![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar weet ge, dit is me geen discussie waard. Ik weet wat ik letterlijk zwart op wit gezien heb en ik ga hier niet over twisten. Als jullie willen beweren dat bedrijfswagens allemaal loonkosten zijn, dat de dikke BMW X5 van de baas ook bij de loonkosten van de werknemers geteld moet worden, mij allemaal goed. Veel succes met je zaak.... Laatst gewijzigd door Stingray : 30 september 2012 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Who cares welke naam er op staat. Kost is kost en daarmee uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het bekeken gehad, mijn hobbywerkplaats in te zetten als zelfstandige in bijberoep. Ik ben metaalbewerker van opleiding en heb in de jaren een leuke hoeveelheid kleine machines aangelegd. Gewoon omdat ik het plezant vind dingen te maken. Ik naar een VOKA dag. Na wat zoeken hopen uitleg en financieringsvoorstellen gekregen (die ik niet nodig heb, de machines zijn er al), maar niks concreets uitgezonderd "het minimum aan belastingen is €75 per kwartaal om in orde te blijven". Dan komt de kat op de koord. Zelfstandige in bijberoep: eenmanszaak of BVBA? Eenmanszaak is goedkoop op te starten (zie maar naar de 6maandenwonders a la bel/nachtwinkel of pittatent). BVBA , daar moet je al een een kleine auto aan geld voor op de bank staan hebben. Dat kan weliswaar geleend geld zijn, maar de €€€€€ moeten wel op de rekening staan. Voordeel van een BVBA is dat je na een fallisement niet alles kwijt bent, maar alleen de dingen die op papier aan de zaak gerelateerd zijn. (dat je tot over de oren in de schulden kan zitten, is een ander verhaal) Zelfs boekhouding gaan doen, of dat uitbesteden? Zelf doen, reken maar op extra werkuren, en dan gaan we er van uit dat je de kennis bedrijfsbeheer nog goed in't koppeke zitten hebt.(ook dat bedrijfsbeheerscertificaat is een verplichting voor een "oude Belg". Verse import krijgt hier van overheidswege hulp en dispensaties voor) Uitbesteden kan goed gaan en winst opleveren, als de boekhouder het werk goed doet. De verhalen van hoe het verkeerd kan aflopen, sla de krant maar open. Verzekeringen? Ook zo'n myrade aan keuzes. Minimaal en hopen dat er niks mis gaat. Ik denk dat Mambo daar ferme verhalen over kan vertellen. (ik ook ten andere, het begon allemaal met een klein schimmelplekje in de linker bovenhoek) En dan begint het pesten. Metaalbewerken meneer? "Zijn de gemeentevergunningen in orde?Waar gaat het schroot naar toe? Is er een gaskast voor de verf? Is de spuitinstallatie voorzien van de juiste filters? Is de vloer oliedicht? Ik heb eieren voor mijn geld gekozen. Ik doe gewoon mijn eigen ding. Mijn hobby. En dat er zo min mogelijk ambetantenaren hun neus in willen steken, dank U wel.
![]() |