Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2004, 05:15   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door URIGUNG
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En waarom zou dat NIET mogen via een trouwboekje? Een huwelijk IS uiteindelijk niet meer dan een "samenlevingscontract".
Ik ken persoonlijk drie (!) normale koppels die niet langer wensen te trouwen juist vanwege die waanzinnige wet die homohuwelijken toestaat. Degradeer het huwelijk gerust tot een samenlevingscontract, er zullen, behalve homo's,
steeds minder mensen een dergelijke verbintenis aangaan. Wat het Christelijke aspect betreft, die gekke priester die een van jullie 'huwelijken' inzegende gaf een totaal verkeerd signaal naar buiten toe. Alsof de kerk haar goedkeuring zou verlenen ...
Om te beginnen is er in België een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. De emotionele waarde die jij aan het huwelijk wil hechten, houdt louter verband met het "kerkelijke" huwelijk, niet met het "burgerlijke" huwelijk. Het laatste is op de keper beschouwd niet meer of niet minder dan een contract tussen twee partijen. Het christelijke aspect interesseert me weinig of niets, aangezien het niets te maken heeft met de strijd om gelijke rechten voor holebi's; dat behoort tot het domein van die sekte, waartoe de leden vrijwillig toetreden en waarvan ze derhalve ook de voorschriften moeten volgen. Wat de "goedkeuring" door de kerk betreft, dat is volgens mij slechts een kwestie van tijd. Ook in de kerk beweegt en evolueert er vanalles.

Wat tenslotte de drie (!) koppels die u persoonlijk kent aangaat, lijkt het me wenselijk dat ze inderdaad niet trouwen: mensen die hun relatie baseren op wat andere mensen al dan niet doen, zijn in mijn ogen al bij voorbaat gedoemd om in de echtscheidingsstatistieken terecht te komen... De meest recente trends wijzen er overigens op dat het huwelijk terug in de lift zit. Uw doembeeld is dus compleet uit de lucht gegrepen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 05:27   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door URIGUNG
Citaat:
Wat adoptie door homokoppels betreft, is ondertussen uitvoerig aangetoond dat kinderen die bij homokoppels opgroeien GEEN nadelige gevolgen ondervinden van die opvoeding.
Je lijkt behoorlijk opgelucht. Vraag me toch af hoe uitvoerig dat aantonen dan wel gebeurd is. En sinds wanneer. En waar. Wat ik met zekerheid weet is dat kinderen onder mekaar hard zijn. Stel me zo'n kind al voor in de les moraal. "Een vagi-wát mijnheer ? En gaat hij daar �*n ? Hij hóórt daar toch helemaal niet ?"
Daar bestaan wetenschappelijke studies over. Als ik me niet vergis heeft Dies hier al meermaals links naar dergelijke studies geplaatst. Ik zal hem eens vragen of hij die links nog ergens ter beschikking heeft, want ik vind ze niet zo meteen terug.

Kinderen zijn inderdaad hard voor elkaar, dat zal ik niet betwisten. Er is enkel geen enkele reden om aan te nemen dat een kind van een homoseksueel paar méér zou gepest worden dan bijvoorbeeld kinderen met ros haar, met een scheel oog, met scheve tanden, of kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn, waarvan de papa o-benen heeft, of de mama een dikke kont... De mogelijkheden zijn legio. Om maar te zeggen dat kinderen altijd wel een reden zullen vinden om andere kinderen te pesten. Ook d�*t maakt deel uit van de ontwikkeling.

Verder ga je er om een mij volkomen onduidelijke reden blijkbaar van uit dat een kind van een homoseksueel paar ALLEEN in aanraking komen met alles wat met homoseksualiteit te maken heeft... Een kind wiens ouders liefhebbers zijn van sado-masochisme, zal in de les moraal toch ook niet vragen of dat ook zònder dat leren zweepje kan? Of ben jij een van die mensen die denken dat een kind van een homoseksueel paar automatisch ook homoseksueel wordt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 11:37   #83
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit! "Afkeer" is iets wat aangeleerd wordt.
Kleine kinderen zijn heel gevoelig voor de gevoelens van hun ouders
Als de papa verontwaardigd is, zal het kind dit zeker oppakken.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 11:39   #84
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Voor de tragere mensen onder ons: "je wordt homosexueel geboren, maar je kan niet homosexueel worden."

Of zou u misschien homosexuele gevoelens krijgen als u 2 mannen ziet kussen?

gd Raf

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be