Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 16:16   #81
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
dit doet mij denken aan een voorval enkele jaren geleden.

Ik zag vanop mijn werkplaats dat een blanke jongen van +/- 17 jaar van zijne fiets werd gereden door een bende van +/- 10 euh jongeren allez, Marokkanen in feite dus.
Die kwamen van de 'vakschool' een beetje verder.

Bon ik zie dadelijk dat ze die jongen wat willen afmotten. Ze stonden met en tien man rond hem en er waren er drie die al hun kungfu stampen aan het oefenen waren.
'k weet nie wat mij bezielde maar ik ben naar buiten gelopen en heb mij tussen die jongen en zijn voornaamste (die drie dus) belagers opgesteld en ben beginnen roepen, tieren en brullen. Wat ik allemaal geroepen heb weet ik nie meer maar het was van bol het af, lafaards met zovelen tegen 1, maakt dat ge wegkomt of ge gaat wat meemaken.......

...en het resultaat was dat ze niet goed wisten wat doen... ze hadden zich verheugd om er ene af te motten en plots stond daar ne volwassen vent van om en bij de honderd kilo tussen hun slachtoffer en ge zaagt ze twijfelen. Dien enen hadden ze wel aangekund maar met mij derbij....

Ik zag de twijfel en ging zelf op hen toe (met dreigende houding) en ze weken en gingen achteruit. Ik riep hen toe dat ze onmiddelijk hunne fiets en brommers moesten pakken en het hier afbollen voor dat ik hun eens onder handen zou nemen... en ze zijn gaan lopen. net zoals mijn ... euh dankbaar slachtoffer... die sprong terug zijne fiets op en fietste zo snel hij kon weg. Zonder mij zelfs te bedanken (maar ik voelde mij goed door mijn optreden)

Maar nadien toen ik terug op mijn stoel zat begon ik te beseffen hoe roekeloos ik was geweest om mij op te stellen tussen 3 vechtersbazen en hun aanhang en 1 slachtoffer. Voor hetzelfde geld had men mij ineengeslagen of een mes tussen mijn ribben geplant.

ze zijn sindsdien niet meer teruggeweest om te komen vechten op het hoekske waar ik zit.... Das toch een genoegdoening die ik heb...

Maar ik nam een risico..
wel, in uw geval bleek uw interventie dus min of meer vruchtbaar. Ik heb echter ook al heel wat keren gehoord dat zo'n interventies slechter zijn afgelopen, emt levensbedreigende mestteken als oorzaak....

ik hoop dat iedereeen met een ebetje gezond verstand het gewoon met mij eens is dat het gewoon dom en niet moedig is om als ongewapende enkeling je willen bemoeien met 6 met messen gewapende Marrokanen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 16:22   #82
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb deze theorie hier neergezet omdat ik het zelf ook al ervaren heb. als er op straat een oude man ligt, loopt iedereen er om heen. ze denken: "oei misschien heeft die man iets ernstig meegemaakt en moet ik helpen. of misschien is het wel gewoon nen alcolieker die zijn roes ligt uit te slapen. och een ander zal wel helpen." en voila, ze lopen er voorbij. al een paar keer gezien, en voldoet aan de voorwaarden van hierboven.
Dat klopt, maar is niet 100% imperatief.

Ik heb bijvoorbeeld al van die testen gezien waarin een man eerst verkleed als een zakenman op de trappen veinst in elkaar te stuiken, en daarna de test overdoet gekleed als een vagebond.

Die zakenman die neerviel kreeg binnen de halve minuut een helpende hand. En nadat de eerste hielp, verschenen er velen.. Die vagebond, die mocht daar mooi een uurke blijven liggen. Het is dus zeker een afweging die meespeelt bij de mensen, maar een persoon in nood (die zakenman heeft geen andere aanwijsbare reden om neer te vallen behalve als er écht iets mis is) wordt blijkbaar nog altijd geholpen (al kan je je ook vragen stellen bij de vooroordelen tav de vagebond, maar soit).

Soit, bovenstaande geldt enkel ter anecdote natuurlijk. Wat betreft dat voorval in die trein:

Ik denk vooral dat er binnen de groep van bystanders iemand moet zijn die "eruit springt", die anders moet reageren dan de anderen. Wanneer dat gebeurt krijgt de rest van de treinzitters immers een nieuwe, interessante keuzemogelijkheid: ze kunnen zich aansluiten bij een reeds bestaande "groep" (daar waar tevoren iedereen hetzelfde deed, namelijk niets, en er dus maar één groep was om toe te behoren).

Volgens mij is psychologie in zo'n gevallen dus heel dynamisch, en hangt het groepsgedrag in hoge mate ook af van het gedrag van een paar "eruit springende" individuen...
Oud 12 juli 2004, 17:09   #83
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
ANTISEMITISCH INCIDENT NABIJ PARIJS
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
In Frankrijk is beroering ontstaan na
een antisemitisch incident in de buurt
van Parijs. Daar is een jonge vrouw in
een trein overvallen door zes jongeren
van Noord-Afrikaanse afkomst.

De zes knipten het haar van de vrouw
af en sneden haar kleren aan stukken.
Daarna tekenden ze met stift haken-
kruisen op haar buik.

De jongeren dachten dat de vrouw een
joodse was. Geen enkele medepassagier
durfde tussenbeide te komen
.

De Franse president Jacques Chirac
heeft al zijn afschuw uitgesproken en
vraagt dat de daders streng worden
bestraft.
-----------------------------------------------------------

Ongelooflijk toch hoe laf dat het blanke volkske geworden is. In plaats van die lafaarden kapot te stampen keken ze ernaar met een pak in hun broek....wat een laf frans volkje...maar ook in het geheel genomen blank volkske....om te kotsen!!!!
Ik kan me best vinden in de verontwaardiging van Eugene. Hij drukt zich misschien nogal kras uit, maar als wat meer mensen hun bek hadden opengetrokken toen de joden in België werden vervolgd, waren er zeker niet zoveel slachtoffers geweest.

Het loopt nu wel echt de spuigaten uit. Ik zag gisteren (of eergisteren) nog een dramatische oproep van Chirac om het antisemitisme (wat in Frankrijk erg grove vormen aanneemt) te counteren in Frankrijk. Mooie beloften alleen zullen niet volstaan vrees ik.
Frankrijk heeft nu het resultaat van haar eigen anti-joodse politiek. Langs de ene kant verontwaardigd zijn als Joden met hun leven worden bedreigd langs de andere kant miljoenen euro's doorsluizen aan de terroristische infrastructuur van de Palestijnse autoriteit. Niet verwonderlijk dat de islam-fundi's zich gesterkt voelen tot het plegen van zulke daden.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 17:13   #84
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator

Inderdaad. En de reactie van seba is net wat je verwacht van een doorsnee CD&V'er...

2) analoog: uw reactie is net wat je verwacht van een Blokker: dom, kortzichtig, louter emotioneel, niet vooruitdenkend, grote mond, stoer etc. etc.
En dat kan jij allemaal afleiden uit het woordje "inderdaad"...

P.S.: ben geen Vlaams Blokker.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 21:02   #85
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Dit voorval is alvast niet het enige. Er is mij ook nog het verhaal bekend waarbij een groepje allo's een meisje aanranden en verkrachten in een Parijse voorstadstrein. De bijstanders kijken gewoon de andere kant op. Al eens in de Parijse metro geweest? Er heerst gewoon een rot sfeer, zo van ieder voor zich.

Een Brusselse politieman vergeleek die jongeren ooit met hyena's. Ze wachten af, vallen in groep aan (ze hebben duidelijk een numerieke meerderheid) en ze kiezen bij voorbaat de meest weerlozen: Oudere mensen en vrouwen dus.

Isoleer zo'n kereltje, en hij zal heel wat minder moedig zijn.
Oud 12 juli 2004, 23:25   #86
Pablex
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
En als er dan zijn die echt iets doen, zijn dat weer de gewelddadige racisten...
naar mijn weten niet neen
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 00:57   #87
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

Rare logica van sommigen. Beschaafde Westerlingen moeten zich terug op het oerniveau zetten en meer fysiek geweld gebruiken omdat marokkanen dat ook doen anders zijn we lafaards?????????

Andersom gaat niet zeker?
Oud 13 juli 2004, 01:05   #88
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suetonius
Rare logica van sommigen. Beschaafde Westerlingen moeten zich terug op het oerniveau zetten en meer fysiek geweld gebruiken omdat marokkanen dat ook doen anders zijn we lafaards?????????

Dat doet mij denken aan Darwin (forumgebruiker) die om de Westerse waarden te beschermen van mening is dat men maar de vrijheid van godsdienst moet afschaffen...
Oud 13 juli 2004, 01:11   #89
Suetonius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat doet mij denken aan Darwin (forumgebruiker) die om de Westerse waarden te beschermen van mening is dat men maar de vrijheid van godsdienst moet afschaffen...
Jij bent dus ook pro geweld?

Nee,ff serieus: mijn stelling is dus: geweldadige marokkanen moeten zich aanpassen aan onze beschaving. Jouw stelling is dus blijkbaar: wij moeten een stapje terugzetten en dus meer geweld gebruiken,stoerder doen,potiger zijn etc....

Op welke grond kan je mijn stelling slecht vinden en de jouwe goed? (argumenteer)
Oud 13 juli 2004, 01:23   #90
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee,ff serieus: mijn stelling is dus: geweldadige marokkanen moeten zich aanpassen aan onze beschaving. Jouw stelling is dus blijkbaar: wij moeten een stapje terugzetten en dus meer geweld gebruiken,stoerder doen,potiger zijn etc....

Op welke grond kan je mijn stelling slecht vinden en de jouwe goed? (argumenteer)
als je goed leest zul je zien dat ik het eigenlijk met je eens ben. Mijn voorbeeld van Darwin was helemaal geen kritiek op jouw uitlating, enkel maar een ander vorbeeld dat aantoont dat sommigen geen ahar beter lijken dan wat ze juist proberen te bestrijden....
Oud 13 juli 2004, 01:27   #91
Suetonius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

als je goed leest zul je zien dat ik het eigenlijk met je eens ben. Mijn voorbeeld van Darwin was helemaal geen kritiek op jouw uitlating, enkel maar een ander vorbeeld dat aantoont dat sommigen geen ahar beter lijken dan wat ze juist proberen te bestrijden....
Dan neem ik mijn woorden terug uiteraard
Oud 13 juli 2004, 06:46   #92
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Voor de duidelijkheid er staat geen J Rambo op mijne pas.

Psychologie is geen exacte wetenschap, het is gewoon giswerk dat met statisch gemanipuleer van cijfertjes en proefjes tracht te overleven, de meeste dingen die ze proberen bewijzen zijn dan op de koop toe nog gewoon tot de logica zelve terug te brengen.

Verder wil ik u even vertellen, dat er twee soorten mensen zijn in noodsituaties,

A het type dat vervriest van schrik, dit zijn degene die niet helpen, in paniek slaan, of omkomen omdat ze zichzelf niet kunnen redden.

B het type dat impulsief op noodsituaties reageert, het type dat de brand blust als hij nog kleinschalig, is, het type dat een agressor tegen de grond tracht te slaan, het type dat naar beneden gaat, als het gestommel hoort van inbrekers enz...

Ik heb al brandjes geblust, ben al naar beneden gegaan toen ket kot vol rook hing van een ontplofte mazoetbrander, (om uit te zoeken wat er aan de hand was...) heb al pickpockets tegengehouden en ben al tussen partijen gaan staan die wilden beginnen vechten, schrijf nummerplaten op van klootzakken die vluchtmisdrijf plegen enz...

Ik loop nochtans niet rond met een patronengordel rond mijn lijf en loop ook niet rond met ne katrolboog met ontploffende pijlen...

Maar heb wel steeds een mes bij, ja, voor dingen open te maken, voor mijn eigen veiligheid, en in uiterste noodzaak, ja ook daarvoor. Ik moet trouwens zeggen dat het mij al veel van pas gekomen is in "vrederssituaties". Maar ik zou nie aarzelen als het nodig moest zijn.
ik heb deze theorie hier neergezet omdat ik het zelf ook al ervaren heb. als er op straat een oude man ligt, loopt iedereen er om heen. ze denken: "oei misschien heeft die man iets ernstig meegemaakt en moet ik helpen. of misschien is het wel gewoon nen alcolieker die zijn roes ligt uit te slapen. och een ander zal wel helpen." en voila, ze lopen er voorbij. al een paar keer gezien, en voldoet aan de voorwaarden van hierboven.

bij ons in de aula ging er een alarm af. het klonk als een brandalarm. indien er serieuze brand zou uitbreken zit je in zo'n aulka als ratten in de val. wat gebeurde er? iedereen keek naar iedereen en bleef mooi zitten.

op de bus zitten wa snotapen een meisje te ambeteren (wat met haar haar prullen zo, niks ernstig, wel enorm intimiderend). mensen staren gewoon voor zich uit en doen alsof ze niets merken!

dit is gewoon zo. in groep reageer je anders dan als individu. ga je dat nu echt ontkennen?

Vraag het eens aan het madamke dat de schade aan haar wagen gaat vergoet krijgen omdat ik als enige van een 20 tal getuigen de nummerplaat genoteerd heb, en mij vrijwillig als getuige gemeld had.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 07:02   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als die godsdienst rechtstreeks een bedreiging vormt voor andere godsdiensten en culturen, ... ja natuurlijk ! daar heeft hij 100 % gelijk in.

Het is dezelfde vraag als 10 mensen laten sterven om er 100 te redden...
Oud 13 juli 2004, 07:37   #94
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als die godsdienst rechtstreeks een bedreiging vormt voor andere godsdiensten en culturen, ... ja natuurlijk ! daar heeft hij 100 % gelijk in.

"Vrijheid van godsdienst"... in een democratie.
"Vrijheid van eigenlijk zowat alles", in een democratie.
Zelfs de "vrijheid van beëindiging van de democratie" krijgt in een democratie de volle steun, van de democratie zelf...
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 07:38   #95
whoisy
Gouverneur

Standaard

Nog even herhalen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder

Dat is pas gesproken.
Mijn verontwaardiging zou ook groter zijn dan mijn angst. En idd met kans op zelf een pak slaag te krijgen zou die verontwaardiging nog steeds de bovenhand hebben. En als niemand die eerste stap zet naar een verontwaardigde reactie zal er niets gebeuren. Dan zit je inderdaad met bange, blanke mannen die hierboven zelfs niet onder stoelen of banken steken dat ze te laf zijn om te reageren.
Waarom de stigmatisatie "bange blanke man"?
Waar staat ergens dat de medepassagiers allen blank waren?
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 07:49   #96
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

They who would give up an essential liberty for temporary security, deserve neither liberty or security (Benjamin Franklin)

En nee je laat niet express 10 mensen sterven om er 100 te redden.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 07:50   #97
k9

Standaard

Het is zojuist op het nieuws geweest dat dit verhaal waarschijnlijk verzonnen was.

die bange blanke man onzin kan dus alweer weg.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 10:13   #98
Tegendradigaard

Standaard

dedju en ik wou juist tussenbeide komen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 13:05   #99
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
dedju en ik wou juist tussenbeide komen...
dan zal ik mij een stuk veiliger voelen (zie een vorige posting van je)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 15:00   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

They who would give up an essential liberty for temporary security, deserve neither liberty or security (Benjamin Franklin)

En nee je laat niet express 10 mensen sterven om er 100 te redden.
Jij kan die keuze misschien niet maken, maar als ge moet kiezen 10 of 100, jammer voor die 10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be