![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Duits, Engels, Arabisch, Koerdisch, Berbers, Portugees, Spaans etc etc ... pfff waar stopt dat dan?
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Véél moet dat niet zijn, hé: tweetalige (NL - andere taal) crèches, enkele dito kleuterscholen, een vertaler/tolk die de gemeente(n) bij het afhandelen van administratieve verrichtingen helpt, en wat extra lesuren taal en cultuurgeschiedenis van de oorspronkelijke gemeenschap in een paar middelbare scholen (waar trouwens ook Vlaamse leerlingen voor kunnen opteren). Over de vraag of die regeling ook in de rest van Vlaanderen in moet worden gevoerd mag wat mij betreft gerust een flinke discussie worden gevoerd. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest hadden de 'flaminganten' deze regeling twintig jaar al af moeten dwingen. Dat is wat ik daarover denk. Niemand MOET het daar eens mee zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meneer kan zo nog lang wachten. De roi in Laeken, die wordt op zijn wenken bediend. En vlug ! Er is reeds geantwoord op jouw vraag, in deze draad. Voldoet het antwoord niet, ga dan zelf op zoek. Het internet staat ter beschikking en is een handig instrument. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De duitstaligen in de walen moeten niet meer of minder rechten hebben dan de franstaligen in Vlaanderen lijkt mij.
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In stukje op de VB website over de DUI gemeenschap.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Je Lambertz onderschat in zijn kennis.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Grappig, dat beweerden ze ook toen ze de faciliteiten in 1957 invoerden, echt beperkt in tijd hoor. Het werkt niet, dat mag ondertussen wel duidelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lambertz is een PS-figuur van derde rang, die mooi de PS-partijlijn volgt, weze het mits wat gespeeld tegengestribbel louter voor de vorm ten behoeve van zijn eigen interne “Duitse Gemeenschap” - keuken, en uiteraard met goedkeuring van de regimepartijen, waaronder de CD&V. Voor het overige vertegenwoordigt hij slechts enkele tienduizenden Duitstaligen die – voor zover ik het kan nagaan – nu niet bepaald overlopen van grote steun aan en/of erg veel sympathie voor de Vlamingen. Mij komt het voor dat als Lambertz zoals u suggereert een mogelijke vriend of bondgenoot van Vlaanderen zou (kunnen) zijn, hij er al dan niet tactisch/strategisch bijzonder wel in slaagt om van het tegendeel blijk te geven. Ik zie totaal niet in welke mogelijk gunstige tactisch/strategische betekenis Lambertz tot heden heeft gehad voor Vlaanderen, en welke hij zou kunnen hebben in de toekomst. Ik zie evenmin in waarom hij niet ten eeuwigen dage zou mogen blijven afgerekend worden op de negatieve politieke houding die hij tot heden ten aanzien van Vlaanderen innam. Derhalve, graag wat uitleg nopens uw eigenaardige stelling. Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 augustus 2012 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Brussel zou zo'n systeem nochtans heel nuttig kunnen zijn om nieuwkomers uit la francophonie los te weken, of er ver weg van te houden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het belangrijk dat diegenen die méér autonomie voor Vlaanderen - of zelfs de onafhankelijkheid - nastreven niet gebukt gaan onder rancune, noch als rancuneuzen bekend staan. Ik geef toe: er is wat dat betreft nog héél véél werk aan de winkel. Het lot van Meneer Lambertz zélf laat me volkomen koud, maar de Duitstalige Belgen die NIET voor Meneer Lambertz en/of z'n PS hebben gestemd hoeven niet gestraft te worden voor wat die Meneer Lambertz en/of z'n PS aanrichtten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verder kan je natuurlijk nog wat verder zoeken, vb. naar andere regionalistische partijen, vb. verenigd op Europees vlak ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er zijn zoveel soorten flaminganten als er soorten belgicisten zijn; je kan ze natuurlijk indelen in grote stromingen enz. bla bla ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een Nederlander in Frankrijk gaat wonen, dan ... of als hij in Frankrijk gepakt wordt op dronken sturen en voor de rechter moet komen, dan ... liefst voor gans de EU gelijk. Mensenrechten ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beroemde belgicistische zin voor compromis is één grote leugen: zij beweren dat het zin voor compromis is, maar in de realiteit is het anders uitleggen aan de twee partijen, zodat er een schijn van een akkoord is. X tijd later komt het probleel, zoveel malen erger, terug aan de oppervlakte. En als men dreigt met dit te ontdekken en te onthullen, dan geeft men er gauw een nieuwe, ook misleidende naam aan. Vb. loodgieterswerk. Vb. ge moet de problemen oplossen als ze zich stellen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Totaal irrelevant voor separatistische partijen, me dunkt. PS heeft toch ook geen programma in Vlaanderen... oh wait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) ervoor zorgen dat anderstaligen in Brussel zich door die Brusselse Vlamingen/Vlaamse Brusselaars laten 'charmeren' en 'inpalmen', 2) tegelijkertijd de 'claim' van de francofonie op 'exclusivité' inzake 'ouverture d'esprit', 'tolérance' en 'cosmopolitisme' verzwakken, en 3) de propaganda-machinerie die 'dé Vlamingen' als 'een stelletje racisten' afschildert definitief doet ontsporen? Zoals ik reeds duidelijk heb proberen te maken: het door mij voorgestelde systeem van in tijd én ruimte beperkte faciliteiten zou in de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in kunnen worden gevoerd, en hoeft wat mij betreft écht niet tot het hele Vlaamse Gewest uit te worden gebreid, hoewel ik daar op zich evenmin iets tégen zou hebben.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 6 augustus 2012 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Ik heb de indruk dat er wel wat Vlaams-nationalisten rondlopen die Brussel zo snel mogelijk aan de francofonie cadeau willen doen, ja. Er zijn - helaas? gelukkig? - ook nog wat Vlaams-nationalisten die Brussel 'nooit' zullen opgeven. 2) Dat is best mogelijk. Zó goed ken ik die vent nu ook weer niet.
|
![]() |
![]() |