Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2012, 16:03   #81
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nee, extremistje, ik wil dat ze daar iets aan doen.
Die mensen moeten harde straffen krijgen.
Waarom? Ze doen toch niets illegaal?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 16:05   #82
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is je mening omtrent downloaden?
Leve de piraterij!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 augustus 2012, 16:06   #83
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Leve de piraterij!
Kom op, je kan veel en veel beter dan dat.

Waarom leve de piraterij? Waarom zie jij downloaden niet als stelen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 16:08   #84
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kom op, je kan veel en veel beter dan dat.

Waarom leve de piraterij? Waarom zie jij downloaden niet als stelen?
Ik zei toch "Stehlen ist seliger als Nehmen"?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 augustus 2012, 16:11   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik zei toch "Stehlen ist seliger als Nehmen"?
Ah, had ik niet gezien.
Oud 14 augustus 2012, 16:28   #86
Восход-1
Banneling

Standaard

Copyright is diefstal.

KRAAK DE GERONTOCRATIE!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 16:32   #87
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard enkele bedenkingen

Mensen die altijd naar den aldi of de lidl gaan (geen merkproducten kopen) en films op tv kijken, stelen net zo hard als downloaders. Ik heb daar nog nooit over horen klagen

Als ik naar de cinema geweest ben en dus de auteursrechten op een film al betaald heb krijg ik geen korting bij aankoop van een dvd. (Ideetje waar ik al lang mee zit trouwens om terug meer gezellige kleinere cinema's te krijgen misschien. Geef voor 1 of 2 euro extra de dvd erbij.)

Geen van mijn eerste +-30 muziekcd's werkt nog volledig. De meeste zijn niet meer te aanhoren of gaan gewoonweg niet meer.

Meer dan de helft van de boeken in mijn boekenkast is tweedehands en die boeken in mijn boekenkast zijn misschien 1/10 van wat ik al gelezen heb. Tegenwoordig koop ik soms boeken die ik al gelezen heb om de schrijvers te bedanken, vroeger kon ik dat gewoon niet.

Series als De Sopranos, Lost, Dexter, Mad Men, .... die overal worden aangeprezen doen me echt niets : ik heb die gedownload en telkens met moeite 2 of 3 afleveringen gezien. Ik mag er niet aan denken dat ik die had moeten kopen aan de prijzen die ze er voor vragen om dan tot de conclusie te komen dat ze me totaal niet liggen. Series die me wel serieus bevielen heb ik gekocht (als er dvd's van waren want soms is dat zelfs niet) na het bekijken.

Ik heb ongelooflijk veel televisie waar ik betaald voor heb niet gezien.

In file sharing programma's als emule en edonkey kan je leechers uit je muziek buitenhouden : je deelt enkel met mensen met dezelfde interesses die ook delen; als je dat zo wenst. Is net als wanneer je irl een cd'tje of gekochte mp'3 aan een bekende geeft. Vroeger was dat trouwens de nettiquette : bedanken en zelf dingen die je gekocht had uploaden. Nu steken ze je in de bak als je upload. Zo is het wel niet makkelijk natuurlijk om te geven en nemen. Als enkel nog nemen overblijft zijn de kleintjes gescheten want niemand gaat dat nog uploaden en zo wordt het moeilijker om bekend te geraken (tenzij via you tube). Google mag alles.

Er is nog nooit zoveel geld omgegaan in de entertainmentindustrie als nu.

Ik betaal evenveel voor een dvd als een gezin van tien die daar allemaal naar kijken.

Ik heb vorige week een dvd irl door de deur naar mijn buurman geupload. Ben ik nu een crimineel ?

....

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 augustus 2012 om 16:40.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 16:45   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Copyright is diefstal.

KRAAK DE GERONTOCRATIE!
Hoe denk jij erover?
Oud 14 augustus 2012, 17:35   #89
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, extremistje, ik wil dat ze daar iets aan doen.
Die mensen moeten harde straffen krijgen.
ik vind dat ze hetzelfde moeten doen met muziekdieven zoals gij. Zoals je aanhaalt wordt daar nu ook niets aan gedaan. Mensen voelen zich onaantastbaar "want er gebeurt toch niets aan"

Snappie het verschil tussen illegaal maar onbestraft en legaal? Neen? ga dan maar wat buitenspelen.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 17:35   #90
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mensen die altijd naar den aldi of de lidl gaan (geen merkproducten kopen) en films op tv kijken, stelen net zo hard als downloaders. Ik heb daar nog nooit over horen klagen

Op die producten staat geen copyright waardoor je die naar hartelust kunt 'namaken'.

Als ik naar de cinema geweest ben en dus de auteursrechten op een film al betaald heb krijg ik geen korting bij aankoop van een dvd. (Ideetje waar ik al lang mee zit trouwens om terug meer gezellige kleinere cinema's te krijgen misschien. Geef voor 1 of 2 euro extra de dvd erbij.)

De cinema heeft die rechten, net zoals een taxichauffeur eigenaar is van zijn eigen wagen. Degene die meegeholpen hebben aan het maken van de DVD moeten trouwens ook betaald worden.

Geen van mijn eerste +-30 muziekcd's werkt nog volledig. De meeste zijn niet meer te aanhoren of gaan gewoonweg niet meer.

Koop er dan geen

Meer dan de helft van de boeken in mijn boekenkast is tweedehands en die boeken in mijn boekenkast zijn misschien 1/10 van wat ik al gelezen heb. Tegenwoordig koop ik soms boeken die ik al gelezen heb om de schrijvers te bedanken, vroeger kon ik dat gewoon niet.

Boeken

Series als De Sopranos, Lost, Dexter, Mad Men, .... die overal worden aangeprezen doen me echt niets : ik heb die gedownload en telkens met moeite 2 of 3 afleveringen gezien. Ik mag er niet aan denken dat ik die had moeten kopen aan de prijzen die ze er voor vragen om dan tot de conclusie te komen dat ze me totaal niet liggen. Series die me wel serieus bevielen heb ik gekocht (als er dvd's van waren want soms is dat zelfs niet) na het bekijken.

Ik heb ongelooflijk veel televisie waar ik betaald voor heb niet gezien.

Schuld van de overheid.

In file sharing programma's als emule en edonkey kan je leechers uit je muziek buitenhouden : je deelt enkel met mensen met dezelfde interesses die ook delen; als je dat zo wenst. Is net als wanneer je irl een cd'tje of gekochte mp'3 aan een bekende geeft. Vroeger was dat trouwens de nettiquette : bedanken en zelf dingen die je gekocht had uploaden. Nu steken ze je in de bak als je upload. Zo is het wel niet makkelijk natuurlijk om te geven en nemen. Als enkel nog nemen overblijft zijn de kleintjes gescheten want niemand gaat dat nog uploaden en zo wordt het moeilijker om bekend te geraken (tenzij via you tube). Google mag alles.

Er is nog nooit zoveel geld omgegaan in de entertainmentindustrie als nu.

Ik betaal evenveel voor een dvd als een gezin van tien die daar allemaal naar kijken.

Ik heb vorige week een dvd irl door de deur naar mijn buurman geupload. Ben ik nu een crimineel ?
Jep
....

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 17:44   #91
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkt gij in de industrie ofzo?
neen, maar ik heb wel nog in het verleden zelf wat muziek gemaakt en ik ken er verschillende die nu bezig zijn met hun groep op een meer dan behoorlijk nationaal niveau met behoorlijk veer airplay. Vroeger gingen die men zo'n bekendheid kunnen leven van hun muziek. Nu mogen ze dankzij kloefkappers als gij van pure miserie nog een een café gaan werken om te overleven.

En die hebben niet getekend bij een major en die halen geen miljoenen op met optredens. Uw redenering is: "de baas van le pain quotidien is stinkend rijk, dus ik mag van iedere bakker zijn brood gaan stelen."

Zeer fout en zeer dom
Oud 14 augustus 2012, 17:51   #92
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik ben blij dat je toegeeft dat illegaal downloaden eigenlijk een vorm van stelen is.
Ook dat is kort door de bocht. Niet alles wat je downloadt zou je anders gekocht hebben. En sommige dingen die je downloadt leiden achteraf tot een aankoop of tot een onrechtstreekse bron van inkomsten. Niet dat downloaden daarmee zomaar goed te praten valt, maar het "niet zwart/wit"-mes snijdt aan twee kanten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 17:52   #93
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ook dat is kort door de bocht. Niet alles wat je downloadt zou je anders gekocht hebben. En sommige dingen die je downloadt leiden achteraf tot een aankoop of tot een onrechtstreekse bron van inkomsten. Niet dat downloaden daarmee zomaar goed te praten valt, maar het "niet zwart/wit"-mes snijdt aan twee kanten.
"hey, ik zou die ferrari toch nooit gekocht hebben. Dus is het niet erg als ik er nu ene pik hé"

downloaden om muziek te "testen" is helemaal niet meer nodig:

- koop je op cd of plaat: je kan voorbeluisteren
-koop je op een site: meestal kan je voorbeluisteren
- er is nog altijd spotify of dergelijke platforms waar je gratis en legaal kan voorbeluisteren

kortom: "ik download om te testen" = drogargument.
Oud 14 augustus 2012, 17:53   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het spijt me, maar daar geloof ik niet veel van. De ervaring leert me dat mensen die massaal films en series downloaden, slechts zeer, zéér zelden eens zullen overgaan tot de eigenlijke aanschaf van de film of serie.

En als het toch waar is wat je zegt, ben je één van de weinige uitzonderingen.
Mensen die massaal films en series downloaden, zouden die dingen sowieso niet kopen. "Massaal" kost immers veel geld.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 14 augustus 2012, 17:54   #95
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
"hey, ik zou die ferrari toch nooit gekocht hebben. Dus is het niet erg als ik er nu ene pik hé"

downloaden om muziek te "testen" is helemaal niet meer nodig:

- koop je op cd of plaat: je kan voorbeluisteren
-koop je op een site: meestal kan je voorbeluisteren
- er is nog altijd spotify of dergelijke platforms waar je gratis en legaal kan voorbeluisteren

kortom: "ik download om te testen" = drogargument.
Het verschil is dat als je iets downloadt de eigenaar geen verlies maakt aan de grondstoffen door het stelen.

-H. Marcuse
Oud 14 augustus 2012, 17:56   #96
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog cassetes die ik in m'n jonge jaren opnam van de radio. De dj's (niet het boem-boemtype dat ze nu dj noemen maar de echte nog) gaven af en toe op voorhand aan of ze het liedje helemaal lieten uitspelen...
Waarom was dat minder een probleem en nu wel?
Het komt op hetzelfde neer als downloaden... Ja toch???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 17:56   #97
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Het verschil is dat als je iets downloadt de eigenaar geen verlies maakt aan de grondstoffen door het stelen.
dan vrees ik dat bijna iedereen die in de dienstensector werkt serieus in de penarie zit als het van u afhangt.

Betalen voor die opleiding meneer? Neeneen, ik sta wel te luistervinken aan de deur. Hoe? ik moet toch betalen? Je verliest toch niets aan grondstoffen hierdoor?
Oud 14 augustus 2012, 17:57   #98
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik heb nog cassetes die ik in m'n jonge jaren opnam van de radio. De dj's (niet het boem-boemtype dat ze nu dj noemen maar de echte nog) gaven af en toe op voorhand aan of ze het liedje helemaal lieten uitspelen...
Waarom was dat minder een probleem en nu wel?
Het komt op hetzelfde neer als downloaden... Ja toch???
http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Ta..._Killing_Music

-H. Marcuse
Oud 14 augustus 2012, 17:58   #99
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
dan vrees ik dat bijna iedereen die in de dienstensector werkt serieus in de penarie zit als het van u afhangt.

Betalen voor die opleiding meneer? Neeneen, ik sta wel te luistervinken aan de deur. Hoe? ik moet toch betalen? Je verliest toch niets aan grondstoffen hierdoor?
Ik wou gewoon het verschil tussen de twee aantonen. Ik ben een voorstander van copyright.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 14 augustus 2012 om 17:59.
Oud 14 augustus 2012, 17:59   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer je een wagen pikt, is iemand anders die wagen kwijt. Wanneer je een nummer downloadt, is iemand anders dat nummer niet kwijt. Slechts indien je anders dat nummer had gekocht, is er sprake van inkomenverlies. Hoewel je juridisch gezien in de fout bent gegaan, heb je technisch gezien niets gestolen tenzij je het nummer anders had gekocht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be