![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() [quote]Je denkt toch niet dat ik me ga verdiepen in het onderwijsbudget voor zo een onnozele zijdelingse discussie als hier?
Iedereen weet dat de katholieken 75% van het onderwijs beheren. en dus van de subsidies. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2012 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6312542]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens goed naar de bedragen voor resp. gemeenschapsonderwijs en de andere netten.
Oei, link vergeten: http://www.klasse.be/archief/scholen-met-meer-cash/ Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 september 2012 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste, dat "modernisten" minder regelmatige kerkgangers zijn dan ultraconservatieven betekent hoegenaamd niet dat zij minder gelovig zijn, je mag kerkbezoek niet verwarren met geloof. Ik weet dat dit voor ultrakatholieken, die kennelijk vaak geneigd zijn meer belang te hechten aan de vorm dan aan de inhoud, misschien moeilijk is om te begrijpen maar de meeste van die "modernisten" geven meer om de inhoud, de essentie van het geloof, dan om rituelen en praktijken. ![]() Ten tweede, dat de ultraconservatieve beweging "aan uitbreiding doet" betekent niet dat zij ook daadwerkelijk meer gelovigen aanspreekt dan vroeger. Die ultrakatholieke achterban was er volgens mij altijd al, alleen is de ultraconservatieve beweging beter georganiseerd als vroeger en slaagt ze er beter in die achterban te bereiken (mede dankzij de nieuwe communicatiemiddelen die de vervloekte moderniteit heeft voortgebracht). Dat alles neemt niet weg dat jullie binnen het katholicisme een marginale stroming zijn en blijven. De toekomst van de Kerk ligt elders. Laatst gewijzigd door Geert C : 5 september 2012 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze geven om wereldse inhoud, niet om de inhoud van het geloof. Het gaat in het beste geval om relativisme dat enige inhoud van wegrelativeert. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() De kerk is een subsidiezuigende spons die op kosten van anderen leeft, meestal heidenen. Op dat gebied liggen ze 200 jaar voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet heel goed dat ik het subsidiëren van privé onderwijs aanvecht. Overigens krijgt het staatsonderwijs 12% minder subsidie dan het vrij onderwijs (het katholiek gebonden onderwijs). ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2012 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 5 september 2012 om 11:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() De kerkleiding weet natuurlijk dat hun strekking zelfs binnen de clerus zwaar in de minderheid is (toch hier in West-Europa), vandaar dat ze nu alle mogelijke truken uit de kast halen om de clerus uit te zuiveren. Neem nu die screening van kandidaat-priesters. De kerkleiding beweert wel dat die screening dient om mogelijke pedofielen te weren, maar in de praktijk wordt ze toch vooral gebruikt om "progressieve elementen" (of wat daarvoor op een seminarie moet doorgaan) uit te sluiten. Ze voeren nog liever tientallen Afrikaanse seminaristen in dan dat ze één West-Europese "progressief" tot priester wijden. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 5 september 2012 om 12:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Modernisme en Kerk sluiten elkaar uit. Dat ze eerlijk zijn, en evangelisch-protestants worden of gewoonweg vrijzinnig. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 5 september 2012 om 13:16. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Als men met hopen geld zit, gaat men zijn geld toch niet in één zak steken zeker? Neen, men spreidt zijn centen uit over verschillende investeringen. En dat doen de kloosters maar evenzeer met hun bakken geld. Of wat dacht u.
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2012 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De modernisten gelovigen inderdaad niet minder, maar ze gelovigen niet in de God van de RKK. Ze geloven in de God die ze zelf willen, een fantasie. De 'ultra'conservatieve beweging hoeft zichzelf niet te organiseren. Meer en meer katholieken zien in, welke stroming het verval van de Kerk bewerkstelligen en keren zich hiervan af door werkelijk Katholiek te worden in plaats van iets christelijks. Laatst gewijzigd door Inno : 5 september 2012 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De God van de Ultra's zal niet een beetje minder fantasie zijn. De katholieken hebben de enige echte God, maar het zijn er ...twee ![]() |
|
![]() |
![]() |