Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2012, 23:49   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
't grappige is dat deze zelfde poltici aan de hoogste galg zouden hangen in landen die ze fervent verdedigden tegen de zgn dictatoren.
Zoals Libye, en niet te vergeten Egypte.
Korte metten dus.
Dat zullen ze nu al ondervinden in de concentratiescholen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 09:11   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allerhande interessante feedback en gezien het verschil in opvattingen is het subject toch een heet hangijzer.
Het is een zakelijk-emotioneel conflict in de relatie tussen personen.
Goed, dat laatste moge een unanieme prive-aangelegenheid zijn - dat is wat mij betreft een 'ieder-voor-zich' - maar om dit in een onderwijspakket onder te brengen vind ik wel erg ver gaan.
Piero zegt het: want dan moet je alle subgroepen meenemen en dan kom je al snel terecht bij de criminele activiteiten die uit de homosfeer voortvloeien. En dan ga je lesjaren nodig hebben om dat allegaartje op een juiste manier uit de doekn te doen.

Ik denk dat de overwegingen puur politiek gericht zijn. Een groeiend aantal kamerleden/politici is gay/homo en zij willen hun geaardheid op de een of andere wijze gelegitimeerd zien. Vandsaar dus het homohuwelijk alhoewel dat niets met een huwelijk te maken heeft. En zeker niet met het doel ervan.
Het is hier 'lang leve de belastingdienst'. Want die dienst is de enige die van een homohuwelijk profijt trekt.

Het subject homofilie en pedofilie is een aangrenzend gebiedsdeel. Een stapje over de lijn en u bent crimineel. Uit het een volgt het ander, niet omgekeerd.
Je roept een aantal terechte vragen op. De toestand is op dit ogenblik naar een punt geëvolueerd dat je reeds als verdacht wordt beschouwd wanneer je nog maar openlijk durft zeggen dat homofilie je eigen voorkeur niet wegdraagt. Je mag dan al een verdraagzaam persoon zijn die homo's geen strobreed in de weg legt, toch krijg je op je donder. Er wordt van u verwacht dat je enthousiast participeert aan de p.r.-campagnes van de homofilie. Neutraal zijn is "not done".

Over dat "aangrenzend gebiedsdeel" wordt er best niet teveel uitgeweid, want dat is dynamiet. Feit is dat we er niet omheen kunnen dat er pedofielen zijn die het lef hebben om publiekelijk rond te toeteren dat dit nu eenmaal hun geaardheid is, dat zij het ook niet kunnen verhelpen en dat zij evenzeer "hun rechten" hebben. Je zult daar als ouder van een misbruikt kind maar mee geconfronteerd worden ...
Oud 8 oktober 2012, 10:16   #83
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ee saillant detail in dit hele verhaal van homofilie > pedofile dat op scholen besproken c.q. onderwezen moet worden is o.a. dat er heel wat leraren zijn die gebukt gaan onder het euvel homo te zijn, soms een tandje erger en dan zijn het pedo' s.

De afgelopen jaren zijn er een aantal geruchtmakende zaken geweest op scholen waar leraren niet met hun vingers van de leerlingen konden afblijven.
Het werken met kinderen is voor deze figuren een blijvende verlokking en met regelmaat van de klok gaat het mis.
We hebben het geval Harderwijk gehad, waar een zwemleraar zijn handen niet kon thuishouden - en dan gaat het meteen om tientallen kinderen.

Over de verderfelijke invloeden van de kerk zullen we het maar niet hebben. Die zaken zijn er teveel om op te noemen.

Ik zie het hele straattoneel rondom homofilie als een modus om homofilie, een vorm van NAG (normafwijkend gedrag) gelegitimeerd te zien.
Of het om een lichamelijke afwijking dan wel een millieu-gerelateerd probleem is, is nooit vastgesteld.

Er zijn talloze onderzoeken naar homofilie gedaan maar uit niets is gebleken dat het een 'voorgeprogrammeerde' afwijking is. Volgens Deense onderzoekers wordt homofile veroorzaakt door millieu- en leefomstandigheden.
Oud 8 oktober 2012, 12:36   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ee saillant detail in dit hele verhaal van homofilie > pedofile dat op scholen besproken c.q. onderwezen moet worden is o.a. dat er heel wat leraren zijn die gebukt gaan onder het euvel homo te zijn, soms een tandje erger en dan zijn het pedo' s.

De afgelopen jaren zijn er een aantal geruchtmakende zaken geweest op scholen waar leraren niet met hun vingers van de leerlingen konden afblijven.
Het werken met kinderen is voor deze figuren een blijvende verlokking en met regelmaat van de klok gaat het mis.
We hebben het geval Harderwijk gehad, waar een zwemleraar zijn handen niet kon thuishouden - en dan gaat het meteen om tientallen kinderen.

Over de verderfelijke invloeden van de kerk zullen we het maar niet hebben. Die zaken zijn er teveel om op te noemen.

Ik zie het hele straattoneel rondom homofilie als een modus om homofilie, een vorm van NAG (normafwijkend gedrag) gelegitimeerd te zien.
Of het om een lichamelijke afwijking dan wel een millieu-gerelateerd probleem is, is nooit vastgesteld.

Er zijn talloze onderzoeken naar homofilie gedaan maar uit niets is gebleken dat het een 'voorgeprogrammeerde' afwijking is. Volgens Deense onderzoekers wordt homofile veroorzaakt door millieu- en leefomstandigheden.
En dat ondanks verwoed gewroet van een aantal wetenschappers die toevallig ook homofiel waren. Ik denk dat het veeleer gaat om psychologische reacties tijdens de kinderjaren op bepaalde gebeurtenissen of toestanden. Soms kunnen die met een relatief grote zekerheid worden aangewezen maar lang niet altijd.
Oud 8 oktober 2012, 13:43   #85
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Die verderfelijke groep mensen stroomt massaal onze landen binnen, om hun heaumeaugedachtegoed op te dringen. Niemand die denkt aan de kinderen, mijn god, de kinderen!!! Onze klein mannen denken dat dat allemaal mag, zo openlijk uit de kast komen, in plaats van dat op te kroppen zoals normale mensen! En het begint met twee mannen die elkaar af gaan lebberen, maar waar eindigt het? Zoöfilie? Pedofilie? Necrofilie? Polygamie? Seksuele relaties tussen mensen van verschillende rassen?
http://www.youtube.com/watch?v=s9B7hgSztA0
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 15:39   #86
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En dat ondanks verwoed gewroet van een aantal wetenschappers die toevallig ook homofiel waren. Ik denk dat het veeleer gaat om psychologische reacties tijdens de kinderjaren op bepaalde gebeurtenissen of toestanden. Soms kunnen die met een relatief grote zekerheid worden aangewezen maar lang niet altijd.
Dat was ook min of meer de conclusie van de Deense onderzoeker. Dat het een aangeboren afwijking zou zijn wordt dan ook door deze onderzoekrs naar het rijk der fabalen gewezen.
Ook ik verkeerde in die onjuiste stelling als zou het een afwijking in de hypofise betreffen. Dus niet.
Op pedofilie.nl kun je een aantal verrasende ontdekkingen doen. Zeer openhartige meningen en onthullingen. Inderdaad voer voor psychologen.
Oud 9 oktober 2012, 03:16   #87
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het is fout sex als begrip te verengen tot het bevredigen van lichamelijk drift. Het is meer dan dat.
Citaat:
U hebt mij toch wel fout geïnterpreteerd. Ik heb niets tegen het aspect lichamelijke bevrediging ingevolge sex. Dat is er zelfs een heel positief aspect van. Maar, sex is toch wel meer dan dat.
Voor jóu misschien wel, voor anderen dan weer niet.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 oktober 2012 om 03:25.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 03:25   #88
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Maar goed, het heeft toch al 4 pagina's geduurd vooraleer pedofilie in een topic over homofilie ter sprake kwam.

Ik heb nog geweten dat dit fenomeen zich al voordeed in de 4° póst.

We gaan er dus op vooruit...
Oud 9 oktober 2012, 17:51   #89
Adrian M

Standaard

Het wordt op onze scholen gegeven. Zie niet waarom men in België zich er druk om maakt?

Men hoeft geen homoseksueel te zijn om te begrijpen, tolerant te zijn, dat nogal wat zaken uiterst triest zijn.
Als voorbeeld, nog niet zo lang geleden in de media, er werd een ware terreur uitgeoefend in een wijk in een stad in Nederland.
Een homoseksueel stel werd continue getreiterd, het huis werd regelmatig beklad, ramen werden ingegooid met bakstenen en brandend materiaal door de brievenbus naar binnen gegooid.
Al was dit in een merendeels allochtone wijk, het gebeurt ook door autochtonen.

Het is uiterst triest dat iemand vanwege een andere geaardheid bang moet zijn dat hij levend zou kunnen verbranden in zijn eigen huis.
Persoonlijk vind ik het een zeer goede zaak dat men er in ieder geval iets aan probeert te doen om leerlingen tolerantie op dit vlak bij te brengen.

Homofilie wordt hier gekoppeld aan pedofilie. Het één is het niet gevolg van het ander.
Neem me niet kwalijk, maar pedofilie komt juist - vooral - voor in de familie; vaders die hun eigen dochters pakken, opa’s kleindochters of ooms die hun nichtje een beurt geven etc. etc.
Om maar te zwijgen over mijnheer Dutroux.

Quote: kinderen die het slachtoffer zijn van pedofielen worden in bijna 80% van de gevallen misbruikt door daders uit hun dagelijkse omgeving, veelal het gezin.

Quote: In 80 tot 95 % van alle gevallen is de misbruiker een bekende van het kind. De kinderen zijn doorgaans afhankelijk van de pleger of hebben vertrouwen in hem: een vader, broer, oom, de vriend van moeder, een tante, huisvriend, buurman, leraar of jeugdleider.
Meisjes blijken vaker door gezins- of familieleden misbruikt te worden terwijl jongens vaker door mannen buiten de kring van verwanten worden misbruikt

http://seks.blog.nl/algemeen/2012/05...sueel-misbruik

Overigens komt pedofilie ook voor door vrouwen. Een tijd geleden was daar een documentaire over met diverse voorbeelden, binnen en buitenlandse voorbeelden.

Een interview met een Nederlands meisje van een jaar of 18/19 (onherkenbaar in beeld):
Jarenlang had ze haar broertje gedwongen tot seks. Op, meen me te herinneren, 11 jarige leeftijd maakte hij een eind aan z’n leven omdat hij het niet meer aan kon.
Hij liet een afscheidsbrief na waarom hij een eind aan z’n leven maakte.

Hoewel de broeders, monniken in beeld zijn wat misbruik betreft, blijkt dat ook nonnen zich hier aan schuldig gemaakt hebben en jongens (en meisjes) dwongen tot seksuele handelingen.

Quote: Veel misbruik van jongens vindt plaats door mannen, maar vrouwen kunnen net zo goed de
pleger zijn. Het lijkt erop dat in ongeveer 20% van de gevallen het om misbruik, door vrouwen gaat.

Quote: uit een onderzoek van de kinder- en jeugdtelefoon, dat er van
de 121 geregistreerde gesprekken over seksueel geweld, er 61 van jongens afkomstig waren.
Van die 61, waren er 46 slachtoffer, en daarvan waren er maar liefst 38 door een vrouw misbruikt.

http://www.trance-art.nl/wp-content/...ik-jongens.pdf

Een BBC artikel rapporteert dat van de 16.094 pedofiele slachtoffers die naar de Engelse kindertelefoon belden, er 2.142 misbruiken door een vrouw gepleegd werden.
Dit is 132% hoger dan cijfers uit 2004.

De vrouwelijke pedofiel valt minder op”, stelt de Nederlandse psychiater Frank Van Ree. “Een man met een kind op schoot wordt meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw minder raar wordt opgekeken.
Een vrouw die haar kinderen niet knuffelt en streelt is eerder abnormaal dan normaal, daarom raken vrouwelijke pedofielen er makkelijker mee weg
”.

http://vrouw.blog.nl/algemeen/2011/0...jke-pedofielen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 18:10   #90
Adrian M

Standaard

Citaat:
Feit is dat we er niet omheen kunnen dat er pedofielen zijn die het lef hebben om publiekelijk rond te toeteren dat dit nu eenmaal hun geaardheid is, dat zij het ook niet kunnen verhelpen en dat zij evenzeer "hun rechten" hebben. Je zult daar als ouder van een misbruikt kind maar mee geconfronteerd worden ...
Aangezien pedofelie grotendeels binnen het gezin/leefomgeving voorkomt, that's "the place to be" voor een pedofiel.
Ofwel, de vraag: Hoe veilig is het gezin voor een kind?
Er wordt terecht naar de kerken en de zorgverlening gekeken, maar feitelijk ligt daar het "werkelijke" probleem.
Oud 9 oktober 2012, 18:28   #91
Adrian M

Standaard

Citaat:

Waarom zou het interesseren of en waarom iemand homoseksueel of lesbisch is?
Zal me een biet zijn of m`n buurman homoseksueel is. Als dat z’n geaardheid is, so what?
Heb er geen last van, laat staan dat het me interessert.

Een andere loopt misschien graag naakt en er zullen er hier genoeg zijn die graag met handboeien of een zweep aan de gang gaan of weet ik wat nog meer.
Mijn zaak niet wat een ander uitvoert in z’n slaapkamer.
Oud 9 oktober 2012, 19:59   #92
D'ARTOIS

Standaard

Dat was ook het punt niet. Het gaat nu en hier om kinderen. Niet wat er in de slaapkamer gebeurt maar daarbuiten, op school.
Oud 9 oktober 2012, 20:11   #93
Adrian M

Standaard

Citaat:
Dat was ook het punt niet. Het gaat nu en hier om kinderen. Niet wat er in de slaapkamer gebeurt maar daarbuiten, op school.

Yep, alleen het merendeel van pedofilie gebeurt juist “in het gezin en z’n omgeving” en daar zou men zich nog veel meer op moeten richten!
Oud 9 oktober 2012, 20:35   #94
D'ARTOIS

Standaard

Daar, op die plaats heet het incest. Toevallig las ik een bericht over het schrikbarend hoge aantal gevallen van seksueel misbruik binnen Jeugdzorg (144 op de 1000) en bij de hulpverleners binnen de geestelijke gezondheidszorg.

Ik denk dat de politiek een probleem heeft met deze hoge cijfers en dat ze naar een modus zoeken om e.e.a. te legitimeren dan wel maatschappelijk af te zwakken.

Op Postbus 51 zijnal weer de HIV reclames te zien.

Een tekenend beeld voor een (door de linkse politiek) veranderende maatschappij.
Oud 9 oktober 2012, 21:12   #95
Adrian M

Standaard

Citaat:
Daar, op die plaats heet het incest. Toevallig las ik een bericht over het schrikbarend hoge aantal gevallen van seksueel misbruik binnen Jeugdzorg (144 op de 1000) en bij de hulpverleners binnen de geestelijke gezondheidszorg.

Ik denk dat de politiek een probleem heeft met deze hoge cijfers en dat ze naar een modus zoeken om e.e.a. te legitimeren dan wel maatschappelijk af te zwakken.

Op Postbus 51 zijnal weer de HIV reclames te zien.

Een tekenend beeld voor een (door de linkse politiek) veranderende maatschappij.
Vermeldt er dan wel bij dat een flink deel van het misbruik bij de jeugdzorg door de jongeren onderling gebeurt. Deels zijn ze zelf misbruikt in “de gezinssituatie” en vaak
zijn juist dit degenen die later zelf ook weer gaan misbruiken. Mishandeling, idem dito.

Linkse politiek? Waar slaat dat in vredesnaam op? Heb je het nu over HIV reclames of over misbruik?
Tegen het oplopen van HIV kan onze jeugd niet genoeg voor gewaarschuwd worden, als wel andere voor geslachtziekten. Heeft totaal niets te maken met rechtse of linkse politiek.

Incest .. pedofilie, gaat beiden om kinderen … noem het dan onder één noemer misbruik
Oud 9 oktober 2012, 21:25   #96
Adrian M

Standaard

'Meeste seksueel misbruik in jeugdzorg door kinderen onderling'

De overheid en Jeugdzorg Nederland zijn behoorlijk tekortgeschoten in hun taak om kinderen die uit huis zijn geplaatst een veilige omgeving te bieden. Dit concludeert de commissie-Samson in een rapport dat maandag wordt gepresenteerd, meldt de NOS, die alvast enkele conclusies heeft weten te achterhalen.
De commissie deed twee jaar lang uitvoerig onderzoek naar seksueel misbruik in de jeugdzorg. Het kreeg meer dan 800 meldingen over misstanden, die allemaal zijn onderzocht. Het meeste seksueel misbruik blijkt niet te worden gepleegd door hulpverleners, maar door jongeren of kinderen onderling.

Kinderen in een jeugdzorginstelling lopen al met al twee keer zoveel risico om misbruikt te worden als kinderen die thuis opgroeien. Voor kinderen met een verstandelijke beperking is dat risico drie keer zo groot. Dit komt allemaal door falend toezicht, stelt de commissie-Samson, onder leiding van voormalig justitie-topvrouw Rieke Samson.

Jeugdzorg Nederland zal maandag na de presentatie een plan bekendmaken waarmee het denkt het toezicht sterk te verbeteren.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4656/Jeugd...nderling.dhtml
Oud 9 oktober 2012, 21:27   #97
D'ARTOIS

Standaard

Daar scoor je wel een punt. Ik probeer alleen een algemeen beeld te tekenen. Maar we hebben aan het item Laura Dekker gezien hoezeer Jeugdzorg achteloos omgaat met het daadwerkelijk doel van hun missie en het voortdurend stijgend aantal rechtszaken tegen hen aangespannen.

Maar - grosso modo heb je gelijk en moet je (in dit geval ik) wat minder veralgemenisren.

Over de linkese politiek en de gevolgen daarvan zullen we nog wel eens de degens kruisen (denk ik).
Oud 9 oktober 2012, 21:37   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De absurditeit ten top voerende hebben de politieke grootmongolen in Nederland beslist dat het vak "Homo" - een lichamelijke malfunctie - onderwezen moet worden en nog wel verplicht ook.
Ongetwijfeld niet in alle scholen, want in Nederland staan de christelijke scholen tamelijk sterk. In niets te vergelijken met het slappe katholieke net in Vlaanderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 21:39   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Linkse politiek? Waar slaat dat in vredesnaam op? Heb je het nu over HIV reclames of over misbruik?
Tegen het oplopen van HIV kan onze jeugd niet genoeg voor gewaarschuwd worden, als wel andere voor geslachtziekten. Heeft totaal niets te maken met rechtse of linkse politiek.
Toch wel, daar het gaat over de wijze waarop er gewaarschuwd wordt en, nog veel meer, welke oplossing er aangereikt wordt. Horen we in onze maatschappij ooit spreken over de waarde van onthouding, van trouw aan de partner e.d.? Zo goed als nooit. Schijnbaar gaat de moderne samenleving uit van intermenselijke relaties zonder enige verantwoordelijkheid. Je consumeert elkaar zonder enig engagement. Dat beeld spreekt eruit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:25   #100
D'ARTOIS

Standaard

@JvdB

Ik vind dat wel een tekenende uitdrukking: "Je consumeert elkaar". Heel frappant, ik zal die onthouden!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be