![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik moet wel zeggen, Jan, dat ik bewondering heb voor uw standvastigheid in uw geloof, Dat moet zalig zijn zo zeker en rotsvast in uw geloof te kunnen geloven. Het maakt de boel in ieder geval wel veel simpeler.
Ik vrees echter wel dat we het over die scholen ook niet eens gaan zijn, en dat er verder over doordrammen ook weinig nut zou hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kan men dat niet meer verlangen, want het heeft weinig zin katholieke rituelen los te laten op kinderen die geen katholieke, christelijke of gelovige opvoeding hebben gehad. Daarvoor zijn de rituelen te heilig in mijn ogen trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Helaas, mijn karakter laat het niet toe. Ondertussen heb ik wel ingezien dat het niets met verstand te maken heeft. Ik streef naar het atheisme van Stephen Fry, al is het vlees soms nog zwak.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat onze discussie zich toespitst op iets wat niet ter sprake is gebracht, nl. de vraag of onderwijs een exclusieve dan wel supplementerende bevoegdheid van de overheid is. In mijn ogen is het niet exclusief, daar waar wegeninfrastructuur dat wel is. Ik zie liefst een afgeslankte overheid die zich slechts met een aantal basiskerntaken bezig houdt en het overige overlaat aan de burgers. Het verhoogt het vrijheidsgevoel, scherpt de verantwoordelijkheid van de individuele burger en is, financieel zeker, goed voor de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wil de overheid ons graag laten geloven, maar dat is wettelijk niet correct. De Steinerscholen hebben over die zaak een rechtszaak aangespannen, daar ze vonden dat de eindtermen niet louter pedagogisch maar ook ideologisch waren geïnspireerd. De rechtbank is hun visie gevolgd, waardoor de eindtermen van de Vlaamse overheid niet gelden voor de Steinerscholen. Het katholieke net heeft ervoor gekozen zich buiten die juridische strijd te houden en netjes de eindtermen over te nemen. Strikt juridisch had dit niet nodig geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn verantwoordelijkheidszin gaat naar mijn medemens. Ik zal bijvoorbeeld niet mijn medemens kwetsen door te zeggen dat zijn huwelijk minderwaardig is. Ik zal niet een jongedame kwetsen door te zeggen dat ze een slet is omdat seks leuk is. Dat u een god heeft die vele zaken verbiedt is uw probleem, niet het onze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat is inderdaad een fundamentele tegenstelling. Nu laat ik het daar eventjes bij, want ik ga me even wat bezighouden met onze jongste kinderen. Tot later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |