Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 14:41   #81
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
[als je 20% minder werkvolk hebt, zeg me dan eens hoe je dat gaat opvangen? dus leg mij eens uit hoe je met 80% van de middelen aan 100% van de economische activeite geraakt
Maar waarom is die economische groei voor jou zo'n heilige koe? Waarom mag de economische bedrijvigheid niet afnemen? We zullen er allen wel bij varen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:42   #82
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

LAAGGESCHOOLDE, gm10. LAAGGESCHOOLDE.

Of gaat gij ne laaggeschoolde die onze taal niet machtig is bvb in een kerncentrale steken om den boel daar draaiende te houden ?
aheum

1. allochtonen zijn niet per definitie laaggeschoold
Onder allochtonen versta ik niet-Westerse allochtonen. De meesten zijn laaggeschoold. De realiteit leert ons dat zelfs de 3de generatie, ondanks alle mogelijkheden, nog grotendeels laaggeschoold zijn.

2. vlamingen zijn niet per definitie hooggeschoold
Akkoord.

3. het is niet omdat je laaggeschoold bent, dat je niks kan leren - integendeel in belgie moet men veel meer onderwijs in een bedrijf leveren
Juist , maar als ik dan zie of beter hoor hoe moeizaam allochtonen de nationale landstalen leren, zelfs na enkele generaties, dan helptje stelling ons niet vooruit.

4. de meeste allochtonen kunnen genoeg frans of nederlands om ingepast te worden in het economische leven, en de rest zullen en route wel opsteken
Niet juist. Da's dan ook een van de redenen waarom 2/3 van de allochtonen werkloos blijven.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:43   #83
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
[heeft dat te maken met belgie om met de economische situatie van de laatste 3 jaar?

gelijk hoe, ik blijf erbij dat je jonge mensen nodig hebt om bedrijven op te starten,
1. Dat is tructureel in België, de verzorgingsstaat is gewoon niet meer betaalbaar.
2. Met leeftijd heeft dat weinig te maken. Of je nu 25 of 45 bent, in beide gevallen kan je rekenen, en dan zie je dat het niet te doen is. Ja, op uw 25 gaat ge onbesuisd te werk en binnen het jaar kunt ge uw zaak sluiten.
1. Toch wel, mits enige bijsturingen
2. Ik heb iets minder vooroordelen tov 25-jarigen
Oud 15 juli 2004, 14:44   #84
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wie zegt dat we 20 % werkvolk te kort gaan hebben ?

Dat kan men pas zeggen als het zover is. Ik geloof geen voorspellers of waarzeggers.

En als op dat ogenblik zou blijken dat de 20 % mensen tekort zouden hebben. Dit veronderstel dan wel dat het aantal jobs met 40 % is toegenomen tov van nu he gm10.

Nu hebben we +/- 20 % werklozen (als men alles optelt he) en ge zegt 20 % mensen te kort dan komte ge in totaal op 40 % jobs meer dat er zouden zijn.

Zo optimistisch durft niemand denken denk ik.

en moest het dan zo zijn dan zullen we wel zien hoe we dat oplossen. Trouwens automatisatie he gm10. In de sector waar ik werk zijn er al schitterende machines die het werk van enkele mensen zouden kunnen overnemen. Nu onbetaalbaar. Binnen 10 jaar zullen wij die machines dan kopen en zo de lege arbeidsplaatsen opvullen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:44   #85
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
[Momenteel betaalt iedere werknemer toch de bijdrage voor zijn eigen pensioen... .
Alleen in theorie. De economisch actieven betalen NU voor de inactieven van NU. Laat ieder zijn eigen persoonlijke reserve opbouwen en vergrijzing en immigratie kan ons niet bommen! Een kapitalisatiestelsel ipv een repartitiestelsel.
Oud 15 juli 2004, 14:44   #86
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
aha jij wilt dus dat de mensen creperen?
Ik had het dus wel over de OVERconsumptie. Zelfstandigen bijv.verliezen hun inkomen als ze in het ziekenhuis liggen en die zult ge dus niet in dichte drommen in dokterskabinetten en ziekenhuizen aantreffen.
En die creperen niet meer(eerder minder)dan anderen.
de meerderheid van de gehospitaliseerden is wel gepensioneerd, he
Oud 15 juli 2004, 14:46   #87
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Allez, gm10, lees nog nekeer. Dat bedoel ik toch net!
Momenteel betaalt iedere werknemer toch de bijdrage voor zijn eigen pensioen... Dan is de verhouding betalers/ontvangers toch per definitie in
verhouding! Alleen heeft de overheid in het verleden dat boelke opgesoupeerd en moeten nu de pensioenen door de volgende generatie(s) betaald worden. SLECHT BESTUUR.
En oh ja, in Nederland hebben ze wel die grote pensioenfondsen.

dus volgens jou betaal jij nu voor je eigen pensioen?
mocht dat het geval zijn, dan was er idd geen probleem
welkom in de realiteit

en in nederland hebben ze wel wat geld opzij gezet, maar in geen geval genoeg, kan ook niet, da's geen structurele oplossing
Oei, gij zijt gene rappe, hé...
Eigenlijk zou er idd geen probleem MOGEN zijn,
maar ...(x ste keer!!!)... de overheid gebruikt het geld van de sociale bijdragen niet zoals het zou moeten en in het verleden ook niet.
Betaal jij misschien geen RSZ? Werk jij? Kijk dan eens op je loonbriefje. Enfin, volgende keer zal ik het tekenen...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:46   #88
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
men gaat voorbij aan de kern van de zaak.
die migranten waar europa zogezegd nood aan heeft komen neem ik aan vooral uit onderontwikkelde landen.
het gaat dus om volkeren die doorheen de geschiedenis enkel bewezen hebben dat ze niet in staat zijn tot hoogwaardige beschaving, ontwikkeling en wetenschap.
het is bijzonder naïef te denken dat deze eigenschap opeens zou veranderen door hen in het ontwikkelde europa te droppen aangezien niets hen belet heeft zichzelf te ontwikkelen in hun land van herkomst.

het is dan ook veel waarschijnlijker dat europa hiermee de armoede importeert en een rem zet op haar ontwikkeling.
tsssssssssssss
alsof die genetisch minderwaardig zouden zijn
weet jij al meer?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:46   #89
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[als je 20% minder werkvolk hebt, zeg me dan eens hoe je dat gaat opvangen? dus leg mij eens uit hoe je met 80% van de middelen aan 100% van de economische activeite geraakt
Maar waarom is die economische groei voor jou zo'n heilige koe? Waarom mag de economische bedrijvigheid niet afnemen? We zullen er allen wel bij varen.
HOE? hoe zal jij er wel bij varen dat de staat 25% minder geld kan spenderen? hoe zal jij er wel bij varen dat de wegen 25% minder geld krijgen voor onderhoud? hoe zal jij er wel bij varen dat er 25% minder politie-agenten zijn? hoe zal jij er wel bij varen dat de gezondheidssector 25% minder geld ter bschikking heeft?

hierop zou ik wel eens een antwoord willen weten
Oud 15 juli 2004, 14:48   #90
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nu hebben we +/- 20 % werklozen (als men alles optelt he) en ge zegt 20 % mensen te kort dan komte ge in totaal op 40 % jobs meer dat er zouden zijn..
Ik vraag me ook af waarom Em10 ons huidig leger werklozen al automatisch opgeeft.
Oud 15 juli 2004, 14:49   #91
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

dus volgens jou betaal jij nu voor je eigen pensioen?
mocht dat het geval zijn, dan was er idd geen probleem
welkom in de realiteit

en in nederland hebben ze wel wat geld opzij gezet, maar in geen geval genoeg, kan ook niet, da's geen structurele oplossing
maar ...(x ste keer!!!)... de overheid gebruikt het geld van de sociale bijdragen niet zoals het zou moeten en in het verleden ook niet.
Betaal jij misschien geen RSZ? Werk jij? Kijk dan eens op je loonbriefje. Enfin, volgende keer zal ik het tekenen...
aha hoeveel betaal jij aan RSZ? de laatste keer dat ik durfde te kijken was het niet genoeg om een pensioen mee uit te betalen

dus leg me nu toch maar eens uit hoe je ertoe komt dat je zelf je pensioen betaalt, maar dat de staat dat niet zo begrepen heeft
Oud 15 juli 2004, 14:50   #92
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nu hebben we +/- 20 % werklozen (als men alles optelt he) en ge zegt 20 % mensen te kort dan komte ge in totaal op 40 % jobs meer dat er zouden zijn..
Ik vraag me ook af waarom Em10 ons huidig leger werklozen al automatisch opgeeft.
nice try

ik heb echter al genoeg geschreven wat de essentie is, blijf jij maar verder leven in je fantasiewereld
Oud 15 juli 2004, 14:51   #93
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa heeft veel meer immigranten nodig
VN-rapport zet ook dit jaar België zesde in de top van meest ontwikkelde landen

AMSTERDAM - Er moeten meer mensen naar Europa immigreren. En in België is het relatief goed leven. Dat zijn twee belangrijke conclusies uit het Human Development Report 2004 van de Verenigde Naties.

Europa heeft veel meer immigranten nodig dan het nu toelaat. Dat is nodig om de bevolking en dus ook de sociale voorzieningen op peil te houden. Zo luidt de conclusie van het Human Development Report 2004 dat de Verenigde Naties vandaag publiceren.

De instroom van immigranten is het grootst in Europa en Noord-Amerika. In de Europese Unie is het aantal immigranten afkomstig van een ander continent sinds 1980 maar liefst met 75 procent gestegen. En toch is dat niet voldoende. Dat immigrantencijfer kan immers niet op tegen de vergrijzing en het lage geboortecijfer. De komende vijftig jaar hebben de EU-landen twee keer zoveel immigranten nodig om het bevolkingsaantal niet te laten dalen.

Landen waar het goed leven is

Zoals elk jaar rangschikt het rapport ook dit jaar de landen naargelang hun ontwikkelingsniveau. Noorwegen staat voor het vierde jaar achtereen bovenaan de lijst. Sierra Leone staat voor het zevende jaar op rij op de laatste plaats. Nederland staat net als vorig jaar op vijf, België op zes.

Bij de samenstelling van de ranglijst houden de VN niet alleen rekening met het gemiddelde inkomen, maar ook met factoren als toegang tot onderwijs en medische zorg. De laatste twintig landen liggen allemaal in Afrika, met uitzondering van Oost-Timor. Het hoogst genoteerde nieuwe EU-land is Slovenië op 27, het laagst genoteerde is Letland op 50. Lager staan EU-kandidaten Bulgarije (56) en Roemenië (69). Dertig landen vielen naast de lijst omdat er geen cijfers beschikbaar waren. Het gaat om Afghanistan, Irak en Liberia.

(BRON: De tjevengazet)
Verkeerd vertrekpunt.
Er is geen reden om het bevolkingsaantal op peil te houden.
De financiering van de sociale zekerheid kan ook op een totaal andere manier georganiseerd worden ZONDER dat er migranten geimporteerd hoeven te worden. De kost van hun opvang, scholing/bijscholing etc. neutraliseert hun verwachte bijdragen aan de sociale zekerheid. En dan heb ik het nog niet over de perifere kosten die de multiculmaatschappij kost (politie, ...).
De migranten zullen de ACTUELE bedrijvenvlucht ook niet tegenhouden. Welke zin heeft het allochtone werkkrachten te importeren als de arbeidsintensieve grootprodukties verdwijnen?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:52   #94
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

nice try

ik heb echter al genoeg geschreven wat de essentie is, blijf jij maar verder leven in je fantasiewereld
Het uwe is een pure fantasie hoor...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:52   #95
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[HOE? hoe zal jij er wel bij varen dat de staat 25% minder geld kan spenderen? hoe zal jij er wel bij varen dat de wegen 25% minder geld krijgen voor onderhoud? hoe zal jij er wel bij varen dat er 25% minder politie-agenten zijn? hoe zal jij er wel bij varen dat de gezondheidssector 25% minder geld ter bschikking heeft?

hierop zou ik wel eens een antwoord willen weten
Geen probleem! Als we 25 % minder bevolking hebben zullen
-de wegen MINDER onderhoud nodig hebben
-er zullen MINDER politieagenten nodig.
-er zullen MINDER hulpbehoevenden zijn.
Oud 15 juli 2004, 14:58   #96
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

aha hoeveel betaal jij aan RSZ? de laatste keer dat ik durfde te kijken was het niet genoeg om een pensioen mee uit te betalen

dus leg me nu toch maar eens uit hoe je ertoe komt dat je zelf je pensioen betaalt, maar dat de staat dat niet zo begrepen heeft
Concrete bedragen ga ik niet aan je neus hangen, maar tel eens de bijdragen van +/- 40 jaren loopbaan op. Denk je niet dat er dan een aantal jaartjes pensioen uit kan betaald worden?

Jij dacht natuurlijk dat je met de bijdrage van één maand een pensioen moet kunnen uitbetalen..?

En dat de staat het niet zo begrepen heeft... Tja, al heel lang worden alle inkomsten (belastingen) in een pot gegooid en dan herverdeeld.
Dacht jij nu echt dat kijk-en luistergeld alleen diende voor VRT. En dat Verkeersbelasting alleen gebruikt wordt om wegen aan te leggen?
Moest dat met pensioenbijdragen altijd zo gebeurd zijn, zou er geen probleem zijn.
Dus: de overheid maakt allang verkeerde keuzes...
Oud 15 juli 2004, 15:00   #97
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Europa heeft veel meer immigranten nodig
VN-rapport zet ook dit jaar België zesde in de top van meest ontwikkelde landen

AMSTERDAM - Er moeten meer mensen naar Europa immigreren. En in België is het relatief goed leven. Dat zijn twee belangrijke conclusies uit het Human Development Report 2004 van de Verenigde Naties.

Europa heeft veel meer immigranten nodig dan het nu toelaat. Dat is nodig om de bevolking en dus ook de sociale voorzieningen op peil te houden. Zo luidt de conclusie van het Human Development Report 2004 dat de Verenigde Naties vandaag publiceren.

De instroom van immigranten is het grootst in Europa en Noord-Amerika. In de Europese Unie is het aantal immigranten afkomstig van een ander continent sinds 1980 maar liefst met 75 procent gestegen. En toch is dat niet voldoende. Dat immigrantencijfer kan immers niet op tegen de vergrijzing en het lage geboortecijfer. De komende vijftig jaar hebben de EU-landen twee keer zoveel immigranten nodig om het bevolkingsaantal niet te laten dalen.

Landen waar het goed leven is

Zoals elk jaar rangschikt het rapport ook dit jaar de landen naargelang hun ontwikkelingsniveau. Noorwegen staat voor het vierde jaar achtereen bovenaan de lijst. Sierra Leone staat voor het zevende jaar op rij op de laatste plaats. Nederland staat net als vorig jaar op vijf, België op zes.

Bij de samenstelling van de ranglijst houden de VN niet alleen rekening met het gemiddelde inkomen, maar ook met factoren als toegang tot onderwijs en medische zorg. De laatste twintig landen liggen allemaal in Afrika, met uitzondering van Oost-Timor. Het hoogst genoteerde nieuwe EU-land is Slovenië op 27, het laagst genoteerde is Letland op 50. Lager staan EU-kandidaten Bulgarije (56) en Roemenië (69). Dertig landen vielen naast de lijst omdat er geen cijfers beschikbaar waren. Het gaat om Afghanistan, Irak en Liberia.

(BRON: De tjevengazet)
Verkeerd vertrekpunt.
Er is geen reden om het bevolkingsaantal op peil te houden.
De financiering van de sociale zekerheid kan ook op een totaal andere manier georganiseerd worden ZONDER dat er migranten geimporteerd hoeven te worden. De kost van hun opvang, scholing/bijscholing etc. neutraliseert hun verwachte bijdragen aan de sociale zekerheid. En dan heb ik het nog niet over de perifere kosten die de multiculmaatschappij kost (politie, ...).
De migranten zullen de ACTUELE bedrijvenvlucht ook niet tegenhouden. Welke zin heeft het allochtone werkkrachten te importeren als de arbeidsintensieve grootprodukties verdwijnen?
zeker niet volledig verkeerd, maar ik denk toch dat je aan de zelfde ziekte lijdt als velen hier: GEEN MIGRANTEN, en de argumenten hiervoor zoeken we later wel
Oud 15 juli 2004, 15:03   #98
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Concrete bedragen ga ik niet aan je neus hangen, maar tel eens de bijdragen van +/- 40 jaren loopbaan op. Denk je niet dat er dan een aantal jaartjes pensioen uit kan betaald worden?

Jij dacht natuurlijk dat je met de bijdrage van één maand een pensioen moet kunnen uitbetalen..?

En dat de staat het niet zo begrepen heeft... Tja, al heel lang worden alle inkomsten (belastingen) in een pot gegooid en dan herverdeeld.
Dacht jij nu echt dat kijk-en luistergeld alleen diende voor VRT. En dat Verkeersbelasting alleen gebruikt wordt om wegen aan te leggen?
Moest dat met pensioenbijdragen altijd zo gebeurd zijn, zou er geen probleem zijn.
Dus: de overheid maakt allang verkeerde keuzes...
aha
dus volgens jou moeten uit die pot van vandaag je pensioenen van binnen 30 of 40 jaar komen? dat is volgens jou dus het basisprincipe? dat is interessant

waar doen ze dat dan? nederland? VK? USA? Fantasialand?
Oud 15 juli 2004, 15:03   #99
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[zeker niet volledig verkeerd, maar ik denk toch dat je aan de zelfde ziekte lijdt als velen hier: GEEN MIGRANTEN, en de argumenten hiervoor zoeken we later wel
Ha neen hé, met zogezegd racistische of xenofobe gevoelens heeft dat hier niets te doen, of het nu Finnen, Arabieren of Nederlanders zijn die u denkt nodig te hebben is van geen tel voor mij.
Alleen wijs ik erop dat nieuwe bevolkingsaangroei alleen maar problemen bij creëert, zeker geen oplost.
Oud 15 juli 2004, 15:04   #100
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Oh ja, gm10. Voor de volledigheid kan ik je nog eens meegeven dat RSZ iet van een 13.07 ban je BI is en dat er op die 40 jaar ook zoiets als intresten (kapitalisatie) moet bijgeteld worden, hé...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be