![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het filmpje van het "debat" op uw Belgische televisiezender, waar de draadstarter het over heeft, bekeken.
Overigens, iedere keer, en dus ook nu, dat ik een filmpje van uw “Vlaamse” TV-maatschappijen zie verbaast het mij dat dergelijke mate van zowel journalistiek als technisch amateurisme in deze eeuw nog mogelijk is…, maar dat terzijde. Wat mij evenwel nog meer verbaast is het onwaarschijnlijk mediatiek amateurisme van uw politici. Houterig in een duidelijk vijf-tegen-één wedstrijdje publiekelijk potentieel nuttige tijd staan verliezen : de enen om wat bekvechterig maar zonder duidelijke argumenten het voorgehouden programma van de N-VA af te vallen, de andere een poging doend om wegens constante onderbreking in vier afgekapte zinnen zijn programma te verdedigen, en dat alles NA (ik herhaal : NA) de verkiezingen ! Hebben uw partijvoorzitters dan echt niet begrepen dat zoiets geen enkele zin heeft ? De verkiezingen zijn voorbij, verdorie ! De uitslagen liggen voor, de verliezers en winnaars zijn gekend ! Er moeten nu maandenlang geen kiezers overtuigd worden, dus wat staan die mannetjes daar dan allemaal voor lul en voor het plezier van een paar volkomen onbekwame TV-presentatoren nog wat verkiezingspraatjes te maken ? Dat de partijvoorzitters van verliezende partijen dergelijke gelegenheden willen aangrijpen om hun frustratie wat te kanaliseren, nu ja, tot daar aan toe. Maar dat De Wever als overduidelijke winnaar van de verkiezingen zich voor zo’n volstrekt nutteloze en slechte "show" laat lenen is mij werkelijk een raadsel. Hij moet bovendien toch weten dat zoiets gegarandeerd één tegen allen is, en dat hij derhalve nauwelijks zelf aan het woord zal komen. En hoe dan ook : welk belang hebben zijn partij of hijzelf bij zo’n vertoning NA de verkiezingen ? Eenieder die zelfs maar een minimum aan media-ervaring heeft zal u zeggen dat Bart De Wever in dit geval, als grote winnaar van de verkiezingen, uiteraard wegens geen tijd had moeten bedanken voor dat circusnummer. En als uw “TV-journalisten” het dan nog niet hadden gesnapt, had hij ze maar de verliezers onderling moeten laten opvoeren met hun ongebreidelde kritiek op de N-VA, en dus op de N-VA kiezers. Geen erg, wel integendeel : dergelijk gefrustreerd natrappen komt bij het publiek altijd zeer slecht over. Wanneer zal De Wever uiteindelijk eens begrijpen dat een staatsman, voor zover hij dat zou willen wezen, in de allereerste plaats het geheel van zijn media-optreden ZELF in de hand moet hebben ? Dat na de verkiezingen niet hij, maar de media vragende partij zijn, en dat je de media slechts en uitsluitend moet geven wat nuttig voor je is, op het daartoe voor jezelf geschikte tijdstip en in de juiste mate ? Snapt hij dan niet dat het voor hem en zijn partij alleen maar nadelig kan zijn om zich te laten strikken voor een volstrekt nutteloze één-tegen-allen en vooral vijgen-na-Pasen opvoering, waar hij niet de minste controle over heeft ? Ik had vorige nacht een stukje film gezien van zijn verkiezingstoespraak in eigen rangen, waarin één of andere oen het kennelijk kon klaarspelen om hem aanvankelijk met wat onnozele muziek de mond te snoeren : ik was toen al heel erg verbaasd om dergelijke welhaast ondenkbare mate van amateurisme. Maar voormeld onzinnig “debat” slaat toch wel alle amateurisme-records. Mijn conclusie : De Wever bedoelt het wellicht allemaal goed, en hij ziet misschien zelf niet in welke enorme media-fouten hij maakt, maar net daarom heeft hij zéér dringend een degelijke en professionele media-consulent nodig, die zijn media-optreden kan sturen en in de hand houden. Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 oktober 2012 om 02:02. |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zegt u na 2014 ? 2018 ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 oktober 2012 om 05:06. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, dat zijn belangrijke verkiezingen maar het is niet nodig om nog zo lang in een hel te mopeten wonen. Als BDW iets tegen DiRupo had willen zeggen is het dat hij z'n ministers al moet wakker schudden want dat de sinjoren een ander justitiebeleid willen... Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Praatjesmaker De Wever.
De Wever jankte alweer gisteren in het TV-debat dat zijn partij overal buitengesloten werd door 'hogere instanties'. Toen de journaliste hem vroeg wie die 'hogere instanties' dan wel waren, bleef De Wever met zijn mond vol tanden en stamelde hij: "ja ik had dat eigenlijk niet moeten zeggen." Waarop Tobback gevat repliceerde dat het weer het zoveelste bewijs was dat De Wever constant mistige verhaaltjes de wereld rondstuurt. Triestig ventje dienen De Wever en eerder leugenachtig. Het masker begint te vallen. En nu nog zien wat hij ervan gaat bakken in Antwerpen met zijn grote mond. We zullen het vlug weten. Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2012 om 07:51. |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De realiteit is zo en niet anders,ben je er blind voor dan is dit jammer voor jou!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien moet De Wever niet komen janken, want zijn partij sluit maar evenzeer partijen uit door voorakkoorden zoals Wouter Beke terecht stelde door het voorbeeld van Roesselare aan te halen. En het is inderdaad ook zo dat de CD&V op plaatsen wordt uitgesloten. Maar Beke gaat niet pruilen als een klein kind zoals De Wever. Beke aanvaardt dat dit nu eenmaal het politieke spel is. Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2012 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden dat verzuurde rechts-hater Tobback als een kat in het nauw reageerde was omdat hij zich aangesproken voelde, vermoedelijk niet onterecht aan zijn bitsige reactie te zien..wat een haat die man uitstraalde voor een 'verdraagzame' linkse.. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige reden om op de N-VA te stemmen, eigenlijk.
![]() |
#94 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het probleem van de N-VA is dat ze eigenlijk niet durven. Het is natuurlijk heel goed om electoraal momentum op te bouwen maar vroeg of laat moet ge daar iets mee doen. Persoonlijk vind ik dat niet erg, want ik denk dat het electorale momentum van de N-VA zelf, zonder dat ze eigenlijk iets gaat doen, voor het vastlopen van de belgische staat zal zorgen, en dat men dan het initiatief aan de Franstaligen zal laten die eieren voor hun geld zullen kiezen, en zelf de boel opblazen. Maar het had natuurlijk wat glorieuzer geweest van het zelf te doen, ipv weeral op de Franstaligen moeten te rekenen om de beslissingen te nemen in dit land. De reden is natuurlijk dat een confederale staat voor de Franstaligen enkel maar nadelen bevat. De geldpomp werkt dan niet meer, het territoriale imperialisme is dan afgelopen, ze zullen hun zegske niet meer hebben over alles wat in Belgikske gebeurt, en bovendien moeten ze nu en dan nog gaan overleggen met de Flamouch. Dan is het beter om de eigen boontjes te doppen, na nog eerst eens het gros van de staatsschuld in de koffer van de Flamouch te hebben geladen, en nog rap het onderste uit de kan te hebben geperst. Maw, de N-VA zal malgré soi separatistisch zijn. Gewoon omdat ze de condities zullen voorbereiden waarop de beslissers in dit land, de Franstaligen dus, er de stekker zullen uittrekken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 oktober 2012 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nv-a heeft veel kiezers bij een rechts-conservatief publiek dat het profetariaat en laks beleid inzake communautaire en migratiezaken wil aanpakken.. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen de Belgische staat, om liberale redenen, en alles behalve om nationalistische redenen. De "liberale" partijen in België zijn een joke want ze streven het einde van de Belgische staat niet na.
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het punt is dat de Franstaligen in Belgie totaal niet zien waar dat nuttig kan voor zijn: als die samen iets willen doen, dan zullen ze dat met Frankrijk doen (ik zeg maar iets: een stuk van het onderwijs overeenstemmen of zo). Wil je dus dat de Franstalige inmenging in Vlaanderen stopt (waaronder het communautaire profitariaat, het territoriale imperialisme, en vooral, het gepamper voor hun kiesvee), dan is er maar 1 manier: dat is met het Belgikske te stoppen. Niks belet U om een lege koekskesdoos over te houden om nostaligische redenen he.