Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2012, 21:22   #81
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik ken mijn wereld, mijnheer Gwylan. Ik kom inderdaad regelmatig in kerken, ook op de tapijten achter het altaar. Verbaast dat u?
Hihihihihi. Daaraan zie je hoe forumvreemd hij (Raf) eigenlijk is en hier alleen maar opduikt om te trollen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:17   #82
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het zou inderdaad veel beter zijn om wat fierder te zijn .

Dat koningshuis , kost ons amper 10 a 15 € per jaar per belg . en het heeft al veel brokken gelijmt en vele deuren opgehouden die koppig vlaanderen maar blijft dichtgooien .

Ik kijk met veel minder vreugde terug naar ons koningshuis in de jaren 20 tot 60 omwille van respect voor en uitbuiting van Afrika .

Maar toen de koning en de laatste kribbenbijter Bouwewijn de Congo ging leegroven en iedereen met rassenschrede rijker werd , heb ik de kniezende vlaamingen niet gehoord , terwijl ze hun rijkdom grotendeels te danken hebben aan de diefstal en leegroof onder de hoede van het koningshuis .

DUS , nu een beetje dimmen , want het zou nog wel eens HEEL er van pas kunnen komen .

Of zou je liever een islamitische extremist aan de macht zien die ons westen verder leegzuigt zodat we armer worden dan voor 1914 ?

Maak van het koninglijk paleis een Moskee , ge zult er 10 % van ons bevolking en vele ilegalen een groot plezier mee doen .

Vlaanderen is bezig met zijn kleinzieligeheid zichzelf in de voet te schieten .

Koning Albert en of Filip is absoluut niet onbekwaam , en zijn absoluut geen Mao's of Poutins of Chauchesku's

al eens Bucharest bezocht ? dat waren idioten die hun volk pijn hebben gedaan . Ons koningen zijn voor ons rijkdom gaan stelen en we maken de koe die de babymelk verschafte nu ten gronde .

Kleinzielige schaamte .
Mag ik die 10 tot 15 Euro ook besteden aan een president, die als hem zijn werk niet doet niet verkozen wordt !

Toch vreemd dat het allemaal zo Frans klinkt
Begrijp het niet zo uw zwakke sneer naar de "kniezende vlaamingen" !

Union Minière
http://nl.wikipedia.org/wiki/Union_Mini%C3%A8re

Union Minière du Haut Katanga
http://en.wikipedia.org/wiki/Union_M...u_Haut_Katanga

De rest van uw post heb ik niet gelezen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:20   #83
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat de meerderheid van de BElgen een volkomen overbodig koningshuis willen onderhouden.
Volgens U is dat Koningshuis overbodig ? maar dat is niet zo voor iedereen .

De meeste landen waar een sterke aanhang van een koning is , is een moedig volk dat aan een zeel trekt en bijgevolg staan ze dan ook vrij sterk .

Kijk maar naar Engeland /Nederland / Denemarken / Zweden en vele andere landen .

Nee , een koning moet geen dictator zijn en een heel boekje blanco cheques krijgen . maar de meerwaarde is eveneens aanzienlijk . en wij vergeten wat voor waarde het heeft . Omdat we een volk zijn die altijd op elkaar zitten te pissen en te kakken , een weerspiegeling van deze site , vol pesterij en afgunst . we gaan ons eigen nog naar de afgrond en de armoede kankeren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:21   #84
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Het respect voor de Koning is hier weer ver zoek.

Wij willen toch geen Koning die de buitenlanders zouden uitlachen omdat hij er bij loopt als een landloper. Als het van de flaminganten zou afhangen, dan zouden ze die mens laten verhongeren.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:22   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Albert en zijn yacht
Het is een schande dat het woordje yacht uit het Nederlands gebannen is. Nu kan je denken aan schutters, als je jacht ziet staan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2012 om 22:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:23   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Wij willen toch geen Koning die de buitenlanders zouden uitlachen omdat hij er bij loopt als een landloper. Als het van de flaminganten zou afhangen, dan zouden ze die mens laten verhongeren.
Die mens mag koning van Wallonië worden, maar daar willen ze hem zeker niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:25   #87
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Moest de Bibberer-in-Chief zich houden aan de grondwet, dan zou dat misschien waar zijn. Maar hij heeft gekozen om die grondwet aan zijn laars te vegen uit eigen belang...

En een sprong vooruit kan ook niet. Flupke is blijkbaar een vrouwenmepper en Laurent is sowieso beneden alle peil - die weigert zijn 'cola' te betalen op een vlucht, papt aan bij ueber-dubieuze zakenmannen en stuurt rekeningen voor zijn herdecoratie naar het leger. Man, er zijn parasieten en parasieten, maar moeten we Koningsluizen dulden?
U weet niet waarover U spreekt .

mensen die anderen als luis bezien , dat zegt veel over zichzelf .

Mensen zonder respect , zijn mensen die gefrustreerd zijn omdat hun eigen elleboogwerk niet werkt .
Oud 21 augustus 2012, 22:28   #88
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens U is dat Koningshuis overbodig ? maar dat is niet zo voor iedereen .

De meeste landen waar een sterke aanhang van een koning is , is een moedig volk dat aan een zeel trekt en bijgevolg staan ze dan ook vrij sterk .

Kijk maar naar Engeland /Nederland / Denemarken / Zweden en vele andere landen .

Nee , een koning moet geen dictator zijn en een heel boekje blanco cheques krijgen . maar de meerwaarde is eveneens aanzienlijk . en wij vergeten wat voor waarde het heeft . Omdat we een volk zijn die altijd op elkaar zitten te pissen en te kakken , een weerspiegeling van deze site , vol pesterij en afgunst . we gaan ons eigen nog naar de afgrond en de armoede kankeren .
Hieruit blijkt dus duidelijk dat onze koning een vod is, aangezien ons volk op elkaar zit te pissen en kakken in plaats van een zeel te trekken.
Weg ermee dus. Ik wil wel koning worden in zijn plaats, en ik weet zeker dat ik dat even goed zal doen als in Engeland, Nederland, Denemarken en Zweden.
Oud 21 augustus 2012, 22:29   #89
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Die mens mag Koning van Wallonië worden, maar daar willen ze hem zeker niet.
De Koning is ook in Wallonië zeer populair, al zijn er natuurlijk net zoals in Vlaanderen republikeinse tendensen.

Voor de flaminganten is de vorst dan weer té menselijk, een gewone man van en met het volk, wiens woorden bij elke feestelijke gelegenheid weer zovele Belgenharten ontroeren. De flamingant zoekt eerder een leider van de harde hand, zo iemand als Dolf De Wever

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 21 augustus 2012 om 22:30.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:33   #90
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ten eerste: Zoals al gezegd heeft u het recht om van de infrastructuur van de RKK gebruik te maken, en bovendien is dit bedrag gebaseerd op doopcijfers (die helaas al te makkelijk te frauderen zijn). Dat maakt van uw vergelijking brandhout daar appelen en koeien zich niet laten vergelijken.

Ten tweede: Ik ben in principe tegen de subsidiëring van frauderende multinationals die zich boven de wet wanen, inclusief de RKK. Dus als de RKK fouten maakt, praat dat de fouten van onze keizer niet goed.

Ten derde: Ik ben democraat. Iedere cent die naar een onverkozen staatshoofd gaat is een blammage voor de rechtsstaat en de grondwet. Het gelijkheidsbeginsel stelt derhalve dat ik mij ook koning der belgen zou mogen noemen. Helaas voorziet de grondwet voldoende uitzonderingen en is Albert gelijker dan anderen.

Ik heb er geen probleem mee dat Kris Peeters op verlof gaat met zijn privéjacht in Frankrijk. En Rafke als gij dat doet met geld waar u hard voor gewerkt hebt, voel u vrij. Maar wanneer koning Albert of de ondemocratisch (48%) verkozen keizer-premier Di Rupo hetzelfde doet heb ik er, als democraat, vanzelfsprekend een probleem mee. Niemand op heel de wereld verdiend een jacht puur omdat hij uit de juiste kut gekropen is.
Dan moet iedereen tegen zijn ouders zeggen , sorry ma , k'moet Uw erfenis niet hebben , daaag . ONZIN is dat .

Ok hij is Koning en heeft een dotatie , maar los daarvan heeft die man ook een privé kapitaal en daar heeft hij ook recht op .

Bovendien is door de koninklijke schenking een fortuin van ettelijke miljoenen € en enorm patrimonium momenteel in eigendom van de overheid , van ONS ALLEN . stel dat je zegt met Uw afgunstig kleinzielig leeuwenkopke , Koning buiten / gedaan . En de Koning zegt Ok als jullie dat willen , dan stap ik op maar dan kan ik natuurlijk mijn fortuin en familie erfgoed niet in de koninklijke stichting laten en wordt en blijft dat natuurlijk mijn persoonlijk bezit , wat zijn goed recht is . Is België dan beter af ? of Vlaanderen ? zeker niet .
Oud 21 augustus 2012, 22:38   #91
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Nog bezig over Peeters? Die man is een politieker en heeft stemmen moeten behalen alvorens wat dan ook in de politiek te kunnen worden.

Hoe je een politieker kan vergelijken met een lid van de koninklijke familie, blijft me verbazen.
Luister , hij is binnen gekomen in de politiek op een even ondemocratische wijze als koning Albert .

Peeters was ee omhooggelopen blaaskaak die in zijn vorige functie niek anders heeft gedaan dan de boel stil houden en het doel van zijn UNIZO organizatie in een coma gehouden , hij heeft nooit iets gedaan voor de zelfstandigen . en in ruil voor de boel in coma te houden heeft hij een postje gekregen als Vlaams m president . ja , het is een hoer , en dat zie je aan zijn schijnheilig lachje telkens opnieuw bij iedere vraag .
Oud 21 augustus 2012, 22:54   #92
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Mag ik die 10 tot 15 Euro ook besteden aan een president, die als hem zijn werk niet doet niet verkozen wordt !

Toch vreemd dat het allemaal zo Frans klinkt
Begrijp het niet zo uw zwakke sneer naar de "kniezende vlaamingen" !

Union Minière
http://nl.wikipedia.org/wiki/Union_Mini%C3%A8re

Union Minière du Haut Katanga
http://en.wikipedia.org/wiki/Union_M...u_Haut_Katanga

De rest van uw post heb ik niet gelezen.
Uwe president zal om de 4 jaar herverkozen worden , en ook al is hij er niet meer bij , zijn wedde , en personeel , en bescherming loopt door tot het einde der dagen , na 40 jaar heb je dan zo'n 10 apefamilie's te onderhouden zonder aanzien , zonder meerwaarde .

Zou zo'n president het echt waard zijn ,

stel nu in het verleden , Jean-Luc Dehaene las ex predident nog jaarlijks een fortuin opstrijkt nadat hij ons fabrieken heeft laten ineenstuiken en verdwijnen en ons banken en spaarcenten zijn verbrast .

Guy Verhofstadt , nadat hij de overheidsgebouwen heeft verkocht ,nu zo'n ex presidents vergoding en familie bescherming en personeel mag blijven ontvangen ?

Vertel mij een keer waar de Koning Albert zoal aan corupte zaken als fortis of dexia heeft mee gewerkt ?

Zonder de invloed van de koningen en hunbedenkelijke handel om grondstoffen uit de congo te stelen en naar hier te krijgen hadden Uw ouders niet in een goede fabriek aan een dik loon moeten werken , om Uw studie te betalen , dan trokken ze nog steeds de straatberm in met één geit zoals 100 jaar geleden .
Maar toen de Pilarenbijter Boudewijn met dat zwart tijgervelleke dure grondstoffen voor een prikje binnen brachten , was er geen enkele vlaaming die zei . sire , ge moet da nie doen hé .

we hebben onze rijkdom aan hun te danken .
Oud 21 augustus 2012, 22:57   #93
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar niet in de biechtstoel pissen he peterken, gelijk de vorige keer. Dat was echt niet proper.

Ik weet het... 'k zal mijn best doen de volgende keer
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:58   #94
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hieruit blijkt dus duidelijk dat onze koning een vod is, aangezien ons volk op elkaar zit te pissen en kakken in plaats van een zeel te trekken.
Weg ermee dus. Ik wil wel koning worden in zijn plaats, en ik weet zeker dat ik dat even goed zal doen als in Engeland, Nederland, Denemarken en Zweden.
Ik heb aanwezig geweest bij een handelsmissie van Filip , en de manier waarop de pers hem behandelde was beschamend , ronduit beschamend .

toen hebben de handelaars en een Belgische vriend van me besloten dat de pers s'anderdaags niet mee mocht op bezoek binnen de bedrijven en de missie volgen . EEN heel fijne bekwame kerel is dat , die heel veel deuren kan openen.

Peeters daar en tegen klopt op zijn borst als hij een chinees heeft binnen gehaalt die 50 zelfstandige ondernemingen het faissement kan kosten .
Oud 21 augustus 2012, 23:00   #95
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Kriske Peeters gaat ook op reis op uw en mijn kosten, misschien wel met onze Mercedes. Maar daar spreekt uw regimepers natuurlijk niet over.
AH bon? En hoe weet gij dat?
En wat heeft dat met een privatief plezierjacht van een paar miljoen euros dat enkele tienduizenden euros aan onderhoud alleen kost te maken?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 23:03   #96
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Respect moet je verdienen,ook al ben je koning....

De toespraak van 21/07/2011 speciaal gereserveert voor les Flamands heeft ons duidelijk laten zien hoeveel het Vlaamse volk betekend voor hem...

En dit in tegenstelling met de toespraak die hij voor les francophones had gereserveert op diezelfde dag...

En dan willen we het nog niet hebben over zijn tussenkomsten bij de regeringsonderhandelingen waarbij de voorkeur voor de francofonen er zo af spatte...

Citaat:
Onderhoud hem dan zelf,een koning die maar de helft van zijn volk respecteert is het niet waard om nog koning te zijn van datzelfde volk...

Wat mij betreft mag hij,en zijn hele menagerie per direct permanent naar zijn buitenverblijf vertrekken waar hij al het grootste deel van het jaar verblijft...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 23:13   #97
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
AH bon? En hoe weet gij dat?
En wat heeft dat met een privatief plezierjacht van een paar miljoen euros dat enkele tienduizenden euros aan onderhoud alleen kost te maken?
Ik bemoei mij ook niet met jouw prive voiture .
Oud 21 augustus 2012, 23:21   #98
Klarekijk
Banneling

Standaard

Laat ons maar zeggen , dat van 1900 tot 1960/70 ons land gewoon van uit het niveau armoede met boerkes idem oost Europa , uit het dal is gekropen en rijk is geworden door de industrialisatie , de grondstoffen en handlesmissies waarvoor het koningshuis de deuren heeft open gehouden , en de Afrikaanse grondstoffen zijn door hun toedoen voor spotprijzen ons ten gebruik gevallen .ander reden we nog met nen ezel rond .
Natuurlijk hebben onze ouders kei hard gewerkt , maar ze hebben ook de mogelijkheden gekregen , presies door die grondstoffen en handelsmissies .

Kijkeens naar de democratie aub ? kan je één eerste minister noemen die na 1970 meer heeft opgebouwd dan daarvoor ? nee ze hebben stuk voor stuk ons westers paradijs en rijkdom stap per stap laten achteruit gaan tot wat het vandaag is .

Mogen zij dat omdat ze toevallig verkozen waren ? stelletje onbekwamen .

Zonder de koning was er geen haven en geen ALbertkanaal .
Oud 21 augustus 2012, 23:23   #99
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uwe president zal om de 4 jaar herverkozen worden , en ook al is hij er niet meer bij , zijn wedde , en personeel , en bescherming loopt door tot het einde der dagen , na 40 jaar heb je dan zo'n 10 apefamilie's te onderhouden zonder aanzien , zonder meerwaarde .
Pensioen van de VS president in 2008 bedroeg....

Citaat:
The Presidential pension is not a fixed amount, rather it matches the current salary of Cabinet members (or Executive Level I personnel), which is $191,300/year as of March, 2008
http://www.ipl.org/div/farq/pensionFARQ.html

En hoeveel pensioen trok dat oud spaans spook van aragon,la fabiola ook alweer in vergelijkbare periode...

Juist ja...1.500.000 eurokes...

Dus rap in uw mand,als berreke met pensioen gaat trekt hij op zijn minst evenveel naast dat spaans spook plus dan nog de tientallen miljoenen jaarlijks voor den taaie en zijne nest.....

Citaat:
Zou zo'n president het echt waard zijn
Alvast méér dan dat koninklijke stel gedegenereerden..

Laatst gewijzigd door Svennies : 21 augustus 2012 om 23:33.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 23:37   #100
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bemoei mij ook niet met jouw prive voiture .
Nee, want dat is geen boot, en ik heb dan ook geen gigantische plezierboot betaald en onderhouden door de gemeenschap.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be