.
Dag Nynorsk,

Ik heb alle begrip voor uw persoonlijke situatie zoals je die hier schetst.

Ik zou niet liever hebben dan dat er plaats genoeg is om de auto te parkeren. Zeker als het gaat om minder te been zijnde familieleden.

Je haalt in je betoog de breedte van de parkeerplaatsen voor mindervaliden aan, als belangrijk argument. Wees eerlijk. Wat doe je als er geen parking voor minder validen beschikbaar is ? Of indien helemaal geen parking ? Begrip vragen aan je mindervalide moeder-op-leeftijd ?

Beste Nynorsk. Je weet evengoed als ik dat de toekomst er vergrijsd zal uitzien. Het wordt ons steeds ingelepeld. Ruimte voor privileges wordt schaars.

En ja. Ik zou ook best content zijn moest ik als mindervalide dicht bij het ziekenhuis kunnen parkeren om dagelijks mij kleindochter te kunnen zien. Hoe koppig ik ook moge zijn, bij mij primeert consequentie tegenover iedereen. Er is gewoonweg niet voldoende plaats.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 19:05   #86
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp het maar al te goed, en ben goed genoeg geïnformeerd om dit onderwerp te kunnen inschatten. En ik ben de laatste om mijn persoonlijke belangen te laten primeren.

Dag Nynorsk,

Ik heb alle begrip voor uw persoonlijke situatie zoals je die hier schetst.

Ik zou niet liever hebben dan dat er plaats genoeg is om de auto te parkeren. Zeker als het gaat om minder te been zijnde familieleden.

Je haalt in je betoog de breedte van de parkeerplaatsen voor mindervaliden aan, als belangrijk argument. Wees eerlijk. Wat doe je als er geen parking voor minder validen beschikbaar is ? Of indien helemaal geen parking ? Begrip vragen aan je mindervalide moeder-op-leeftijd ?

Beste Nynorsk. Je weet evengoed als ik dat de toekomst er vergrijsd zal uitzien. Het wordt ons steeds ingelepeld. Ruimte voor privileges wordt schaars.

En ja. Ik zou ook best content zijn moest ik als mindervalide dicht bij het ziekenhuis kunnen parkeren om dagelijks mij kleindochter te kunnen zien. Hoe koppig ik ook moge zijn, bij mij primeert consequentie tegenover iedereen. Er is gewoonweg niet voldoende plaats.
Dan laat ik mijn ma gewoon zelf naar huis peddelen en ga ik met de auto, tiens.
Neen, dan moet het op straat eh. En dan beginnen er natuurlijk mensen te claxonneren dat het niet snel genoeg gaat.
Hier in de buurt is trouwens een dorpje met een gehandicaptenplaats die je max. 15 minuten mag gebruiken. Heel handig: het gaat dus gewoon om in- en uitstappen. Er is daarnaast nog een parkeerplaats voor langere tijd.
Er is inderdaad niet genoeg plaats voor iedereen. Laten we selecteren op karakter, niet op mobiliteit. Ik ben bereid de beul te spelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be