Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 20:37   #81
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik heb het echt moeilijk met dergelijke uitlatingen.
Tenslotte is het de sportman die met zijn inspanningen enorme inkomsten genereert van en voor vrijwillig betalende toeschouwers, live en via de TV en andere media.
Wilt ge dan liever dat enkel de organisatoren, de media, de reclameboys, en de tafelspringende sportbobo's van allerlei bonden met de inkomsten gaan lopen, en diegenen die ECHT letterlijk in 't zweet huns aanschijns het spektakel maken, met een hongerloontje naar huis sturen?
Dat is te zot om los te lopen, niet?
Ik heb het daar niet moeilijk mee! Het is belachelijk om een mens op een jaar 20 keer zoveel te laten verdienen als een ander in zijn hele leven enkel en alleen omdat hij toevallig tegen een bal kan sjotten.
Pas op, ik heb het ook heel erg moeilijk met de enorme bedragen die een filmster, zanger, model ... toegeschoven krijgen omdat ze toevallig (allee, sommigen toch, niet eens allemaal) een beetje beter kunnen acteren of zingen of muziek maken dan een ander. Over wat het model eigenlijk beter kan, laat ik me niet uit, daar ben ik nog altijd niet achter.
Die enorme inkomsten kunnen vermeden worden als er normale prijzen gevraagd worden, niet aan zoveel sponsoring gedaan wordt, transfers - die ik zie als schandalig hoogbetaalde mensenhandel - verboden worden, enzovoort.
Breng alles terug naar het normale ipv van het normaal te vinden dat in sport en show alles overdreven is. Net die organisatoren, de media, de reclameboys, en de tafelspringende sportbobo's van allerlei bonden met de inkomsten gaan lopen - waarover u het hebt -, moeten als eersten aangepakt worden en dan zal de rest geleidelijk volgen.
Allee, neem nu de oorspronkelijke Olympische Spelen. Wat kregen die allereerste Griekse sporters voor hun deelname?
Oud 11 augustus 2012, 20:38   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik heb mijn vrouw nog 'intiemer' bekeken dan ooit voordien, maar die knoppen staan er niet aan......
Oud 11 augustus 2012, 20:39   #83
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hoe zou zijn vrouw noemen?
Klojette?
Klojinneke
Oud 11 augustus 2012, 21:17   #84
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Klojinneke
Klinkt goed.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:22   #85
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klojinneke
Klojetteke (geeft Klojootje van jetje)
Oud 12 augustus 2012, 10:51   #86
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 12 augustus 2012, 10:53   #87
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik dacht dat het leven aangenamer zou worden nu de O.S. gedaan zijn maar nu beginnen ze weer met die voetbal.
Als ik heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik dan nog liever de Spelen heb, daar is ten minste afwisseling in. Voetbal is altijd hetzelfde, 't is dat die mannekes verschillende kleuren truien en zo aanhebben, anders zou ik niet weten waar het verschil zit van de éne match tegen de andere!
Oud 12 augustus 2012, 10:56   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het leven aangenamer zou worden nu de O.S. gedaan zijn maar nu beginnen ze weer met die voetbal.
Als ik heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik dan nog liever de Spelen heb, daar is ten minste afwisseling in. Voetbal is altijd hetzelfde, 't is dat die mannekes verschillende kleuren truien en zo aanhebben, anders zou ik niet weten waar het verschil zit van de éne match tegen de andere!
En weet je wat zo lullig is? je verandert er niets aan !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:30   #89
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
maar 't is tenminste niet iedere dag doorlopend dat gesjot.....
Dus als ik 't goed begrijp is 't gedaan met die O.S. ?
Dan laat ik dees draad in de schuif liggen tot volgend jaar....
Oud 12 augustus 2012, 15:21   #90
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klojetteke
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 20:38   #91
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het daar niet moeilijk mee! Het is belachelijk om een mens op een jaar 20 keer zoveel te laten verdienen als een ander in zijn hele leven enkel en alleen omdat hij toevallig tegen een bal kan sjotten.
Als je bedenkt dat iemand met het beoefenen van zijn sport 1000x meer inkomsten genereert dan wat jij normaal vindt, waarom zou hij dan niet 20 x meer mogen toegeschoven krijgen van dat vrijwillig door de toeschouwers en sponsoren bijgedragen geld?

Citaat:
Pas op, ik heb het ook heel erg moeilijk met de enorme bedragen die een filmster, zanger, model ... toegeschoven krijgen omdat ze toevallig (allee, sommigen toch, niet eens allemaal) een beetje beter kunnen acteren of zingen of muziek maken dan een ander.
Dat is niet erg.
Jaloersheid is heel menselijk, maar je moet dat proberen vermijden, het is zinloos en onproductief.

Citaat:
Die enorme inkomsten kunnen vermeden worden als er normale prijzen gevraagd worden, niet aan zoveel sponsoring gedaan wordt, transfers - die ik zie als schandalig hoogbetaalde mensenhandel - verboden worden, enzovoort.
Ik kan maar niet begrijpen waarom jij problemen hebt met mensen die op vrijwillige basis veel geld genereren (behalve de gewone jaloezie-maar dat is een slechte raadgever)
Het is de keuze van de betalers om sportlui rijk te maken.
Citaat:
Breng alles terug naar het normale ipv van het normaal te vinden dat in sport en show alles overdreven is.
Wil jij echt alles en iedereen nivelleren op een nivoo dat jij persoonlijk (heel toevallig en vooral totaal arbitrair) 'normaal' vindt?
Waarom jou willekeurige norm aan anderen opleggen?
Citaat:
Net die organisatoren, de media, de reclameboys, en de tafelspringende sportbobo's van allerlei bonden met de inkomsten gaan lopen - waarover u het hebt -, moeten als eersten aangepakt worden en dan zal de rest geleidelijk volgen.
Wit of zwart, alleman moet leef.
Laat voor iedereen die zonder dwang van anderen geld loskrijgt, de zon in het water schijnen, ook al is het met een activiteit die jou banaal lijkt, ook al is het een som die jouw normen te buiten gaat.

Citaat:
Allee, neem nu de oorspronkelijke Olympische Spelen. Wat kregen die allereerste Griekse sporters voor hun deelname?
Eeuwige glorie, gratis friet met mayonnaise tot het einde van hun dagen, en sex met de Vestaalse maagden.
Oud 12 augustus 2012, 21:11   #92
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
1. Als je bedenkt dat iemand met het beoefenen van zijn sport 1000x meer inkomsten genereert dan wat jij normaal vindt, waarom zou hij dan niet 20 x meer mogen toegeschoven krijgen van dat vrijwillig door de toeschouwers en sponsoren bijgedragen geld?

2. Dat is niet erg.
Jaloersheid is heel menselijk, maar je moet dat proberen vermijden, het is zinloos en onproductief.

3. Ik kan maar niet begrijpen waarom jij problemen hebt met mensen die op vrijwillige basis veel geld genereren (behalve de gewone jaloezie-maar dat is een slechte raadgever)
Het is de keuze van de betalers om sportlui rijk te maken.
4. Wil jij echt alles en iedereen nivelleren op een nivoo dat jij persoonlijk (heel toevallig en vooral totaal arbitrair) 'normaal' vindt?
Waarom jou willekeurige norm aan anderen opleggen?
5. Wit of zwart, alleman moet leef.
Laat voor iedereen die zonder dwang van anderen geld loskrijgt, de zon in het water schijnen, ook al is het met een activiteit die jou banaal lijkt, ook al is het een som die jouw normen te buiten gaat.

6. Eeuwige glorie, gratis friet met mayonnaise tot het einde van hun dagen, en sex met de Vestaalse maagden.
1. Omdat dat geld uit de zakken van de gewone mensen komt. Behalve de sponsors zijn er SABAM-gelden, subsidies, overal betalen wij op mee. De sponsors doen het ook niet uit liefde voor het publiek maar omdat ze zo nog meer reclame voor hun producten maken. Zij vinden dat sponsorgeld niet zomaar ergens op straat, zij halen die gelden uit hun winsten. Om maar iets te zeggen : olieraffinaderijen sponsoren dikwijls voetbalploegen. Het geld daarvoor halen ze uit de verkoop van hun producten. Wie sponsort dus de voetbalploegen? Janneke en Mieke die duur moeten betalen voor hun naft!
2. Dat is echt typisch. Als iemand kritiek durft uiten op acteurs en consoorten wordt hij direct beschuldigd van jaloezie. Ik weet dat u het toch niet zult geloven maar ik ben niet jaloers op rijke mensen. Ik vind het belachelijk, BELACHELIJK, dat er zo’n hoge bedragen betaald worden aan filmsterren, zangers, noem maar op. Hun “naam” wordt betaald zo gauw ze die gemaakt hebben en ze een verkoopproduct geworden zijn. Allee, neem nu Paris Hilton, zelfs dat mens wordt grandioos betaald sinds ze een seksvideootje op het internet heeft geplaatst. En vindt u misschien dat die dat waard is? Ja? Vindt u dat? Dan hebt u een rare smaak. Schrijvers, schilders … moeten zich in bochten wringen om rond te komen. Filmsterren etc die niet half zoveel presteren krijgen de miljoenen in hun schoot geworpen als ze hun neus laten zien. U zegt dat ik jaloers ben? Ik vind u dweepziek als u aan die afgoderij meedoet.
3. Er zijn betere doelen om geld aan te geven behalve rijke mensen nog rijker te maken!
4. Doet u niet hetzelfde op het niveau dat u aanvaardbaar vindt?
5. Alleman moet “leef”, ja. En alleman mag zijn mening zeggen. Ik ook, daarom hoeft u zich niet zo op te winden.
6. Dat gun ik hen.
Oud 12 augustus 2012, 22:13   #93
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Omdat dat geld uit de zakken van de gewone mensen komt.
Die betalen toch geheel vrijwillig hun toegangskaartje om het spektakel te zien?
Dan moeten wij ons niet meer moeien met wat er verder met dat geld gebeurt?

Citaat:
Behalve de sponsors zijn er SABAM-gelden, subsidies, overal betalen wij op mee.
Subsidies, is een andere zaak.
Die worden onder belastingsdwang, onvrijwillig aan iedereen ontwrongen.
Daar ben ik dan wél vierkant tegen.
Maar als Jan + Pet vrijwillig bijdragen, dan zie ik er geen graten in wanneer diegenen die het spektakel verzorgen, er ook de poen voor oprapen.

Citaat:
De sponsors doen het ook niet uit liefde voor het publiek maar omdat ze zo nog meer reclame voor hun producten maken. Zij vinden dat sponsorgeld niet zomaar ergens op straat, zij halen die gelden uit hun winsten.
Andermaal zijn het de klanten van de sponsorende firma's die die vrijwillig de prijs betalen voor een product.
Als die firma's met een deel van hun winst sport willen sponsoren, dan is dat hun zaak.
Het is geen gestolen geld, nietwaar?

Citaat:
2. Dat is echt typisch. Als iemand kritiek durft uiten op acteurs en consoorten wordt hij direct beschuldigd van jaloezie. Ik weet dat u het toch niet zult geloven maar ik ben niet jaloers op rijke mensen.
Nou, goed, ik geloof u op uw woord.
Ik doe echt mijn best.
Hnnnnnnnnnnnnnnnnggggg!!!
Zizo.

Citaat:
Ik vind het belachelijk, BELACHELIJK, dat er zo’n hoge bedragen betaald worden aan filmsterren, zangers, noem maar op.
Nu ik geloof dat het niet uit jaloezie is, weet ik echt niet meer waarom jij dat vindt...
Citaat:
Hun “naam” wordt betaald zo gauw ze die gemaakt hebben en ze een verkoopproduct geworden zijn. Allee, neem nu Paris Hilton, zelfs dat mens wordt grandioos betaald sinds ze een seksvideootje op het internet heeft geplaatst.
Nou, ik werd nog nooit door Paris Hilton om geld gevraagd.
Het filmpje is geheel gratis.

Citaat:
En vindt u misschien dat die dat waard is? Ja? Vindt u dat?
Ik vind Paris Hilton een lieve stuiver waard.
Wat zou ze kosten.

Citaat:
Dan hebt u een rare smaak.
Vind je?
Ik heb al op slechter papier geschreven.

Citaat:
Schrijvers, schilders … moeten zich in bochten wringen om rond te komen.
Joanne "Jo" Rowling verdiende miljoenen met kinderboeken.
Mijn schilder is deze zomer met een fiks bedrag naar huis gegaan enkel voor mijn gevel wit te schilderen.
Ik denk dat het best meevalt.
N.B.: ik maakte beiden vrijwillig een stukje rijker.
Ik kocht hun boeken en schilderwerk in vrij overeenkomst voor een afgesproken prijs.
Wat zij met dat geld doen, en hoeveel ze er op hun manier vergaren, daar lig ik niet wakker van.

Citaat:
Filmsterren etc die niet half zoveel presteren krijgen de miljoenen in hun schoot geworpen als ze hun neus laten zien. U zegt dat ik jaloers ben? Ik vind u dweepziek als u aan die afgoderij meedoet.
Als ik mijn filmticketje vrijwillig betaal, of een DVDtje koop, en ik geniet er van, dan heeft dat weinig met dweperij of afgoderij te maken.
En als vele miljoenen dat samen met mij doen, dan wordt er iemand lekker rijk: good for him/her.
Citaat:
3. Er zijn betere doelen om geld aan te geven behalve rijke mensen nog rijker te maken!
Nou voel ik me héél schuldig.
Volgende maal als ik boven Afrika vlieg, drop ik het bedrag dat ik aan een filmpje besteedde boven de brousse.
Of beter nog: de DVD zélf!

Citaat:
4. Doet u niet hetzelfde op het niveau dat u aanvaardbaar vindt?
Helemaal niet.
Ik aanvaard dat er mensen minder of meer verdienen dan ik.
Dat mag in beide richtingen x 10 x 100 x 1000 zijn: geen nijd, geen afgunst, geen probleem ermee.
Citaat:
5. Alleman moet “leef”, ja. En alleman mag zijn mening zeggen. Ik ook, daarom hoeft u zich niet zo op te winden.
Mag ik jouw mening dan ook tegenspreken?
Dank u.

Citaat:
6. Dat gun ik hen.
Oud 12 augustus 2012, 22:47   #94
perzie
Banneling

Standaard

De Olympsiche Spelen zijn officieel gedaan!

Uw vrouw is uit haar lijden verlost.

Laatst gewijzigd door perzie : 12 augustus 2012 om 22:47.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 05:02   #95
auhtist
Vreemdeling

Standaard

er is nu zo iets als oplypishe spelen
jij doet mee en je vrouw moet komen kijken?
ga je ook naar bouwvakers kijken?
auhtist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 09:05   #96
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door auhtist Bekijk bericht
er is nu zo iets als oplypishe spelen
jij doet mee en je vrouw moet komen kijken?
ga je ook naar bouwvakers kijken?
Bouwvakers, zijn dat mensen die om de 5j hun huis verbouwen?
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 11:16   #97
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
De Olympsiche Spelen zijn officieel gedaan!

Uw vrouw is uit haar lijden verlost.
Amai, gisteren was 't weer voetbal.......moet ik nog verder vertellen ?
Nog een sjans dat 't mooi weer was.....en de voetbalfanaten in 't café zaten zodat er genoeg plaats was op 't terras
Oud 13 augustus 2012, 11:20   #98
Klojo eerste klas

Standaard

onze "vrijwillige" bijdragen voor de sponsoring van sportlui door firma's.......
Ik ben weggegaan bij Dexia/Beldinges door (o.a.) 't feit dat zij (onrechtstreeks ?????) in slechte papieren zitten/zaten maar toch nog 't geld vonden om een bepaalde voetbalploeg te sponsoren...... Nu ben ik klant van een kleine bank die ook sponsort....maar dan amateurploegjes en dergelijke.....
Oud 13 augustus 2012, 11:38   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onze "vrijwillige" bijdragen voor de sponsoring van sportlui door firma's.......
Ik ben weggegaan bij Dexia/Beldinges door (o.a.) 't feit dat zij (onrechtstreeks ?????) in slechte papieren zitten/zaten maar toch nog 't geld vonden om een bepaalde voetbalploeg te sponsoren...... Nu ben ik klant van een kleine bank die ook sponsort....maar dan amateurploegjes en dergelijke.....
Net wat ik zeg: jij bent vrij om al dan niet klant te zijn bij bedrijven.
Sponsoren ze in jouw optiek de foute zaken, dan haal je je poen af, en verkas je naar een bank die je geld beheert op een voor jou meer gepaste wijze.
En als je zo een bank niet vindt, dan is er nog altijd de ouwe trouwe wollen sok om je duiten in te bewaren.
Oud 13 augustus 2012, 12:21   #100
Multipus
Banneling

Standaard

De rijkste sportman OOIT was een Romeinse charioteers. Verrekend naar huidige waarde heeft die gast een paar MILJARD verdiend. (komt uit de QI kwis)

Echte mannensport, geen footie pussies

Citaat:

An illiterate charioteer named Gaius Appuleius Diocles earned “the staggering sum" of 35,863,120 sesterces (ancient Roman coins) in prize money.Recorded in a monumental inscription erected in 146 A.D., the figure eclipses the fortunes of all modern sport stars, including golfer Tiger Woods, hailed by Forbes magazine last fall “sports' first billion-dollar man.”

Diocles, “the most eminent of all charioteers,” according to the inscription, was born in Lusitania, in what is now Portugal and south-west Spain, and started his spectacular career in 122 A.D., when he was 18.

Life for a charioteer in Rome wasn’t easy. Often slaves who could eventually buy their freedom, these racers engaged in wild laps of competition at the Circus Maximum, running a total of about 4,000 meters (nearly 2.5 miles).

“After seven savage laps, those who managed not to be upended or killed and finish in the top three took home prizes,” wrote Struck.

By today’s standards that last figure, assuming the apt comparison is what it takes to pay the wages of the American armed forces for the same period, would cash out to about $15 billion,” wrote Struck.
http://news.discovery.com/history/hi...ient-rome.html

Laatst gewijzigd door Multipus : 13 augustus 2012 om 12:24.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be