Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 05:04   #81
WTW-boy
Vreemdeling

Standaard

De realiteit is eigenlijk dat een unitair België allang achterhaald is mijn beste!
VLAANDEREN LEEFT!!
WTW-boy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 08:58   #82
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WTW-boy
De realiteit is eigenlijk dat een unitair België allang achterhaald is mijn beste!
VLAANDEREN LEEFT!!
Jaja, gij zij ne slimmen he.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 09:36   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je niet snapt wat veramerikanisering betekent dan stel ik voor dat het dringend tijd is dat je je ogen eens open doet.

Citaat:
Het heeft helemaal niets met muziek te maken mijn beste. Veel van mijn favoriete bands komen trouwens uit Amerika (alhoewel de meeste van mijn favorieten uit Scandinavië komen)
Ik heb duizend keer liever Engelstalige of Amerikaanse muziek dan Franstalige of Nederlanstalige muziek, zelfs als ik niet op alles in de Franse en Vlaamse liedjes spuw.

Citaat:
Nee ik wil maar zeggen: waarom moet alles in het Engels in de media tegenwoordig? Reclamespots in het Engels bijvoorbeeld. Waar is dat nu goed voor? Is het Nederlands misschien niet goed genoeg voor de heren reclame makers? Of zoals die randdebielen op Stu Bru die hun programma in het Engels presenteren? HALLO!! Vlaanderen aan StuBru, er luisteren helemaal geen Amerikanen naar jullie show!!
Ik voel me eerst en vooral Wereldburger en Europese Burger. Welke taal is in Europa meer gebruikt? Engels of Nederlands? Engels, natuurlijk. Mensen moeten meer Europees denken, volgens mij.

Citaat:
Je moedertaal is het Nederlands, gebruik ze dan ook! Ik raad je uiteraard wel aan andere talen te leren. Ik weet me zeer goed uit de slag te slaan zowel in het Frans of het Engels.
Mijn moedertaal is het Frans en ik gebruik het elke dag. Het Nederlands gebruik ik bijna nooit, zelfs als ik uw taal kan spreken.

Dit is helemaal niet ouderwets! Dit is logica. Je woont in Vlaanderen dus hanteer je het Nederlands...je woont in Frankrijk dus hanteer je het Frans...logisch toch? Niet dan? Dan heb je er niets van begrepen!

Maar het is niet alleen de taal dat me zo stoort. Het is vooral de grootheidswaanzin van de Verenigde Staten. Alles moet tegenwoordig zijn net zoals in de VS. De marginale fast-food (lees: snelle rommel) ketens rijzen als paddestoelen uit de grond, de alsmaar-sneller-gestresseerdere sfeer waait lekker mee over vanaf de andere kant van de oceaan. En ook in de informatica wereld is het Engels al wat de klok slaat. Alles wat Amerika doet is goed en wordt getolereerd? Waarom? Wat is er mis met je eigen geschiedenis en identiteit? Toch helemaal niets?

Mijn eigen identiteit? Al geantwoord : ik ben Wereldburger.

Citaat:
En als we het dan toch over de Nederlandse taal in muziek hebben. Wat is er mis met de Nederlandse taal in muziek? Toch ook helemaal niets? Maar jullie associëren het Nederlands steeds met Will Tura en Jo Vally (persoonlijk heb ik niets tegen deze mensen) maar er bestaat ook andere Nederlandstalige muziek. Laten we nu maar even de Osdorp Posse als voorbeeld nemen maar ook Ancient Rites heeft een portie Nederlandstalige teksten!
Er is niets mis met Nederlanstalige muziek.

Er is niets mis met het Nederlands! Stop de veramerikanisering! Wees trots op je eigen taal!

En Brussel Frans? DAT NOOIT!! De Leeuw zal u nog stevig klauwen in uw Brussels-Frans fort denk ik!

Dan denk je dat je nooit naar Brussel bent geweest. Brussel is al een Franstalige stad, waar de Vlamingen welkom zij, zolang ze aan de Brusselse realiteit zich aanpassen. Hetzelfde geldt voor de Franstaligen die naar Vlaanderen gaan wonen.

En oh ja voor ik het vergeet...BUB? Wat BUB? Nooit van gehoord
BUB is geen partij. Da's maar een club van nostalgische "Belgen". 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:42   #84
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:

En om op muziek terug te komen.
Ik heb toch niet gezegd dat je alles in het Nederlands moet doen? Als je als band internationaal wil doorbreken zal je dit nu eenmaal in het Engels moeten doen aangezien je daarmee de grootste doelgroep kunt mee aanspreken. Maar ik vind niet dat Nederlands enkel voor kindermuziek en 55+ muziek is. Luister maar naar de eerder vernoemde bands...
Alhoewel...Rammstein is internationaal doorgebroken met hun moedertaal, hetzelfde geldt voor Brujeria.
Over muziek: Maar daar haal je wel een eerder beperkte scene aan. In de metalscene kom je tientallen Duitse, Scandinavische (en tegenwoordig zelfs hele leuke Oost-Europese) bands tegen die in hun moedertaal zingen. Maar face it Vlaanderen (en Nederland) zijn als potentiële markt eigenlijk te klein. Vandaar dat elke band die wat verder denkt dan oo, zijn teksten in het Engels maakt.

Citaat:
Enneuh Breinsmurf, waarom wil je nu eigenlijk erop aan sturen dat de (Noord) Afrikanen niet thuis horen in Brussel? Je moet me niet proberen uit mijn tent te lokken want dat zal je heus niet lukken. Ik laat me namelijk niet vangen met racistische praatjes...valt dat even tegen voor jou
Ik geef alleen maar mee dat dat bevolkingssegment van bxl volledig franstalig is en hoogstwaarschijnlijk niet zal vernederlandsen, maardat bepaalde partijen daar ook hun 'oplossing' voor hebben.
Oud 15 juli 2004, 12:49   #85
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
VLAANDEREN LEEFT!!
Jaja, gij zij ne slimmen he.
Dat is echt wel een van uw vaste antwoordjes eh?
Oud 15 juli 2004, 15:16   #86
Stamper
Vreemdeling

Stamper's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Stamper
Standaard

De stelling van de vraag is ook niet echt fantastisch
Stamper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 21:16   #87
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Dat Vlaamse leeuwenfront is toch een grap hoop ik? Echt niks beters te doen? Een beetje zielig hoor, zo'n FRONT. Nu nog een schrijnend onrecht om tegen te strijden en jullie kunnen ook briefpapier laten drukken (met Vlaamse leeuwtjes erop). En heb je die pyama al met onze Klauwaart op het borstzakje?

Veel plezier in jullie clubje en maak er maar een mooie website van hé!

De Vlaamse zaak, laat me niet lachen ...

Al moet ik toegeven, ik ben zelf ook niet ongevoelig voor het kuddegevoel tegen de afwezige vijand. Daarom stel ik MIJN project voor: De NKS (Ninoofse Karpers Stormtroepen). Kwestie van bezig te blijven in deze tijden van verdrukking en onrecht .
Oud 20 juli 2004, 23:25   #88
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Website staat tsjokvol taalfouten, zowel syntactisch als semantisch (dt-fouten, allez, den eerste regel dat ge leert in het 3de leerjaar van het lager onderwijs), is built by freewebs.com, en steunt verder meer op de koekendozenromantiek dan op wat anders. Argumenten zijn ver te zoeken, strijdliederen en Conscience zijn omnipresent. Waar is de tijd dat ook het Derde Rijk zo zijn ideeën aan de man bracht?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be