![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan zou het klooster ook een fout zijn begaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() Nee, dat is een bullshit vraag opgesteld om de aandacht af te leiden van het simpele feit dat zonder de medewerking van de kloosterzusters, ze niet vroegtijdig vrij zou zijn gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze moet ergens terecht kunnen, dat is het net.
Goed en perfectie zijn geen tegenstanders van mekaar. Er zijn in het verleden al meer verschoppelingen ondergebracht in kloosters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze moest vervroegd vrijkomen! Dat is haar wettelijk recht, hoe erg het ook is. Dit was de beste optie die er was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar bon, gezien Sammael alle schuld af wil schuiven op het klooster, voor redenen die waarschijnlijk niet zo nobel zijn, kan ik beter deze discussie staken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb eerder in deze draad al gezegd dat politici en magistraten evengoed boter op hun hoofd hebben. Waar ik echter niet tegen kan, is de bewering dat de kloosterzusters in casu helemaal geen boter op hun hoofd hebben en dat gekronkel in alle mogelijke bochten. Met het vingertje wijzen naar anderen met boter op het hoofd is geen excuus voor de boter op het eigen hoofd. En de relevantie van mijn "redenen" en of deze al dan niet "nobel" zijn, ontgaat mij. Ik vraag mij af hoe u mij kan analyseren en mijn diepere beweegredenen kan achterhalen vanachter uw toetsenbord. Kan u daar dieper op ingaan of gaan we gewoon doen alsof u dat niet gezegd heeft, vermits het bij nader inzien maar een onnozele uitspraak was, waarschijnlijk ingegeven door frustratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch allemaal niet zo moeilijk, vervroegd vrijkomen is een recht geen gunst zoals koenraad al zei.
Ze was dus sowieso vervroegd vrij gekomen, en had sowieso een ander verblijf gehad, dat MOET namelijk. Het klooster heeft dus geen enkel schuld, aan de vervroegde vrijlating van Martin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() Als de gemeenschap verplicht is om voor haar een verblijfplaats te vinden, is ze dan nog wel een verschoppeling? Blijkbaar bestaan er wetten gestemd om haar te helpen bij haar rehabilitatie en staat de maatschappij klaar om in haar behoeften te voldoen, dan. Is Martin dan nog wel een verschoppeling? Staat er in de wet dat de kloosterorde haar moet opvangen of doet de kloosterorde het uit vrije wil? Wordt het haar opgelegd of doet ze het vrijwillig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het klooster heeft een moreel juiste zaak gedaan, de lakse justitie is niet belemmerd geweest, de wet wordt aangepast. Bon, dat is het. Einde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bent op de goede weg. Nu je nog even afvragen wie die voorwaarden opgesteld heeft en we zijn op weg naar een mogelijke oplossing zodat dit niet meer kan voorkomen zonder dat we afglijden naar een lynchjustitie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ergo, had het klooster te Malonne ook geweigerd, dan was Martin nu nog niet vrij. Misschien zou ze dan over een paar maanden wel vrij gekomen zijn, met een andere verblijfplaats dan een klooster. Door de medewerking van het klooster is ze vandaag vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allemaal komen die criminelen vrij als gevolg van een beleid dat uitgestippeld is door politici, dezelfde politici die nu zich haasten te zeggen dat dit niet kan. DAT en enkel dat is de essentie. Bullshit past eerder bij het pedo-complot binnen de RKK... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ge ne stamp geeft, moet ge niet komen zagen als ge een stamp terugkrijgt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dat mensen beginnen geloven dat de Katholieke Kerk een toevluchtsoord is voor pedofielen van allerlei slag, heeft ze voor een groot deel aan zichzelf te danken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter vergelijking, verkrachters worden hoe dan ook vrijwel nooit veroordeeld. Mocht iemand mijn zus verkrachten, en die zaak wordt geseponeerd, dan zal ik zelf rechter, jury en beul zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() En u blijft blind voor het echte probleem: de politiek en het respecteren van de rule of law. Dat laatste is me iets te dierbaar. Hamer maar gerust op een detail, maar dat verandert niets aan de grond van de zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou je nog begrijpen ook, maar dat is geen recht. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar deze draad gaat nu eenmaal over het klooster dat Martin opvangt en of dit betekent dat het klooster mede (dat is dus niet hetzelfde als "alleen") verantwoordelijk is. Als u straks een draad start over de wet Lejeune of over hoe die wordt toegepast door de magistratuur of over de rechtsstaat en het respect voor de wet, dan zal u waarschijnlijk vaststellen dat ik er dezelfde meningen op na hou als u. Ik zeg hier ook niet dat dat klooster moet afgebrand worden met Martin erin ofzo, hè. Ik ben enkel van mening dat men niet moet doen alsof die kloosterorde niet had kunnen vermijden dat Martin nu al vrijkwam. Het enige dat ze hadden moeten doen, was haar weigeren en dan was haar vervroegde invrijheidsstelling weer voor een tijdje uitgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.knack.be/opinie/columns/r...0168526132.htm
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/on...0169359095.htm Hopelijk kunnen de lynchers hier op het forum hier iets uit leren. Ik betwijfel het of ze dat willen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |