![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Minister
|
Citaat:
Brussel is rampgebied voor mij.
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geen barst te doen, oud en vervallen. Een typische oud-industriële stad zonder industrie. Echt onveilig zou ik het er niet noemen; gewoon veel hangvolk rond het stationsplein op sommige momenten. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier hebben we vooral last van hangouderen.
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is ook geen probleem in Antwerpen.
Jongeren, van 15 en 16 jaar, met een 'klein' handvuurwapen, ambeteren slechts een minderheid van één vrouwspersoon. Maar "ik", multicultuur-aanhanger, woon en leef in Antwerpen, vind dat slechts een fait divers, zoals mijn Brussels hoogwaardig voorbeeld van een sos dat zo mooi kan zeggen. Vier minderjarigen in instelling geplaatst na toetakelen zaalwacht http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120830_105 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Klopt volledig.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
|
In Sint-Truiden is het ook goed wonen:
Citaat:
http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...rustem-vv.aspx
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De Grieken, Russen, Roemenen, Spanjaarden die in Molenbeek, Koekelberg, Jette ed wonen hebben een totaal ander verhaal als jij. En hun verhaal is geloofwaardiger, want ze wonen er en kunnen vaak vergelijken met elders. En wat betreft de geciteerde straten/wijken, tja, Rue Huyvaert, Manchester, Liverpool, Birmingham, durf je daar met een vrouw 's avonds doorheen wandelen? Het gaat hiet niet over London, maar een provinciegat. En café's waar op een dag geen vrouw binnenkomt, er geen alcohol wordt gedronken, en het leven er enkel bruist van de fanta's. Geen omgeving waar verbroederd wordt. Waar de dochter van een collega uit Macedonie in haar gezicht bewerkt wordt met een mes door 3 arabische loeders als ze haar vriendinnetje wil beschermen tegen afpersing. Waar een Turkse collega van mij, 62 jaar oud, op de Louisalaan in mekaar wordt geslagen als hij dew weg wijst. Zomaar. En de vergelijking metr Marrakesh snap ik niet. Casablanca lijkt me beter. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ieder zijn Brussels verhaal, die van mij is meer dan 30 jaar oud. Citaat:
Citaat:
Ter info: het was op een vrijdagavond/nacht, en wij waren met drie: twee mannen en een vrouw. Citaat:
Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 31 augustus 2012 om 14:26. |
|||||
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
Bad Atilla, ik ben blij voor je dat je positieve ervaringen hebt.
Maar ze zijn blijkbaar zulke pakkende gebeurtenissen voor je bewustzijn, dat je ze onthoudt. Dat zegt imho al veel...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2012 om 15:15. |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gecombineerd met: "er zijn veel leugenaars in Brussel" ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar er heerst hier al voldoende negativisme.
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op beide vragen : uiteraard
|
|
|
#94 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar wat betreft noord-Afrikanen is het zoals overal, helaas. Ik zou hier een pak treffende voorbeelden kunnen geven (ons verteld door flik die recht over schoonouders woont). Maar ik moet naar een meeting subiet. |
|
|
|
|
|
|
#95 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Tja, ik vermoed dat "er even komen shoppen" iets héél anders is dan er in de buurt wonen (zoals gezegd; mijn ouders wonen erboven). Het probleem stelt zich ook minder in het weekend. Geen school = minder jongeren die blijven "hangen". |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan natuurlijk wachten met het erkennen van het probleem,
en wachten met oplossingen te zoeken voor mensen die een probleem signaleren, tot je bij letterlijke elke autorit en aan elk rood licht je raampje wordt ingeslagen om je sacoche of gps te pikken; tot elke lagere school een betoging moet organiseren naar de burgemeester, omdat drugsdealers vuurwapens gebruiken aan de schoolpoort; tot niet enkel een paar wijken handig ontweken worden door de flikken, maar ganse deelgemeentes; tot elke metrostation een onheilspellende plek wordt; tot elke Westerse vrouw, ongeacht haar kledij, zich gaat voelen als een femme de la rue, als ze wandelt of fietst buiten de Wetstraat of de Grote Markt; en verder kan je maar wachten tot jou iets overkomt, waarmee je psychisch toch wat kraakt en niet meer zo weerbaar zijt als elke jonge beer, en ... dan is het te laat. .
|
|
|
|
|
#98 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Nu, bij mij maakt zoiets veel minder indruk. Liedekerke is van oudsher een arbeidersdorp met méér café's per vierkante kilometer dan eender welk ander dorp in België. Vroeger gebeurden er andere "stoten". Maar als die flik het heeft over statistieken, dan spits ik mijn oren wél. En die gaan heus wel niet de goeie kant uit. Het kan idd zijn dat jij niets merkt. Ik vermoed dat de negatieve tendens mbt criminaliteit pas opvalt als je er echt woont of eigendom hebt. De schoonfamilie is bvb eigenaar van een huizeke in de "Carré Georges", wat in feite niet meer dan een rij arbeidershuisjes is op de Schelfhoutstraat, en alléén al van wat ik daarover hoor is genoeg om me te laten oordelen dat ik best uit Liedekerke weg blijf. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Vreemdeling
|
Moet het niet 'no life' zijn?
|