![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij gaat ervan uit dat als je morgen zoiets zou starten, als werkloze ben je dan van dag 1 ook je uitkering kwijt, je onmiddellijk full-time bezig bent en de klanten komen binnenrollen. Zoals ik al zei, als het zo simpel allemaal was, waarom gaan er dan zoveel over kop? Citaat:
Citaat:
Achterstal van huur, belastingschuld, persoonlijke lening(en), afbetalingen allerhande.... Door een zaak te starten en ev. failliet te gaan, zullen deze schulden toch niet verdwijnen? Die blijven toch gewoon bestaan? Als u gelijk hebt, dan raadt ik vanaf nu iedereen met schulden aan om een zaakje op te starten en failliet te gaan, weg met de schulden??? Is het echt zo simpel, of idd door u simplistisch gesteld?
![]() |
![]() |
#82 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan niet rekenen, voor de rest kan ik beginnen. Oplossing: Werk samen met iemand die wel kan rekenen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder moet er inderdaad wel iets veranderen aan onze huidige statuten, een versoepeling zou een begin zijn. De werkloosheidsval is een fenomeen dat enkel kan opgelost worden door de minimumlonen op te trekken, dat zou al een deel terug aan 't werk zetten maar is nog geen oplossing voor de ouderen en de leefloners.
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals ik dus reeds vertelde, schijnt de natuur van een faillissement u te ontgaan, en ga je gewoon af op het dogmatische denken dat een faillissement gelijk staat met een sociaal drama.
![]() |
![]() |
#86 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het optrekken van het minimumloon is de slechtste oplossing die ik me kan voorstellen. Dat staat gelijk met een lastenverhoging. Het afschaffen van het minimumloon en het inkrimpen van de uitkeringen, om met dat laatste de loonslastverlaging te betalen is de way to go.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ::singing:: Si, j'étais president..... ::singing:: [size=1]dus eigenlijk heb ik toch gelijk, op dit moment, met ons economische stelsel en de huidige conjunctuur blijft het hondsmoeilijk voor langdurige werklozen om aan de bak te geraken ![]()
![]() |
![]() |
#88 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Meer steun geven is ook geen oplossing.
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Licht me die redenering toch nog maar eens toe... Misschien heb ik iets gemist in deze uiteenzetting.
![]() |
![]() |
#91 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.sdi.be/nl/NL_2003_02_bl_7.html
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En TomB... de rechtspraak al een beetje in de gaten gehouden ?
Gezien hoe die "verschoonbaarheid" precies in z'n werk gaat ? (niet in één of andere natte droom van de KMO'er -met alle respect voor KMO's trouwens) Dan zou je verdomd goed moeten weten dat het soort "simulatie" dat je hier als techniek voorstelt om privé-schulden uit te zuiveren d.m.v. een faillissement op z'n zachtst gezegd een utopisch sprookje is. Een louter theoretische mogelijkheid die veronderstelt dat zowel de curator, de schuldeiser als de rechter (en evt. rechter in beroep) allemaal en tegelijkertijd zo blind zijn als een mol, hetgeen slechts zeer zelden voorkomt (als het al voorkomt... ![]() nb. hetzelfde proberen in een vennootschapsconstructie is nog een heel stuk moeilijker. (tenzij ge genoeg geld hebt en de weg kent... maar dat staat dan weer haaks op het uitgangspunt van uw scenario) Bekijk ook eens het cijfermateriaal terzake... aantallen verschoningen die zijn toegestaan door Kh. Brussel bvb. over de jongste 5 jaar (sedert de invoering van de "nieuwe" faillissementswet). Misschien hou ik het dan toch maar bij m'n (toch nog recent up to date gebrachte) Manuel, eerder dan het wishfull thinking in een publicatie van een belangenorganisatie. (hoeveel respect ik ook voor die organisaties heb )
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeker is de VS heb je voorbeelden legio van dit soort mensen die 2 jobs hebben, zich te pletter werken (want meestal fysieke arbeid) en op 't einde van de maand nog niets overhouden. Neem dat nu eens letterlijk aan 100 fr per uur en je werkt 16u per dag dat is 1600 X (en laat ons dan nog van een 6 dagen week uitgaan) dan heb je 40.000 BFR of 1000 Euro verdiend. Jij mag mij dan eens komen uitleggen hoe je hiermee overleeft. Als je dan kinderen hebt kan je deze niet opvangen na schooltijd, niet motiveren hun best te doen op school, ze laten studeren om hen wél kansen te geven is uit den boze en het vicieuze cirkeltje is rond. (en dan bekijk ik 't nog positief, meestal is het dit soort jeugd dat op de straten gaat rondhangen en voor overlast zorgt of tot criminaliteit wordt verleid, who can blame 'm) De volgende generatie kanslozen biedt zich aan. Ook zulke mensen hebben voor mij het recht van te werken om te LEVEN en niet omgekeerd. Zoals ik al eerder zei, de keerzijde van de medaille van het te vér doorgedreven liberalisme - u ziet het elke dag in uw dierbare Amerika.
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Financiële instellingen dekken zich steeds in door borgstellingen. Vrijwel altijd persoonlijke. Die wet is dus een doekje voor het bloeden. Meer niet. Een van de vele 'show-wetjes' van Verhofstadt en co. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Gerhard Schröder gaat in Duitsland de oudere werklozen bij de leefloners voegen.
Het niveau van hun uitkering benieuwt me biezonder. Zonder twijfel ligt het stukken hoger dan bij ons, zowel bij doppers als bij leefloners. Ik vermoed zelfs, dat het menselijk is, om niet te zeggen humanitair. Dat laatste is belangrijk, want als de dop een hangmat is (sic), dan moet die hangmat, ook al is het een verkeerde metafoor, op een zekere hoogte hangen, en niet op de bodem liggen. In werkelijkheid is het een spijkerbed, en moet je een yogi zijn, zoals ik, om er te kunnen blijven in liggen. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Niet alleen kwestie van de discussie simpel te houden, maar ook omdat we het niet over u en ik hebben, maar specifiek over de zogenaamd intellectueel minder bedeelden, die misschien de obvious loopholes niet zien, heb je echter wellicht gelijk dat dit het uitgangspunt van de discussie overstijgt. Leg me dan echter wel eens uit hoe een faillissement de situatie zal verergeren tov iemand die al in een quasi faillissement leeft, met een schuldenberg die zowieso onoverkomelijk is. Dat is namelijk ook de uitgangspositie die in deze post genomen wordt. Aan de basis is mijn argument dat als je desondanks hard zoeken en goede inzet geen job kan vinden, je het misschien zelf eens moet proberen. De rest is allemaal circumstantial.
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
In uw eigen voorbeeldje kom je dus op 2,100 uit ipv op 1,000. Dank u wel.
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Financiele instellingen hebben we in de uitgangspositie helemaal niet nodig omdat het startkapitaal zo beperkt is. De enige drempel om zelf te beginnen, is die van de eigen geest. Elke extra uitkering maakt die drempel hoger omdat het verschil met de hangmat groter wordt.
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet voor niets gaat de Amerikaanse middenklasse geplaagd onder de grootste consumer debt ooit ... Gemiddeld heeft een Amerikaans gezin zo'n 10.000 € aan credit card debt ... Om over de rest nog maar te zwijgen. Om nog maar te zwijgen over het aantal mensen dan underemployed zijn ( hoeveel ingenieurs en andere universitairen vullen er geen rekken ? ) Om nog maar te zwijgen over het aantal mensen dat de zoektocht naar een job zelfs heeft opgegeven. Tel die eens bij de officiele cijfers en je komt makkelijk aan 12 % van de beroepsbevolking dat zonder werk zit. Om nog maar te zwijgen over die meer dan 20.000.000 mensen die volledig onder de armoedegrens leven. Ik weet het, armoede in de VS is in niets vergelijkbaar met armoede in Soedan. Maar je spreekt wel over een 'beschaafd' land en niet over een paria land zoals Colombia. En stuur je kinderen eens naar een deftige school ... Of nog erger, naar een universiteit. Veel lawyers zijn na enkele jaren werken nog altijd hun studielening aan het afbetalen. Neen, geef mij maar het 'iets' meer correcte europese model. Zomaar wat bedenkingen omdat hier precies een Amerikaan op het forum zit ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |