![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kongolezen verlangen meer dan ooit naar de tijd dat de blanke man er de plak zwaaide. Er was toen zekerheid, veiligheid, stabiliteit, er waren scholen, er waren ziekenhuizen, er waren wegen... Nu hebben ze niets meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Dergelijk antwoord maakt geen indruk. Er zijn talloze moslims die in heel hun leven nooit een biografie over Mohammed lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() En da's beter dan willekeurige geweld en handen afhakken omdat een zwarte te weinig rubber meebracht, och jongen vertrek jongen, jouw redenering is ronduit gevaarlijk en extremistisch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kuch. U gooit dus graag alles op een hoopje. U verwart de tijd van Leopold II en zijn Kongo Vrijstaat met de latere Belgische kolonie Kongo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() (1)De topic gaat daar niet over, niemand heeft jou gedwongen je te bekeren, ik stelde gewoon een simpele vraag, wat bedoel je met "wij" ben jij dan een vertegenwoordiger van al de Westerlingen en al de Belgen, neen toch, niemand spreekt hier over katholieke juk of wat dan ook, de Islam is niet zoals het Katholicisme,
En die scheiding volgens islamnormen ... in wie zijn voordeel is dat? Ik heb ook al meer dan één keer gekeken naar sharia dienstverlening in Londen, naar het gerecht in Iran, ... Potverdorie, man, de vrouw heeft er niet veel te zeggen hoor. Waarom zijn dat trouwens alleen en uitsluitend maar mannen die 'recht' spreken? Dat feit op zich alleen al is een ANOMALIE. (2) Ja da's Iran hé heb daar dan respect voor, zoals zij het ook raar vinden hier zo vind jij het daar ook raar, dus heb respect, of ga je hem proberen te veranderen??? In Europa hebben de vrouwen het voor het zeggen zeg je ? waarom zijn de meeste managers en ceo's mannen dan? Waarom zijn de meeste rechters mannen? Waarom zijn de meeste presidenten mannen? Waarom zijn de meeste ministers mannen? Jij beweert dat de Islamitische wereld vrouwonvriendelijk is haha laat me niet lachen, ik ken zat Belgische mannen, colega's van me die rasechte, autochtoonse Vlaamse vrouwen verfoeien en vervloeken, omdat ze gescheiden zijn en omdat ze als een "hond" behandeld werden en als een sloef, dus alstublieft, u bent niet de vertegenwoordiger van de Belen of van de niet-Moslims, er zijn zeeeeeeeer veel Belgische mannen die liever een ouderwetse, keukenprinsesje willen Ik vermoed dat er heel intelligente vrouwen gevangen zitten in een huwelijk en zich hadden kunnen ontplooien in een land zonder islamtralala. Misschien is het de kunst van sommige vrouwen in de islam om zich niet te intelligent te uiten zodat hun vent dat nooit te weten komt, want dan zou hij zich wel eens geschoffeerd kunnen voelen. En dan is het hek van de dam. (3) Ik raad u aan om in eigen boezem te kijken, hoeveel vrouwen die in zwangerschapsverlof gaan en die niet meer terugkeren, ofwel ontslagen worden ofwel weggepest worden, en ik heb het zelf gezien op de werkvloer, maar wat zeg je allemaal???? Waar heb je die zever gelezen? Wist je dan niet dat al in de tijd van de Profeet Mohammed vrede zij met hem dat je "geleerde" Moslimvrouwen had, vrouwen die slimmer waren dan hun eigen echtgenoten, ik weet niet vanwaar je die bekrompen beeld hebt gehaald, ik raad je aan om eens te lezen, onveroordeeld te lezen En wat de vriendin van mijn dochter betreft. Leugens als waarheid verkopen... Het zit in de islam geïncorporeerd. (4)Leugens als waarheid verkopen? Vanwaar haal je deze onzin in Allah's naam? Kan je wat bewijzen plaatsen want indien je geen bewijzen plaatst dan ben je zelf een leugenaar Ik heb meteen een wetsvoorstel: islam mannen die het nu nog aanleggen met een Vlaamse vrouw dienen 10.000 euro waarborg te betalen. We zullen dan eens zien of de liefde echt is. Het was een leerrijke ervaring voor haar. En voor iedereen die er indirect bij betrokken was. (5)Hahaha jij een wetsvoorstel, piece of shit? Ben jij een minister of wat? Och jongen, al jullie Vlaamse vrouwen zijn zo heet en vol hormonen dat eender welke man dat het probeert haar heeft, ik zou zeggen ga eens een vrijdag op stap en spreek een vrouw aan, het is gewoon frappant hoeveel Vlaamse vrouwen vrijgezel zijn en geen man hebben, En neem het woord 'valselijk' ivm bekeren onmiddellijk terug. Zij was oprecht en had en heeft een goede verstandinghouding met de rest van de familie. En zulke meisjes heb je niet nodig? Zeg je? Mij goed. Maar daar ga ik consequenties aan verbinden. (6) Als zij dan volgens u niet valselijk bekeerd was, waarom heeft zij dan de Islam achtergelaten? Dus met andere woorden zij beoordeelt de Islam aan de hand van de Moslims in plaats van aan de hand van de Islam zelf???? Jaja leg het maar eens uit, zij is puur bekeerd voor die jongen in te palmen, vrouwen kennende zij doen alles om een Marokkaanse jongen te verklooten, en te verprutsen, (7) Wij hebben zulke hopeloze gevallekes niet nodig, ik althans niet, een hopeloos gevalleke dat zelf in staat is om zich te bekeren zonder na te denken tot een godsdienst dat zeer veel discipline vraagt om een Marokkaanse marginale junky te bemachtigen zo'n gevallekes mogen zich bekeren tot Satanisme of zo, dus NOPE NO THANKS (1) De 'bekering' zit in de lucht. Het pad effenen. Maar wees gerust. Ik heb ondertussen een immuniteit ontwikkeld en terzelfdertijd een gezonde allergie voor alles wat met islam te maken heeft. Jij hebt geen enkele notie van de Vlaamse cultuur. Geen enkele. Jij snapt gewoon al niet dat ik niet in naam van zovele mensen spreek. Dat element alleen al snap je niet. Uiteindelijk doe ik het wel en daarom doe ik het ook omdat ik heel goed weet dat heel veel mensen zouden willen zeggen wat ik hier schrijf. Dat fenomeen is je totaal vreemd. Ik herhaal nogmaals dat het katholicisme zijn tijd heeft gehad. Voor hetzelfde menu in een islamformule is er hier geen tijd, geen ruimte en geen welwillendheid. En absoluut geen enkele behoefte. En ja, het is voor mij heel duidelijk wij en jullie. (2) Iran EN SHARIA IN LONDON. Waarom zou een meisje opgevoed moeten worden om op te kijken naar een man? Denk je nu echt dat mannen zo interessant zijn? In het algemeen? Misschien zit je wel op een werkvloer met loosers van mannen. Het intellectuele peil zal in elk geval zeer navenant zijn. Er zijn indd heel wat mannen die van mama's zorgen, een verpleegster, een bank, sekspartner een pot pourri maken en dat allemaal in hun verwachtingen van een partner steken. Ik bepaal zelf onafhankelijk van zelfs de slak in mijn tuin wie en wat ik denk te kunnen respecteren. Op dat vlak heb ik van niemand lessen te ontvangen. Van niemand. Ik ben eerder een catalysator dan jij je dat ooit kan indromen. Ik bepaal los van iedereen wat ik wil respecteren. En dat is een ongekende vrijheid, my dear. (3) Wij regelen die zaken zelf wel op termijn. Hier zijn veel meer vrouwen aan de slag op hoger niveau dan in moslimlanden. Wie wilt, die krijgt kansen. Als blijkt dat vrouwen niet zo tuk zijn op een zeventig-urenweek, dan zijn ze misschien ook slim. De kansen zijn er in elk geval voor wie wilt. En verder ben ik heel goed bevoorraad qua lectuur: La pensée sauvage van Claude-Levi Strauss en 'Of human bondage' van W. Somerset Maughan. Ik hou niet erg veel van populistische, gratuite prietpraat. Je hebt toch geen schrik van mensen die daar een onderscheid tussen weten te maken? (4) De leugen verkopen als waarheid. En jij vraagt bewijzen want anders zou ik liegen? Ik ben jou geen enkel bewijs schuldig. Je neemt het of je laat het. Vlaamse cultuur, mijn beste, gemengd met een beetje Waalse koleriek van grootmoederskant. (5) Wat is er mis met een Vlaamse vrouw die single is? Denk je nu echt dat ze hun plan niet trekken? En iets te kort komen? Denk je nu echt dat het altijd mannen zijn die vrouwen oppikken voor een nachtje seks. Daar moet ik heel hard mee lachen! Heel hard! Nog groen achter je oren blijkbaar. (6) Die jongen was al verprutst. Ik heb ze vadaag gezien en ze zag er schitterend uit. De vriendinnen zijn vandaag zoals voorheen iets gaan drinken in Leuven. Ze heeft een structuur gekregen van de Marokkaanse familie die ze op dat ogenblik nodig had. Maar die striuctuur heeft ze nu niet meer nodig en ze is bezig zich te ontplooien als een volwaardig mens ongeacht haar sekse. DAAR GAAT HET OM. Ze blijft niet in een fase steken. (7) De islam biedt heel weinig bewegingsvrijheid voor het individu.En dat staat haaks op de culturele identiteit en historiek van het westen. Dus laten we eindigen met een status quo: wij, Vlamingen hebben dat islamgedoe ook niet nodig. Elke belastingebetaler betaalt voor die islamproblematiek die gewoon een nul-operatie is. Hier zijn mensen die vooruit willen op alle vlakken. We kunnen die centen beter steken in andere zaken. Laatst gewijzigd door parsprototem : 22 september 2012 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet van 1958 schafte het artikel 213 (dat zei dat de man aan zijn vrouw bescherming verschuldigd was en de vrouw aan haar man gehoorzaamheid) af Vandaar is het natuurlijk nog een hele weg voordat het afschaffen van een welomschreven verplichting ook gemeengoed gelijk stond met de perfecte vrijheid er niet aan te voldoen. ( zo wijzen tal van uitspraken volgend op 1958 uit ) Pas sinds de wet van 14 juli 1976 kan je ergens zeggen dat het gemeengoed was als noodzaak bleek het eerder geopperde principe van de fundamentele gelijkheid tussen man en vrouw binnen het huwelijk ook eindelijk door te voeren in het huwelijksvermogensrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doel op het patriarchale dat vooral vanuit de Kerk benadrukt en optimaal geactiveerd is geweest en er is een overlapping geweest naar de burgerlijke wetgeving. Tot 1975 kon een man het huis verkopen dat zijn vrouw via haar familie had 'binnengebracht' zonder haar toestemming. Het zit er nog altijd in waar je ook komt. Als je als vrouw een ietsjebietje kritisch bent en objectief de zaken bekijkt, zit dat patriarchale er nog overal en altijd in. Het vermindert maar het is er nog. Dat islamgedoe is dus om ziek van te worden. Een meisje zal misschien naar de univ mogen gaan, maar terzelfdertijd wordt ze betrokken in een gearrangeerd huwelijk. Wij hebben Shakespeare en Verdi en Puccini, en zij hebben niks! Laatst gewijzigd door parsprototem : 22 september 2012 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Kerk heeft zich ontwikkeld binnen de infrastructuur van het Romeins imperium. Je kan in elk geval niet ontkennen dat de Kerk TOT NU vrouwen volgens onze eigentijdse normen volledig denigreert. Er is een schrijnend tekort aan priesters en toch vertikken ze het om die Kerk infrastructuur open te stellen voor vrouwen. Is dat zo moeilijk om een vrouwelijke paus te nomineren? Denk je nu echt dat een vrouw dat niet constructiever kan doen dan die oude zakken van venten die de revue passeren om de zoveel jaar? Bekijk die pausen van de laatse dertig jaar nu eens. Eeen slechte vaudeville-opvoering en meer is het niet. Mensen verdienen veel beter dan dat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hallo trouwens, ik ben nieuw hier. Is het de bedoeling dat ik me ergens voorstel? ![]() Laatst gewijzigd door Nesha : 23 september 2012 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De bedoeling was een nieuw wetboek te ontwerpen geïnspireerd op de nieuwe inzichten en ideeën komende van die Franse revolutie Burgerlijke staat, burgerlijke stand en meer in het bijzonder het huwelijk werden onttrokken (gelaïciseerd ) aan het kerkelijk recht als belangrijkste verdienste maar werden in eerste instantie wel geïnspireerd op dat bestaande canonieke recht. Hoe valt anders te verklaren dat een gehuwde vrouw gezien werd als een ondergeschikte persoon die dezelfde bescherming en bijstand nodig had en diende de gehoorzamen als een minderjarige ? De meeste van de 'verlichte geesten' die aan de vooravond ervan stonden pleitten immers voor gelijke rechten voor alle mensen incluis vrouwen. We kunnen dus alleen maar betreuren dat de ideeën niet ten volle zijn overgenomen in die code Napoléon Het kerkelijk recht terzake is dan weer in belangrijke mate ontleent van het Romeinse recht ( + veel Aristoteles-shit ) gecombineerd met al de de negatieve uitspraken van de kerkvaders en de plaatselijke kerkelijke concilies. Zo werd het Decretum Gratiani in 1234 officieel kerkelijk recht dat tot 1917 van kracht bleef : - ‘Vrouw’ zijn houdt ‘zwakheid van geest’ in - Een vrouw is vanwege haar toestand van dienstbaarheid in alles aan haar echtgenoot onderworpen - De vrouw is niet geschapen naar het beeld van God - Vrouwen zijn van nature aan hun echtgenoot onderworpen Laatst gewijzigd door praha : 23 september 2012 om 01:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als de kindjes trouwen en zelf kindjes maken, dan valt wel de naam van de grootmoeder eraf.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ga maar wat ambassade's afbranden, en zever hier niet over zaken die je niet kan begrijpen, met je beperkte verstandelijke vermogens.
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Ben je niet getrouwd, of vind je je achternaam niet mooi, of is er een andere ( speciale ) reden ?
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |