Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2012, 18:31   #81
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Christophe,

Sprays (je hebt hogedrukversies met exlosieve aandrijving in Duitsland) lijken mij beter dan tasers. Denk aan lederen jassen.
Maar daar moet je wel beter mee kunnen mikken, niet?
Oud 27 juli 2012, 18:37   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ahneen? Hoe gaat U anders de politiek instellen naar dat 'probleem'? Rechtszaken met woord tegen woord?

Dat is Uw probleem. Te veel aanstoot nemen aan dingen waarmee U niets te maken heeft of die inconsequentieel zijn. Aanstoot aan cartoons van een profeet, aanstoot aan reclame, aanstoot aan te weinig kledij op tv, aanstoot aan roken, aanstoot aan drugs, aanstoot aan grappen, aanstoot aan berichtgeving, aanstoot aan vanalles en nog wat. Zoals een vrouw die nagefloten wordt. Als je het mij vraagt is dat de mentale ziekte van deze tijd. Men zou pillen moeten voorschrijven tegen het aanstoot nemen en lopen zeiken over inconsequentiele prullen.

Ik neem aanstoot aan het feit dat U aanstoot neemt, hopla.

Dat noemen 'ze' nog altijd pesten en neen, dat is geen pesten, noch moeten voor dit geval politieke maatregelen getroffen worden.

Misschien een geval van jaloezie dan? Al die strakke vrouwen worden nog nagefloten en U niet?

Dat kunnen ze noch steeds. u wilt mensen laten vervolgen om woorden. Ik wil dat ze met een taser in de handtas kunnen rondlopen. In welk geval is men meer 'vrank en vrij'?
En vroeger kostte een brood maar 5 frank. En nog daarvoor ging men elke zondag naar de kerk. En bla bla bla.
Pas op, ik kan dat ook. Vroeger draaide men goede muziek (lees mijn smaak). Nu altijd dubstep, dance en moderne pop. Verschil tussen ons: nogmaals, ik zoek een oplossing voor mezelf, U gaat klagen in Brussel.

Laat me niet lachen, moest U niet de hele dag uit het raam zitten kijken naar de 'obscene en respectloze jeugd van tegenwoordig', wist U waarschijnlijk nog niet meer hoe de wereld eruitzag. Ik ken dat soort mensen als U.

Ik werk en leef in de huidige wereld. U bent op pensioen en leeft duidelijk in melancholie. Wie van ons kent de wereld niet?

'Omhoogevallen trut', en ja, als je eist dat het hele land zijn vrijheid inperkt door politieke actie omdat je wat aanstoot neemt, dan ben je omhooggevallen. Die 'trut' was een gratis extra'tje.
Stop met Uw gezever over 'respect voor vrouwen'. Ik heb respect voor een boel vrouwen, maar niet omdat ze vrouw zijn. Het willekeurige resultaat van Uw celbiologie (welke chromosonen U toebedeelt werden) is niets om trots op te zijn of respect voor te tonen. Ik loop ook niet te eisen om respect omdat ik 1 m 91 groot ben of man ben etc. Respect krijg je van mij om dingen die je bereikt hebt. Niet omdat je het eist op basis van een collectief gegeven waar je niets voor hebt gedaan.

Opnieuw, moest ze niet lopen zeiken dat de politiek en het doen en laten van iedereen aangepast werd naar haar problemen, dan had ik geen probleem met haar.

Ik heb respect voor een heleboel mensen, maar nogmaals, niet op basis van of ze al dan niet man of vrouw zijn.

Fout veronderstelt van U, maar U hebt het wel meer fout.

En U bent een archaïsche karikatuur.
U herhaalt steeds dezelfde dingen zonder één fatsoenlijk argument te geven en zonder ook maar één van de feiten die hier aangeklaagd worden ernstig te willen nemen.
U gaat er op voorhand van uit dat u het grote gelijk hebt en dat die lastiggevallen dames (ja, dames, er zijn er veel meer dan één, kijk naar die reportage en volg de links die hier al werden geplaatst) zich iets inbeelden.
Met u discussiëren is onmogelijk want u doet niet anders dan hysterisch brullen zo’n beetje als die meiden van halal die ook denken dat ze gelijk hebben als ze maar hard genoeg roepen.

Ik ben op pensioen??? Hoezo??? Betaalt u mij een pensioen???
Gaat u er gewoon d’office van uit dat alle 63-jarige vrouwen gepensioneerd zijn? Dat bevestigt maar weer eens mijn beeld van u : een jong manneke met een hoofd vol stereotypen en zonder enige weet van de echte wereld. En dan zegt u dat ik het vaak fout heb …

De rest werd hier genoeg door anderen beantwoord. Ik kan die zever niet meer zien!
Oud 27 juli 2012, 18:41   #83
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja want als de polle tiekers een wet uitbrengen dat er respect moet zijn voor vrouwen dan komt er meteen respect.

Het regent hier. Ik wil er een wet tegen. Als het zo ver komt dat ik op reis binnen moet blikven...
Waarom bent u ooit naar België gekomen? Volgens u deugt hier niets en hebben allochtonen zonder meer gelijk en autochtonen ongelijk. Integreren = aanpassen aan onze mentaliteit, is volgens u duidelijk overbodig.
Als het hier zo slecht is, waarom bent u dan niet in Rusland gebleven?
Bent u hier mogelijk alleen maar omdat u ook de weg naar het OCMW gevonden hebt?
Oud 27 juli 2012, 18:45   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer zielig ja, dat men niet meer voor zichzelf durft opkomen en moet gaan bedelen bij de Staat om het hebben en houwen van het hele land om te gooien.
Ok. Met deze redenering kan ik leven. Daar heb je een punt. Het is inderdaad opvallend dat wie een probleem vaststelt, vindt dat per definitie de staat naar een oplossing moet zoeken.

Anderzijds, vind ik dat problemen mogen worden aangekaart. En het probleem is er. Dat toevallig een allochtone gemeenschap, hoe beperkt ook, oorzaak is van het probleem mag mijn inziens ook worden aangekaart. Het is niet meer dan een vaststelling.
Daarom hoef je het nog niet te hebben over een omhooggevallen trut. Ze heeft uiteindelijk niet meer gedaan dan het probleem aan te kaarten, onderbouwd door middel van een eindwerk. Zeer moedig.

Zeer moedig ? Ja, al was het maar dat je tegenwoordig iets wetenschappelijk moet onderbouwen om geloofwaardig over te komen, voor iets wat we ondertussen al lang weten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 18:45   #85
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is dat ik niet ga eisen in Brussel dat er wetten worden gemaakt die een hoop mensen sterk gaan beperken in hun doen en laten omdat ik wat wil maar te lui ben om zelf de handen uit de mouwen te steken.
Dus moeten vrouwen maar in hun doen en laten beperkt worden?
Dus moeten vrouwen met de ogen neergeslagen over straat?
Dus moeten vrouwen zedig gekleed zijn?
Want het enige alternatief is dat die groep waar u voor vreest in hun doen en laten beperkt wordt, dat doen en laten dat hun medemensen (ja zeg, vrouwen zijn ook medemensen, straf hé!) beledigt, vernedert, pest en soms zelfs leidt tot verkrachtingen!
Oud 27 juli 2012, 18:49   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Want het enige alternatief is dat die groep waar u voor vreest in hun doen en laten beperkt wordt, dat doen en laten dat hun medemensen (ja zeg, vrouwen zijn ook medemensen, straf hé!) beledigt, vernedert, pest en soms zelfs leidt tot verkrachtingen!
Marie. Het is mensen vanaf een bepaalde leeftijd moeilijk te overtuigen dat ze steeds ongelijk hebben gehad. De vraag is wat je daarmee aanvangt.
Oud 27 juli 2012, 18:55   #87
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Marie. Het is mensen vanaf een bepaalde leeftijd moeilijk te overtuigen dat ze steeds ongelijk hebben gehad. De vraag is wat je daarmee aanvangt.
Ik heb ook een bepaalde leeftijd en ik heb me meermalen in mijn leven aan andere omstandigheden aangepast. Waarom kan ik dat wel?
Immigranten die naar hier komen met de bedoeling hier een nieuw leven op te bouwen zijn (hopelijk) toch niet zo idioot dat ze hier een identiek land en een identieke samenleving verwachten als wat ze achterlaten. Zo ja, dan zijn ze al gek dat ze willen migreren. Dus weten ze vooruit dat ze zich zullen moeten aanpassen en dat ze ongelijk hebben als ze zich blijven gedragen als in hun land van oorsprong. Zijn die allemaal zo stom dat ze dat niet begrijpen?
Oud 27 juli 2012, 18:58   #88
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord op al die vragen:neen, in tegendeel, kleedt U zo provocerend mogelijk voor zover het mij kan schelen, nogmaals, handel Uw eigen problemen af zonder mijn rechten daarmee te beperken.

Citaat:
Nafluiten en woorden hebben geen ballen te maken met verkrachting.
Oud 27 juli 2012, 19:13   #89
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord op al die vragen:neen, in tegendeel, kleedt U zo provocerend mogelijk voor zover het mij kan schelen, nogmaals, handel Uw eigen problemen af zonder mijn rechten daarmee te beperken.

U hebt duidelijk de getuigenissen niet gezien of gehoord.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1511/1.1315790
Hier nogmaals de link naar de reportage van Koppen, de link werd hier al vroeger geplaatst, ik neem dus aan dat u niet kijkt en zal het werk voor u doen : op 1:35 minuten hoort u Tine vertellen hoe ze ergens zat en hoe 2 mannen plots haar T-shirt oplichtten, dat zijn handtastelijkheden of noemt u dat ook nafluiten?
Op 4 minuten komen de verhalen van 2 andere dames :
Ingrid, door 3 mannen tegengehouden, heeft echt moeten vechten om weg te geraken en niet verkracht te worden.
Angelica was op de fiets en haar werd de weg versperd door 4 mannen, zij is met veel moeite kunnen ontkomen.

Jaja, nafluiten en woorden nietwaar ...
Wordt toch eens wakker en kijk wat verder dan uw neus lang is!
Oud 27 juli 2012, 19:14   #90
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat die mannen doen staat in ons strafrecht. het is bizar van jou om dit gedrag onder het mom van vrijheid te verdedigen.
of ben jij ook een niet volledig geïntegreerd levend wezen met migratieachtergrond? (heb ik het zo politiek correct genoeg geformuleerd?)

Citaat:
smaad, laster, eerroof, stalking zijn vaak ook alleen maar woorden. toch is het strafbaar.
verbaal geweld is ook geweld

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 juli 2012 om 19:14.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 19:19   #91
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier ook de link naar de website Hollaback die tegen dit soort gedrag wil ingaan.
http://www.ihollaback.org/about/
Onder "How Hollaback! works" lees ik dit :

Street harassment is one of the most pervasive forms of gender-based violence and one of the least legislated against. Comments from “You’d look good on me” to groping, flashing and assault are a daily, global reality for women and LGBTQ individuals. But it is rarely reported, and it’s culturally accepted as ‘the price you pay’ for being a woman or for being gay. At Hollaback!, we don’t buy it.

Het zinnetje dat ik vet gemaakt heb, moet u zeker aanspreken want dat is precies uw attitude.
Oud 27 juli 2012, 19:20   #92
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Wat die mannen doen staat in ons strafrecht. het is bizar van jou om dit gedrag onder het mom van vrijheid te verdedigen.
of ben jij ook een niet volledig geïntegreerd levend wezen met migratieachtergrond? (heb ik het zo politiek correct genoeg geformuleerd?)

smaad, laster, eerroof, stalking zijn vaak ook alleen maar woorden. toch is het strafbaar.
verbaal geweld is ook geweld
2 !
Oud 27 juli 2012, 19:25   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook een bepaalde leeftijd en ik heb me meermalen in mijn leven aan andere omstandigheden aangepast. Waarom kan ik dat wel?
Immigranten die naar hier komen met de bedoeling hier een nieuw leven op te bouwen zijn (hopelijk) toch niet zo idioot dat ze hier een identiek land en een identieke samenleving verwachten als wat ze achterlaten. Zo ja, dan zijn ze al gek dat ze willen migreren. Dus weten ze vooruit dat ze zich zullen moeten aanpassen en dat ze ongelijk hebben als ze zich blijven gedragen als in hun land van oorsprong. Zijn die allemaal zo stom dat ze dat niet begrijpen?
Marie. Ik neem de politici meer kwalijk dan die allochtonen met hun achterlijke seksistische praat. Die allochtonen zijn wat ze zijn. Ze weten van niet beter, of wel. De politici wisten beter, en hadden moeten anticiperen. Die politici wisten, net zoals jij en ik, wat op ons zou afkomen. Ook de liberalen. Het zijn die politici die moeten worden afgerekend op hun resultaten, niet de allochtoon want die is zich van geen kwaad bewust.
Oud 27 juli 2012, 19:26   #94
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke rechten ?
Oud 27 juli 2012, 19:39   #95
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Zomaar een vraagje : sedert wanneer zijn tasers niet meer verboden (voor de gewone burger) hier te lande ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 27 juli 2012 om 19:39.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 20:13   #96
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar daar moet je wel beter mee kunnen mikken, niet?
Juist niet dacht ik. Is een jet, he.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 20:21   #97
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt duidelijk de getuigenissen niet gezien of gehoord.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1511/1.1315790
Hier nogmaals de link naar de reportage van Koppen, de link werd hier al vroeger geplaatst, ik neem dus aan dat u niet kijkt en zal het werk voor u doen : op 1:35 minuten hoort u Tine vertellen hoe ze ergens zat en hoe 2 mannen plots haar T-shirt oplichtten, dat zijn handtastelijkheden of noemt u dat ook nafluiten?
Op 4 minuten komen de verhalen van 2 andere dames :
Ingrid, door 3 mannen tegengehouden, heeft echt moeten vechten om weg te geraken en niet verkracht te worden.
Angelica was op de fiets en haar werd de weg versperd door 4 mannen, zij is met veel moeite kunnen ontkomen.

Jaja, nafluiten en woorden nietwaar ...
Wordt toch eens wakker en kijk wat verder dan uw neus lang is!
wees maar zeker dat de dhimmie hier niet meer terug komt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 20:38   #98
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 !
Wie vindt dat de wet met de voeten wordt betreden hoeft enkel te reageren, klacht in te dienen, en zich te registreren als benadeeld persoon. Dit laatste om je klacht te kunnen opvolgen, en te beletten dat je klacht in de vergeethoek geraakt.
Wat belet de moderne vrouw om klacht in te dienen. Desnoods massaal.
Oud 27 juli 2012, 21:22   #99
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat belet de moderne vrouw om klacht in te dienen. Desnoods massaal.
De wetenschap dat de overheid NIET of ZELDEN zal ingrijpen, er bij evtl veroordeling geen straf die naam waardig zal volgen (iets met voorwaardelijk)
de wetenschap dat daders zullen te weten komen wie klacht ingediend heeft
de wetenschap dat de angst om voor racist versleten te worden er bij vele beleidsmensen ontzettend diep ingebakken zit
de wetenschap dat dit gedrag niet altijd serieus genomen zal worden

heeft veel weg van stalking
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 21:34   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De wetenschap dat de overheid NIET of ZELDEN zal ingrijpen, er bij evtl veroordeling geen straf die naam waardig zal volgen (iets met voorwaardelijk)
de wetenschap dat daders zullen te weten komen wie klacht ingediend heeft
de wetenschap dat de angst om voor racist versleten te worden er bij vele beleidsmensen ontzettend diep ingebakken zit
de wetenschap dat dit gedrag niet altijd serieus genomen zal worden

heeft veel weg van stalking
Niet mee eens. Ik zie niet in waarom het om stalking zou gaan of alzo zou moeten worden benaderd. Zever. Tenzij een man hier een voet tussen de deur steekt.
Het zou klachten moeten regenen. Dit gebeurt echter niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be