Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2012, 16:10   #81
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Gaat u hier niet zwaar in de fout? En als dat toch zo moest zijn, dan was het een O-VLD-politicus die daar in de fout ging. Niet een N-VA-politicus.
Ah, sorry, ik wist niet dat je bij aanschaf van een N-VA-lidkaart ook een aflaat voor alle voorheen begane zonden en misdaden krijgt.

Citaat:
Iedereen met burgerrechten kan opkomen. de kiezer heeft de keuze om hem zijn stem te gunnen of niet. Dat is democratie, mijn beste.
Wat een zwaktebod: "hij heeft burgerrechten dus mag hij opkomen". Natuurlijk mag hij opkomen, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens moet zijn dat een belangrijke politieke partij hem een plaats op haar lijst gunt hé. Dat is namelijk ook democratie. Ik vind het niet normaal dat een partij die zichzelf "de kracht van de verandering" noemt een voor corruptie veroordeelde oud-politicus op haar lijst zet.

Kracht van verandering? Eerder méér van hetzelfde!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Eén maar ? Op de lijsten van de concurrentie staan de lijsten vol.
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om ook namen te geven?

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 september 2012 om 16:16.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:14   #82
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
elke politicus is voor mij een mens.
Politici zijn al corrupt genoeg bij de eerste kans. Je moet de (veroordeelde) kat niet op het spek binden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2012 om 16:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:17   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De waarde in een democratie is dat het volk aan de macht is. Hoe ondergraaft dit die waarde?
Het ondergraaft moreel ethische waarden dat politici zuiver op de graat moeten zijn.
Oud 26 september 2012, 16:19   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet alleen is de NVA een partij van overlopers, maar ook een partij van en voor de sjoemelaars. Alle middelen goed om toch maar stemmen te halen.

En dat is dan de partij die 'anders' is dan de andere. Nou moe!

En zie nu eens hoe al die NVA-partijslaafjes zich in de onmogelijkste bochten wringen om dit goed te praten. Triestig, zeer triestig.
Tja, partijpolitiek.
Ik ben tegen alle corrupten en corruptoren, van welke partij ook, ook die van de mijne.
Oud 26 september 2012, 16:23   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet alleen is de NVA een partij van overlopers, maar ook een partij van en voor de sjoemelaars. Alle middelen goed om toch maar stemmen te halen.

En dat is dan de partij die 'anders' is dan de andere. Nou moe!

En zie nu eens hoe al die NVA-partijslaafjes zich in de onmogelijkste bochten wringen om dit goed te praten. Triestig, zeer triestig.
Ik kan me voorstellen, in uw schoenen, het succes van de N-VA moet verschrikkelijk zijn vermits die mensen Belgie gaan afbreken.

Maar, waar ik echt voor reageerde, uw Nederlands, "nou moe," klinkt zo "Hollands." Begrijp je? Je kan me aan me kanis pleuren!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:28   #86
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen, in uw schoenen, het succes van de N-VA moet verschrikkelijk zijn vermits die mensen Belgie gaan afbreken.
Misschien kunnen ze daarvoor een paar voortijdig vrijgekomen massamoordenaars op de lijst zetten? MM, of zo?
Citaat:
Maar, waar ik echt voor reageerde, uw Nederlands, "nou moe," klinkt zo "Hollands." Begrijp je? Je kan me aan me kanis pleuren!
Grappig
Leve Groot-Nederland
Oud 26 september 2012, 16:28   #87
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Misschien, maar het is niet aan ons om onze corrupten zwaarder te beoordelen dan de andere partijen hun corrupten. Hij genoot nog geen bescherming van een politiek mandaat wat enigszins in z'n voordeel spreekt.
Hoezo? Gantman werd schepen in 1995 en ontving geld tot in 1996. Hij ontving dus ook terwijl hij al schepen was geld, geld dat hem toevertrouwd werd met de bedoeling andere politici om te kopen maar dat hij in Zwitserland parkeerde. Dat soort volk zie ik toch liever niet meer in een gemeenteraad opduiken hoor. Zijn politieke kleur doet er zelfs niet toe voor mij, ik zou exact hetzelfde zeggen als hij op de 'stadslijst' stond.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 september 2012 om 16:29.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 16:51   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Verdachten die zich in alle bochten wringen om via proceduretwisten aan veroordeling te ontsnappen. This must be Belgium.
Veroordeelden die gewoon verder boeren in een andere partij in de hoop dat de mensen het vergeten zijn. This must be Antwerp.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:06   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veroordeelden die gewoon verder boeren in een andere partij in de hoop dat de mensen het vergeten zijn. This must be Antwerp.
Diamond city!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:07   #90
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Nooit is er een verband tussen zijn mandaat van schepen en het gesjoemel aangetoond, waardoor hij zijn rechten ter zake zou zijn verloren .
Anderzijds is het duidelijk dat hij bij de N-VA op de lijst is gekomen om stemmen te vergaren bij de Joodse gemeenschap in Antwerpen.
Opmerkelijk daarbij is, dat BDW er toch van overtuigd moet zijn, dat dit moet werken anders zou hij deze stap niet gedaan hebben.
Een “hint” is het feit dat Gantman nog altijd actief is als raadsman in de Joodse gemeenschap.
Er bestaat in die gemeenschap een ongeschreven wet, dat diegene die het “vertrouwen” bij het “zakendoen” geschonden heeft ,uitgesloten wordt en verder als een paria wordt behandeld. BTW : heel de diamanthandel draait op dit “vertrouwen”.
Blijkbaar wordt het “geknoei” van Gantman in de gemeenschap zelf niet zo dramatisch beoordeeld als de "nieuwe zuiveren van hart" hier op dit forum.
Daarom ben ik benieuwd hoeveel voorkeurstemmen hij gaat behalen en wat BDW daarna voor hem in petto heeft.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 26 september 2012 om 17:10.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:16   #91
eno2
Banneling

Standaard

Leve de diamanten&goudwitwas. Antwerpen draaischijf. Joods vernuft. En allemaal in kleine winkeltjes met grote omzet.
Oud 26 september 2012, 17:18   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Nooit is er een verband tussen zijn mandaat van schepen en het gesjoemel aangetoond, waardoor hij zijn rechten ter zake zou zijn verloren .
Anderzijds is het duidelijk dat hij bij de N-VA op de lijst is gekomen om stemmen te vergaren bij de Joodse gemeenschap in Antwerpen.
Opmerkelijk daarbij is, dat BDW er toch van overtuigd moet zijn, dat dit moet werken anders zou hij deze stap niet gedaan hebben.
Een “hint” is het feit dat Gantman nog altijd actief is als raadsman in de Joodse gemeenschap.
Er bestaat in die gemeenschap een ongeschreven wet, dat diegene die het “vertrouwen” bij het “zakendoen” geschonden heeft ,uitgesloten wordt en verder als een paria wordt behandeld. BTW : heel de diamanthandel draait op dit “vertrouwen”.
Blijkbaar wordt het “geknoei” van Gantman in de gemeenschap zelf niet zo dramatisch beoordeeld als de "nieuwe zuiveren van hart" hier op dit forum.
Daarom ben ik benieuwd hoeveel voorkeurstemmen hij gaat behalen en wat BDW daarna voor hem in petto heeft.
Dat hangt zeker af van zijn bijdrage aan de partijfinanciering?
Oud 26 september 2012, 17:20   #93
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat hangt zeker af van zijn bijdrage aan de partijfinanciering?
Vreemd dat zoiets bij jou opkomt in verband met zakendoen met onze Joodse medeburgers.
Oud 26 september 2012, 17:33   #94
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hoezo? Gantman werd schepen in 1995 en ontving geld tot in 1996. Hij ontving dus ook terwijl hij al schepen was geld, geld dat hem toevertrouwd werd met de bedoeling andere politici om te kopen maar dat hij in Zwitserland parkeerde. Dat soort volk zie ik toch liever niet meer in een gemeenteraad opduiken hoor. Zijn politieke kleur doet er zelfs niet toe voor mij, ik zou exact hetzelfde zeggen als hij op de 'stadslijst' stond.
Dat lijkt me toch een zwaar geval, NVA moet toch zeker zijn dat dit stemmen oplevert om zo iemand op te nemen. Lobby werk?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:35   #95
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen ze daarvoor een paar voortijdig vrijgekomen massamoordenaars op de lijst zetten? MM, of zo?
De smerigste opmerking die ik vandaag gelezen heb. Ik wist dat je een aandachtshoer bent maar dat je ook een stuk vulgair crapuul bent was me niet bekend. Een mens is nooit te oud om te leren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:51   #96
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind niet dat de N-VA heiliger dan de paus moet zijn.

iemand die zijn straf heeft uitgezeten, is een vrij man en mag verkiesbaar zijn.

hij heeft het recht om aanzien te worden als iemand die een tweede kans verdient.
Om met meer macht verder te kunnen frauderen?
Geeft een baas die door een werknemer bestolen is hem ook een tweede kans?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 18:00   #97
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, partijpolitiek.
Ik ben tegen alle corrupten en corruptoren, van welke partij ook, ook die van de mijne.
2.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 18:00   #98
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Om met meer macht verder te kunnen frauderen?
Geeft een baas die door een werknemer bestolen is hem ook een tweede kans?
Heeft Gantman BDW bestolen? Dat is eindelijk nog eens relevant nieuws.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 18:14   #99
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Heeft Gantman BDW bestolen? Dat is eindelijk nog eens relevant nieuws.
Men weet werkelijk van geen hout meer pijlen maken om toch maar iets negatiefs over N-VA of BDW te berichten.
Men mag kritiek hebben, maar wat een trammelant voor iemand , die voor zijn misstap reeds geboet heeft.

Normaal zou ik aan onderstaand berichtje geen aandacht geschonken hebben.
Maar na de heisa die omtrent een N-VA kandidaat gemaakt werd, mag dit dan ook gezegd worden.
Goed, hij is nog niet voor alles veroordeeld, maar heel fris staat dit niet.
Citaat:
CD&v zet fraudeverdachte op kieslijst

BRASSCHAAT - Boudewijn Van Ussel, een hoofdverdachte in een grote fraudezaak en veroordeeld in een andere fraudezaak, staat op de CD&V-verkiezingslijst in Brasschaat. Dat schrijft De Tijd.

Bedrijfsrevisor Boudewijn Van Ussel is een van de hoofdverdachten in een miljoenenfraudezaak over de vroegere elektroketen Hugo Van Praag. Intussen is hij volgens De Tijd ook al veroordeeld in een nevendossier tot vier maanden cel met uitstel.

Toch staat hij op de dertiende plaats op de CD&V-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Brasschaat. Zelf wenst Van Ussel daarover geen commentaar te geven, stelt de zakenkrant.

'Als iemand nog niet definitief veroordeeld is, willen we zeker het vermoeden van onschuld respecteren', reageert CD&V-woordvoerder Steffen Van Roosenbroeck.

Hij zegt ook dat ze niet alle kandidaten kunnen screenen en dat de autonomie van de lokale afdelingen hierin ook een rol speelt
Oud 26 september 2012, 18:31   #100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Men weet werkelijk van geen hout meer pijlen maken om toch maar iets negatiefs over N-VA of BDW te berichten.
Men mag kritiek hebben, maar wat een trammelant voor iemand , die voor zijn misstap reeds geboet heeft.

Normaal zou ik aan onderstaand berichtje geen aandacht geschonken hebben.
Maar na de heisa die omtrent een N-VA kandidaat gemaakt werd, mag dit dan ook gezegd worden.
Goed, hij is nog niet voor alles veroordeeld, maar heel fris staat dit niet.
Dit vind je onfris, terwijl hij nog niet veroordeeld is. Maar als het over een veroordeelde gaat uit jouw partij, dan heeft die "geboet" en mag met een blanco blad opnieuw beginnen. Dat is dan fris.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be