![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de pensioenen ingevoerd werden hadden de eerste gepensioneerden er nooit voor bijgedragen. Dat was niet zo ‘n groot probleem aangezien de meeste arbeiders amper de pensioenleeftijd bereikten en het aantal werkenden hoog was. Nu is dat omgekeerd en de werkenden genieten reeds van bij de start van de sociale kas. (ziekte, loopbaanonderbreking, werkloosheid, sociaal verlof, kredieturen, zwangerschaps verlof enz.) Bovendien werden de pensioenkassen geplunderd om de begroting sluitend te krijgen. En dat waren heus de babyboomers niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of denk je dat de politiek zal reageren op dit rapport? Nee ze gaan gewoon verder doen waarmee ze bezig zijn. Putjes vullen met éénmalige maatregelen en extra belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() Dacht genationaliseerd. Lees de reserves worden gebruikt om begrotingstekorten te delven en de staat zal de uitbetalingen betalen indien die nodig zijn. Lees de problemen worden uitgesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zullen er weinig zijn die NIETS bijgedragen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat er ook nieuwkomers en anderen zijn die van meet af OCMW steun ontvangen. Een soort prepensioen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() Ja maar das wel al snel een 500 euro per maand. Daarenboven moet je ook alle andere sociale voordelen voor dergelijke mensen niet vergeten. Of denk je dat de staat gratis OCMW woningen bouwt of huurt. Hun kinderen een euro minder kindergeld krijgen. Hun vrouw(en) geen inkomen krijgen. etc etc. Uiteindelijk kost dit alles op jaarbasis wel een grote zak geld. Geld die men moet gaan zoeken bij de werkende mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() De oplossing is redelijk simpel.
Ik doe dit voorstel aan de regering. Maar ik ben er zeker van dat een paar van onze grote leiders ook al dit plan in hun hoofd hebben. Er staat hier nog 260 miljard € op de spaarboekjes. Voornamelijk in Vlaanderen. Zomaar voor het grijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorschotje op pensioensparen enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is dan ook het enige verschil. En zelfs dat verschil is niet iedere keer aanwezig hé. Er zijn er genoeg die zelf hun kot in de fik steken om van de verzekering te trekken. Veelal is dat interessanter dan het te verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ze de mensen toch allemaal niet hebben wijsgemaakt. Ik ben er toendertijd ook ingelopen Ik geef het toe. Maar het heeft niet lang geduurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat de meeste huizen niet afbranden. |
|
![]() |
![]() |