![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina zal nochtans altijd blind blijven, dat is wel duidelijk als ik haar berichten lees. Na al die rellen over de jaren heen blijft zij de thee en koekjes multicul verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Wouter Van Besien,
beste District Borgerhout, vandaag is een 64-jarige vrouw aangereden en gedood op het zebrapad tussen de Engelselei en de Statielei door een 20-jarige jongeman die aan te hoge snelheid reed. In mijn tuin, aan het begin van de Florastraat, heb ik de klap gehoord, en de schreeuw. Ik gebruik regelmatig het zebrapad aan de Engelselei, met mijn twee dochters, twee en vijf jaar oud. Ik woon drie jaar in de Florastraat. Ik weet exact welk soort rijgedrag verantwoordelijk is voor dit soort ongevallen. Eigenlijk weet ik en u en wij allemaal welk soort rijgedrag dat is. We weten al jarenlang dat er mensen gestorven zijn, sterven, en zullen sterven in de straten van Borgerhout. En toch, telkens weer een nauwelijks volgroeide knaap over het voetpad scheurt van de Florastraat, probeer ik niet om te kijken, of geen opmerking te maken, omdat ik het in m'n broek doe voor wat er kan gebeuren mocht ik dat wel doen. Eerst wat geschreeuw, daarna allicht een razende vol testosteron aan m'n voordeur, zoals die ene keer, klaar om de daad bij het woord te voegen. En ik herken datzelfde gedrag van mij bij de wijkagent, die hen ook ziet scheuren aan zestig door een woonstraat, en stilletjes een notitie maakt van de nummerplaat, en dat later allicht stilletjes plichtsgetrouw in een computersysteem invoert, zonder zich de minste illusie te koesteren dat daar een ernstige sanctie kan uit voortkomen. En ik herken het ook bij de politie, die stilletjes de andere kant uitkijkt, en de busstrook gebruikt, wanneer er weeral enkele tientallen dubbelparkerende chauffeurs de Turnhoutsebaan herscheppen in een pretparcours. En ik herken het ook bij het district, dat stilletjes hier en daar een drempel of een slalombloembak aanlegt, goed wetende dat dat later alleen zal dienen als een extra obstakel in het circuit dat Borgerhout Intra Muros heet. Beste Wouter, ik houd van Borgerhout. Ik plant met plezier een blauweregen tegen m'n gevel om de Florastraat minder grijs te maken. Ik doe een praatje met m'n buren en ik probeer de talrijke voordelen met de talrijke nadelen te verzoenen. Ik stem al jaren met grote overtuiging op Groen!, ik hoop elke dag vurig dat de Ring nog tijdens mijn leven overkapt wordt, ik probeer zo sociaal voelend mogelijk te zijn als mijn wezenlijk misantrope aard het toelaat, en ik ben een devoot aanbidder van de mediterrane culturen, met inbegrip van de Maghrebijnse, en in het bijzonder de Marokkaanse kruidenier op de hoek. Maar het steekt godverdomme mijn ogen uit dat ik elke dag die klootzakjes mijn straat, mijn buurt en mijn stad moet zien kapotmaken, en een grootmoeder van 64 vermoorden, omdat hun pietje te klein is, hun vader afwezig, hun beleefdheid onbestaande, en hun politie, hun district en hun gerecht een stelletje permissieve losers. Zodra het kan, ben ik hier weg. Ik zie mijn dochters nog liever opgroeien in een bekrompen gat in de Voorkempen, dan ze te moeten opvoeden met een manu militari ingepeperde angst voor auto's op het voetpad. Culturele rijkdom kun je ook uit boeken halen, maar enig basaal gevoel voor beleefdheid en menslievendheid kun je onmogelijk in de straten van Borgerhout pompen. Aan je eind komen als je amper vierenzestig bent, in de betongrijze oase van de Turnhoutsepoort, door een oversekst klootzakje in een Ford Mondeo, doodbloedend in zo'n schaamrood tentje van de hulpdiensten. Kan men zich iets droeviger inbeelden? voila hier heb je al een open brief van een buurtbewoner (Groen stemmer)
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een keiharde aanvaring met de realiteit die hun zeepbel van de multicul met een klap doet uiteenspatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
HLN kopt: "De Wever verdeelt de stad". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk ook Terzake niet gezien zeker? Citaat:
Het enige wat misschien interessant is, is dat de vrouw die hen aanvoert/opzweept geen hoofddoek draagt. Dezelfde dag waren er verschillende moslima's met hoofddoek aanwezig op het Krugerplein, die openlijk hun afkeer over de rellen betuigden toen daar in de toespraak van Wouter Van Besien werd op gealludeerd. Conclusie: je kan op basis van afkomst, geloof of hoe iemand eruit ziet, niets afleiden over hoe de persoon denkt of zich draagt. Maar ik vrees dat die boodschap een beetje te moeilijk zal zijn voor mensen zoals jij die teren op simplisme. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in Terzake is GEEN ENKELE moslim uit Borgerhout aan het woord geweest dus de leugens maken geen indruk
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet erg, ik geloof je dhimmie sprookjes ook niet
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, voor degenen die het wel interesseert dan misschien: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4283/1.1432419 http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4275/1.1432310 http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-moslim.dhtml http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120917_131 http://www.radio1.be/programmas/haut...len-borgerhout http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...an-rellen.aspx (laatste paragraaf) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
En denk je dat ik daar van wakker lig? Ik woon in Borgerhout en was zaterdag aanwezig. Ik weet dus waarover ik spreek en ik heb itt jou dus ook geen forum nodig om bevestiging te krijgen voor wat ik schrijf. En het is Edina, maar als je je daar beter bij voelt, dan mag je me gerust Akira noemen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Want wat is je punt nu eigenlijk? Het irritante macho rijgedrag van jongeren met teveel testosteron is echt geen exclusieve aangelegenheid van moslims hoor! En de gevaarlijke verkeerssituatie op de Turnhoutsebaan is echt geen alleenstaand gegeven. Je weet hopelijk toch dat de NVA de auto terug meer vrij spel wil geven in Borgerhout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Je laat je hier weer van je mooiste kant zien. Denk jij nu echt dat de "verdraagzamen" allemaal zondagkindjes zijn, die nog nooit met problemen zijn geconfronteerd? Beetje naïef hé? Niet iedereen reageert op dezelfde manier dan jij, beste demper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Tja, die kop is natuurlijk wel niet geheel uit de lucht gegrepen hé! Hij zorgde zelfs voor verdeeldheid in zijn eigen partij met zijn uitspraken. Dat komt er natuurlijk van wanneer je rellen politiek probeert te recupereren.
Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2012 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij wilt gerust geweld en vandalisme verdedigen indien het om een veldje vol GMOs betreft, want dat komt neer op een deel van zijn Base te verdedigen. En enkel wat wettenschappers ondervinden op directe wijze de gevolgen. Einfach nicht? Dat dat arme boeren en hongerlijdenden kan doen afzien en omkomen dat kan deze schijnheilige linkie winkie niets schelen. Net zoals Romney mag hij zijn volgelingen niet kwijtspelen door verstandig te zijn, laat staan evenwichtig. Ze hebben allebei gecalculeerd dat het de moiete niet waar is. Maar als Islammocrapuul zich laat uitleven na het zoveelste nepexcuus (ja die filmpje trekt op niks - so what? Is uw Godsdienst zo zwak, zo leeg, zo hol dat het niet tegen wat bullshit kan? Hmmm) dat is wat moeilijker. Feldwafelaar Besien beseft plots dat veel van zijn kiezers in steden wonen - en dat zulke gedrag terecht een gevoel van onveiligheid, bij zowel allochtonen en autochtonen, opwekt. Arme Feldwebelke.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 september 2012 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb uw andere posts niet gelezen en ik weet zeker niet wat voor iemand dat ge zijt. In zulke situaties ziet niemand alles. Gij niet, de meute niet - en ook de politie niet.
![]() |