![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn volhouders, maar van mijn microwezentjes wilden ze niks weten. Ze willen alleen hun eigen verhaal vertellen, en verder niks.
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, een flinke tijd geleden ben ik in contact gekomen met zogenaamde "slapende leden". Dit zijn Getuigen die hun missieopdracht niet meer vervullen, maar, om van het gezaag af te zijn, wel nog de brochures e.d. aankopen die eigenlijk bestemd zijn om te verdelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Maar Jan, Jezus ging toch ook op missie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Was een jood toch?
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen ? Weet je wat, vraag hen eens om je dat schriftelijk te bevestigen. Wedden dat je daarop nooit een antwoord gaat krijgen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.catholic.com/quickquestio...out-the-144000 Het sop is echter de kool niet waard want het probleem is een gewichtig aandoende 'waarheid' betreffende het louter denkbeeldige Godsrijk. Het zegt niets over de organisatie, taakstelling en bevoegdheid van deze regering en de wijze waarop ze haar gezag zal uitoefenen in de hemel en op aarde. Daaromtrent hebben ze geen enkele notie. Van hen wordt een docile en afwachtende levenshouding gevraagd. Jehova's Getuigen noemen hun bestuur Gods slaaf, op grond vsn een uitspraak van Jezus, en dat is bepalend voor hun beeld van hun persoonlijke positie in het Godsrijk. Geen aangenaam vooruitzicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb ik het ook vandaan gehaald.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarop vernam ik het aantal getekenden*: honderdvierenveertigduizend* uit alle stammen van de Israëlieten: [5] twaalfduizend getekenden uit de stam Juda, twaalfduizend uit de stam Ruben, twaalfduizend uit de stam Gad, [6] twaalfduizend uit de stam Aser, twaalfduizend uit de stam Naftali, twaalfduizend uit de stam Manasse, [7] twaalfduizend uit de stam Simeon, twaalfduizend uit de stam Levi, twaalfduizend uit de stam Issakar, [8] twaalfduizend uit de stam Zebulon, twaalfduizend uit de stam Jozef, twaalfduizend uit de stam Benjamin. Allemaal Joden dus, terwijl in mijn katholieke bijbel als aantekening staat geschreven dat ze uit de Joden en de heidenen zijn, wat natuurlijk niet klopt. Het zijn allemaal Joden uit de Joodse stammen.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 26 oktober 2016 om 12:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk. Is ook geschreven door een gnostische jood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Als het getal ook niet-joden zou omvatten dan is de uitsplitsing per stam onzinnig. Het hele boek Openbaring is trouwens klinkklare nonsens en nergens goed voor.
Laatst gewijzigd door Piero : 26 oktober 2016 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de 4e eeuw betwijfelden Johannes Chrysostomus en andere bisschoppen of dit boek in het Nieuwe Testament thuis hoorde, voornamelijk door de problemen die de interpretatie gaf en het gevaar van misbruik. De kerkvader Origenes ging hen voor, hij beschouwde de Openbaring als een verzameling van wilde dromerijen, waaruit niemand wijs kan worden. Christenen in Syrië verwierpen het ook omdat het montanisme zich op dit boek baseerde. Het werd uiteindelijk wel in de nieuwtestamentische canon opgenomen. De Oosters-orthodoxe Kerk gebruikt het boek niet in de liturgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Dat is dan veranderd, of ik word belogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |