![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik hoop dat iedereeen met een ebetje gezond verstand het gewoon met mij eens is dat het gewoon dom en niet moedig is om als ongewapende enkeling je willen bemoeien met 6 met messen gewapende Marrokanen...
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld al van die testen gezien waarin een man eerst verkleed als een zakenman op de trappen veinst in elkaar te stuiken, en daarna de test overdoet gekleed als een vagebond. Die zakenman die neerviel kreeg binnen de halve minuut een helpende hand. En nadat de eerste hielp, verschenen er velen.. Die vagebond, die mocht daar mooi een uurke blijven liggen. Het is dus zeker een afweging die meespeelt bij de mensen, maar een persoon in nood (die zakenman heeft geen andere aanwijsbare reden om neer te vallen behalve als er écht iets mis is) wordt blijkbaar nog altijd geholpen (al kan je je ook vragen stellen bij de vooroordelen tav de vagebond, maar soit). Soit, bovenstaande geldt enkel ter anecdote natuurlijk. Wat betreft dat voorval in die trein: Ik denk vooral dat er binnen de groep van bystanders iemand moet zijn die "eruit springt", die anders moet reageren dan de anderen. Wanneer dat gebeurt krijgt de rest van de treinzitters immers een nieuwe, interessante keuzemogelijkheid: ze kunnen zich aansluiten bij een reeds bestaande "groep" (daar waar tevoren iedereen hetzelfde deed, namelijk niets, en er dus maar één groep was om toe te behoren). Volgens mij is psychologie in zo'n gevallen dus heel dynamisch, en hangt het groepsgedrag in hoge mate ook af van het gedrag van een paar "eruit springende" individuen...
![]() |
![]() |
#83 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() P.S.: ben geen Vlaams Blokker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Dit voorval is alvast niet het enige. Er is mij ook nog het verhaal bekend waarbij een groepje allo's een meisje aanranden en verkrachten in een Parijse voorstadstrein. De bijstanders kijken gewoon de andere kant op. Al eens in de Parijse metro geweest? Er heerst gewoon een rot sfeer, zo van ieder voor zich.
Een Brusselse politieman vergeleek die jongeren ooit met hyena's. Ze wachten af, vallen in groep aan (ze hebben duidelijk een numerieke meerderheid) en ze kiezen bij voorbaat de meest weerlozen: Oudere mensen en vrouwen dus. Isoleer zo'n kereltje, en hij zal heel wat minder moedig zijn.
![]() |
#86 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Partijlid
|
![]() Rare logica van sommigen. Beschaafde Westerlingen moeten zich terug op het oerniveau zetten en meer fysiek geweld gebruiken omdat marokkanen dat ook doen anders zijn we lafaards?????????
Andersom gaat niet zeker? ![]()
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nee,ff serieus: mijn stelling is dus: geweldadige marokkanen moeten zich aanpassen aan onze beschaving. Jouw stelling is dus blijkbaar: wij moeten een stapje terugzetten en dus meer geweld gebruiken,stoerder doen,potiger zijn etc.... Op welke grond kan je mijn stelling slecht vinden en de jouwe goed? (argumenteer)
![]() |
![]() |
#90 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het eens aan het madamke dat de schade aan haar wagen gaat vergoet krijgen omdat ik als enige van een 20 tal getuigen de nummerplaat genoteerd heb, en mij vrijwillig als getuige gemeld had. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die godsdienst rechtstreeks een bedreiging vormt voor andere godsdiensten en culturen, ... ja natuurlijk ! daar heeft hij 100 % gelijk in. Het is dezelfde vraag als 10 mensen laten sterven om er 100 te redden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Vrijheid van eigenlijk zowat alles", in een democratie. Zelfs de "vrijheid van beëindiging van de democratie" krijgt in een democratie de volle steun, van de democratie zelf... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Gouverneur
|
![]() Nog even herhalen:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nee je laat niet express 10 mensen sterven om er 100 te redden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Het is zojuist op het nieuws geweest dat dit verhaal waarschijnlijk verzonnen was.
die bange blanke man onzin kan dus alweer weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() dedju en ik wou juist tussenbeide komen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |