![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan nog kiezen ja , tussen een rotten appel en een rotte peer . |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Citaat:
hij kan alleen niets beslissen en hoeveel hij gaat uitgeven daar heb je het raden naar . als je naar de hoeren gaat weet je ten minste nog wat je spendeert |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
Wat wij nodig hebben in de politiek is een keer een dictaor voor een jaar of 4 , die eens flink orde op zaken stelt .
wan de zachtgebakken regeltjes en compromissen zijn wandelingen op drijfzand . |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu moet ik toegeven dat ik ook nog wel een pleidooi voor een meritocratie of een technocratie verwacht. Een pleidooi voor een opkrikken van het 'politiek inzicht' van de bevolking / de doorsnee mens d.m.v. bétere onderwijsinstellingen/media/informatie-kanalen durf ik nauwelijks nog tot de mogelijkheden te rekenen. Me dunkt dat van het recept "een keer een dictator voor een jaar of 4, die eens flink orde op zaken stelt" ondertussen toch al zou mogen geweten zijn dat het steeds opnieuw nauwelijks eetbare - laat staan verteerbare - gerechten oplevert. Wie precies de peren bakt, is daarbij van ondergeschikt belang.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2012 om 17:46. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neem nu oosterweel. De vraag was:"Moet de stad Antwerpen een gunstig advies geven voor de stedenbouwkundige vergunning van de Oosterweelverbinding op het huidige voorziene tracé tussen Zwijndrecht/Linkeroever en Merksem/Deurne"? Ja is idd simpel. Neen is dat niet. Want wat wil die neen zeggen? Neen, ik wil geen brug? Neen, ik wil een brug maar niet op dat tracé? Neen, ik wil helemaal geen grote infrastructuurwerken? Neen, ik wil een tunnel op het bestaande tracé? Neen, ik wil een tunnel maar dan wel op een ander tracé? Etc etc etc etc die "neen" kan op duizend manieren geinterpreteerd worden. En de uitslag hangt dan nog af van de vraag die gesteld wordt. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moet belgie uit elkaar? Een lijst van vijf mogelijkheden geven? Bent u tevreden over de huidige structuur? Dat zou nooit werken. |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Banneling
|
Er zijn vooral te weinig mensen die bereid zijn om eens in eigen vel te snijden en het algemeen belang eens een flinke zet willen geven .
We zijn met zen allen egoistische schijnheiligaarts die enkel denken aan ons zelf en graaien maar . we willen zelfs blijven graaien uit een leeg potteke dat ons eigen kinderen zullen moeten dichtwerken . |
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Achteraf heb ik het telkens beklaagd: anderen profiteerden ervan op een grove manier ! Doe ik niet meer. Laatst gewijzigd door Boduo : 25 september 2012 om 19:13. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat betekent dat de vereisten dezelfde zijn, en ik ben daar zeer realistisch in: eigenlijk hebben maar weinig mensen voldoende inzicht/kennis/betrokkenheid/andere om te weten wat zij beslissen, en waarom. Ikzelf heb dat in de meeste gevallen ook niet... Maar tot nu toe heeft men nog niet veel beters gevonden, dus zullen wij, "het volk", verder moeten roeien met de riemen die wij hebben. Het bestaan of niet van referenda zal daar niet veel aan veranderen.
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een optie is een meritocratisch referendum.
Alleen mensen die bewezen hebben kennis ter zake te hebben mogen kiezen tussen een aantal goed opgestelde voorstellen.
|
|
|
#94 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou akkoord gaan, mits die "kennis ter zake" zich ofwel vertolkt door een masterdiploma of een bepaald maandinkomen.
|
|
|
|
#96 | |
|
Banneling
|
Citaat:
vandaar mijn vraag: wie gaat die mensen aanduiden? |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
*zucht* *ritselt doorheen een stapel papieren* *schuift enkele classeurs opzij*
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jammer genoeg kan ik uit vrees van nepotisme beschuldigd te worden enkel mijzelf nomineren als stemgerechtigde.
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|