Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2012, 12:27   #81
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hier is trouwens de officiële "richtlijn":

Bron: http://www.presse-justice.be/documen...ocument_id=136

Deze richtlijn stamt reeds uit de jaren 90.
Recent heeft het minderhedenforum voor diversiteit er echter voor gepleit om de norm nog te verstrengen en meer diverse berichtgeving rond allochtonen in te voeren.
Ze meenden dat allochtonen te eenzijdig negatief in het nieuws kwamen, terwijl positieve kanten onderbenut bleven.
Dit weten ze aan - je raadt het nooit - het feit dat journalisten nog een beroepsgroep is die vooral autochtoon en blank is ...
Ze riepen aldus op aan bepaalde bevolkingsgroepen journalistiek te gaan studeren, opdat ze de berichtgeving wat meer konden balanceren.

Doet me denken aan wat Circe elders zei over allochtonen die vooral rechten gingen studeren, met bedoeling het geleerde in hun voordeel te misbruiken.
Triest...
Citaat:
2.1 Veralgemeningen
Aanbevolen wordt de berichtgeving over allochtonen waar dat relevant is te nuanceren
Lees = zwak het af of verzwijg het.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 12:30   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Aangezien ze voor die rechtbank moesten verschijnen wil dat dus zeggen dat ze meerderjarig zijn .
Hoe lang blijf je hier eigenlijk ''jongere''?
neenee, degenen die voor de rechtbank moesten verschijnen waren degenen die geschreven hadden dat de daders "allochtone jongeren" waren. en d�*t mag nie !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 12:35   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En dan waren er de "gastarbeiders" die al af en toe hinderlijk waren, vooral omdat zij absoluut geen idee hadden hoe om te gaan met het uitgangsleven - vandaar natuurlijk de vele bordjes "Interdit aux Nord-Africains", maar ik en de meesten dachten toen nog dat die mensen ofwel na een zekere tijd weer naar huis zouden keren ofwel zich leren aanpassen aan de normen van dit land. Ijdele hoop ...
Nogal logisch dat je dat dacht, gastarbeiders keren normaal gezien terug naar hun land als er geen werk meer is.
Oud 3 september 2012, 12:46   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee, degenen die voor de rechtbank moesten verschijnen waren degenen die geschreven hadden dat de daders "allochtone jongeren" waren. en d�*t mag nie !
De waarheid mag dus niet gezegd worden?
Oud 3 september 2012, 13:03   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De waarheid mag dus niet gezegd worden?
naar het schijnt waren het geen allochtone minderjarigen maar autochtone minderjarigen... alleen konden ze het niet bewijzen wegens... minderjarigen.

Vandaar mijn vraag: als men nu had gezegd dat het autochtone minderjarigen waren en dat bleek onjuist, zou men daar ook zo voor gestraft worden met het afpakken van je burgerrechten enzo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 14:20   #86
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zal zowat een halve eeuw geleden zijn, dat ik zag dat er bordjes hingen aan de ramen van café's. Gewone volkscafé's.
Met de melding "vreemdelingen niet toegelaten". (of iets soortgelijks)

Ik vroeg aan mijn moeder waarom dat was. Zij antwoordde "misschien dat die mensen gans de avond maar één pintje drinken, en dat de café's dat te weinig vinden ..." Ik weet niet of zij dat meende, of maar iets zei om mij te doen stoppen met zagen.
Die bordjes zijn er gekomen oa omdat: anno 1969- de eerste Noord-Afrikaan kwam aarzelend, een beetje onwennig en beleefd mijn stamcafé binnen. Hij dronk zijn pintje (jaja, pintje) en was braaf. De week daarop bracht hij een landgenoot mee, zij waren nog altijd braaf en werden zelfs aangehaald door de stamgasten. Later kwamen zij met vier, vijf... en meer. Toen begonnen zij de vrouwen lastig te vallen en dachten zij het café te moeten overnemen. Er was er zelfs een die op het "kaske" ging spelen en hij eiste zijn geld terug. Hij was er nl van overtuigd dat wanneer hij er geld instak en ook geld moest uitkomen. De politie moest er zelfs aan te pas komen. En toen besloot de uitbaatster op aanraden van de politie een bordje aan de deur te hangen "Verboden voor Noord-Afrikanen, defendu aux Nord-Africains".
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 18:58   #87
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bron?
Ik dacht dat men bij een citaat toch wel zou vermelden wie de auteur is!
Oeps, ja, sorry

http://www.inrp.fr/edition-electroni...nt.php?id=2492

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be