![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik tip op 1, eventueel 2. ![]() Hier kun je jouw EPC testen in jouw gemeente naargelang bebouwing: http://energiesparen.be/node/3100
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2012 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een doorsnee volwassen Europese man heeft 0.9m² *.5m nodig Stel dat we 130 meter hoog bouwen, waarvan we 30m voorzien voor vloeren en nutsvoorzieningen. Dus 200 lagen dik. Aan .9m² pp, dan kunnen we 711 111 111 111 mensen kwijt in België.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt hier uitgelegd hoeveel m3 mest we nodig hebben, hoeveel gas of elektriciteit, hoeveel ha per mens … Wat over het hoofd wordt gezien is dat we niet alleen behoefte hebben aan eten, drinken, energie maar ook aan ruimte. Niemand kan menselijk leven als hij geperst zit tegen zijn medeburgers. Een mens heeft behoefte aan ruimte om eens te kunnen lopen, een mens heeft behoefte aan rust om op adem te kunnen komen, een mens heeft behoefte aan vrijheid om af en toe zijn eigen ding te kunnen doen, ongestoord.
Als men een manier vindt om iedere vierkante mm ten dienste te stellen van de mens zodat we hier met 100 miljard kunnen wonen, dan zal niemand meer gelukkig zijn! En bedenk dat hoe langer hoe meer mensen gelijk is aan steeds minder fauna en flora. Wij zijn niet alleen op deze planeet!! Vissen, vogels, landdieren, insecten hebben evenveel recht om hier te leven als wij. Alle bomen, struiken, bloemen, zwammen … hebben recht op leven. Gedaan met dat egoïsme van : dit is mijn planeet, hier doe ik wat ik wil. Gedaan met die zotheid van kinderen kweken uit wie weet wat voor misleide idiotie. Eerbied voor �*l wat leeft, niet alleen voor de mens. Bedenk dat enkel de mens oorlogen voert uit winstbejag terwijl dieren en planten in vrede leven en elkaar slechts belagen als het noodzakelijk is! Het wordt tijd dat we een lesje leren van wat de natuur ons toont.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 2 oktober 2012 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite volgens mij moest ik nog een ventilatie bijstoppen die de warmte doet circuleren in het huis, duw ik daar nog eens 20% vanaf. Maar kom. Ik ga mij straks nog eens bezig houden met een huis die een energielabel heeft van +1000, te doen zakken naar 50... we gaan zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- hout volgens mij - en geen elektriciteit ??? Dus je zit op een groep te surfen ? Of je hangt aan het straatlicht ? ofwel je bent conciergen en krijgt alles voordeel in natura ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 oktober 2012 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom tot uw 0.45m³ aan leefruimte tussen de 711 miljard andere Belgen.
![]()
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over mijn lijk.
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar dat bij mij het resultaat* hetzelfde is (die % test zal wel niet veel voorstellen) edit: neen, mijn codekleur is middelgroen... , alhoewel ik tot in de nok van het dak mee verwarm of 33 % meer luchtruimte. Daarbij 4 facades, massief houtbouw bungalow, ~ 75 % baksteen erond (rest dubbel hout), gewoon dubbel glas, doorsnee-rondom-isolatie amper 6 cm glaswol voor die tijd, euhm HR+ gaswandketel, gewone convectoren, kruipkelder...) ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2012 om 20:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat we alle steden van 50.000 inwoners in één gebouw stoppen. een pyramide zeg maar. Dan zou je alle steden ipv grote uitdeiende vlakken, zouden er in belgie 500tal gebouwen staan. En tussen die gebouwen zou er een gigantische open ruimte ontstaan. Als je nu alle gebouwen ontwerpt dat iedereen een zicht naar buiten heeft... dan ziet iedereen een grootse groene omgeving en in de verte zou je dan de volgende steden zien staan.... Nu zo'n gebouwen zouden daarnaast ook nog volgend voordeel hebben: > er is geen verkeer in dat gebouw... dus de stad is verkeersvrij, en de stad organiseert intern een elektrische mobiliteit. > in feite staan er zo'n gebouwen inKorea (ja ontwikkelingslanden schieten ons voorbij) en parkeer je in een of twe elagen ondergronds, en kom je dan naar boven en heb je de stadsomgeving die volledig groen is. > er kan intern in dat gebouw recyclage georganiseerd worden van warmte, mest, biogasproductie, warmtewisseling tussen zuid/noord, etc > de ruimte die we zouden beslaan is volgens mij een tiende van wat we nu doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebt u niet gelezen wat ik schreef over behoefte aan ruimte, over het op elkaar geperst zitten? Ik weet niet hoe u woont, maar ik woon in een appartementje - niet eens heel klein - maar toen ik daarstraks in de badkamer was, stoorde me de muziek die ik hoorde uit het appartement boven mij en geloof me die mensen zetten hun radio echt niet hard. Momenteel hoor ik het water van een wasmachine weglopen. Op dit ogenblik vind ik dat niet zo erg maar soms is dat hinderlijk. Trouwens "zicht naar buiten" is toch echt wel proberen de mensen met een snoepje zoet te houden! "Zie eens hoe tof, mensen, u krijgt van ons een leuk, in serie gebouwd appartementje met zicht naar buiten." Big Brother is in uw structuur niet ver meer af! Zo een bevolkingsconcentraties verminderen de levenskwaliteit. Misschien dat mensen met de mentaliteit van een kudde schapen zich bij die toestand willen neerleggen maar iedereen met een beetje vrije geest kan dat niet! Ruimte kan beter benut worden en ik heb zeker niets tegen recyclage van warmte en al die zaken die u opnoemt. Wat u niet wilt begrijpen, is dat wij gewoon GEEN recht hebben op al de ruimte op onze planeet. En dat wij voor onszelf het leven hoe langer hoe ondraaglijker maken door te kweken als de konijnen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebt u niet gelezen wat ik schreef over behoefte aan ruimte, over het op elkaar geperst zitten? Ik weet niet hoe u woont, maar ik woon in een appartementje - niet eens heel klein - maar toen ik daarstraks in de badkamer was, stoorde me de muziek die ik hoorde uit het appartement boven mij en geloof me die mensen zetten hun radio echt niet hard. Momenteel hoor ik het water van een wasmachine weglopen. Op dit ogenblik vind ik dat niet zo erg maar soms is dat hinderlijk. Trouwens "zicht naar buiten" is toch echt wel proberen de mensen met een snoepje zoet te houden! "Zie eens hoe tof, mensen, u krijgt van ons een leuk, in serie gebouwd appartementje met zicht naar buiten." Big Brother is in uw structuur niet ver meer af! Zo een bevolkingsconcentraties verminderen de levenskwaliteit. Misschien dat mensen met de mentaliteit van een kudde schapen zich bij die toestand willen neerleggen maar iedereen met een beetje vrije geest kan dat niet! Ruimte kan beter benut worden en ik heb zeker niets tegen recyclage van warmte en al die zaken die u opnoemt. Wat u niet wilt begrijpen, is dat wij gewoon GEEN recht hebben op al de ruimte op onze planeet. En dat wij voor onszelf het leven hoe langer hoe ondraaglijker maken door te kweken als de konijnen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hmm ik woon in een 'halfopen' centrum stad, heb nog een appartement die ik verhuur, en ben nog bezig met een villa te kopen in een kusstad ? Ja kijk je mag altijd wel eens op vakantie komen hoor ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 oktober 2012 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben hier geboren en getogen, en goed verankerd, ik spreek perfect Vlaams en Frans, ik spreek ook Engels, en Duits, ben in het bezit van 2 diploma's, ik werk, ik zorg niet voor overlast, Ik betaal belastingen enzo Maar ik vind dat Belgie een grove fout heeft gemaakt bij de laatste regularisatie, en ook bij het binnenlaten van Kosovaren en Roma's heeft Belgie zichzelf kapotgemaakt M'n ouders wonen in een Sociale woning en achter hun leven "Roma-zigeuners" en het is gewooooon erg hoeveel vuil en lawaai dat di emensne maken te erg voor woorden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een hele hoop bezwaren. 1) het is een Hi-Tech oplossing voor een fysiek probleem. 2) Nu hebben we de energie om zulke grappen te bouwen. Maar wat als we geen fossiele brandstof meer hebben? En dan gaan we spreken over bepaalde menselijke problemen. In appartementen leven mensen naast elkaar, buren kennen elkaar niet. Er is ook weinig tot geen verantwoordelijkheidsgevoel -volgens mij omdat de infrastructuur toch niet van "iemand" alleen is. De anderen zullen het wel oplossen- kijk eens naar de resultaten geboekt met grootschalige stadsprojecten die je zou kunnen zien als de voorlopers voor Arcologiën. Maar niet getreurd, zelfs 1 van de architecten waar ik bewondering voor heb heeft zo zijn "oeps momenten", zoals hier sappig beschreven.
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bestaan er al dergelijke (mini/midi) systemen op de markt waarmee je biogas kan maken. Hoeveel zou zo'n installatie kosten? Links? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is de technische haalbaarheid (in feite de uiterste grens) en hetgeen als mens wenselijk ervaren wordt. Als je tot de uiterste grens van wat technisch haalbaar gaat resulteert dat waarschijnlijk in een ongelofelijk groot percentage ongelukkige mensen. Jij wil de discussie meer verleggen naar wat de mens als wenselijk ervaart. Ik begrijp dat want ik denk gelijkaardig. Toch kan ik begrijpen dat er ook mensen zijn die het misschien anders zien. Misschien moeten we voor beide kampen wat voorzien. Ruimte voor hen die dat willen en dicht op mekaar, ook voor hen die dat willen. Het zou een criterium kunnen zijn dat zou kunnen meespelen in het belonen/bestraffen van het kweekgedrag. De ruimtes waar mensen naar toe geleid worden kunnen aangepast worden aan het kweekgedrag dat ze vertonen. Mensen die er op los kweken leven blijkbaar graag kort op mekaar (want dat is daar het logische gevolg van) en dus kunnen die naar krapper bemeten ruimtes geleid worden dan mensen die op dat vlak zorgen dat er meer ruimte beschikbaar blijft. Laatst gewijzigd door satiper : 3 oktober 2012 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |